Ještě jinak. Proč tedy stavět 3 pruhy, když většina osobáků jede bez ohledu na rychlost uprostřed? Je to ekonomické?Martin Opata píše: ↑04 lis 2018, 16:34 Ve způsobu značení takovýchto pruhů problém nevidim. Změna značení by asi bylo zbytečně drahé řešení. Možná by stačila úprava a ujasnění pravidel ve smyslu explicitního vyjádření podmínek, za kterých se vozidlo do takovéhoto pruhu musí povinně zařadit. Např. všechny kamiony, vozidla s přívěsem, vozidla jedoucí rychlostí nižší než 100km/h... Anebo situaci řešit radikálněji. Pravdou totiž je, že zpětné zařazování vozidel do "rychlých" pruhů je sama o sobě dost hazardní situace. Možná by bylo vhodné úplné přehodnocení organizace jízdních pruhů na dálnicích po vzoru např. Německa. Pravý pruh by při zpětném zúžení dálnice na dva pruhy byl ten průběžný... Ale to je na jinou diskuzi.
Nevím kolik let bude trvat, nebo zda-li vůbec se čeští řidiči naučí rozlišovat mezi stoupacím pruhem a normálním třetím pruhem a než budou vědět kdy je jejich rychlost výrazně nižší než rychlost jízdy ostatních vozidel aby pruh pro pomalá vozidla povinně použili...
Co jde by se mělo zjednodušovat. Nejsme tak horská země, abychom nemohli mít pouze obyčejné pruhy všude. Stejně se musí jet povinně vpravo.
§ 12
Jízda v jízdních pruzích
(1) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.