Tomas.Cernik píše: ↑16 kvě 2022, 13:32
Děkuji za nominaci a za tím projevenou důvěru. Kandidaturu na 2. a 3. místo na kandidátce přijímám. Nyní se pokusím nastínit své motivace, cíle a představy. Na začátek děkuji za práci současným pirátským zastupitelům Petrovi a Honzovi, svou kandidaturou se rozhodně nestavím do opozice k jejich politice, nýbrž bych se chtěl k jejich vynikající zastupitelské činnosti připojit - navázat na ni.
Jsem děčínským patriotem, narozdíl od mnoha mých vrstevníků, pro mě studia neznamenala snadnou cestu k životu mimo region, nýbrž nabíraní znalostí a zkušeností, které bych nyní rád uplatnil v rozvoji rodného města. A k tomu nabízím tuto perspektivu, při vší úctě k ostatním, mladé generace. I ta se totiž dle mého názoru nutně musí přihlásit o slovo ve společnosti, tedy v prvé řadě v politice a to v prvé řadě té komunální, jelikož i na ni a možná zvláště na ni, budou dopadat důsledky politických rozhodnutí.
Chtěl bych se i jako zastupitel zaměřit na potřeby mladých lidí, na to co jim schází, co by od města očekávali tak, aby z něj neodcházeli či se do něj navraceli.
Další mou prioritou je turistický ruch-doprava. Píšu tu takto, jelikož se domnívám, že v případě našeho města se jedná o příslovečné spojené nádoby. Děčín přestal být významným tranzitním městem z hlediska dopravy silniční s otevřením dálnice D8, z hlediska dopravy železniční jím přestane být stavbou plánované vysokorychlostní trati, která se městu vyhne. Pro mnoho turistů tak přestane být zajímavým bodem na trase, nýbrž ocitne se mimo ni a bude je tak muset něčím zaujmout. Tady patří obrovský dík našemu předsedovi Martinovi za jeho práci v projektu SMART CITY, která má obrovský potenciál jak pro občany města tak právě pro turisty. Chtěl bych s ním spolupracovat na uživatelsky přívětivé formě interaktivní reklamy na město - pracovně to nazývám "portál turisty". Zkrátka by šlo o přehled všech potřebných kapacit a cílů dle konkrétních představ cestovatele. Je totiž podstatné aby se město nezaměřovalo pouze na vybranou sortu cestovatelů, ale aby nabízelo různé požitky reflektující naše výborné možnosti a polohu. K tomu je ale také potřeba již zmíněná doprava. Město jednak musí udržovat v bezvadném stavu městské silniční komunikace, jednak by mělo dbát na dobré dopravní propojení s městy dalšími. S odklonem mezinárodních vlaků bude potřeba na současné trati provozovat dopravu, která na tyto vlaky umožní přestup v nejbližších bodech, tak aby nebylo nutné cestovat z města či do něj v opačném směru než je záměr. Na jednu stranu je třeba docílit napojení Děčína na německou napěťovou soustavu a ideálně prodloužení linky S1 drážďanského s-bahnu ze Schmilky do Děčína ke snadnému propojení především ve stanicích Pirna a Dresden hbf. Stejně tak by město mělo vyvíjet tlak na objednavatele dopravy - kraj k posílení linky U1 na alespoň půlhodinový takt po celý den a tím pádem kvalitní napojení do plánovaného terminálu VRT v Ústí nad Labem. V prvním případě tím navíc dojde k nahrazení části spoje linky U28, kterou dnes obsluhují výhradně dieslové motorové jednotky, elektrickými vlaky.
Třetí železničí stavba, dle mého názoru pro město podstatná je Kozí dráha. Jsem si vědom rozkolu, či spíše odlišného názoru, v demokracii potřebného, mezi mnou a zbytkem a místního sdružení ve věci její obnovy. Jelikož ale toto rozhodnutí bylo učiněno výše, navrhoval bych debatu otočit směrem - využití tratě ve prospěch našeho města. Telnice je jednou z nejrychleji se rozvíjejících obcí v okrese Ústí nad Labem, stěhují se tam lidé z měst a obec se rychle rozrůstá. Délka cesty vlakem do Podmokel a autobusem do krajskeho města je obdobně dlouhá - Děčín by tedy mohl Ústí konkurovat u obyvatel obce v obslužnosti jejich potřeb, pokud bychom dosáhli lepší kvality služeb, ale také každodenní dopravy v dobrém taktu. Věřím, že tak by se dráha mohla opravdu stát nejen neprodělečnou, nýbrž i výdělečnou záležtostí a dostat i turisty z Krušných hor na návštěvu Děčína. Budoucí prodloužení na celé původní těleso trati pak umožní propojení s Litvínovem, nebo přetrasování populárního vlaku Děčín-Moldava v Krušných horách, který by tak projel celým Podkrušnohořím a umožnil by tak Děčínu stát se výchozí základnou pro další turistické destinace.
Rovněž hledání kompromisu mezi ochranou přírody a rozvojem města ve věci jezu na Labi považuji za důležité téma.
Další věc, kterou, jak se domnívám, mohu přispět je vedlejší efekt mého zaměstnání. Jak členové MS pravděpodobně ví, v rámci práce cestuji po městech a zemích Evropy a okolí, čímž získávám mimo jiné znalosti o chodu municipalit v různých koutech starého kontinentu a věřím, že tyto znalosti bych uměl zúročit v práci zastupitele statutárního města Děčín.
Ještě jednou děkuji za projevenou důvěru.