Samozřejmě, ale ty musí být vždy v souladu s platnými zákony. Takže platí, že co chtějí zákonodárci regulovat v zákonech, to mohou, zbytek si řeší ministerstva, ale i obce pomocí podzákonných předpisů, příp. nějaká ta nařízení vlády.Milan.Dadourek píše: ↑22 led 2019, 09:29 a) Objektivní právo zdaleka netvoří pouze zákony - podstatnou částí formálních pramenů jsou vyhlášky (gesce čistě ministerstev) a nařízení vlády (schvaluje vláda obvykle na návrh gesčního ministerstva)
Ano, takto zpravidla vzniká, ale ministerstva jsou pouze tím, kdo připravuje podklady. Pokud jsou poslanci bytostně závislí na podkladech ministerstva a neumí návrh připomínkovat a rozporovat, protože tomu nerozumí nebo jsou jen líní něco takového činit, pak to je jejich chyba.Milan.Dadourek píše: ↑22 led 2019, 09:29 b) Z hlediska odpovědnosti za zákon máš samozřejmě pravdu, ale prakticky vzniká většina znění zákonů v týmech na ministerstvech. Nejčastěji je legislativa přijímaná cestou (výrazně zjednodušeno) gesční ministerstvo --- vládní návrh --- Parlament (s vládní většinou) - proto také můžeme opakovaně slyšet zpovídání ministrů proč ta či ona legislativa dle programového prohlášení byla či nebyla přijata....
Každopádně žádné ministerstvo si nemůže schválit zákon. To mohou učinit pouze naši volení zástupci v parlamentu, a pokud jsme si zvolili zástupce neschopné a nekompetentní, kteří bezmyšlenkovitě schválí vše, co si řekne vláda, a vláda schválí vše, co vyplodí někdo na ministerstvu, tak je problém ve primárně volených zástupcích.