Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
-
- Člen KS Jihomoravský kraj
- Příspěvky: 60
- Registrován: 19 črc 2020, 19:35
- Profese: Elektromechanik
- Bydliště: Slívova 103 /3Brno Zidenice
- Dal poděkování: 35 poděkování
- Dostal poděkování: 78 poděkování
Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
I mi dovolte napsat pár slov
Souhlasím s tím, že pokud nebudeme mít většinu nebo dopravu přímo v gesci, je problém víc věcí prosadit. Zastávám názor, že jde, ale musí se chtít a být vůle ostatních. I v Opavě jsme tyto věci řešili, měli v gesci DPMO a když jsem představil projekt, zazdili mi to komanci a socani, kteří mi řekli, když to šlape několik let, není potřeba zmeny, přitom konkrétně měli na papíře úsporu nákladů pro DP ve výši 1,5mil Kč. Bohužel v představenstvu byli i naši lidé a ti dali na názor těch, kteří vedli DP několik let.
Co mě konkrétně v Zidenicich trápí je stav chodníku a cest okolí Slivove, kde bydlím a parkování zejména ul. Markéty Kuncove. Jelikož vozím manželku ráno do práce do průmyslové zóny ul. Jarní, kde cesta od Malomerickeho odstaviste je humus, bylo řečeno firmám, ať si to opraví sami, že to je jejich zóna. Bohužel nevím, jak je to s pozemky, co vlastni město a co je ve správě ostatních orgánů. A věřte že aut pribiva a místo není a je problém po 17h zaparkovat, dost často se parkuje u světelné křižovatky Kasarna.
Jelikož pracuji v DPMB, poslouchám dnes a denně od řidičů poznámky nejen k JR, ale i to proč nejsou vánoční odměny a že by se peníze, co jsou na mzdy měli rozdělovat a ne vracet na Magistrát, proč se kupovali saliny z Prahy, které se budou předělávat a jsou to vraky a máme tolik druhů vozu. Ale to jsou otázky, na které neumím jim odpovědět, jelikož nemám k tomu informace. Spíše je to na komplexní rozbor a priority pro příští volební období co udělat v programu dopravy abychom oslovili víc volicu a získali většinu.
Jen chci, aby to nevyznelo odemne jako zlo, jen info a můj názor. Je mi jasné, že se s těmito věcmi potýkají ostatní města a doprava je složitá gesce a všem se nelze zavděčit. Je také otázka, jestli na příslušných místech odboru je vůle něco změnit. Měli jsme tyto problémy i v Opave
Dejv
- Adam.Zemek
- Předseda/předsedkyně místního sdružení
- Příspěvky: 221
- Registrován: 29 čer 2018, 10:56
- Profese: Zastupitel, člen představenstva, vývojář
- Bydliště: Brno-Bohunice
- Dal poděkování: 743 poděkování
- Dostal poděkování: 287 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
Jako zástupce Pirátů v DPMB jen zareaguji na tu část ohledně Dopranvího podniku.
Ad JŘ: O DPMB se intenzivně zajímám asi tak 20 let. A po celou tu dobu řidiči nadávají na JŘ a jízdní doby. Dělí se na 3 skupiny: jedna říká, že JD jsou zbytečně dlouhé, druhá říká, že JD jsou šílené krátké a nedá se to stíhat a třetí skupině je to šumák. Skupiny jsou přibližně stejně velké. Na Oddělení přípravy provozu pracují skuteční odborníci, kteří stále tyhle názory sbírají, také vyhodnocují reálná data z provozu a já věřím tomu, že to nastavují s nejlepším vědomím a svědomím. Nikdy se nezavděčíš všem. I Dopravní ředitel je člověk na svém místě a nedovolil by, aby se zrovna tohle dělalo nějak špatně, za to ručím. Možná v této věci doporučuju hodně zvažovat, co je a není relevantní informace a co je jen subjektivní názor.
Ad nákup T6: Tohle už jsem vysvětloval tak stokrát, ale klidně si to můžeme zopakovat Nákupem T6 z Prahy jsme ušetřili dopravnímu podniku miliony korun a navíc jsme snížili průměrný věk tramvají. Tyto vozy postupně nahrazují starší vozy T3, které za prvé mají design z 60. let a za druhé mají najeté kilometry do velké opravy/GO. A tato oprava stojí v řádu nižších milionů korun na vůz. Naproti tomu T6 z Prahy dostanou +-SP (desítky max nižší stovky tisíc Kč) a můžou hned do provozu. Nekoupit ty tramvaje by byla prostě ekonomická hloupost. Ano, pro ty lidi, kteří do toho nevidí, je to kontroverzní krok a i z pohledu PR je to nebezpečné, protože přesně tyhle nekvalifikované povídačky jsou strašně silné. Nicméně jsme se rozhodli udělat to, co je skutečně správné, nikoliv to, co může PRově vypadat líp (tzn. radši tiše nasypat miliony do starých T3). Byli by ti zaměstnanci radši, kdyby se ty potřebné peníze navíc pro ty T3 vzaly z těch zmíněných odměn? Asi ne. Děláme to mimo jiné i pro ně...
