Ahoj, byla sem přivedena moje pozornost, tak vám to procesně rozeberu (a pak třeba zase složím).
Předně bych poznamenal, že jako jindy je blbé, když stejná osoba je v roli předkladatele i předsedajícího. Kdyby jste to dokázali do budoucna na jednáních fóra oddělit, bylo by to vnitřní demokracii prospěšné.
Důvod, proč by to bylo zvláště prospěšné v tomto případě je ten, že návrh musí být nejen v souladu s vaším jednacím řádem (ZaTyS ?) a přáním předkladatele, ale také Rozpočtovými pravidly a případně Pravidly Hospodaření.
Nevím, jestli KS PaK má nějaká vlastní pravidla v tomto, nebo alespoň usnesení KF(v registru předpisů nic nemám, takže pokud něco je, bylo by fajn to doručit, aby to bylo platné), jak nakládá se zůstatky v položkách MS, jestli nějak přerozděluje KS určené rozpočtové příspěvky, nebo tak něco. Centrální pravidla s rozpočty MS teoreticky počítají, ale nijak jim nepřiznávají vlastní příjmy a nad to, případně výsledky hospodaření v rámci střediska (KS) se na konci hospodářského období shrábnou na jednu hromadu a přerozdělují znovu, bez nějakého ohledu, komu zbylo víc.
Tolik úvodem.
Návrh by měl bát předložen a zejména hlasován v podobě, která se nemůže v průběhu hlasování nebo po něm měni. Sdílený dokument není tedy vhodné médium a prosím aby toto bylo napraveno vložením exportu hlasovaného návrhu do jednání.
Když se podívám do registrované položky Provoz MS Chrudimsko - https://piroplaceni.pirati.cz/rozpocet/polozka/3307/ tak sice má návrhu příjmů odpovídající výši "133 000 Kč", ale jako hospodařící tým je zde uvedeno PKS Pardubický kraj. Pokud se tedy nejedná o omyl při registraci (který bylo zodpovědností navrhovatele napravit) PMS Chrudim nemůže s prostředky samo hospodařit a tudíž je nemůže předat MF k rozpočtování. To je poměrně zásadní vada návrhu, a předsedající jej tedy neměl přijmout. (A zde se dostáváme k důvodu, proč předsedající a navrhovatel mají být různé osoby.)
Nyní podrobněji k předloženému návrhu. Návrh pracuje pouze s pojmem položka, nemá žádné kapitoly (kromě Příjmy a Výdaje; kapitoly samozřejmě nejsou povinné, ale pak jsou tam nějaké rozpady položek do položek, takže tam asi nějaké kapitoly jsou?) a hlavně neoznačuje nic jako záměry. Bude tedy PKS všechny záměry nad 10 000,- znovu předkládat MF ke schválení?
U žádné položky (či záměru) není hospodařící tým, takže stejně se vším bude hospodařit PMS a Rozpočet tak žádné delegace či předání zodpovědnosti reálně nedosahuje. Je otázkou, proč je tedy předkládán a schvalování.
(Podotknu, že ChruPiCe Celkem, vzhledem k tomu jak je rozepsané by naplnilo požadavky na určitost pro registraci jako záměr. Personální výdaje, Provozní výdaje, Podpora akcí a Nákup vybavení nikoliv. Podpora akcí už obsahuje dvě konkrétní akce, které můžeme brát jako záměry, ale ty jsou v rozsahu, který si může schválit PMS samo, takže opět není důvod to předkládat ke schválení MF. Personální výdaje jsou vydím kompletně mediální spojka, takže to je asi legitimní záměr a záměr, který muselo schválit MF.)
Bylo účelem předložit rozpočet, který bude registrován kanceláří strany? Co z rozpočtu mají být položky? Mělo něco být i záměry? Bude to muset všechno kancelář registrovat ručně a pálit na tom čas a dělat převody z rozpočtu KF do rozpočtu MF? Budeme muset v kanceláři registrovat celé nové středisko pro MS?
Nebo vám bude stačit, když vám v kanceláři uděláme z položky pro MS kapitolu a zaregistrujem ty dva záměry na ChruPiCe a Mediální spojku?
Nebo jste si to schvalovali jen jako pracovní rozpočet dle § 18 RoPr a nemusí nás to zajímat? - https://wiki.pirati.cz/rules/ropr#pracovni_rozpocet
Tolik tedy věcně a teď k procesnímu rozboru.
MS jistě může jednat čistě v souladu se ZaTyS. Řádná doba pro rozpravu by měla být aspoň 5 celých dní, což bylo dodrženo. ZaTyS dělení na dobu pro navrhování a dobu na rozmyšlenou nerozlišuje (proto taky není úplně vhodný pro fóra a doufám, že se podaří někdy dotlačit ten vzorový jednací řád pro oblastní fóra.) Hlasování má trvat alespoň 48 hodin, což bylo splněno. Pominu, že jak odpověĎ PRO, tak odpověď PROTI míří na stejný podklad. To není úplně srozumitelné.
Celkově tedy, kromě toho, že návrh je možná od počátku nepřijatelný, jednání proběhlo procesně přijatelně
To že na námitku nebylo nijak procesně reagováno předsedajícím, je špatně. (Nebo se předsedajícím někdy stal @David.Marhold ) Námitka žádné procesní náležitosti mít nemusí (Zdeněk Kubala ke členem MS a může tedy předkládat návrhy, včetně procesních návrhů, včetně námitek). Pokud něco chybí, je povinností předsedajícího navrhovateli chybějící věci pomoci doplnit.
Pokud nebylo hlasování řádně oznámeno(to nevím, jestli dostali členové alespoň SZ na fóru), pak mělo být hlasováno většinou všech členů MS. (viz obecné zásady ve stanovách) MS Chrudimsko má, 14 členů. Nadpoloviční většina je 8. Pokud nebylo hlasování (či jednání) řádně oznámeno, usnesení nebylo schváleno.
Toto berte jako souhrnné vyjádření člena finančního týmu a vedoucího administrativního odboru. Prosím o nápravu těch vad, kde to jde a uvidíme se při registraci v podatelně.