Aktualizace všeobecného kodexu zastupitele

Do tohoto fóra se přesouvají uzamčené a zpracované členské podněty.


Moderátor: Předsedající

Zamčeno

Aktualizace Všeobecného kodexu zastupitele

PRO

117
61%

PROTI

60
31%

zdržuji se

16
8%
 
Celkem hlasujících: 193 - Celkem hlasů: 193

Lukas.Wagenknecht
Senátor
Příspěvky: 139
Registrován: 07 bře 2018, 17:34
Profese: auditor
Bydliště: U Krematoria 2636, Pardubice
Dal poděkování: 162 poděkování
Dostal poděkování: 427 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Aktualizace všeobecného kodexu zastupitele

Příspěvek od Lukas.Wagenknecht »

Vojtech.Pikal píše: 05 led 2022, 01:20

Souběh funkcí se řeší i u senátorů: "● S uvolněnou funkcí je přijatelný souběh s nejvýše jednou neuvolněnou funkcí zastupitele."+ "Uvolněnou funkcí se rozumí funkce poslance, člena vlády, senátora, uvolněného zastupitele a jiná obdobná funkce."
Senátoři tam na rozdíl od poslanců nemají tu inherentní výjimku pro čekání na klouzavý mandát. Tzn. v případě akutní potřeby by si mohli zažádat o výjimku u klubu a ta by případně byla mimořádně přezkoumatelná CF, jako jiná výjimka udělená klubem.

Vojto děkuji za tvé odpovědi.

Díky ní jsem pochopil nový koncept kumulování funkcí u pirátů, který se zavádí. Podle tvé odpovědi viz výše uvolněný starosta, hejtman, místostarosta, náměstek nebo jakýkoliv zastupitel uvolněný pro výkon funkce podle § 71 (1) a) Zákona o obcích, respektive § 41 (1) a) Zákona o krajích./apod., poslanec, člen vlády, senátor může kumulovat s jinou zmíněnou volenou funkcí na základě výjimky kterou jsi nově zavedl v bodu 7 kodexu, který umožňuje schválení takové kumulace:

"Klub může ve výjimečných a odůvodněných případech odsouhlasit výjimku z těchto pravidel, je-li to v nejlepším zájmu strany. Důvodnost udělení výjimky může být na základě návrhu příslušného předsednictva přezkoumána orgánem, který schválil volební program, nebo rozhodčí komisí."

Současně v bodu 6 kumulace funkcí zavádíš specifickou výjimku, která nad to umožňuje automaticky kumulovat funkce poslance a člena vlády:

"Souběh funkce člena vlády a poslance je do doby přijetí klouzavého mandátu přijatelný, potom jej člen vlády využije."

Proto položím ještě dvě otázky:

1) Jakýkoliv klub, nebo členové jakéhokoliv koaličního klubu, kteří jsou piráti, nebo sám zvolený zástupce pokud není klub zřizován, nyní tedy bude moci odsouhlasit výjimku kumulaci dvou a více uvolněných funkcí? Přepokládám že ano, jen se chci ujistit, protože je to systémová změna přístupu ke kumulaci funkcí jestli to dobře chápu. Nyní když se odůvodní a schválí kumulace klubem, tak je to OK. Doteď kumulace možná nebyla.

2) Proč se zavádí výjimka pro souběh funkce člena vlády a poslance (v bodu 6), když už je zaveden institut výjimky schválené klubem? Toto ustanovení je podle mě nadbytečné a mohlo by zbytečně vyvolávat dojem účelovosti pro potřeby kumulace Ivana, což by bylo škoda. Naopak pouze u takové kumulace (poslance a člena vlády) nebude muset být odůvodnění a výjimečnosti a nebude jako u jakékoliv jiné kumulace, která se zavádí touto změnou kodexu, přezkoumatelná. Proto si myslím, že by to mělo být vypuštěno, pokud ten koncept výjimek kumulace pro jakékoliv volené funkce bude nově schválený.