Ad odměny: Nic se magistrátu nevrací, to je nesmysl. Drobný zisk, který DPMB generuje, jde následující rok vždy do investic (tzn. kupují se za něj nová vozidla, případně se něco staví a podobně). Nicméně s tím, jaká je teď ekonomická situace, se každý musí smířit. Město, které platí většinu nákladů na MHD, nemá a nebude mít peníze nazbyt (pro příklad třeba případné zrušení superhrubé mzdy bude znamenat, že město dostane o 300 milionů (Hamáčkův návrh) až cca miliardu (Babišův návrh) méně). A to se bohužel může projevit i ve mzdách v městských firmách. Alternativně je možné, že dojde i k propouštění. Těžko se to říká, ale tohle je bohužel dnešní ekonomická realita, se kterou my na úrovni města nic neuděláme, i když bychom chtěli
Jen abych to trochu shrnul, vážím si toho, že píšeš, že jim k tomu nemůžeš nic říct, protože nemáš informace. Tohoto si například někteří řidiči vědomí nejsou, ale o to ostřejší jejich názor je. Zkrátka všechny věci se snažíme řešit s nejlepší vůlí, aby to bylo dobré pro všechny - město, zaměstnance i cestující. Zavděčit se všem ale nejde
Zastupitel v Brně | Předseda MS Brno | adam.zemek@pirati.cz | FB | IG | +420 732 627 289
-
- Člen KS Jihomoravský kraj
- Příspěvky: 60
- Registrován: 19 črc 2020, 19:35
- Profese: Elektromechanik
- Bydliště: Slívova 103 /3Brno Zidenice
- Dal poděkování: 35 poděkování
- Dostal poděkování: 78 poděkování
Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
Dekuji za vysvětlení a relevantní odpovědi. Raději bych názory probral osobně. Ano nezavdecime se všem a jak hospodaříme v domácnosti, musíme i mimo ni s tím souhlasím. Aby to nevyznelo že jdu proti DPMB ba naopak, někteří zjistili, že su Pirát tak vyjadřují názory. Já naopak, jelikož nemám pravdivé info a neumím lhát říkám nemám info k těmto věcem.
Dejv
- Pavel.Moravec
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 2764
- Registrován: 27 dub 2011, 17:25
- Profese: IT
- Bydliště: Brno Bystrc
- Dal poděkování: 12424 poděkování
- Dostal poděkování: 5915 poděkování
Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
Chápu, je to v nepříliš přehledném místě (podchod pod Heršpickou). A chápu, že nějaký byrokrat reaguje na loňskou nehodu cyklistů v tom podchodě/podjezdu (těžké zranění po čelním střetu 2 cyklistů, afaik, detaily si nepamatuju). Ale to je jako dát na D1 značku "řidiči, teď 100 metrů tlač auto, loni tu byl smrťák"!!!
Vždyť to je absurdní reakce. Stačilo dát značku "pozor jiné nebezpečí" nebo úsek častých dopr. nehod nebo slovy "jeď pomalu" či 10km/h max.rychlost. Ale zákaz??? To by lidi respektovali snad jen kdyby tam byl 24/7 policajt, toto je absurdní zákaz..
Nevíme, kterého úředníka s autem v hlavě to prosím napadlo?
EDIT: foto od jistého Petra Kunce z Židenic
EDIT2: Tak BKOM ani město tu značku tam nedali. Značka tam je nelegálně: https://www.facebook.com/18797947460858 ... 525522900/
- Michal.Marciniszyn
- Člen KS Jihomoravský kraj
- Příspěvky: 555
- Registrován: 07 dub 2016, 13:48
- Profese: Manager, Software Engineering
- Bydliště: Brno
- Dal poděkování: 544 poděkování
- Dostal poděkování: 574 poděkování
Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
Značka 10km/h nic nevyřeší, jak to budeš vynucovat? Bohužel u nás lidi tyto věci nerespektujou. Tohle řešení se mi nelíbí, ale upřímně, tam vlastně žádný dobrý neexistuje.
