Ano, to je poměrně přesné shrnutí toho, k čemu jsme došli na komisi, jediná cesta je předělání a výrazné rozšíření podjezdu, případně vybudování nového.Hanka Kašpaříková píše: ↑06 lis 2020, 19:26Michale, řešení v podobě prosté úpravy pruhů se už dělali v době, kdy jsem byla na OD a resumé bylo, že to ve stávajícím stavu nemá řešení a musí se naprojektovat kapacitní podjezd. Nevybavím si ale, zda to už někdo projektoval, mám za to, že ano. Ale je třeba to ověřit a pokud ne, zpracovat k tomu projektovou dokumentaci a poslat to do realizace.Michal.Marciniszyn píše: ↑06 lis 2020, 11:43 Koho to napadlo nevím, ale tento podjezd je extrémně nebezpečný, bez možnosti to vyřešit za rozumné peníze. Měli jsme ten podjezd na komisi dopravy Brna-střed a k žádnému rozumnému řešení jsme nedošli, je to tak úzké, že se to nedá rozdělit ve středu aby byly oddělené pruhy, prostě místo uplně naprd. Bohužel tam občas někdo prolítne šílenou rychlostí. Znám to tam fakt dobře, protože už 1.5 roku tam pracuju a jezdím do práce na kole.
Značka 10km/h nic nevyřeší, jak to budeš vynucovat? Bohužel u nás lidi tyto věci nerespektujou. Tohle řešení se mi nelíbí, ale upřímně, tam vlastně žádný dobrý neexistuje.
Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
Moderátoři: PKS Jihomoravský kraj, KoKS Jihomoravský kraj, PMS Brno
- Michal.Marciniszyn
- Člen KS Jihomoravský kraj
- Příspěvky: 555
- Registrován: 07 dub 2016, 13:48
- Profese: Manager, Software Engineering
- Bydliště: Brno
- Dal poděkování: 544 poděkování
- Dostal poděkování: 574 poděkování
Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
Předseda MS Brno
Zastupitel Brno-střed
Tel: 736 538 973
Email: michal.marciniszyn@pirati.cz
- Petr.Vileta
- Člen KS Plzeňský kraj
- Příspěvky: 34835
- Registrován: 22 črc 2009, 18:12
- Profese: Celkem Spokojený Důchodce
- Bydliště: Plzeň 2
- Dal poděkování: 31739 poděkování
- Dostal poděkování: 25787 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
Cyklista 20 km/h a chodec 5 km/h, to je pořád dost velký rozdíl rychlostí.Marek.Lahoda píše: ↑06 lis 2020, 19:55 ... jsem v srpnu na cykloskupině navrhoval změnu dopravního značení obsahující rozdělení na poloviny (pěší, kola), zpomalení lidí na kole (za mě 20 kmh) a vyznačení např. "úseku častých nehod". Také lze užít optické brzdy, bílé klikaté čáry, případně plošného červeného podbarvení. To jsou běžná dopravní opatření, která se dělají na silnici, když je někde problém, ale nejde to hned řešit stavebně.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ch%C5%AFz ... ch%C5%AFze
Největším problémem ovšem je, a určitě nejen v Brně, že cyklisté převážně nerespektují jakékoliv dopravní značení a předpisy, a to ani ti z nich, kteří vlastní řidičský průkaz. Jak sednou na kolo, jsou z nich raplové.
Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista
Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.
(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)
- Petr.Vileta
- Člen KS Plzeňský kraj
- Příspěvky: 34835
- Registrován: 22 črc 2009, 18:12
- Profese: Celkem Spokojený Důchodce
- Bydliště: Plzeň 2
- Dal poděkování: 31739 poděkování
- Dostal poděkování: 25787 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
Možná bychom se měli poučit od cyklisticky mnohem vyspělejší Francie.Hanka Kašpaříková píše: ↑06 lis 2020, 19:27Toto řešení tam uplatnit nelze. Bylo by to nebezpečné a nepovolitelné.Petr.Vileta píše: ↑06 lis 2020, 15:45 Já tedy na kole nejezdím, jen autem, ale pro nás motoristy se na silnicích používají retardéry. Nešlo by to použít i tam? A nebo klasické "kočičí hlavy"? Chodcům by to nevadilo, šílené cyklisty by to značně zpomalilo.
https://www.nakole.cz/diskuse/17650-pro ... treni.html
Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista
Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.
(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)
- Marek.Lahoda
- Garant/ka programového bodu
- Příspěvky: 277
- Registrován: 21 dub 2018, 09:35
- Profese: Geograf, datový analytik, zastupitel
- Dal poděkování: 796 poděkování
- Dostal poděkování: 356 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
Značky byly v pátek večer odstraněny, CTP tedy dodrželo svoje slovo (a předešlo opletačkám z rozmisťování úředně nestanovených dopravních značek).Marek.Lahoda píše: ↑06 lis 2020, 19:55 Napsal jsem proto teď všem dotčeným orgánům města mail a poprosil paní cyklokoordinátorku o svolání daného jednání, abychom se konečně domluvili, jak to tam přeznačit.
Info z dneška: BKOM kreslí návrh dopravního opatření, které by tam tu situaci mělo zklidnit. Jakmile to bude hotové, paní cyklokoordinátorka k tomu svolá jednání.
Nechci čekat několik let na stavební úpravy, když tomu můžeme pomoct hned tím snížením rychlosti.
