Nominace Adama Ruta na čelo kandidátky ZMČ P5

Moderátoři: KoKS Praha, Pražští předsedající, PKS Praha, PMS Praha 5

Odpovědět

Podporuji nominaci Adama Ruta na čelo kandidátky (6. - 10.) do ZMČ P5, r. 2022

PRO

10
100%

PROTI

0
Žádná hlasování

ZDRŽUJI SE

0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasujících: 10 - Celkem hlasů: 10

Uživatelský avatar
Adam.Rut
Člen KS Praha
Příspěvky: 396
Registrován: 29 říj 2017, 21:07
Profese: analytik v Oživení
Dal poděkování: 402 poděkování
Dostal poděkování: 680 poděkování

Nominace Adama Ruta na čelo kandidátky ZMČ P5

Příspěvek od Adam.Rut »

Ahoj,
ucházím se tímto o podporu nominace k místu na čele naší kandidátky (2. skupina - 6. - 10.).

Asi se nemusím podrobně představovat, spíše tedy budu věnovat prostor vizím ohledně dalšího volebního období a činnosti, které bych se rád věnoval.

I v dalším volebním období bych rád byl posilou v oblastech, kterým se věnuji profesně a kterým se na P5 zabývám mimo jiné v rámci Výboru pro otevřenou radnici a Kontrolního výboru. Myslím, že jsme dosáhli řady dílčích úspěchů, co se týká dostupnosti materiálů i přístupu veřejnosti k jednání. I díky našemu tlaku zřejmě skončilo netransparentně vedené VIC P5. Upozornili jsme na řadu nedostatků ve výběrových řízeních i ve zveřejňování smluv v registru smluv. Podařilo se nám i změnit formu předkládání programu zastupitelstva tak, aby byly skutečně dodržené zákonné podmínky.

V jiných oblastech jsme takového pokroku nedosáhli, zejména proto, že jsme 3/4 volebního období trávili v opozici. Na ty bych se rád zaměřil v dalších letech. Mým cílem je být vám dále posilou zejména díky odbornosti v oblasti transparentní a kvalitní veřejné správy + důrazu, který si myslím mám při jednáních zastupitelstva i formulaci našich výstupů.

1) předvídatelný, smysluplný a realizovatelný rozpočet
MČ Praha 5 bohužel i v době COVIDu a při všech škrtech pokračuje v rozpočtech, které se významně odchylují od reality na konci roku. Dokola vidíme plánované investice a zakázky, které odbory nestihnou vůbec dostat do fáze, kdy by se začaly realizovat. Zůstávají tak v rozpočtech "viset" a překopírovávají se bezmyšlenkovitě do dalších let. I při všem škrtání stále vidíme zbytnělé výdaje na PR, nebetyčně vysoký počet uvolněných zastupitelů v poměru k neuvolněným, nesmyslné položky jako jsou zlaté plíšky občánkům. V oblasti zeleně, která občany zajímá skoro nejvíc, protože je pro ně bezprostředně viditelná, se neděje skoro nic. To musíme změnit, pokud se dostaneme do koalice, tedy především tlačit odbory k předběžné přípravě harmonogramů a vyhodnocování možných rizik tak, aby projekty, které se v rozpočtu ocitnou, byly opravdu uskutečnitelné.

2) Skutečné informování občanů místo PR
Časopis Pětka je dále primárně reklamou radnice. Navrhl jsem v prvním roce konkrétní kroky, které je třeba udělat, aby časopis dostal profesionálnější tvar a reflektoval politickou pluralitu názorů. Tyto připomínky nebyly zohledněny. Víme ovšem, co chceme v tomto ohledu dělat. Smlouvu s regionální TV považuji za nadbytečnou a předraženou.

3) Změna v oblasti dotací - zejména v kultuře
Situace, kdy se řada prostředků udílí přímo vybraným subjektům a je tak nemožné vytvářet otevřenou soutěž mezi projekty v rámci programových dotací, je neúnosná a námi opakovaně kritizovaná. Tohle bychom v případě koalice měli změnit hned v prvním roce. Podobně nesmyslné je ad hoc rozhodování o ne/zakoupení uměleckých děl ve veřejném prostoru. Cíle: Ukončit "dary" ve prospěch dotací, navázat spolupráci s odborníky, přejít možná z části do modelu víceletého financí např. prostřednictvím smysluplně nastaveného fondu. Vytvořit přehledný bodovací systém. Zohledňovat při udílení dotací zcela zásadně dostupnost výstupů pro veřejnost např. i po ukončení projektu. Nastavovat dotace v návaznosti na dotační programy HMP (nekopírovat je, ale naopak vykrýt bílá místa), zaměřit se na podporu aktivního vztahu ke kultuře zejména u nejmladší generace.

4) Ombudsman jako odborná, nikoli politická funkce
Tato role nemá být politickou trafikou, ale má být obsazena odborně a skrz výbor podřízena přímo zastupitelstvu. Nabízí se zřízení oddělené organizační složky. Ombudsman by měl umět rozlišovat mezi samostatnou a přenesenou působností a v oblasti samostatné působnosti mít dostatečné kompetence problémy přímo řešit. V oblasti přenesené odkazovat veřejnost na kompetentní orgány včetně ombudsmana celostátního.

5) Důsledné vyjednávání s developery
Měli bychom se zaměřit na to, aby systém kontribucí byl skutečně funkční a aby developeři, kterým se veřejnými investicemi zhodnocují jejich vlastní projekty, sami na tyto veřejné investice dostatečně přispívali. Vím, že této oblasti se primárně věnují jiní, např. jednička naší kandidátky M. Kryl, ale považuji to za tak důležité, že bod zde uvádím.

6) Celá řada kroků k efektivní a otevřené veřejné správě
Nelze rozepsat vše dopodrobna, ale pokud bychom takové možnosti měli (v tomto období tomu tak nebylo) revidoval bych směrnici pro střet zájmů v zakázkách i směrnici týkající se poskytování informací občanům. Prosazoval v maximální možné míře otevřená výběrová řízení. Průběžně kontroloval publikaci smluv. Zajistil průhlednější proces při participativním rozpočtu.

7) Spolupráce s HMP na celopražských problémech
Zaměřil bych se na to, abychom více spolupracovali s hlavním městem. Co se týká situace ohledně center pro drogově závislé, škol nebo dopravy je to naprostá nutnost. Myslím, že tato jednání je také třeba zprůhlednit, aby nebyly využívány pro jednostranné PR a různé mlžení a obviňování se na ose MČ - HMP.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Adam.Rut za příspěvky (celkem 2):
Martin.Stanek, Karel.Bauer
Odpovědět

Zpět na „Místní fórum Praha 5“