Předseda MS Brno
Zastupitel Brno-střed
Tel: 736 538 973
Email: michal.marciniszyn@pirati.cz
- Pavel.Moravec
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 2764
- Registrován: 27 dub 2011, 17:25
- Profese: IT
- Bydliště: Brno Bystrc
- Dal poděkování: 12424 poděkování
- Dostal poděkování: 5915 poděkování
Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
A co tam dát nějaké retardéry? Těmi vynutíš zpomalení..?
- Petr.Vileta
- Člen KS Plzeňský kraj
- Příspěvky: 34835
- Registrován: 22 črc 2009, 18:12
- Profese: Celkem Spokojený Důchodce
- Bydliště: Plzeň 2
- Dal poděkování: 31739 poděkování
- Dostal poděkování: 25787 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
Já tedy na kole nejezdím, jen autem, ale pro nás motoristy se na silnicích používají retardéry. Nešlo by to použít i tam? A nebo klasické "kočičí hlavy"? Chodcům by to nevadilo, šílené cyklisty by to značně zpomalilo.Michal.Marciniszyn píše: ↑06 lis 2020, 11:43 Koho to napadlo nevím, ale tento podjezd je extrémně nebezpečný, bez možnosti to vyřešit za rozumné peníze. Měli jsme ten podjezd na komisi dopravy Brna-střed a k žádnému rozumnému řešení jsme nedošli, je to tak úzké, že se to nedá rozdělit ve středu aby byly oddělené pruhy, prostě místo uplně naprd. Bohužel tam občas někdo prolítne šílenou rychlostí. Znám to tam fakt dobře, protože už 1.5 roku tam pracuju a jezdím do práce na kole.
Značka 10km/h nic nevyřeší, jak to budeš vynucovat? Bohužel u nás lidi tyto věci nerespektujou. Tohle řešení se mi nelíbí, ale upřímně, tam vlastně žádný dobrý neexistuje.
Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista
Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.
(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)
- Hanka.Kasparikova
- Člen KS Vysočina
- Příspěvky: 161
- Registrován: 20 srp 2014, 09:42
- Profese: pečující máma a krajinná projektantka
- Bydliště: Jihlava
- Dal poděkování: 288 poděkování
- Dostal poděkování: 274 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
Michale, řešení v podobě prosté úpravy pruhů se už dělali v době, kdy jsem byla na OD a resumé bylo, že to ve stávajícím stavu nemá řešení a musí se naprojektovat kapacitní podjezd. Nevybavím si ale, zda to už někdo projektoval, mám za to, že ano. Ale je třeba to ověřit a pokud ne, zpracovat k tomu projektovou dokumentaci a poslat to do realizace.Michal.Marciniszyn píše: ↑06 lis 2020, 11:43 Koho to napadlo nevím, ale tento podjezd je extrémně nebezpečný, bez možnosti to vyřešit za rozumné peníze. Měli jsme ten podjezd na komisi dopravy Brna-střed a k žádnému rozumnému řešení jsme nedošli, je to tak úzké, že se to nedá rozdělit ve středu aby byly oddělené pruhy, prostě místo uplně naprd. Bohužel tam občas někdo prolítne šílenou rychlostí. Znám to tam fakt dobře, protože už 1.5 roku tam pracuju a jezdím do práce na kole.
Značka 10km/h nic nevyřeší, jak to budeš vynucovat? Bohužel u nás lidi tyto věci nerespektujou. Tohle řešení se mi nelíbí, ale upřímně, tam vlastně žádný dobrý neexistuje.
- Hanka.Kasparikova
- Člen KS Vysočina
- Příspěvky: 161
- Registrován: 20 srp 2014, 09:42
- Profese: pečující máma a krajinná projektantka
- Bydliště: Jihlava
- Dal poděkování: 288 poděkování
- Dostal poděkování: 274 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
Toto řešení tam uplatnit nelze. Bylo by to nebezpečné a nepovolitelné.Petr.Vileta píše: ↑06 lis 2020, 15:45Já tedy na kole nejezdím, jen autem, ale pro nás motoristy se na silnicích používají retardéry. Nešlo by to použít i tam? A nebo klasické "kočičí hlavy"? Chodcům by to nevadilo, šílené cyklisty by to značně zpomalilo.Michal.Marciniszyn píše: ↑06 lis 2020, 11:43 Koho to napadlo nevím, ale tento podjezd je extrémně nebezpečný, bez možnosti to vyřešit za rozumné peníze. Měli jsme ten podjezd na komisi dopravy Brna-střed a k žádnému rozumnému řešení jsme nedošli, je to tak úzké, že se to nedá rozdělit ve středu aby byly oddělené pruhy, prostě místo uplně naprd. Bohužel tam občas někdo prolítne šílenou rychlostí. Znám to tam fakt dobře, protože už 1.5 roku tam pracuju a jezdím do práce na kole.
