Doprava, parkování, P+R aj.

Moderátoři: PKS Jihomoravský kraj, KoKS Jihomoravský kraj, PMS Brno

Odpovědět
Nikezeus
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 622
Registrován: 23 bře 2017, 10:12
Profese: Logistika
Dal poděkování: 131 poděkování
Dostal poděkování: 520 poděkování

Re: Doprava, parkování, P+R aj.

Příspěvek od Nikezeus »

Jestli vse pujde stylem dohnat a predehnat, tak parkovani v nasledujicich dekadach nebude treba resit.
https://www.ecofuture.cz/clanky/zakazy- ... -nekoupite

Vse nasvedcuje tomu, ze elektromobil bude investicne a provozne narocnejsi statek, tak pocitejme ze stredni trida bude mit v prumeru cca jeden kousek. Pro mene movite zde bude VD, kolo+bezka, na venkove konik a mastal.
Uživatelský avatar
Pavel.Moravec
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2764
Registrován: 27 dub 2011, 17:25
Profese: IT
Bydliště: Brno Bystrc
Dal poděkování: 12424 poděkování
Dostal poděkování: 5915 poděkování

Re: Doprava, parkování, P+R aj.

Příspěvek od Pavel.Moravec »

Nevím kam to lépe napsat, ale toto mne dost vytočilo:

https://kopemezabrno.cz/uzavirky-a-omezeni/merhautova/

Současné uspořádání ulice:
ERN53xSWAAIHtML.jpg
znamená NULA prostoru pro cyklisty, zato dvě řady aut parkujících v rozporu se zákonem - méně než 3,5metru od tramvajového pásu. Dle vyjádření Brna na Twitteru a tuším potvrzeno @Marek.Lahoda, městská část je domluvena s policajty, že tyto přestupky ignoruje.

Hádejte, co se v tomto zlepší po opravě? NIC. Není v plánu žádný cyklopruh, auta budou pořád stát v rozporu se zákonem a policisté to budou dále tolerovat.

Merhautova ulice je 20 metrů široká. 6-7 metrů šířky je tiše tolerováno pro nelegální parkování aut, ale místo pro cyklisty se tam už nenajde???


Blbý je, že tuto rekonstrukci už asi těžko půjde změnit (nebo se pletu? prosím prosím..). A tolerance nelegálního parkování má skončit parkovacími zónami (předpokládám "zlegálněním" současnho stavu), kdy případný cyklopruh by zrušil nějaké parkovací stání, což by místní zároveň se zavedením park.zón asi nerozdýchali.

Btw. toto už je rekonstrukce několikáté široké ulice (např. M.Horákové), která se na cyklisty vykašlala. S tím, že v blízkém okolí žádná alternativa pro cyklisty není. Prosím, proč?
Bývalý správce @PiratiJMK i @PiratePartyCZ, bývalý člen KK.
Uživatelský avatar
Tomas.Kolacny
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 3193
Registrován: 04 kvě 2012, 01:22
Bydliště: Brno - Židenice
Dal poděkování: 1592 poděkování
Dostal poděkování: 3847 poděkování

Re: Doprava, parkování, P+R aj.

Příspěvek od Tomas.Kolacny »

Ahoj, na mou žádost dostal Havránek od Kerndla za úkol zkusit tam nějaké cykloopatření vymyslet. Počkal bych na výsledek.

Tomáš Koláčný
statutární město Brno - Zastupitel města Brna, člen výboru pro národnostní menšiny a zastupitel městské části Brno-Židenice
tel: +420 736 661 244 e-mail: tomas.kolacny@pirati.cz

Uživatelský avatar
Pavel.Moravec
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2764
Registrován: 27 dub 2011, 17:25
Profese: IT
Bydliště: Brno Bystrc
Dal poděkování: 12424 poděkování
Dostal poděkování: 5915 poděkování

Re: Doprava, parkování, P+R aj.

