Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?

Moderátoři: KoKS Jihomoravský kraj, PKS Jihomoravský kraj, PMS Brno

Uživatelský avatar
Michal.Marciniszyn
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 554
Registrován: 07 dub 2016, 13:48
Profese: Manager, Software Engineering
Bydliště: Brno
Dal poděkování: 544 poděkování
Dostal poděkování: 574 poděkování

Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?

Příspěvek od Michal.Marciniszyn »

Hanka Kašpaříková píše: 06 lis 2020, 19:26
Michal.Marciniszyn píše: 06 lis 2020, 11:43 Koho to napadlo nevím, ale tento podjezd je extrémně nebezpečný, bez možnosti to vyřešit za rozumné peníze. Měli jsme ten podjezd na komisi dopravy Brna-střed a k žádnému rozumnému řešení jsme nedošli, je to tak úzké, že se to nedá rozdělit ve středu aby byly oddělené pruhy, prostě místo uplně naprd. Bohužel tam občas někdo prolítne šílenou rychlostí. Znám to tam fakt dobře, protože už 1.5 roku tam pracuju a jezdím do práce na kole.

Značka 10km/h nic nevyřeší, jak to budeš vynucovat? Bohužel u nás lidi tyto věci nerespektujou. Tohle řešení se mi nelíbí, ale upřímně, tam vlastně žádný dobrý neexistuje.
Michale, řešení v podobě prosté úpravy pruhů se už dělali v době, kdy jsem byla na OD a resumé bylo, že to ve stávajícím stavu nemá řešení a musí se naprojektovat kapacitní podjezd. Nevybavím si ale, zda to už někdo projektoval, mám za to, že ano. Ale je třeba to ověřit a pokud ne, zpracovat k tomu projektovou dokumentaci a poslat to do realizace.
Ano, to je poměrně přesné shrnutí toho, k čemu jsme došli na komisi, jediná cesta je předělání a výrazné rozšíření podjezdu, případně vybudování nového.

Předseda MS Brno
Zastupitel Brno-střed
Tel: 736 538 973
Email: michal.marciniszyn@pirati.cz

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34717
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31642 poděkování
Dostal poděkování: 25739 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?

Příspěvek od Petr.Vileta »

Marek.Lahoda píše: 06 lis 2020, 19:55 ... jsem v srpnu na cykloskupině navrhoval změnu dopravního značení obsahující rozdělení na poloviny (pěší, kola), zpomalení lidí na kole (za mě 20 kmh) a vyznačení např. "úseku častých nehod". Také lze užít optické brzdy, bílé klikaté čáry, případně plošného červeného podbarvení. To jsou běžná dopravní opatření, která se dělají na silnici, když je někde problém, ale nejde to hned řešit stavebně.
Cyklista 20 km/h a chodec 5 km/h, to je pořád dost velký rozdíl rychlostí. :?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ch%C5%AFz ... ch%C5%AFze

Největším problémem ovšem je, a určitě nejen v Brně, že cyklisté převážně nerespektují jakékoliv dopravní značení a předpisy, a to ani ti z nich, kteří vlastní řidičský průkaz. Jak sednou na kolo, jsou z nich raplové.

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34717
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31642 poděkování
Dostal poděkování: 25739 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?

Příspěvek od Petr.Vileta »

Hanka Kašpaříková píše: 06 lis 2020, 19:27
Petr.Vileta píše: 06 lis 2020, 15:45 Já tedy na kole nejezdím, jen autem, ale pro nás motoristy se na silnicích používají retardéry. Nešlo by to použít i tam? A nebo klasické "kočičí hlavy"? Chodcům by to nevadilo, šílené cyklisty by to značně zpomalilo.
Toto řešení tam uplatnit nelze. Bylo by to nebezpečné a nepovolitelné.
Možná bychom se měli poučit od cyklisticky mnohem vyspělejší Francie. :)
https://www.nakole.cz/diskuse/17650-pro ... treni.html

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Uživatelský avatar
Marek.Lahoda
Garant/ka programového bodu
Příspěvky: 257
Registrován: 21 dub 2018, 09:35
Profese: Geograf, datový analytik, zastupitel
Dal poděkování: 783 poděkování
Dostal poděkování: 340 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?

Příspěvek od Marek.Lahoda »

Marek.Lahoda píše: 06 lis 2020, 19:55 Napsal jsem proto teď všem dotčeným orgánům města mail a poprosil paní cyklokoordinátorku o svolání daného jednání, abychom se konečně domluvili, jak to tam přeznačit.
Značky byly v pátek večer odstraněny, CTP tedy dodrželo svoje slovo (a předešlo opletačkám z rozmisťování úředně nestanovených dopravních značek).

Info z dneška: BKOM kreslí návrh dopravního opatření, které by tam tu situaci mělo zklidnit. Jakmile to bude hotové, paní cyklokoordinátorka k tomu svolá jednání.

Nechci čekat několik let na stavební úpravy, když tomu můžeme pomoct hned tím snížením rychlosti.

Statutární město Brno: zastupitel města Brna, předseda Komise BESIP, člen Finančního výboru a Komise dopravní
Piráti: předseda KS JMK, garant RT Doprava pro oblast městské mobility, poradce ministra dopravy pro oblast městské a aktivní mobility a BESIP

tel: +420 732 732 490
mail: marek.lahoda@pirati.cz

"Where there is a will, there is a cycleway."

Uživatelský avatar
Pavel.Moravec
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2764
Registrován: 27 dub 2011, 17:25
Profese: IT
Bydliště: Brno Bystrc
Dal poděkování: 12424 poděkování
Dostal poděkování: 5915 poděkování

Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?