Jinak ještě jednou zopakuju, že taková zásadní změna k přístupu kumulace funkcí, kdy se nově vlastně na základě institutu výjimek klubu připouští, o proti současnému stavu, kdy je zakázaná, by měla podle mě proběhnout debatou ve straně.

Díky za reakce

Lukáš

Uživatelský avatar
Martin.Stanek
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 641
Registrován: 07 bře 2018, 11:05
Profese: geolog
Dal poděkování: 2930 poděkování
Dostal poděkování: 1084 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Aktualizace všeobecného kodexu zastupitele

Příspěvek od Martin.Stanek »

Kodex zastupitele vs. Volební řád

Chtěl jsem argumentovat za vyjmutí pasáže o nutnosti podpisu kodexu, ale při studiu souvislostí jsem zjistil, že je zapsána ve volebním řádu v podobě obsahu čestného prohlášení (což se mi asi snažil Vojta naznačit tady):

Volební řád, § 10 Podmínky kandidatury, odst. (2) píše:

Ve volbách za Českou pirátskou stranu smí kandidovat pouze její člen nebo registrovaný příznivec, který ke dni podání kandidátní listiny
a) podepsal čestné prohlášení, které obsahuje náležitosti podle volebního zákona a souhlas kandidáta s demokratickým minimem, kodexem pro danou veřejnou funkci, pokud byl schválen a programem pro dané volby, ...

Tedy bych zde argumentoval na špatném místě OFFTOPICa tak si tu podpůrnou úvahu nechám pro jednání o změně volebního řádu. A schovám jí do OT na konci příspěvku pro zájemce a pro případ, že by se tu ještě ukázala relevantní.

VŘ tedy píše, že součástí obsahu čestného prohlášení k odsouhlasení je kromě kodexu (i DeMin) i příslušný program. Z toho odvozuju názor, že je zbytečné tu povinnost podpisu jak souhlasu s kodexem, tak souhlasu s programem mít zapsanou i v kodexu. Je to dokonce na obtíž, jelikož kdyby byla vůle měnit obsah VŘ nebo kodexu (jakože by právě z mé strany byla, např. k té nutnosti podpisu), znamenalo by to měnit dva předpisy zároveň.
V této linii se také nabízí formuli o základních programových cílích Pirátů přidat do VŘ a nikoliv přidat do kodexu.
(Alternativně naopak: z VŘ to všechno vyjmout a dát to do kodexu.)

Kodex: "1. Závazek vůči Pirátské straně" vs. "7. závěrečná ustanovení"

V kapitole 7. závěrečná ustanovení se vyskytuje text, který určuje závazek vůči ČPS, zatímco v kodexu je hned 1. kapitola, která je nadepsána "Závazek vůči Pirátské straně". Trochu se v té právničině topím, ale přijde mi, že by šlo většinu vět z kapitoly 7. přesunout do kapitoly 1. Konkrétně bych, za předpokladu, že bude vyjmuta ta věta o podpisu, přesunul následující věty ze 7. na konec 1. a zvýraznil jejich hiearchický vztah pomocí zarovnání odrážek takto (červenou barvou se snažím zachovat zvýraznění navrhovaných změn Vojtou):

  • Prohlašuji, že v případech, kde to zákon nevylučuje, považuji veškeré závazky vyplývající z kodexu z právního hlediska za závazky vůči České pirátské straně, s právními účinky plně vynutitelnými žalobou na plnění včetně vydání případného bezdůvodného obohacení, a to do veřejných rozpočtů.
    • Zákon vynutitelnost vylučuje zejména:
      • při výkonu mandátu; v těchto případech jde o závazek voličům v morální rovině;
      • při obchodním vedení obchodní korporace.
    • Zákonné omezení vynutitelnosti nebrání posouzení věci u rozhodčí komise Pirátů. Pokud jde o záležitost v rámci politické odpovědnosti klubu, může stížnost proti jednotlivému zastupiteli podat po interním šetření pouze klub.
    • Pokud by mělo být oznámení učiněno sobě samému či není vůči komu učinit některý krok, učiní se vůči klubu, příslušnému předsednictvu nebo osobě, která jmenovala toho, kdo kodex podepsal.
  • Kandidát svou účastí v primárních volbách vyslovuje předběžný souhlas s tímto kodexem, který formálně potvrdí podpisem před zařazením na kandidátní listinu pro dané volby. Česká pirátská strana závazek podle tohoto kodexu přijme tím, že kandidáta, který se ke kodexu písemně přihlásil, zařadí na kandidátní listinu do voleb nebo ho nominuje do funkce.
  • Klub může ve výjimečných a odůvodněných případech odsouhlasit výjimku z těchto pravidel, je-li to v nejlepším zájmu strany. Důvodnost udělení výjimky může být na základě návrhu příslušného předsednictva přezkoumána orgánem, který schválil volební program, nebo rozhodčí komisí.

