Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Diskuse s veřejností a místo pro její podněty a připomínky


Moderátor: Komise předsedajících

Pravidla fóra
Odpovědět
Návštěvník
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Příspěvek od Návštěvník »

Josef.Kadlecek píše: 22 črc 2019, 11:59 V tom případě bych poprosil sem poskytnout info o tom, jak se na tohle téma v OSN nazírá, protože to by tady mohlo diskusi osvěžit.
a pak že internet je naše moře... trošku se v něm topíte.
https://www.unenvironment.org/explore-topics/transport
Uživatelský avatar
Mikulas.Peksa
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 4724
Registrován: 29 lis 2012, 08:33
Profese: fyzik v IT
Dal poděkování: 2740 poděkování
Dostal poděkování: 4633 poděkování

Re: Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Příspěvek od Mikulas.Peksa »

Jakub.Michalek píše: 18 črc 2019, 15:39 ....a bylo respektováno pravidla kontra (tedy konzultace někoho z resortu s očekávaným opačným zájmem), tak se nevhodné prezentace vyvarujeme....
Aniž bych se chtěl dále opakovat, konstatuji, že by kontaktovány rezortní týmy doprava i životní prostředí. Připadá mi bizarní, Jakube, že se v této argumentaci musíme točit stále dokola.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Mikulas.Peksa za příspěvky (celkem 2):
Jiri.Snizek, Marek.Necada
Mám blog, jsem na Facebooku, Twitteru, Instagramu a Mastodonu.

Chcete se zapojit do evropské politiky? Náš konzultační tým na Mattermostu evropských Pirátů najdete zde!
Richard.Chudoba
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 18
Registrován: 08 lis 2018, 18:37
Dal poděkování: 10 poděkování
Dostal poděkování: 14 poděkování

Re: Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Příspěvek od Richard.Chudoba »

Mikulas.Peksa píše: 22 črc 2019, 14:09 Aniž bych se chtěl dále opakovat, konstatuji, že by kontaktovány rezortní týmy doprava i životní prostředí.
V tom případě bych požádal o sdílení jejich reakce.
Návštěvník
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Příspěvek od Návštěvník »

Už můžete jásat :mrgreen:
Obrat: Letadel na českém nebi začalo ve druhém kvartále ubývat, létají jinudy
https://zdopravy.cz/obrat-letadel-na-ce ... udy-31965/
Nikezeus
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 622
Registrován: 23 bře 2017, 10:12
Profese: Logistika
Dal poděkování: 37 poděkování
Dostal poděkování: 216 poděkování

Re: Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Příspěvek od Nikezeus »

Osvobozeni od dane z PHM v pripade letecke dopravy narusuje fer konkurenci v ramci dopravni soustavy a pokrivuje trh. Pokud se bude danit v EU a jinde ne, tak je pravdou, ze to poskodi evropske doopravce, ale i ti zahranicni minimalne na cestu zpet budou muset ve vetsine pripadu zde dotankovat.
Dalsi veci je, ze VRT na stredni vzdalenosti muze byt letecke doprave konkurenceschopna, odpadaji sachy s odbavenim, bohuzel zeleznicni dopravni trh v EU neni stale otevreny a v nekterych zemich se na vystavbu VRT kasle uplne, ze...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Nikezeus za příspěvky (celkem 3):
Vit.Fux, Marek.Necada, Pavel.Moravec
Návštěvník
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Příspěvek od Návštěvník »

Nikezeus píše: 25 črc 2019, 11:50Osvobozeni od dane z PHM v pripade letecke dopravy narusuje fer konkurenci v ramci dopravni soustavy a pokrivuje trh. Pokud se bude danit v EU a jinde ne, tak je pravdou, ze to poskodi evropske doopravce, ale i ti zahranicni minimalne na cestu zpet budou muset ve vetsine pripadu zde dotankovat.
Nebudou. Například z Prahy do Dubaie to je cca 4,5 tisíce kilometrů, z Paříže tamtéž 5,2 tisíce kilometrů. New York z Paříže je 5,7 tisíce kilometru, do Prahy 6,4 kilometru. Airbus A380-800 má dolet přes 15 tisíc kilometrů. I menší Airbus A330-200 má dolet přes 13 tisíc kilometrů. Výrobci se obecně předhání v maximálním doletu stroje. Je naivní si myslet, že na cestu zpěřt bude muset dotankovávat. A pokuď bude v součtu levnější nenatankovat v EU a palivo vzít jinde po cestě s mezipřistáním, aerolinky se touto cestou rozhodně vydají.
Návštěvník
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Příspěvek od Návštěvník »

