tramvajak píše: ↑15 srp 2019, 15:41
Někde se finanční prostředky vzít musí. Není nic špatného na tom, že městská firma přebytky svého hospodaření investuje zpět do městské infrastruktury. Soukromí dopravci dnes na dopravní infrastrukturu nijak nepřispívají. Pouze využívají to, co dříve vzniklo z cizích zdrojů. V případě silnic zpoplatnění využívání dopravní cesty plošně vyřešeno není. Soukromým dopravcům tak zůstává víc v jejich vlastních kapsách.
Nic špatného na tom není, ale ani to není moc systémový přístup, dotovat stavby infrastruktury, ještě k tomu zcela jiného typu, ziskem z provozu autobusové dopravy. Každopádně přímé financování dané stavby městem by asi bylo transparentnější a logicky by zajistilo totéž. Že autobusoví dopravci neplatí za dopravní cestu, je strohý fakt, avšak nevnímám to jako problém, zejména ne ve veřejné dopravě, týká se to úplně stejně i DPP. Problém je, že za ni neplatí ani osobní auta, která zejména ve městech vytvářejí výraznou zátěž pro kapacitu komunikací i zásah do prostředí města celkově.
tramvajak píše: ↑15 srp 2019, 15:41
Ryze spekulativní. V praxi spíše riziko sporů před antimonopolním úřadem a tedy s tím spojené
vícenáklady na administrativu a právní služby. Úředník se ve Vás opravdu nezapře - ti udělají cokoliv, aby větší byrokracii obhájili a sobě zajistili práci.
Krásné představy.
Až budete příště argumentovat ad hominem, doporučuji o dotyčném aspoň něco vědět a neplácat obecné domněnky. Třeba osobně zrovna proti přehnané byrokracii dost bojuju, a naprosto upřímně, rozumný pracovník ve státní správě si uvědomuje, že přehnaná byrokracie ho především zdržuje od smysluplné práce. Ano, třeba plnohodnotná digitalizace a automatizace byrokratických procesů by mohla ve státní správě klidně ušetřit odhadem i třetinu lidí. A o ni se mimochodem Piráti snaží.
tramvajak píše: ↑15 srp 2019, 15:41
Dokažte opak. Zatím zde střílíte jen svými objektivně ničím nepodloženými
dojmy. Navzdory tomu, že Piráti mají v dozorčí radě své lidi a tedy mají přístup k daleko většímu rozsahu informací.
Vycházím z prosté logiky, že pokud je stejná služba dražší, musí být někde buď nějaká neefektivita nebo nějaký únik prostředků, u DPP to asi bude kombinace obojího. Každopádně domněnku, že by soukromí dopravci při správném nastavení parametrů a kontroly byli méně kvalitní než DPP, nelze objektivně prokázat. Takže jsme nadále u otázky: Proč nesoutěžit?
Mimochodem, v dopravních kruzích se šíří různé spekulace. Jedna z těch, která může mít nějaký pravdivý základ, mluví o tom, že v Praze existují lidé napojení na DPP, ne nespojení s jistým panem Šurovským, kteří by rádi zajistili, aby všechny linky MHD jezdil pouze DPP. Na základě toho by bylo možné zrušit ROPID a jeho zaměstnance rozprášit mezi DPP (město) a IDSK (příměsto), pojí se k tomu i určité fantazie, že by se možná do vedení DPP rádi dostali lidé z bývalého vedení ROPIDu, ale to už souvisí možná spíš s avizovaným (a nakonec neuskutečněným) jmenováním pana Procházky ředitelem DPP. Není pak až tak nepochopitelné, že v poslední době obecně sílí snahy některých lidí z DPP házet co nejvíce špíny na ROPID, aby ospravedlnili jeho zrušení. Třeba je to celé jenom pomluva a třeba na tom něco je. Každopádně tahle diskuse působí, jako bych úspěšně kopnul do vosího hnízda. A to většinou leccos naznačuje...