Příspěvek od Pavel.Moravec »

https://brnonakole.cz/anatomie-selhani- ... bousmerky/

Vážně se úředníci z magistrátu vymlouvají na PČR že "musí" rušit cykloobousměrky? A vážně už Brno - než aby ty pruhy ponechalo či obnovilo - šlo do tří soudních pří, které prohrálo? A na které si najala externí firmu za 340 tisíc, aby se urputně bila za zachování zrušení cykloobousměrek? A fakt @Robert.Cuma hlasoval pro ty externí právníky? A vážně si jde město zrušením další cykloobousměrky na Opletalově ulici pro další soudní prohru?

Vážně s tím nejde nic dělat?
Bývalý správce @PiratiJMK i @PiratePartyCZ, bývalý člen KK.
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34717
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31642 poděkování
Dostal poděkování: 25739 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?

Příspěvek od Petr.Vileta »

Pavel.Moravec píše: 15 lis 2020, 22:12 Vážně se úředníci z magistrátu vymlouvají na PČR že "musí" rušit cykloobousměrky?
Upřímně, já cykloobousměrky a cyklisty v protisměru v jednosměrce považuji za obecné ohrožení a ten kdo to vymyslel, by měl z něj být obžalován.

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Uživatelský avatar
Pavel.Moravec
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2764
Registrován: 27 dub 2011, 17:25
Profese: IT
Bydliště: Brno Bystrc
Dal poděkování: 12424 poděkování
Dostal poděkování: 5915 poděkování

Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?

Příspěvek od Pavel.Moravec »

Petr.Vileta píše: 16 lis 2020, 17:26
Pavel.Moravec píše: 15 lis 2020, 22:12 Vážně se úředníci z magistrátu vymlouvají na PČR že "musí" rušit cykloobousměrky?
Upřímně, já cykloobousměrky a cyklisty v protisměru v jednosměrce považuji za obecné ohrožení a ten kdo to vymyslel, by měl z něj být obžalován.
Dopravní experti a statistiky nehodovosti na to mají dost výrazně opačný názor..
Bývalý správce @PiratiJMK i @PiratePartyCZ, bývalý člen KK.
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34717
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31642 poděkování
Dostal poděkování: 25739 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?

Příspěvek od Petr.Vileta »

Pavel.Moravec píše: 17 lis 2020, 22:10
Petr.Vileta píše: 16 lis 2020, 17:26
Pavel.Moravec píše: 15 lis 2020, 22:12 Vážně se úředníci z magistrátu vymlouvají na PČR že "musí" rušit cykloobousměrky?
Upřímně, já cykloobousměrky a cyklisty v protisměru v jednosměrce považuji za obecné ohrožení a ten kdo to vymyslel, by měl z něj být obžalován.
Dopravní experti a statistiky nehodovosti na to mají dost výrazně opačný názor..
Dal by se ten nýzor někde sehnat?

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

djasa
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1
Registrován: 23 lis 2020, 15:48
Bydliště: Brno
Dal poděkování: 1 poděkování
Dostal poděkování: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?

Příspěvek od djasa »

Petr.Vileta píše: 18 lis 2020, 01:53 Dal by se ten nýzor někde sehnat?
Čistě logicky-fyzikálně:
  • v cykloobousměrce se oba vidí. Žádný překvápko. Každý z nich má šanci se připravovat na bezpečný minutí samostatně
  • cyklista se pohybuje po dvou složených sinusovkách. První dělá samotné vyvažování - udržování kol pod těžištěm - a má délku vlny při normálních rychlostech v desítkách metrů, druhou dělají výchylky při šlapání, ta má tedy délku vlny v metrech
Minutí je bodová záležitost, o které cyklista ví dopředu a tedy si podvědomě zreguluje délku těch vln tak, aby byl od míjeného auta co nejdál, míjet se tedy lze s nejmenším možným odstupem. Dá se taky vzájemně zpomalit až do kroku, případně jeden může zajet ke kraji a lze se tak minout, i když jde doslova o centimetry. Oproti tomu předjíždění běžně zabere několik desítkek metrů, proto je potřeba oproti míjení zvětšit odstup o amplitudy obou sinusovek (klidně půl metru) a o faktor překvapení cyklisty, který o předjíždění nemusí vědět.

Pražská data., článek s linkem na brněnská. Když si uvědomíte ty věci výše, neměla by vás to pětapůlkrát větší riziko při jízdě cyklistů po směru překvapit...
Uživatelský avatar
Marek.Lahoda
Garant/ka programového bodu
Příspěvky: 257
Registrován: 21 dub 2018, 09:35
Profese: Geograf, datový analytik, zastupitel
Dal poděkování: 783 poděkování
Dostal poděkování: 340 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?

Příspěvek od Marek.Lahoda »

Petr.Vileta píše: 18 lis 2020, 01:53 Dal by se ten nýzor někde sehnat?
Případně: https://www.cistoustopou.cz/sites/defau ... Brusel.pdf
Nebo: https://prahounakole.cz/2018/07/cykloob ... y-preklad/
Stručný souhrn zahraniční praxe přináší také: https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... _id=179204

Z čehož je snad dobře vidět, že se nejedná jen o názor, ale o fakt podložený lety zkušeností a studií nejen ze zahraničí, ale už i z ČR.

Statutární město Brno: zastupitel města Brna, předseda Komise BESIP, člen Finančního výboru a Komise dopravní
Piráti: předseda KS JMK, garant RT Doprava pro oblast městské mobility, poradce ministra dopravy pro oblast městské a aktivní mobility a BESIP

tel: +420 732 732 490
mail: marek.lahoda@pirati.cz

"Where there is a will, there is a cycleway."

Odpovědět

Zpět na „Brno“