Příspěvek od Pavel.Moravec »

Tomas.Kolacny píše: 27 úno 2020, 16:46 Ahoj, na mou žádost dostal Havránek od Kerndla za úkol zkusit tam nějaké cykloopatření vymyslet. Počkal bych na výsledek.
Posunulo se toto prosím někam?

Ptám se zejména v kontextu viewtopic.php?f=900&t=53972 ..
Bývalý správce @PiratiJMK i @PiratePartyCZ, bývalý člen KK.
Ondra.kl
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 4112
Registrován: 18 čer 2009, 12:09
Profese: IT administrátor
Dal poděkování: 795 poděkování
Dostal poděkování: 4099 poděkování

Re: Doprava, parkování, P+R aj.

Příspěvek od Ondra.kl »

Pavel.Moravec píše: 25 úno 2020, 22:16A tolerance nelegálního parkování má skončit parkovacími zónami (předpokládám "zlegálněním" současnho stavu), kdy případný cyklopruh by zrušil nějaké parkovací stání, což by místní zároveň se zavedením park.zón asi nerozdýchali.
Mno jo no. Ono když místní potřebují někde parkovat a ono není kde, tak se parkuje kde se dá. A jsou dvě možnosti jak to řešit:
1. vytvořit nová parkovací místa (ale to je drahé a tak se do toho nikomu nechce)
2. říct lidem že místa nebudou (a pokud teda chtějí parkovat, tak se mají přestěhovat někam kde je místa dost. Což je taky politicky nepopulární řešení)
Uživatelský avatar
Pavel.Moravec
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2764
Registrován: 27 dub 2011, 17:25
Profese: IT
Bydliště: Brno Bystrc
Dal poděkování: 12424 poděkování
Dostal poděkování: 5915 poděkování

Re: Doprava, parkování, P+R aj.

Příspěvek od Pavel.Moravec »

Ondra.kl píše: 07 říj 2020, 09:25
Pavel.Moravec píše: 25 úno 2020, 22:16A tolerance nelegálního parkování má skončit parkovacími zónami (předpokládám "zlegálněním" současnho stavu), kdy případný cyklopruh by zrušil nějaké parkovací stání, což by místní zároveň se zavedením park.zón asi nerozdýchali.
Mno jo no. Ono když místní potřebují někde parkovat a ono není kde, tak se parkuje kde se dá. A jsou dvě možnosti jak to řešit:
1. vytvořit nová parkovací místa (ale to je drahé a tak se do toho nikomu nechce)
2. říct lidem že místa nebudou (a pokud teda chtějí parkovat, tak se mají přestěhovat někam kde je místa dost. Což je taky politicky nepopulární řešení)
Uznávám, že to není černobílé, a že se tam bijí zájmy místních a projíždějících. A že když někdo byl zvyklý parkovat před domem na veřejném prostranství, že to bere skoro jako nárok tam parkovat i nadále (a nic za to neplatit!). Jenže.. 1) proč to tedy v zahraničí lidé akceptují (omezování aut odstavených na ulici), ale u nás ne? Chyba v komunikaci od města? Jiná životní uroveň? Jiný mindset? Horší MHD (to asi ne)? 2) když se takto "sobecky" budou chovat všichni (chci parkoviště před domem ale žádný průjezd alternativ), skončíme jako autoland s přecpanými ulicemi vhodnými jen pro pojíždění autem, ale ne k žití..

Možný přístup? : město řekne, že za 10 let plánuje rekonstruovat ulicy XY a že tam buude polovina parkovacích míst. S patřičným odůvodněním a komunikací. Majitelé mají čas (a podporu města ve staveb.povolení) si vybudovat park.stání na svém pozemku. Či se odstěhovat či jiné řešení.
Bývalý správce @PiratiJMK i @PiratePartyCZ, bývalý člen KK.
Uživatelský avatar
Jan.Prokop
Kontrolní komise
Příspěvky: 2463
Registrován: 22 dub 2009, 08:49
Profese: ITak
Bydliště: Brandýs nad Labem
Dal poděkování: 2012 poděkování
Dostal poděkování: 3234 poděkování

Re: Doprava, parkování, P+R aj.