Mmch co tam znamená to slovo "oznámení"? Vyskytuje se v celém kodexu právě 2x (vč. návrhu úpravy), ten druhý výskyt je pravděpodobně nesouvisející v kapitole 3. Transparence. Má se to slovo vztahovat k té sížnosti? Podání stížnosti?

Usnesení

Vojto součástí tebou navrhovaného usnesení je i výzva současným zastupitelům k závazku podpisem znění kodexu po úpravě dodržovat. Nestačilo by ten závazek vyjádřit příspěvkem na (veřejném) fóru? Nestačilo protože podepsali tu stávající verzi a podpis je silnější příspěvku na fóru?
A rozlišování skupin zastupitelů na A) celostátní a nadnárodní úrovni a B) jiných úrovních by znamenalo souběžnou platnost dvou různých kodexů zastupitele?


Všehovšudy mi přijde, že to, co tady řešíme v plénu na základě ČP, by bylo vhodnější řešit na základě předtrávení v RV.


OFFTOPIC
...odložená úvaha před zjištěním obsahu VŘ...

### (Ne)nutnost podpisu kodexu zastupitele
Věřím svému názoru, který jsem zde už zmínil, že kodex by měl platit a priori a bez nutnosti podpisu pro všechny pirátské zastupitele (+ ministry, ...) a že k závazku ho dodržovat by zájemci o takové funkce měli přilnout automaticky s vyjádřením zájmu se o takové funkce ucházet. Na příkladu komunálního zastupitele, jako jsem já, by tedy měli být kodexem předběžně vázáni už svým vstupem do primárek - tím, že napíšou na fórum "ucházím se o xté místo na kandidátce", "přijímám nominaci na xté místo na kandidátce", atp.
Jelikož si nejsem jistý, jak to správně formulovat přímo ve znění kodexu, a jelikož předpokládám, že k jednání o aktualizaci kodexu dojde, rád bych už teď a) nastřelil formulaci a b) zjistil, jakým způsobem se mám snažit jí ve výsledku do kodexu dostat.

Pokud vyjdu z formulace ve stávajícím kodexu:

Kandidát svou účastí v primárních volbách vyslovuje předběžný souhlas s tímto kodexem, který formálně potvrdí podpisem před zařazením na kandidátní listinu pro dané volby.

napadá mě úprava na takové nové znění:

Kandidát svou účastí v primárních volbách vyslovuje předběžný souhlas s tímto kodexem pro případ, že by získal a vykonával mandát (zastupitele, ...). Závazek kodex dodržovat je pak formálně platný po dobu výkonu mandátu (zastupitele, ...).

Mám na paměti vysvětlení @Vojtech.Pikal. Nejsem si jist, nakolik znamená tvojí vůli Vojto mít v kodexu povinnost podpisu kodexu. K tvým vysvětlením / argumentům:
1) ano, program nemusí být známý (viz zrovna teď pražské primárky). Pak tedy kandidát může odstoupit, pokud by mu program nevyhovoval.
2) ok, to je nicméně mimostranická záležitost, že? Povinnost vůči státu, ne vůči straně.
3) souhlas s programem je obsažen v původním znění kodexu, tvůj návrh ho pak upřesňuje. DeMin lze snadno přidat.
4) Popravdě si nevybavuju podrobnosti, tak nechci polemizovat. Nicméně mít závazek ke kodexu vyplývající z kodexu + účasti v primárkách neznamená určitě žádnou byrokracii, jelikož jí veškerou vyřídíme vhodným zněním kodexu my teď tady pro všechny do budoucna...

