Mobilita v krajském městě a DPMČB

Moderátoři: PKS Jihočeský kraj, KoKS Jihočeský kraj, PMS Českobudějovicko

Pravidla fóra
  • Toto je veřejné fórum. Stanoviska nevyjadřují názor Pirátů, pokud nebyla schválena příslušnými orgány.
  • V anketách mohou hlasovat i návštěvníci bez přihlášení. Ankety proto nelze v žádném případě považovat za závazná hlasování.
  • Toto fórum je viditelné pro návštěvníky bez přihlášení. Přihlášeným uživatelům se zobrazuje pouze tehdy, pokud jsou členy místního sdružení nebo registrovanými příznivci (Obrázek Nastavit zobrazovaná fóra).
  • Moderátorem tohoto fóra je místní předsednictvo.
Cypra
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 106
Registrován: 10 pro 2018, 20:51
Profese: filosof
Dostal poděkování: 20 poděkování

Mobilita v krajském městě a DPMČB

Příspěvek od Cypra »

Dopravní podnik města Č.Budějovice (DPMČB) nakládá s větším vozovým parkem než před třiceti lety. DPMČB má vyšší provozní náklady,včetně finanční ztráty,přesto ročně jezdí MHD méně lidí. A to ještě některé minority nejezdí MHD,protože nato nemají,anebo využívají přepravy načerno,za vzniklých dluhových pastí. Statisticky DPMČB vykazuje 39milionů cestujících ročně,jenže nejde o počet jezdících,ale o počet všech nastoupivších do konkrétního vozu,jinak by se denně přepravovalo stejný počet osob jako žije v aglomeraci Č.Budějovic,včetně studentů !! DPMČB zaměstnává skoro dvěsta řidičů na 24(pří)městských linkách,přičemž jízdní řády jsou desetiletí sestavovány tak,že třeba v květnu a září,kdy jsou výborné podmínky pro cyklomobilitu,MHD jezdí ve stejných intervalech jako v sychravém listopadu či zledovatělém únoru !!!!,resp.v teplém listopadu a v ledovém únoru za změny klimatu !!!!! Sice každý rok platí jiný jízdní řád pro zimní a letní prázdniny,jiný pro víkendy,ale mnoho linek a vozů bývá nevytíženo,ač jsou řidič(ky)i nedostatkoví na trhu práce. I na některých linkách některé spoje dublují spoje meziměstských autobusů,zase dotovaných krajem. Nakolik příměstské „vesnice“ vyrovnávají ztráty DPMČB se neprojednává na městském zastupitelstvu a tarif dopravního podniku není v gesci Finančního výboru,ač by mohl být (§ 119-2b Obecního zřízení). Linky DPMČB jsou i elektrifikované,avšak elektřinou z „Temelína“,který je pro některé významné zastánce MHD „fuj“. Pirátská strana - ekologicky uvědomělejší než jiné strany a hnutí - doporučuje rozšiřovat linky trolejbusů,což ale není prozíravé,jak se může zdát. Trolejbusy totiž dopravu ve městě nezklidňují a neodlehčují od automobilové. Trolejbusy jsou „skříně“,které zabírají příliš prostoru na vozovkách a třeba cyklisty vytlačují,ne-li ohrožují na životě. Příkladem je „ulice“ Na Sadech,lemující přilehlý park,takže cyklisté se „prohání“ parkem mezi psy,chodci a lenivci. A ještě několikrát zalomenou „ulicí“ projíždí mnoho meziměstských autobusových linek,tudíž park je zahlučněný,však není v plánu konec tamější autostrády. Příčinou je i to,že České Budějovice jsou vlastně trojdílnou metropolí (na dvou březích Vltavy,po obou stranách železnice a seřadiště),ale před lety byla vystavěna nová autobusová stanice (terminál) na stejném místě jako v osmdesátých letech,i proto hromadná doprava křižuje Sady. Již nazrává čas na obnovení tramvajové dopravy...ve městě dosud leží nevyužívané vlečky,takže je kde začít.

A nastal čas pro referendum...a to krajské !!!!! I o tom,zda MHD má jezdit na velké náměstí širokou Krajinskou. Není udržitelné,aby o zásadní otázce rozhodoval „územní plán“ a soud. Jenže úředníci města rozhodují i o tom,zda DPMČB má preferovat SMS platby nebo platební karty. O „optimalizaci“ sice radí někdo „z venku“,ale v tom je potíž rovněž. Není příliš pravděpodobné,že by orgány Českých Budějovic přijali názor,že je třeba zrušit polovinu linek a tím šokově motivovat lidi k osvojení neautomobilové mobility. Takže DPMČB zůstane ztrátový...i protože § 10 Zákona o místních poplatcích (POPLATEK ZA POVOLENÍ K VJEZDU S MOTOROVÝM VOZIDLEM DO VYBRANÝCH ČÁSTÍ MĚST) není promítán do obecních vyhlášek odpovídajícím způsobem...
Odpovědět

Zpět na „Českobudějovicko“