Zmodernizujeme odbavovací systém a zastropujeme jízdné - programový bod

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zmodernizujeme odbavovací systém a zastropujeme jízdné - programový bod

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Ondra.kl píše: 30 dub 2020, 12:15
Ondrej.Kalis píše: 30 dub 2020, 10:08K tomu v Ostravě nedojde, protože se nejedná o celokrajský tarif.
jo takhle, tak v tom případě ta původní informace měla být úplně jiná ;)
Tak ono to bylo téma cílené hlavně na Pražáky, kteří tuto okolnost znají (teda většina z nich, pokud někdy vyjeli za město) 8-)

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Ivo.Vasicek
Místní předsednictvo
Příspěvky: 7013
Registrován: 02 úno 2010, 22:50
Profese: manažer
Bydliště: 69615 Čejkovice, Bílovická
Dal poděkování: 10900 poděkování
Dostal poděkování: 11475 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zmodernizujeme odbavovací systém a zastropujeme jízdné - programový bod

Příspěvek od Ivo.Vasicek »

Ondrej.Kalis píše: 30 dub 2020, 09:56 V tom, že odbavovací terminály v tramvajích nebyly realizovány dle pládů ROPID a OICT (ale samostatně DPP), to byla právě jedna z příčin problému. V současnosti vím, že ROPID nepovažuje řešení za zásadní.

V cílech, které uvádíš, toto téma není. Proto bych považoval za logické, že město ROPIDu a OICT řešení zadá zajistit - technicky je to velmi jednoduché, stačí do zařízení přidat možnost volby dalších jízdenek, kde se otevře kompletní nabídka, velmi podobně jako je to na dotykových jízdenkových automatech v metru.
1)jsem členem výběrové komise na odbavovací terminály. Zadávací dokumentace vychází zcela z požadavků ROPID. Bohužel se však přihlásil jediný uchazeč a nabídl to za 3,5 násobně vyšší cenu (v porovnání s Brnem, Ostravou a Plzní).- Takže vypisujeme znovu. Nevím jak to bylo v minulosti, ale pochybuji, že jinak - i požadavky na vozy vycházejí ze standardů definovaných Ropidem. Bez jednoznačného požadavku od ROPID to nelze řešit - bylo by to v rozporu s chováním řádného hospodáře.
2)uvádím cíle, které jsou schválené a zveřejněné (nijak jsem se na tom nepodílel, jen jsem sem doplnil fakta, protože je znám)
3)k zajištění "optimalizace jízdného" je nutné, aby tento požadavek vznesl Ropid (takže radní). Následně může řešit OICT a DPP (to jsem schopen zařídit-rozhýbat). Ropid platí OICT i DPP na základě smluv, které definují co a jak mají dodávat.
Můj osobní názor je, že MHMP dostatečně neřídí Ropid. Ropid není firma (nemá DR ani PR) a myslím, že v tomto zastupitelé-radní nemají jasno a své pravomoci vůči ROPID neuplatňují v potřebném rozsahu.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ivo.Vasicek za příspěvek:
Marek.Krejpsky
"Skutečná svoboda slova je právo říkat lidem to, co nechtějí slyšet"(George Orwell)
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zmodernizujeme odbavovací systém a zastropujeme jízdné - programový bod

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Ivo.Vasicek píše: 30 dub 2020, 12:55 Můj osobní názor je, že MHMP dostatečně neřídí Ropid. Ropid není firma (nemá DR ani PR) a myslím, že v tomto zastupitelé-radní nemají jasno a své pravomoci vůči ROPID neuplatňují v potřebném rozsahu.
V tomto se shodneme naprosto 100%. Také mám tento dojem, nebo spíše jistotu, že město ROPID skoro neřídí, přesněji řečeno, zdráhá se mu dávat úkoly.

Pokud jde o ty původní terminály, které jsou v tramvajích, tam mám informaci přímo z ROPIDu plně ověřenou, že to šlo zcela mimo ně. Souhlasím s Tebou, že DPP jako dopravce by takovou věc neměl svévolně realizovat (stejně jako by to asi nedělal soukromý dopravce, když mu to nezadá objednatel). Jenže DPP je svět sám pro sebe, udělal si vlastní sólo akci, ale jaksi zapomněl, že za Prahou nejsou lvi, ale pokračuje tam IDS...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Ivo.Vasicek

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zmodernizujeme odbavovací systém a zastropujeme jízdné - programový bod

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

říjen 2021:

V plném provozu je aplikace PID lítačka s možností zakoupení všech jízdenek v mobilu a s e-shopem umožňujícím online nákup jízdenek. Nosičem dlouhodobých jízdenek může být karta Lítačka, platební karta nebo mobilní telefon. Nosičem jednotlivých jízdenek může být papír nebo mobilní telefon. V tomto smyslu tedy programový bod plněn je.

V kontextu s příkladem Ostravy a Londýna je třeba konstatovat, že tento model se ukázal jako pro Prahu nevhodný. Praha má oproti Ostravě a Londýnu vyšší stupeň integrace příměstské dopravy, nepoužívá turnikety v metru (které snižují rychlost a atraktivitu cestování MHD) atd. K bezpapírovému odbavení však byl přesto učiněn podstatný krok, byť započal už před nástupem Pirátů.

K dostupnosti jednotlivých jízdenek a bezkontaktních plateb přímo ve vozech MHD byl učiněn podstatný krok ze strany DPP při instalaci prodejních terminálů do tramvají.

Bohužel tyto terminály odporují principům integrovaných dopravních systémů (k nimž se napříč dopravním programem hlásíme), neboť terminály neprodávají jízdenky platné do Středočeského kraje. Na tento problém KET upozorňoval, řešení se jeví jako technicky jednoduché, ale nebylo pro vyřešení ze strany ZK nic učiněno.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“