Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Vážení Piráti,

obracím se na vás s tématem jedné více než zásadní, ale velmi opomíjené, smlouvy, a to té, podle které bude zajišťován provoz většiny linek MHD od ledna 2020. Za prvé by mě zajímalo, v jaké fázi je její příprava, jelikož jsem se na ni ptal DPP a dnes jsem obdržel odkaz jen na stávající smlouvu a dodatky, předpokládám, že dosud přinejmenším není podepsána. Proto bych na ni rád upozornil a vyvolal debatu na toto téma.
Stávající smlouvu na roky 2010 - 2019 naleznete zde: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/1 ... %C3%BD.pdf
Včetně dodatků zde: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/1200045
Ačkoliv se dopravou dlouhodobě zabývám, a tedy o řadě věcí mezi Prahou a DPP leccos tuším, teprve nyní vznikla potřeba, abych si tuto smlouvu skutečně vyhledal a začetl se do ní. Rozhodně nejsem právník a věřím, že mnozí z vás v ní objeví mnoho dalších sporných míst. I proto v tuto chvíli zkusím být stručnější a popsat spíše základní dojmy. Každopádně čtení té smlouvy je pro mě až mrazivé a děsím se toho, že by pirátské vedení města něco podobného sepsalo.
Než začnete smlouvu pročítat, podívejte se, prosím, jak vypadají smlouvy s dopravci vybranými ve výběrovém řízení, zde příklad:
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/6 ... 02_HMP.pdf
Doporučuji si povšimnout rozdílů v požadavcích a podmínkách pro dopravce vybraného otevřeným řízením oproti smlouvě uzavřené s DPP napřímo.

Zcela zásadní je fakt, že DPP dostává všechny linky, kterých se smlouva týká, napřímo bez výběrového řízení. V případě tramvají, metra a lanovky se to asi dá akceptovat, ale ne v případě autobusů, kde by linky mohl provozovat kdokoliv vybraný v regulérním výběrovém řízení. Pro ilustraci, mluvíme zde o těch autobusových linkách s čísly 100 - 299, které provozuje DPP.

Smlouva byla navíc uzavřena na 10 let a je ze strany města téměř nevypověditelná (leda by DPP přišel o licence nebo svou vinou zastavil provoz na více než 3 dny).

Ve smlouvě naleznete i takové věci, jako, že objednatel smí snížit objem objednávky autobusové dopravy o více než 5 % jedině, pokud by ho k tomu vedly omezené finanční možnosti města (tj. část první, článek III., bod 3), a ještě k tomu by musel vůči DPP uhradit vzniklé náklady. Jinými slovy to znamená, že pokud by snížil objem objednávky DPP, aby ho vysoutěžil, došlo tím by k porušení smlouvy, zkrátka se DPP na 10 let chrání proti soutěžím.

Je mi jasné, že již není čas na nějaké rozsáhlé změny, na druhou stranu podepsat takovouto smlouvu bez soutěže na 10 let, byť je to z právního hlediska legální, lze jen těžko považovat za správné.

Prosím vaše názory a zejména o revizi této smlouvy pro další období, případně, pokud je její uzavření již nevyhnutelné, tak alespoň zkrácení jejího trvání např. na 1-2 roky, aby bylo možné připravit zcela nové nastavení ještě v současném volebním období.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Ladislav.Kos

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Návštěvník
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Příspěvek od Návštěvník »

Nepochybně proběhne zadání v souladu s § 29 zákona 134/2016. Na magistrátu nebude vůle zakázku zadat jinému subjektu. V neposlední řadě se dozvíme, že toto je zodpovědností radního Scheinherra a Piráti to ani řešit nebudou. Piráti se aktuálně nesnaží ani o větší transparentnost samotného DPP. To už kritizují i lidé z koalice. A Hřib s tím ani sám nic dělat nechce. Nebude. Pirátské zásady šli s primátorským řetězem stranou. Šlo mu jen o dobře placené koryto. Jediné, co ho zajímá jsou prachy. Proto ani nikdy nešel léčit.
Uživatelský avatar
Ivo.Vasicek
Místní předsednictvo
Příspěvky: 7013
Registrován: 02 úno 2010, 22:50
Profese: manažer
Bydliště: 69615 Čejkovice, Bílovická
Dal poděkování: 10900 poděkování
Dostal poděkování: 11475 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Příspěvek od Ivo.Vasicek »