Značka 10km/h nic nevyřeší, jak to budeš vynucovat? Bohužel u nás lidi tyto věci nerespektujou. Tohle řešení se mi nelíbí, ale upřímně, tam vlastně žádný dobrý neexistuje.
- Marek.Lahoda
- Garant/ka programového bodu
- Příspěvky: 277
- Registrován: 21 dub 2018, 09:35
- Profese: Geograf, datový analytik, zastupitel
- Dal poděkování: 796 poděkování
- Dostal poděkování: 356 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
ano, značky jsou tam nelegálně, "bavím se" tím dnes celý den.
Věc se má tak, že včera večer se tam na obou stranách podjezdu objevily z ničeho nic značky "Konec cyklostezky" a "Cyklisto, sesedni z kola" a byly zamalovány piktogramy kola. Dnes jsme s Michalem Šindelářem (BNK) oba v koordinaci zjišťovali, co se vůbec stalo a kdo co kde zase nařídil.
Na městě nikdo o ničem nevěděl, tak mě napadlo zavolat na CTP, se kterými už od léta řešíme předání části té stavby do majetku města. Na CTP mi bylo potvrzeno, že to je jejich práce. Ty značky tam tedy dalo CTP - evidentně nelegálně. Dostal jsem kontakt a už jsem i mluvil s člověkem, který to tam u nich má na starost (především vyřešit s městem konečně to předání). Ten mi řekl, že to tam teď dali dočasně, než se to podaří předat, protože to současné značení na zemi tam není legálně (což asi všichni víme, že není, no ...) a nehody, co se tam dějí, jdou na jejich zodpovědnost. Tak jsem mu vysvětlil, že to tam ale dali taky nelegálně. A domluvili jsme se, že to odstraní a svoláme co nejdřív online jednání, na kterém domluvíme značení, které by to tam zklidnilo a reálně zvýšilo bezpečnost do doby, než dojde k realizaci PPO v tomto úseku řeky. Protože tuto značku teď stejnak nikdo nerespektuje a reálně ničemu nepomáhá.
Ano, chystají se tam stavební úpravy v rámci protipovodňových opatření a ty by to tam měly zlepšit pro chodce i cyklisty. Ale nový podjezd vznikne pouze na levém břehu a ulehčí tak pouze v tom smyslu, že lidi jedoucí z centra pojedou rovnou po levém břehu. Tady na pravém břehu se i nadále počítá s vedením cyklostezky tímto stávajícím podjezdem. A hlavně: to je otázka minimálně ještě několika let, nehody se tam dějí teď a je třeba to tam zklidnit. Už po té vážné nehodě v létě, kdy ta holka skončila na JIPce, jsem v srpnu na cykloskupině navrhoval změnu dopravního značení obsahující rozdělení na poloviny (pěší, kola), zpomalení lidí na kole (za mě 20 kmh) a vyznačení např. "úseku častých nehod". Také lze užít optické brzdy, bílé klikaté čáry, případně plošného červeného podbarvení. To jsou běžná dopravní opatření, která se dělají na silnici, když je někde problém, ale nejde to hned řešit stavebně. Na cyklostezce lze samozřejmě udělat to samé. Jenže od té doby se to nikam nepohlo. Na technické cykloskupině na konci září žádné řešení předloženo nebylo. Od září vzhledem k vládním opatřením další jednání nebylo a ani do mailu nám žádná informace nepřišla.
Napsal jsem proto teď všem dotčeným orgánům města mail a poprosil paní cyklokoordinátorku o svolání daného jednání, abychom se konečně domluvili, jak to tam přeznačit.
Pěkný víkend bez nehod všem,
Marek Lahoda
místopředseda Komise dopravní RMB
Statutární město Brno: zastupitel města Brna, předseda Komise BESIP, člen Finančního výboru a Komise dopravní
Piráti: předseda KS JMK, garant RT Doprava pro oblast městské mobility, poradce ministra dopravy pro oblast městské a aktivní mobility a BESIP
tel: +420 732 732 490
mail: marek.lahoda@pirati.cz
"Where there is a will, there is a cycleway."