Formálně to budu moct navrhnout jako návrh do zahájeného jednání, až (pokud) k jednání dojde, že? Budu potřebovat pro to založit členský podnět v CF a sehnat podporu skupiny členů o velikosti jedné odmocniny z počtu členů CF, ano?
Jak to udělat, aby se můj návrh týkal pouze této části a nemísil se s případnými vícero návrhy jiných částí? :?:

Uživatelský avatar
Vojtech.Pikal
Administrativní odbor
Příspěvky: 26227
Registrován: 19 srp 2010, 23:45
Profese: politik, informatik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 37006 poděkování
Dostal poděkování: 30172 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Aktualizace všeobecného kodexu zastupitele

Příspěvek od Vojtech.Pikal »

Ahoj, chci poděkovat za uplynulou diskuzi, jsem motivován k nějakým návrhům úprav, ale teď řeším zasedání a už to nestíhám zpracovávat.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Vojtech.Pikal za příspěvky (celkem 3):
Lukas.Hejduk, Petr.Vileta, Daniela.Weissova

Profil, Vedoucí AO; KaS, ZO; vedoucí MRT Demokracie v rezignaci
„Nakonec vám budou vládnout ti nejneschopnější z vás. To je trestem za neochotu podílet se na politice.“*
Podporuji myšlenky.

Uživatelský avatar
Jakub.Michalek
Poslanec/poslankyně Parlamentu ČR
Příspěvky: 12344
Registrován: 22 čer 2009, 14:54
Profese: poslanec
Bydliště: Žižkov - Praha 3
Dal poděkování: 5385 poděkování
Dostal poděkování: 20706 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Aktualizace všeobecného kodexu zastupitele

Příspěvek od Jakub.Michalek »

Ad schvalování výjimky - pokud jde o překryv dvou funkcí, v takovém případě by byl třeba souhlas obou klubů; takové situace si lze představit, i když jsou spíše výjimečné.

Ad klouzavý mandát - ne, nemá to být na výjimku, ale má to být nastaveno systémově a předvídatelně; pokud budeme mít v příštích volbách 30 poslanců a vyjednáme si 4 ministry, bude na místě, aby se tito lidé mandátu nevzdávali, neboť by je pak mohl kdykoliv premiér vyšoupnout a byli by vydíratelní. Celý systém musí být nastaven tak, aby odpovídal výsledkům voleb, tedy aby se nemohlo stát, že za ty, které si lidi vykroužkují, bude nakonec sedět ve sněmovně někdo úplně jiný, který nastoupil jako náhradník. Ministr stejně jako místopředseda sněmovny není členem výborů a má ve sněmovně svou specifickou roli, kdy se zodpovídá sněmovně z politiky vlády. Debata k tomu proběhla obsáhlá a ve všech parlamentních systémech se předpokládá, že nejúspěšnější zvolení politici nastoupí do vlády. To je úplným jádrem demokracie, že si lidi volí své politiky a ti je pak zastupují a nemělo by být v zásadě nic, co by takové spojení mezi voličem a jeho reprezentantem přetrhlo. Snaha maximalizovat placené funkce a cpát do funkcí ministrů kandidáty neúspěšné ve volbách jsou naopak vnímány veskrze negativně.

Ad poslanec + jiné funkce. Funkce poslance s dvěma funkcemi v samosprávně není ideální, protože daný poslanec se pak neúčastní jednání sněmovny, protože sedí na lokálních zastupitelstev a jejích orgánech a dělá jinou práci, než by ve sněmovně dělat měl; dva takové případy jsem řešil a oba dotyční mi dali za pravdu, že už je to za hranou. Mohou však existovat zcela výjimečné případy, pro které se předvídá postup. Rozdíl mezi ministrem a dvojnásobným lokálním zastupitelováním je zřejmý: prací ministra je trávit půlku času ve sněmovně a obhajovat politiku vlády, prací lokální zastupitele je trávit část času na svém lokálním zastupitelstvu a obhajovat politiku rady nebo ji kontrolovat. Z tohoto pohledu je tedy zjevně jednodušší, že ministr už ve sněmovně je.