Návštěvník píše: 16 črc 2019, 16:21 Nepochybně proběhne zadání v souladu s § 29 zákona 134/2016. Na magistrátu nebude vůle zakázku zadat jinému subjektu. V neposlední řadě se dozvíme, že toto je zodpovědností radního Scheinherra a Piráti to ani řešit nebudou. Piráti se aktuálně nesnaží ani o větší transparentnost samotného DPP. To už kritizují i lidé z koalice. A Hřib s tím ani sám nic dělat nechce. Nebude. Pirátské zásady šli s primátorským řetězem stranou. Šlo mu jen o dobře placené koryto. Jediné, co ho zajímá jsou prachy. Proto ani nikdy nešel léčit.
Marvanová říká o nás a DPP naprosté nesmysly a výmysly. Jsou to zástupci Spojených sil pro Prahu a Prahy Sobě, kteří prosadili do představenstva proti naší vůli Filipa Tuláka, který potom po ostudně odstoupil. My jsme hlasovali proti jeho jmenování - a byl na nás kvůli tomu činěn nátlak. Na problematické smlouvy DPP jsem na DR upozornil já, a věc byla následně vyřešena. Požadavky na informace formuloval Michal Štěpán, odpor kladou koaliční partneři, tedy i lidé od p. Marvanové. Nevím proč si ta paní vymýšlí.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ivo.Vasicek za příspěvky (celkem 2):
Ladislav.Kos, Michal.Stepan
"Skutečná svoboda slova je právo říkat lidem to, co nechtějí slyšet"(George Orwell)
Uživatelský avatar
Ivo.Vasicek
Místní předsednictvo
Příspěvky: 7013
Registrován: 02 úno 2010, 22:50
Profese: manažer
Bydliště: 69615 Čejkovice, Bílovická
Dal poděkování: 10900 poděkování
Dostal poděkování: 11475 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Příspěvek od Ivo.Vasicek »

Ondrej.Kalis píše: 16 črc 2019, 15:16 Prosím vaše názory a zejména o revizi této smlouvy pro další období, případně, pokud je její uzavření již nevyhnutelné, tak alespoň zkrácení jejího trvání např. na 1-2 roky, aby bylo možné připravit zcela nové nastavení ještě v současném volebním období.
DPP je na rozdíl od jiných dopravců 100% majetkem HMP. MHMP rozhoduje o investicích a rozvoji protože poskytuje většinu finančních prostředků. Logicky tedy chce MHMP návratnost svých investic. Je zcela legitimní požadovat, aby DPP fungoval efektivně (efektivněji). Požadavky na snížení rozsahu dodávaných přepravních služeb jsou zcela logicky neustále lobovány komerčními dopravci, nemyslím si, že je vhodné na tento lobing přistupovat.
Pozn. odkazovaná smlouva je smlouvou s ROPIDem a ne DPP. (Ropid objednává přepravu od DPP a dalších).
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ivo.Vasicek za příspěvek:
Jana.Kabelova
"Skutečná svoboda slova je právo říkat lidem to, co nechtějí slyšet"(George Orwell)
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Ivo.Vasicek píše: 16 črc 2019, 17:36
Ondrej.Kalis píše: 16 črc 2019, 15:16 Prosím vaše názory a zejména o revizi této smlouvy pro další období, případně, pokud je její uzavření již nevyhnutelné, tak alespoň zkrácení jejího trvání např. na 1-2 roky, aby bylo možné připravit zcela nové nastavení ještě v současném volebním období.
DPP je na rozdíl od jiných dopravců 100% majetkem HMP. MHMP rozhoduje o investicích a rozvoji protože poskytuje většinu finančních prostředků. Logicky tedy chce MHMP návratnost svých investic. Je zcela legitimní požadovat, aby DPP fungoval efektivně (efektivněji). Požadavky na snížení rozsahu dodávaných přepravních služeb jsou zcela logicky neustále lobovány komerčními dopravci, nemyslím si, že je vhodné na tento lobing přistupovat.
Pozn. odkazovaná smlouva je smlouvou s ROPIDem a ne DPP. (Ropid objednává přepravu od DPP a dalších).
Ta smlouva je smlouvou mezi ROPIDem, který zastupuje MHMP, a dopravcem DPP. Smlouvu podepisují ale i představitelé města - tehdy primátor Bém.