Příspěvek od Jan.Prokop »

Pavel.Moravec píše: 07 říj 2020, 10:38 Možný přístup? : město řekne, že za 10 let plánuje rekonstruovat ulicy XY a že tam buude polovina parkovacích míst. S patřičným odůvodněním a komunikací. Majitelé mají čas (a podporu města ve staveb.povolení) si vybudovat park.stání na svém pozemku. Či se odstěhovat či jiné řešení.
Tohle fungovat nebude, protože to jíné řešení bude, že to další volební období hodí někomu, kdo tohle zruší, je to pro ně mnohem jednodušší a pohodlnější.
Ondra.kl
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 4112
Registrován: 18 čer 2009, 12:09
Profese: IT administrátor
Dal poděkování: 795 poděkování
Dostal poděkování: 4099 poděkování

Re: Doprava, parkování, P+R aj.

Příspěvek od Ondra.kl »

Pavel.Moravec píše: 07 říj 2020, 10:38A že když někdo byl zvyklý parkovat před domem na veřejném prostranství, že to bere skoro jako nárok tam parkovat i nadále (a nic za to neplatit!).
Oni chtějí parkovat a nic neplatit. Ty chceš jezdit po cyklostezce a nic neplatit. Je to úplně stejné ;)
Pavel.Moravec píše: 07 říj 2020, 10:38Jenže.. 1) proč to tedy v zahraničí lidé akceptují (omezování aut odstavených na ulici), ale u nás ne? Chyba v komunikaci od města? Jiná životní uroveň? Jiný mindset? Horší MHD (to asi ne)?
Ono je otázkou kteří lidé to akceprují ;) Jinak jestli o zahraniční mluvíš jako o západní evropě + USA, tak tam nastal boom automobilismu podstatně dříve a tedy se tomu začala podstatně dříve přizpůsobovat zástavba i celkové řešení dopravní obslužnosti. Nebylo to tak jak u nás, že máš panelák s 80 byty a k tomu parkoviště s 20 místy - to je pak logické že není místo na auta.
Ohledně MHD je to složité - někdo bydlí a dělá u zastávky tramvaje, nemusí nic řešit. Já jedu do práce autem 25 minut (door to door), s MHD to mám 4 přestupy (autobus, tramvaj, tramvaj, autobus) takže podle zpoždění spojů to vyjde na 1 - 1,75 hodiny, což je prostě neporovnatelný. Mám historku od kamaráda z brna, že se rozhodl nejezdit autem 25 minut, a zjistil že může jet MHD 45 minut, nebo jet na kolběžce 40 minut přes kopec. Takže jak říkám, je to složité.
Pavel.Moravec píše: 07 říj 2020, 10:38 2) když se takto "sobecky" budou chovat všichni (chci parkoviště před domem ale žádný průjezd alternativ), skončíme jako autoland s přecpanými ulicemi vhodnými jen pro pojíždění autem, ale ne k žití..
Proč myslíš že to musí být takhle? To není možné postavit parkovací domy? S nimi není problém zaparkovat a dojít 50-200 m pěšky.
Pavel.Moravec píše: 07 říj 2020, 10:38 Možný přístup? : město řekne, že za 10 let plánuje rekonstruovat ulicy XY a že tam buude polovina parkovacích míst. S patřičným odůvodněním a komunikací. Majitelé mají čas (a podporu města ve staveb.povolení) si vybudovat park.stání na svém pozemku. Či se odstěhovat či jiné řešení.
Mno jo, jenže tohle neřekne město ale konkrétní politici. A ty volí občani, aby řešili jejich problémy. Takže co uděláš s politikem který zhorší tvůj problém? ... nakonec se každý zařídí podle svého. Klidně můžou vzniknout města bez aut. Nábytek a lednička se tam bude stěhovat na dvoukoláku ... když to bude místním vyhovovat, tak proč ne, že?
janrygl
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 20
Registrován: 01 zář 2018, 19:11
Profese: informatik
Dal poděkování: 1 poděkování
Dostal poděkování: 26 poděkování

Re: Doprava, parkování, P+R aj.