Nikezeus píše: 25 črc 2019, 11:50Dalsi veci je, ze VRT na stredni vzdalenosti muze byt letecke doprave konkurenceschopna, odpadaji sachy s odbavenim, bohuzel zeleznicni dopravni trh v EU neni stale otevreny a v nekterych zemich se na vystavbu VRT kasle uplne, ze...
VRT u nás je v kategorii pohádek a mokrých snů. Nejsme schopni ani postavit pitomou konvenční trať na letiště v Praze. A to se o ní kecá víc jak 25 let. Plány na VRT v ČR jsou také už letité. CEDOP k tomu vydal už před 7 lety pěknou knihu :lol: Papír toho holt snese hodně :fet:
Uživatelský avatar
Pavel.Moravec
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2768
Registrován: 27 dub 2011, 17:25
Profese: IT
Bydliště: Brno Bystrc
Dal poděkování: 4228 poděkování
Dostal poděkování: 2664 poděkování

Re: Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Příspěvek od Pavel.Moravec »

Návštěvník píše: 25 črc 2019, 13:38
Nikezeus píše: 25 črc 2019, 11:50Osvobozeni od dane z PHM v pripade letecke dopravy narusuje fer konkurenci v ramci dopravni soustavy a pokrivuje trh. Pokud se bude danit v EU a jinde ne, tak je pravdou, ze to poskodi evropske doopravce, ale i ti zahranicni minimalne na cestu zpet budou muset ve vetsine pripadu zde dotankovat.
Nebudou. Například z Prahy do Dubaie to je cca 4,5 tisíce kilometrů, z Paříže tamtéž 5,2 tisíce kilometrů. New York z Paříže je 5,7 tisíce kilometru, do Prahy 6,4 kilometru. Airbus A380-800 má dolet přes 15 tisíc kilometrů. I menší Airbus A330-200 má dolet přes 13 tisíc kilometrů. Výrobci se obecně předhání v maximálním doletu stroje. Je naivní si myslet, že na cestu zpěřt bude muset dotankovávat. A pokuď bude v součtu levnější nenatankovat v EU a palivo vzít jinde po cestě s mezipřistáním, aerolinky se touto cestou rozhodně vydají.
Palivovou turistiku lze dost omezit tím, že poplatky za navigaci letadla na/z EU letiště budou mít 2 ceny: nižší pro ty co zde natankují, dražší pro netankující.
VRT u nás je v kategorii pohádek a mokrých snů.
My se zde bavíme o EU, ne o zaplivané ČR. A aspoň doufám i u nás se VRT pomaloučku, polehoučku, opatrně rozjíždí (ale detaily jsou OT).

Bývalý správce @PiratiJMK i @PiratePartyCZ, bývalý člen KK, bývalý člen.

Uživatelský avatar
Josef.Kadlecek
Člen KS Praha
Příspěvky: 2151
Registrován: 01 čer 2010, 21:17
Profese: revizní technik elektro, energetik
Bydliště: Bráník, Příkrá x U Háje, dřevěný domeček, P4
Dal poděkování: 704 poděkování
Dostal poděkování: 759 poděkování

Re: Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Příspěvek od Josef.Kadlecek »

Návštěvník píše: 25 črc 2019, 11:31 Už můžete jásat :mrgreen:
Obrat: Letadel na českém nebi začalo ve druhém kvartále ubývat, létají jinudy
https://zdopravy.cz/obrat-letadel-na-ce ... udy-31965/
Článek nemá souvislost s tímto vláknem, ale i tak skvělý postřeh :roll:
Existuje princip: je hrází pro jakékoli informace, odolává všem argumentům a úspěšně drží lidi ve věčné ignoranci: zavrhnout věc ještě před prozkoumáním
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!
Uživatelský avatar
kucik
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 18
Registrován: 03 črc 2012, 13:51
Profese: Analytik, vývojář
Dal poděkování: 11 poděkování
Dostal poděkování: 4 poděkování

Re: Oficiální podpora za vyšší zdanění letecké dopravy?

Příspěvek od kucik »

Pavel.Moravec píše: 25 črc 2019, 19:44 Palivovou turistiku lze dost omezit tím, že poplatky za navigaci letadla na/z EU letiště budou mít 2 ceny: nižší pro ty co zde natankují, dražší pro netankující.
To je hodne solidni nesmysl spojovat preletove poplatky s nejakym tankovanim - RLP tohle vubec nezajima a i kdyby, jak se asi dozvi kolik ktere letadlo tankovalo? Urcite by se v tom nijak nefixlovalo, ze. ;)
Clovece mate ve strane lidi, kteri se v tomto oboru uz nejaky ten rok pohybuji, tak se jich alespon zeptejte, jak to funguje, nez zacnete trousit tohle.
Pavel.Moravec píše: 25 črc 2019, 19:44 My se zde bavíme o EU, ne o zaplivané ČR. A aspoň doufám i u nás se VRT pomaloučku, polehoučku, opatrně rozjíždí (ale detaily jsou OT).
Jo tak. Tak to je stesti ze CR neni v EU a vubec nelezi treba na optimalni tranzitni trase pro Nemecko.

K OT: letadel zacalo ubyvat ve strucnosti protoze Nemecko brzdi, u nas se na zaklade predchozich zvedly poplatky. Planovaci tras logicky planuji trasu podle nejnizsi celkove ceny. To cele se muze za rok zase zmenit.
Odpovědět

Zpět na „Veřejná diskuse“