Za logické toto nastavení rozhodně nepovažuji. DPP je pořád akciovka, město má minimální kontrolu nad jejím chodem a finančně z ní nemá přímo nic. Navíc DPP je výborný nástroj na všelijaké penězovody, které jsou umožněné zejména tím, že jezdí na základě přímého zadání, pokud by musel projít soutěžemi, musel by jezdit za tržní ceny, a tudíž by se tolik peněz vyvádět nedalo.

Ta smlouva navíc způsobuje mnoho dalších problémů. Pokud například někomu vadí, že DPP nezveřejňuje polohy svých spojů, je za tím i smlouva, protože zatímco ostatní mají tuto smluvní povinnost, DPP ji nemá a je to o jeho dobré vůli (kterou moc nemá) a tak by se dalo v příkladech pokračovat. Nerovné postavení DPP vůči městu (tj. i ROPIDu jako jeho přímému zástupci) je obecně velký problém.

Obhajovat přímé zadání DPP mi přijde stejné jako kdybychom řekli, že je správné, aby stát objednal všechny vlaky přímo od ČD. Taky v nich má 100% majetkový podíl, ale správné by to v žádném případě nebylo a neprospívá to ani trhu (který je tím značně pokřiven), ale ani cestujícím. Nebýt konkurence, zřejmě by na železnici byla dnes mnohem nižší kvalita služeb a naše ceny dálkových vlaků nám v okolních státech dost závidí.

A prosím, aby si všichni odpustili narážky na lobbing jakýchkoliv dopravců. Dopravě se věnuji poměrně hodně dlouho, troufám si říct, že trochu něco o ní vím, včetně lecčeho z pozadí, a rozhodně nejsem jakkoliv spojen se žádným dopravcem. Jestliže kdokoliv chce tvrdit opak, prosím, aby předložil konkrétní důkaz.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Návštěvník
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Příspěvek od Návštěvník »

Ivo.Vasicek píše: 16 črc 2019, 17:26Marvanová říká o nás a DPP naprosté nesmysly a výmysly. Nevím proč si ta paní vymýšlí.
Od politického trafikanta, který jako držhubné po svém sezazení z čela strany dostal solidně placené korýtko u DPP a od Hřiba inkasuje další prachy tyhle kecy působí opravdu velmi věrohodně :lol: Je jasný, že kapříci si svůj rybník sami nevypustí :fet:
Uživatelský avatar
Ivo.Vasicek
Místní předsednictvo
Příspěvky: 7013
Registrován: 02 úno 2010, 22:50
Profese: manažer
Bydliště: 69615 Čejkovice, Bílovická
Dal poděkování: 10900 poděkování
Dostal poděkování: 11475 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Příspěvek od Ivo.Vasicek »