Ad závazek voleného zástupce - slovo závazek je namístě pouze tehdy, pokud vzniká povinnost dobrovolně (v jiných případech i z deliktu apod.), jinak se hovoří o povinnosti. Závazek či obligace původně pochází ze zvyku, kdy byly ruce symbolicky spojovány obvazem. Forma závazku byla zvolena kvůli tomu, že kodex předvídá možnosti své vymahatelnosti v právní či mravní rovině, což by bez dobrovolného přihlášení mělo mnohé komplikace a při pouhém uložení povinnosti vnitřním předpisem by to mnohem spíše u soudu narazilo jako snaha o regulaci něčeho, co už je za hranou vnitřních poměrů organizace, protože jde o výkon veřejné funkce. Navíc ukládat příkazy volenému zástupci je v rozporu s principem volného výkonu mandátu, tedy filosoficky nejpřijatelnější řešení je takové, že se volený zástupce zaváže sám, což činí svým podpisem.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Jakub.Michalek za příspěvek:
Jaroslav.Lainz

Jakub Michálek, předseda poslaneckého klubu Pirátů a vedoucí resortního týmu Spravedlnost
Nenič mě, sloužím všem. :)

Uživatelský avatar
Dan.Lestina
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2674
Registrován: 01 zář 2013, 22:18
Profese: aspirující přírodovědec
Dal poděkování: 3687 poděkování
Dostal poděkování: 3788 poděkování

Re: Aktualizace všeobecného kodexu zastupitele

Příspěvek od Dan.Lestina »

...nebo se taky muze k dodrzovani kodexu prihlasit svou ucasti v primarnich volbach nektere strany.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Dan.Lestina za příspěvky (celkem 5):
Martin.Stanek, Jakub.Backa, Daniela.Weissova, Ondrej.Kalis, Jan.Bednarik

Nerad se hlásím k nějakým proudům, ale i proto rozhodně podporuji myšlenky Renesance Pirátů. web | forum | zulip

Uživatelský avatar
Lukas.Hejduk
Republikový výbor
Příspěvky: 884
Registrován: 16 říj 2012, 22:37
Profese: bookmaker, IT developer
Dal poděkování: 1300 poděkování
Dostal poděkování: 3555 poděkování

Re: Aktualizace všeobecného kodexu zastupitele

Příspěvek od Lukas.Hejduk »

Jakub.Michalek píše: 15 led 2022, 22:18

Ad klouzavý mandát - ne, nemá to být na výjimku, ale má to být nastaveno systémově a předvídatelně; pokud budeme mít v příštích volbách 30 poslanců a vyjednáme si 4 ministry, bude na místě, aby se tito lidé mandátu nevzdávali, neboť by je pak mohl kdykoliv premiér vyšoupnout a byli by vydíratelní. Celý systém musí být nastaven tak, aby odpovídal výsledkům voleb, tedy aby se nemohlo stát, že za ty, které si lidi vykroužkují, bude nakonec sedět ve sněmovně někdo úplně jiný, který nastoupil jako náhradník. Ministr stejně jako místopředseda sněmovny není členem výborů a má ve sněmovně svou specifickou roli, kdy se zodpovídá sněmovně z politiky vlády. Debata k tomu proběhla obsáhlá a ve všech parlamentních systémech se předpokládá, že nejúspěšnější zvolení politici nastoupí do vlády. To je úplným jádrem demokracie, že si lidi volí své politiky a ti je pak zastupují a nemělo by být v zásadě nic, co by takové spojení mezi voličem a jeho reprezentantem přetrhlo. Snaha maximalizovat placené funkce a cpát do funkcí ministrů kandidáty neúspěšné ve volbách jsou naopak vnímány veskrze negativně.