Příspěvek od janrygl »

Oni chtějí parkovat a nic neplatit. Ty chceš jezdit po cyklostezce a nic neplatit. Je to úplně stejné
Drsná demagogie.
Pokud vím, auta po Brně jezdí zcela zdarma. Proto by i cyklisté měli právo jezdit zdarma, po nějaké infrastruktuře. Nemají Piráti v programu, že podporují všechny druhy dopravy?

Za zábor místa, např. zahrádek, se už platí. Pár aut zabere více než taková zahrádka. Zahrádka může mít společenský přínos pro stovky lidí, auta na stejném prostoru max. pro cca deset lidí. Častokrát ale zahrádku nepovolí, protože by ubylo jedno či dvě parkovací místa na ulici (nepamatuji si zdroj, ale v době koronaviru se intenzivně v Brně řešilo).
A magistrát města (který řídí městskou policii) už dlouhé roky posvěcuje porušování předpisů a privatizaci zdarma městského prostoru majiteli aut s tím, že nechce po městské policii, aby přestupky neřešila, např. již 4 roky starý článek https://www.novinky.cz/vase-zpravy/clan ... m-40178049
Ondra.kl
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 4112
Registrován: 18 čer 2009, 12:09
Profese: IT administrátor
Dal poděkování: 795 poděkování
Dostal poděkování: 4099 poděkování

Re: Doprava, parkování, P+R aj.

Příspěvek od Ondra.kl »

janrygl píše: 07 říj 2020, 15:15
Oni chtějí parkovat a nic neplatit. Ty chceš jezdit po cyklostezce a nic neplatit. Je to úplně stejné
Drsná demagogie.
Můžete mi zkusit vysvětlit proč?
janrygl píše: 07 říj 2020, 15:15Pokud vím, auta po Brně jezdí zcela zdarma. Proto by i cyklisté měli právo jezdit zdarma, po nějaké infrastruktuře.
Však to právo mají jedni i druzí, jak píšu, je to stejné.

janrygl píše: 07 říj 2020, 15:15 Nemají Piráti v programu, že podporují všechny druhy dopravy?
A píšu snad něco proti tomu?
janrygl píše: 07 říj 2020, 15:15Za zábor místa, např. zahrádek, se už platí. Pár aut zabere více než taková zahrádka. Zahrádka může mít společenský přínos pro stovky lidí, auta na stejném prostoru max. pro cca deset lidí. Častokrát ale zahrádku nepovolí, protože by ubylo jedno či dvě parkovací místa na ulici (nepamatuji si zdroj, ale v době koronaviru se intenzivně v Brně řešilo).
A magistrát města (který řídí městskou policii) už dlouhé roky posvěcuje porušování předpisů a privatizaci zdarma městského prostoru majiteli aut s tím, že nechce po městské policii, aby přestupky neřešila, např. již 4 roky starý článek https://www.novinky.cz/vase-zpravy/clan ... m-40178049
Za zábor místa se platí a je to v pořádku. Zábor místa je vyhrazení veřejného prostoru pro jednu konkrétní osobu, je jedno jestli fyzickou nebo právnickou. Úplně přesně stejně jako zahrádku si můžete zaplatit parkovací místo a provést tak "zábor" veřejného prostoru. Jen těch vyhrazených míst nesmí být více než 20%.

Ale veřejné parkovací místa je veřejný prostor k určitému účelu. Tedy stejná kategorie jako veřejné chodníky, veřejná sportoviště nebo veřejná zeleň - to všechno jsou veřejné prostory spravované městem a určené k určitému účelu.
Odpovědět

Zpět na „Brno“