Ondrej.Kalis píše: 16 črc 2019, 20:20 Ta smlouva navíc způsobuje mnoho dalších problémů. Pokud například někomu vadí, že DPP nezveřejňuje polohy svých spojů, je za tím i smlouva, protože zatímco ostatní mají tuto smluvní povinnost, DPP ji nemá a je to o jeho dobré vůli (kterou moc nemá) a tak by se dalo v příkladech pokračovat. Nerovné postavení DPP vůči městu (tj. i ROPIDu jako jeho přímému zástupci) je obecně velký problém.
Nezveřejňování polohy dopravních prostředků z DPP je způsobeno špatnou smlouvou s firmou Xanthus (s tou firmou měl DPP problematické smlouvy už dávno http://ceskapozice.lidovky.cz/multikino ... zice_55251
. Problém řešíme už půl roku, a bude vyřešen v řádu týdnů. Problémů plynoucích z historie je celá řada. DPP je plně pod kontrolou HMP, je to však otázka vůle. V podstatě lze říci, že o Praze a DPP rozhodují stejní lidé.
Ondrej.Kalis píše: 16 črc 2019, 20:20 Obhajovat přímé zadání DPP mi přijde stejné jako kdybychom řekli, že je správné, aby stát objednal všechny vlaky přímo od ČD. Taky v nich má 100% majetkový podíl, ale správné by to v žádném případě nebylo a neprospívá to ani trhu (který je tím značně pokřiven), ale ani cestujícím. Nebýt konkurence, zřejmě by na železnici byla dnes mnohem nižší kvalita služeb a naše ceny dálkových vlaků nám v okolních státech dost závidí.

to nelze vůbec srovnávat - ČD dostávají peníze od jednotlivých krajů, na základě soutěže, stát ČD sice také částečně dotuje, ale nic neobjednává. DPP je na financování z MHMP závislý z 75%. MHMP může činnosti v DPP plně ovlivńovat, stačí chtít. Investiční záměry v DPP vyplývají ze strategie města, IPR a jsou řešeny v součinnosti s dalšími městskými firmami (TSK, TP a další). Město má v DPP své investice a pokračuje v nich. Rozhodnutí o výstavbě metra D, nových tramvajových tratí atp. přicházejí z rady a zastupitelstva, DPP je musí realizovat a nemůže řešit jestli se to komerčně vyplatí. Dokonce může nastat situace, že bude DPP poskytovat dopravu zdarma.
v reálu je třeba problém špatného plánování Ropidem v jehož důsledku musí DPP jezdit i s prázdnými autobusy
Ondrej.Kalis píše: 16 črc 2019, 20:20 A prosím, aby si všichni odpustili narážky na lobbing jakýchkoliv dopravců. Dopravě se věnuji poměrně hodně dlouho, troufám si říct, že trochu něco o ní vím, včetně lecčeho z pozadí, a rozhodně nejsem jakkoliv spojen se žádným dopravcem. Jestliže kdokoliv chce tvrdit opak, prosím, aby předložil konkrétní důkaz.
To není narážka, ale zkušenost a už vůbec ne obvinění, jen konstatování, že se můžeš setkat s "připomínkami občanů", kteří ve skutečnosti řeší zájem dalších dopravců získat zakázky.
Jistě má smysl řešit zlepšení v oblasti smlouvy DPP s Ropidem, ale je nutné to řešit komplexně, neboť všechny tři subjekty v důsledku spadají pod jedno řízení (valná hromada DPP= rada MHMP).
"Skutečná svoboda slova je právo říkat lidem to, co nechtějí slyšet"(George Orwell)
Návštěvník
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Příspěvek od Návštěvník »