Má to být na výjimku. Předvídatelné a systémové nastavení by mělo být takové, že prosazení klouzavého mandátu má být absolutní prioritou bez které už do vlády nepůjdeme (a po jeho prosazení už je tahle otázka irrelevantní). Všichni si asi pamatujeme, jak Ivan svatosvatě sliboval v jednání CF o vládě, že otázku klouzavého mandátu vyřešíte v řádu tuším 1.5 roku, jinak bude rezignovat.

Pokud do června 2023, tj. do 18 měsíců od vzniku vlády, nebude schválen klouzavý mandát s možností užít ho již v daném volebním období, naši zástupci ve vládě, kteří jsou zároveň poslanci, budou rezignovat a bude vyjednána s premiérem výměna na těchto postech.

viz. viewtopic.php?p=780270#p780270
Evidentně vám (nevím, jestli to stejně vidí i @Ivan.Bartos?) po výsledku jednání otrnulo, najednou se na tohle zapomnělo. Moc pěkný. Chtěl bych na tohle důrazně upozornit všechny, kterým vadila kumulace, ale nakonec konstruktivně hlasovali pro vládu s představou, že se v rozumné době najde nějaké rozumné řešení OFFTOPICjen v samotném vlákně je takových lidí spoustu.
Že evidentně nepočítáte se schválením klouzaveho mandátu v tomhle volebním období, mi přijde smutný a ukazujete, jak moc vás koaliční partneři berou vážně a jakou pozici v té vládě máme. Že s ním nepočítáte ani pro příští volební období a rovnou kalkulujete se vstupem do vlády bez něj, mi přijde úplně neuvěřitelný.

Debata k tomu tak strašně obsáhlá neproběhla a nebo tak nějak vychladla ( viewtopic.php?f=545&t=58928 ). Tvrzení, že se to ve VŠECH parlamentních systémech předpokládá je minimálně problematický (spíš je to fakticky nepravda), v mnoha zemích je naprosto běžný, že do vlády nechodí přímo volení lidé. Lidé si volí svoje zástupce do parlamentu, ti pak dávají mandát vládě a propůjčují ji legitimitu. Kompetence pro kvalitní práci poslance jsou trochu jiné než pro kvalitní práci ministra a ne každý kdo odvádí nadstandardní práci v parlamentu, má na to být kvalitním ministrem.

Na závěr bych k tomu, co jsi psal dodal, že mi přijde trochu bizarní tyhle věci tvrdit ve chvíli, kdy jsme na ministra nominovali Honzu Lipavského, který (pokud se nepletu) měl na preferenční hlasy asi druhý nejhorší výsledek z obhajujících poslanců a do sněmovny se nedostal by far. Osobně si myslím, že Honza pro tu práci kompetence relativně má a čistě jako ministra ho i relativně dokážu podpořit, ale nejde na jedný straně tvrdit, že a) kandidát do exekutivní funkce má mít mandát z voleb do legislativního sboru a zároveň b) tam cpát kandidáta, co totálně pohořel ve volbách i na poměry toho našeho failu. To prostě nedává smysl.

JInak hlasoval jsem proti členskému podnětu, evidentně jsem nebyl sám. Osobně bych si ho dokázal podpořit za následujích podmínek:
1) zákaz kumulace poslanec - ministr nadále není přípustná a je možná jen po schválení ad hoc výjimky (což může nebo nemusí být explicitně zakotveno v kodexu)
2) výjimky z kodexu neschvaluje klub (to je úplně wtf, zvlášť při velikosti některých našich klubů), ale příslušné forum. Vnitrostranická demokracie a kontrola moc a mocných pěkně prosím.

Tohle bych čistě za sebe vnímal jako dva kompromisní ústupky, které by dost možná pomohly k hladkému schválení návrhu. Předpokládám, že proklamace některých lidí, že chceme kompromisy a hledání konsensu, nejsou jen prázdná slova a jsou myšleny vážně.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Lukas.Hejduk za příspěvky (celkem 7):
Bohuslav.Svehla, Rostislav.Reha, Martin.Stanek, Jakub.Backa, Daniela.Weissova, Ondrej.Kalis, Eva.Novakova

Machiavelli z Wishe <3

Republikový výbor

+420 777 2I2 272

Uživatelský avatar
Jan.Prokop
Kontrolní komise
Příspěvky: 2463
Registrován: 22 dub 2009, 08:49
Profese: ITak
Bydliště: Brandýs nad Labem
Dal poděkování: 2012 poděkování
Dostal poděkování: 3234 poděkování

Re: Aktualizace všeobecného kodexu zastupitele

Příspěvek od Jan.Prokop »

BTW podporu už podnět má, proč už není zahájeno jednání?

