Tramvaje Škoda 14T

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Odpovědět
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Tramvaje Škoda 14T

Příspěvek od Michal.Stepan »

Ve středu 24.2.2021 došlo ve zastávce Nádraží Holešovice k mimořádné události, k prasknutí spojovacího čepu mezi články tramvaje 14 T. Vzhledem k tomu, že se tak stalo v zastávce, nebyla nehoda nijak dramatická, nedošlo ke zranění cestujících. Zatím není zřejmé, zda se jednalo o ojedinělou únavu materiálu, nebo o další typovou vadu tramvají 14 T.
14T.JPG
Tramvaje 14 T toho mnoho nenajezdily. Většina tramvají byla několik let odstavena, protože krátce po uplynutí záruční lhůty byla zjištěna závažná typová vada - praskání podvozků. Pro tyto tramvaje je typické vysoké opotřebení kolejnic v obloucích, jejich provoz v Praze vyvolal potřebu mazání kolejnic.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 2):
David.Novak, Martin.Stanek
David.Novak
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 654
Registrován: 12 kvě 2010, 20:03
Profese: Analytik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 448 poděkování
Dostal poděkování: 1027 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvaje Škoda 14T

Příspěvek od David.Novak »

Michal.Stepan píše: 07 bře 2021, 13:00 Pro tyto tramvaje je typické vysoké opotřebení kolejnic v obloucích, jejich provoz v Praze vyvolal potřebu mazání kolejnic.
Pokud vím, tam nějaké nadstandardní mazání kolejnic si vyžádal až provoz 15T.
Co se toho vysokého opotřebení kolejnic týče, je nějak nadměrné vzhledem k ostatním světově produkovaným tramvajím stejné multigelenk konstrukce, které jsou provozovány všude po světě ?
Tito uživatelé poděkovali autorovi David.Novak za příspěvek:
Ondrej.Kalis

Pirát od září 2018, MS Olomouc, komise dopravní Olomoucký kraj, zastupitel města Olomouce.
"Yes, we are all individuals!" (Life of Brian)
“Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later that debt is paid.” (Chernobyl)


Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvaje Škoda 14T

Příspěvek od Michal.Stepan »

Tramvaje 15T mají otočné podvozky, nemají problémy při jízdě v oblouku, ale při jízdě v přímé, protože nemají nápravy a mají příliš zatížená úzká kola neodpruženými trakčními motory. V přímé mají tyto vozy tendenci se naklánět k jedné straně a občas jim na straně dveří upadne kolo, většinou při jízdě z mírného kopce. Velmi intezivní diagnostikou gumových segmentů se po deseti letech provozu snad podařilo tuto typovou vadu eliminovat.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 2):
Marek.Krejpsky, Michael.Polak
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvaje Škoda 14T

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Je pravda, že tramvaje 15T jsou z hlediska opotřebení kolejnic ještě horší než 14T, což zní na první pohled absurdně, ale je to tak. Kdyby neměly otočné podvozky, vůbec by nemohly projet obloukem. Ale 14T jsou srovnatelnej šunt. Jen důkaz toho, proč si soudnej dopravce moc vozidel od Škody Transportation nekoupí. V Praze má tento výrobce silnou protekci, a proto nakupujeme podobné vergly.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Marek.Krejpsky

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

David.Novak
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 654
Registrován: 12 kvě 2010, 20:03
Profese: Analytik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 448 poděkování
Dostal poděkování: 1027 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvaje Škoda 14T

Příspěvek od David.Novak »

Michal.Stepan píše: 07 bře 2021, 13:31 Tramvaje 15T mají otočné podvozky, nemají problémy při jízdě v oblouku...
Mám z toho chápat, že 14T mají problém při jízdě v oblouku?

Ano, je to multigelenk konstrukce, ale taková je provozovaná všude po světě a nějak se s tím kupodivu dokáží vypořádat. Výhodou je nízkopodlažnost a nižší pořizovací náklady než u různých "experimentů" s otočnými podvozky, kam řadím třeba extrémně nákladnou 15T.
Ale možná je 14T v tomto skutečně specifický, jak píše Ondra, šunt.
Tito uživatelé poděkovali autorovi David.Novak za příspěvek:
Ondrej.Kalis

Pirát od září 2018, MS Olomouc, komise dopravní Olomoucký kraj, zastupitel města Olomouce.
"Yes, we are all individuals!" (Life of Brian)
“Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later that debt is paid.” (Chernobyl)


Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“