Ivo.Vasicek píše: 17 črc 2019, 12:19to nelze vůbec srovnávat - ČD dostávají peníze od jednotlivých krajů, na základě soutěže, stát ČD sice také částečně dotuje, ale nic neobjednává.
A tady je názorně vidět, že jste jen politický trafikant, ale ne odborník přes dopravu. Houby tomu rozumíte, ale rozumy i za peníze šíříte. Stát si dopravu u ČD objednává a vy tu nepokrytě lžete. :mrgreen:
Ivo.Vasicek píše: 17 črc 2019, 12:19v reálu je třeba problém špatného plánování Ropidem v jehož důsledku musí DPP jezdit i s prázdnými autobusy
Zřizovatelem ROPIDu je hlavní město Praha. Nadřízeným orgánem je Magistrát hlavního města Prahy. V čele magistrátu stojí Pirát, který i Vás platí. Na co konkrétně se tu teď vymlouváte? :lol: Co vám brání Vašemu plátci poradit, ať s tím něco konečně něco udělá? :mrgreen: Vrcholový manažer vždycky nese odpovědnost a primátor je vrcholový manažer.
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Ivo.Vasicek píše: 17 črc 2019, 12:19 to nelze vůbec srovnávat - ČD dostávají peníze od jednotlivých krajů, na základě soutěže, stát ČD sice také částečně dotuje, ale nic neobjednává. DPP je na financování z MHMP závislý z 75%. MHMP může činnosti v DPP plně ovlivńovat, stačí chtít. Investiční záměry v DPP vyplývají ze strategie města, IPR a jsou řešeny v součinnosti s dalšími městskými firmami (TSK, TP a další). Město má v DPP své investice a pokračuje v nich. Rozhodnutí o výstavbě metra D, nových tramvajových tratí atp. přicházejí z rady a zastupitelstva, DPP je musí realizovat a nemůže řešit jestli se to komerčně vyplatí. Dokonce může nastat situace, že bude DPP poskytovat dopravu zdarma.
v reálu je třeba problém špatného plánování Ropidem v jehož důsledku musí DPP jezdit i s prázdnými autobusy
To není vůbec pravda. Předně výslovně píšu o objednávce státu vůči ČD. Stát objednává vlaky dálkové dopravy, tj. rychlíky a expresy a v jejich případě předpokládám, že jsme jednoznačně pro výběrová řízení. Praha a DPP má naprosto stejný vztah jako stát a ČD. A stát už konečně aspoň trochu soutěží, Praha se obhajuje to, že nebude soutěžit?

Dále se vůbec nebavím o investicích DPP do infrastruktury, jako ano, nelíbí se mi, že DPP vlastní veškerou infrastrukturu, což by mohl být problém třeba při rozšíření tramvají do Středočeského kraje (kdy by bylo žádoucí udělat spravedlivou soutěž na dopravce). Na tyto investice si snad proboha nemá DPP vydělávat provozem autobusů. A o autobusech je řeč. Jaký je objektivní důvod, aby DPP provozoval autobusovou dopravu za vyšší ceny než jsou ceny tržní? Pokud by musel projít výběrovým řízením, musel by jezdit za reálnou tržní cenu, a tím pádem by se z něj nedalo tolik peněz vyvádět.

Jaký konkrétní problém se špatným plánováním ROPIDem je? Kde jezdí z rozhodnutí ROPIDu nepotřebné prázdné autobusy? Pokud to tvrzení myslíš vážně, prokaž ho. Osobně si naopak myslím, že nabídka autobusové dopravy je krajně nedostatečná. Například v naší městské části se dlouhodobě potýkáme se systematickým omezováním. Poslední argument k dalšímu omezení byl, že DPP na to nemá řidiče, tak máme smůlu. A teď mi náš zástupce v DPP řekne, že se má ještě více omezovat?