Jakub.Backa
Kontrolní komise
Příspěvky: 2338
Registrován: 06 říj 2013, 14:52
Profese: advokát a insolvenční správce
Dal poděkování: 2231 poděkování
Dostal poděkování: 3186 poděkování

Re: Aktualizace všeobecného kodexu zastupitele

Příspěvek od Jakub.Backa »

Já doufám, že to s tou rekonstrukcí pirátů myslíme vážně, a že Vojta tedy zapracuje připomínky zde vzniklé minimálně v rozsahu, jak je sepsal Lukáš včetně přehledného vyvrácení hoaxů, které zde bohužel někteří obhájci neomezené kumulace a nulové vnitrostranické odpovědnosti šíří.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Jakub.Backa za příspěvky (celkem 5):
Daniela.Weissova, Rostislav.Reha, Ondrej.Kalis, Eva.Novakova, Lukas.Wagenknecht
We are all heroes: You and Boo and I. Hamsters and rangers everywhere! Rejoice!
Uživatelský avatar
Martin.Stanek
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 641
Registrován: 07 bře 2018, 11:05
Profese: geolog
Dal poděkování: 2930 poděkování
Dostal poděkování: 1084 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Aktualizace všeobecného kodexu zastupitele

Příspěvek od Martin.Stanek »

Rád bych vás zapojil do diskuze k tomu samotnému bodu kumulace poslanec+ministr a otázce, zda by bylo na místě se usnést na vyjímce pro Ivana Bartoše.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Stanek za příspěvky (celkem 3):
Jakub.Backa, Lenka.Kozlova, Petr.Vileta
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34759
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31659 poděkování
Dostal poděkování: 25745 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Aktualizace všeobecného kodexu zastupitele

Příspěvek od Petr.Vileta »

Dan.Lestina píše: 15 led 2022, 22:57

...nebo se taky muze k dodrzovani kodexu prihlasit svou ucasti v primarnich volbach nektere strany.

Mysliš třeba SPD? :lol:

Ale vážně. Nemělo by být součástí přihlášky něco jako "Nemám zásadní výhrady k programu strany a budu se řídit jejím etickým kodexem." :?: Případně to s tím kodexem, nemělo by to být podmínkou k zapsání na kandidátku (včetně všeho křoví)? Mě tak nějak pořád je proti srsti myšlenka, že se budu řídit kodexem, který jsem nepodepsal. U Zákonů a vyhlášek státu to chápu, ale kodex?

Wikipedie píše:

Také některé organizace, sdružení nebo firmy mohou vytvářet kodex pro své zaměstnance, a to buď závazné (zaměstnanec může dostat při smlouvě kodex k podepsání a na základě jeho porušení mu hrozí výpověď) nebo nezávazné (jejich dodržování je dobrovolné).

Představce si, že nastoupíte do firmy, podepíšete pracovní smlouvu, pracujete tam 10 let a najednou za vámi přijde šéf s tím, že ve firmě platí Etický kodex, který zakazuje oslovovat zákazníky slovy "pane" a "paní", ale oslovuje se pouze "Vážený zákazníku". Nikdy jste nic takového nepodepsal, co teď? :?

Lukas.Hejduk píše: 15 led 2022, 23:15

Všichni si asi pamatujeme, jak Ivan svatosvatě sliboval v jednání CF o vládě, že otázku klouzavého mandátu vyřešíte v řádu tuším 1.5 roku, jinak bude rezignovat.

Tak to má ještě rok a 5 měsíců čas. ;)

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Zamčeno

Zpět na „[Archív] Ukončené členské podněty“