Statutární město Brno: zastupitel města Brna, předseda Komise BESIP, člen Finančního výboru a Komise dopravní
Piráti: předseda KS JMK, garant RT Doprava pro oblast městské mobility, poradce ministra dopravy pro oblast městské a aktivní mobility a BESIP
tel: +420 732 732 490
mail: marek.lahoda@pirati.cz
"Where there is a will, there is a cycleway."
- Pavel.Moravec
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 2764
- Registrován: 27 dub 2011, 17:25
- Profese: IT
- Bydliště: Brno Bystrc
- Dal poděkování: 12424 poděkování
- Dostal poděkování: 5915 poděkování
Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
Vážně se úředníci z magistrátu vymlouvají na PČR že "musí" rušit cykloobousměrky? A vážně už Brno - než aby ty pruhy ponechalo či obnovilo - šlo do tří soudních pří, které prohrálo? A na které si najala externí firmu za 340 tisíc, aby se urputně bila za zachování zrušení cykloobousměrek? A fakt @Robert.Cuma hlasoval pro ty externí právníky? A vážně si jde město zrušením další cykloobousměrky na Opletalově ulici pro další soudní prohru?
Vážně s tím nejde nic dělat?
- Petr.Vileta
- Člen KS Plzeňský kraj
- Příspěvky: 34835
- Registrován: 22 črc 2009, 18:12
- Profese: Celkem Spokojený Důchodce
- Bydliště: Plzeň 2
- Dal poděkování: 31739 poděkování
- Dostal poděkování: 25787 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
Upřímně, já cykloobousměrky a cyklisty v protisměru v jednosměrce považuji za obecné ohrožení a ten kdo to vymyslel, by měl z něj být obžalován.Pavel.Moravec píše: ↑15 lis 2020, 22:12 Vážně se úředníci z magistrátu vymlouvají na PČR že "musí" rušit cykloobousměrky?
Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista
Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.
(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)
- Pavel.Moravec
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 2764
- Registrován: 27 dub 2011, 17:25
- Profese: IT
- Bydliště: Brno Bystrc
- Dal poděkování: 12424 poděkování
- Dostal poděkování: 5915 poděkování
Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
Dopravní experti a statistiky nehodovosti na to mají dost výrazně opačný názor..Petr.Vileta píše: ↑16 lis 2020, 17:26Upřímně, já cykloobousměrky a cyklisty v protisměru v jednosměrce považuji za obecné ohrožení a ten kdo to vymyslel, by měl z něj být obžalován.Pavel.Moravec píše: ↑15 lis 2020, 22:12 Vážně se úředníci z magistrátu vymlouvají na PČR že "musí" rušit cykloobousměrky?
- Petr.Vileta
- Člen KS Plzeňský kraj
- Příspěvky: 34835
- Registrován: 22 črc 2009, 18:12
- Profese: Celkem Spokojený Důchodce
- Bydliště: Plzeň 2
- Dal poděkování: 31739 poděkování
- Dostal poděkování: 25787 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
Dal by se ten nýzor někde sehnat?Pavel.Moravec píše: ↑17 lis 2020, 22:10Dopravní experti a statistiky nehodovosti na to mají dost výrazně opačný názor..Petr.Vileta píše: ↑16 lis 2020, 17:26Upřímně, já cykloobousměrky a cyklisty v protisměru v jednosměrce považuji za obecné ohrožení a ten kdo to vymyslel, by měl z něj být obžalován.Pavel.Moravec píše: ↑15 lis 2020, 22:12 Vážně se úředníci z magistrátu vymlouvají na PČR že "musí" rušit cykloobousměrky?
Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista
Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.
(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 1
- Registrován: 23 lis 2020, 15:48
- Bydliště: Brno
- Dal poděkování: 1 poděkování
- Dostal poděkování: 1 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
Čistě logicky-fyzikálně:
- v cykloobousměrce se oba vidí. Žádný překvápko. Každý z nich má šanci se připravovat na bezpečný minutí samostatně
- cyklista se pohybuje po dvou složených sinusovkách. První dělá samotné vyvažování - udržování kol pod těžištěm - a má délku vlny při normálních rychlostech v desítkách metrů, druhou dělají výchylky při šlapání, ta má tedy délku vlny v metrech
Pražská data., článek s linkem na brněnská. Když si uvědomíte ty věci výše, neměla by vás to pětapůlkrát větší riziko při jízdě cyklistů po směru překvapit...
- Marek.Lahoda
- Garant/ka programového bodu
- Příspěvky: 277
- Registrován: 21 dub 2018, 09:35
- Profese: Geograf, datový analytik, zastupitel
- Dal poděkování: 796 poděkování
- Dostal poděkování: 356 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v Brně: rezignace na pirátský program?
Případně: https://www.cistoustopou.cz/sites/defau ... Brusel.pdf
Nebo: https://prahounakole.cz/2018/07/cykloob ... y-preklad/
Stručný souhrn zahraniční praxe přináší také: https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... _id=179204
Z čehož je snad dobře vidět, že se nejedná jen o názor, ale o fakt podložený lety zkušeností a studií nejen ze zahraničí, ale už i z ČR.
Statutární město Brno: zastupitel města Brna, předseda Komise BESIP, člen Finančního výboru a Komise dopravní
Piráti: předseda KS JMK, garant RT Doprava pro oblast městské mobility, poradce ministra dopravy pro oblast městské a aktivní mobility a BESIP
tel: +420 732 732 490
mail: marek.lahoda@pirati.cz
"Where there is a will, there is a cycleway."