Promiň, Ivo, já nechci být úplně osobní, ale nějak přestávám mít sílu se o tom s Tebou bavit. Nejdřív si tu smlouvu ani neprohlídneš, řekneš, že je smlouvou mezi městem a ROPIDem (což je nesmysl, pokud je to zjevně smlouva objednatele s dopravcem a ROPID rozhodně dopravcem není), pak řekneš, že město si od dopravce objednává přepravu OFFTOPIC(fajn, to je možná prkotina, ale přeprava a doprava je rozdíl) a na závěr začneš tvrdit, že stát si neobjednává dopravu od ČD a korunuješ to tvrzením, že za problémy DPP může špatné plánování ROPIDu. Všechno dohromady je to na mě trochu moc. Neříkám, že v dozorčí radě DPP mají být jen dopraváci, osobně bych na to asi neměl, ale ponětí o dopravě by ti lidé podle mě mít měli.
Ivo.Vasicek píše: 17 črc 2019, 12:19 To není narážka, ale zkušenost a už vůbec ne obvinění, jen konstatování, že se můžeš setkat s "připomínkami občanů", kteří ve skutečnosti řeší zájem dalších dopravců získat zakázky.
Jistě má smysl řešit zlepšení v oblasti smlouvy DPP s Ropidem, ale je nutné to řešit komplexně, neboť všechny tři subjekty v důsledku spadají pod jedno řízení (valná hromada DPP= rada MHMP).
V této diskusi se žádný takový občan lobbista nevyskytuje. Pokud ano, prokaž prosím opak. V opačném případě je to nálepka, kterou podsouváš diskutujícímu údajný důvod jeho tvrzení, čímž se snažíš jeho argumentaci a názory znevážit. Osobně nemám žádný přímý zájem na tom, aby někteří jiní dopravci získali zakázky, je mi jedno, když je znovu získá DPP, ale jsem přesvědčen, že je má získat za stejných podmínek jako ostatní. Zároveň, i když si v současnosti nemyslím, že by pokles ceny byl nějak výrazný (kvůli nedostatku řidičů, který vytváří tlak na vyšší mzdy), jsem na základě osobní zkušenosti přesvědčen, že způsob, jakým DPP aktuálně působí v městské dopravě, přináší dopravě velké problémy a pokud bychom se k němu mohli chovat jako k běžnému dopravci (což bychom podle mě rozhodně měli), řada z těch problémů by pominula.

Nerovný vztah DPP s ROPIDem je podle mě důležité řešit. DPP dělá řadu věcí, které nemají být vůbec v kompetenci dopravce (např. sám rozhoduje o výlukových opatřeních, a to často strašným způsobem, bez ohledu na cestující, atd.). Tento vztah je ale z nemalé části způsoben právě tou smlouvou, ze které jeho nestandardní práva vycházejí.

A historicky je důvod především v silné vazbě vedení města na DPP. Ovšem od Pirátů mám velké očekávání. Jsem přesvědčen, že rozhodují na základě odborných podkladů, schváleného programu, případně hlasování mezi členy (resp. ve vhodné kombinaci uvedeného), a že nerozhodují na základě lobbingu a různých zájmových skupin.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Jan.Hora
Kontrolní komise
Příspěvky: 3077
Registrován: 19 led 2016, 15:51
Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 4852 poděkování
Dostal poděkování: 6427 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Příspěvek od Jan.Hora »

Návštěvník píše: 16 črc 2019, 21:12
Ivo.Vasicek píše: 16 črc 2019, 17:26Marvanová říká o nás a DPP naprosté nesmysly a výmysly. Nevím proč si ta paní vymýšlí.
Od politického trafikanta, který jako držhubné po svém sezazení z čela strany dostal solidně placené korýtko u DPP a od Hřiba inkasuje další prachy tyhle kecy působí opravdu velmi věrohodně :lol: Je jasný, že kapříci si svůj rybník sami nevypustí :fet:
Dovolím si poznamenat, že na základě toho, že s Ivem teď dlouhodobě spolupracuju, musím hájit jeho odborné působení na magistrátu HMP. Není trafikantem. Názorově se asi často střetneme a možná se v budoucnu ještě pohádáme, ale jeho práci na magoši budu bránit, dělá ji dobře a svůj plat už městu si mnohonásobně vydělal.

Snad to má váhu od člověka, který se s ním opakovaně pohádal nad politickými stanovisky, podal na něj dokonce podnět ke KK a RK a nejspíš se s ním na stejná témata bude hádat i v budoucnu ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Hora za příspěvky (celkem 7):
Ondrej.Kalis, Ondrej.Profant, Vladimira.Sykorova, Jan.Prokop, Jan.Hamal.Dvorak, Ladislav.Kos, Michal.Stepan

Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“