Tereza.Hubackova píše: ↑23 úno 2024, 21:51K tvé výtce o nedostatku zájmu zájmu členů RV o diskusi - nemůžu mluvit za ostatní, ale já jsem se s návrhy pečlivě seznámila, účastnila jsem se nebo aspoň sledovala ze záznamu i diskuse, které se o tom vedly jak v předpisové slupině, tak jinde (dnes například tu vaši), jen prostě nepovažuju za nutné nebo žádoucí o tom ještě znovu diskutovat tady. To jen pro pořádek, že nedostatek příspěvků zde ve vlákně nemusí znamenat nezájem.
Díky Terko, že jsi vše nastudovala. Ty návrhy jsou někdy poměrně komplexní a s mnoha detaily, které nemusí být na první pohled jasné. Vím, že i ty ses jim věnovala na předpisové skupině, moje udivení směřovalo zejména na další členy, kteří neměli tu možnost anebo jim na návrhu něco vadí, a nevyužili tuto možnost.
Lukas.Hejduk píše: ↑23 úno 2024, 21:54Jistě to nejsou změny převratné a revoluční. Pro ty z vás, kteří chtějí dramatické posílení pravomoci RP a centralizaci pravomocí pod orgán pěti lidí v čele strany, to jistě není dostatečný a uspokojující krok. To je fér a rozhodneme to hlasováním.
Ale pro ty z vás, kteří by chtěli kontinuální a dílčí kroky, které primárně zlepší spolupráci napříč stranou, jejichž výsledkem nebude přehnaná koncetrace moci do rukou RP (ať už přímým způsobem či vlivem na kancelář), tak prosím o zvážení našeho návrhu a následně podporu dalších dílčích změn, které CF vyhodnotí jako potřebné.Osobně v zásadě podporuji myšlenku, že čistě úřednické agendy bychom se měli snažit odpolitizovat. Jistá míra posílení kanceláře - zvláště o naprosto neutrální agendy typu evidence sdružení - může být na stole. Má smysl se bavit o potřebnosti existence AO, o agendách PO aj.
Co ale velice nepodporuji je plošné zařazení velkého množství pravomocí pod kancelář a zařazení drtivé většiny zbytku přímo pod RP. Třešničkou na dortu jsou návrhy, které dávají pod kancelář i některé agendy, které sama předpisová skupina vydefinovala jako politické - více: Tomáš naposledy reagoval, že jsem v tomto napsal nepravdu. Přitom při poheldu do aktuální verze přiložené tabulky tam vidím hned několik politických agend svěřených výhradně kanceláři včetně jedné - a asi velmi citlivé - agendy definované jako silná poitická moc - Komunikace s veřejností (TZ, posty, socky, tiskoviny, kampaně…).
I bez toho ale nejde o nějaké prosté rozdělení na politické a úřednické agendy, ale o bezprecedentní posílení RP - ať už skrz to, že nabývá většinu agend definovaných jako politické nebo skrz jeho vliv na kancelář.
Pardon, ale dochází tu k omylu. Denní agenda mediálních lidí není něco, co by mělo vykonávat RP (ostatně to sami také nenavrhujete). Místo toho komunikační strategii, kterou si MO schvaluje samo a měnit to nechcete, navrhujeme přesunout jako výslovně vyjmenovanou kompetenci, kterou RP schvaluje. (Tedy přesně v souladu s tabulkou politickou pravomoc do rukou politiků a úřednickou do rukou úředníků.) Je totiž třeba rozlišit, že samotné pořádání tiskovek, psaní postů anebo denní mediální práce není něco, co by na jednotlivé bázi mělo schvalovat RP. Takovýto micromanagement nedělá snad ani Babiš. Proti tomu směr, jak to dělat, bychom rádi převedli z monokratického rozhodnutí MO na RP, které si za něj ponese politickou odpovědnost.
Lukas.Hejduk píše: ↑23 úno 2024, 21:54Pokud stejně jako já preferujete snahu o řešení a zlepšení postaveném na organizaci, která z nás udělala reálnou politickou sílu a chcete změny, které nás reálně posunou vpřed, ale budou fungovat na půdorysu současného rozdělení moci a kontroly, tak vás v první řadě prosím o podporu našeho návrhu a pak o podporu souvisejících změn. Ale tím nekončíme. Slibuji, že po schválení našeho návrhu jsme připravení iniciovat další změny právě v oblasti rozvržení agend, posílení kapacity kanceláře aj.
Super že bereš v potaz, že je třeba depolitizovat úřednické agendy. Je akorát škoda, že velmi evoluční a kompromisní návrh, který s tím velmi citlivě pracuje a podrobně to rozděluje, nazýváš jaksi Bachovským absolutismem, a místo toho tu návrh, který jen konzervuje stávající stav a nepřináší v tomto ohledu žádnou změnu nazýváš evolučním. Ve skutečnosti je to naopak, reforma je změnou systému a evoluce není setrvání na místě, je postupným vývojem (nerevolučním) vpřed. Pokud chceš dál diskutovat o dalších změnách, tak je to super, otázka jen je, proč jsi tedy žádné nenavrhnul a navrhuješ zachovat status quo.