KF Pha 5/2019 Přejmenování Pražské integrované dopravy (rozprava)

Fórum pro diskusi členů a registrovaných příznivců. Zde lze vyhlašovat závazná hlasování členů krajského sdružení.


Moderátoři: KoKS Praha, Pražští předsedající, PKS Praha

Uživatelský avatar
Michal.Jokes
Člen KS Praha
Příspěvky: 650
Registrován: 02 zář 2016, 21:04
Profese: organizátor, režisér, herec
Dal poděkování: 257 poděkování
Dostal poděkování: 784 poděkování

KF Pha 5/2019 Přejmenování Pražské integrované dopravy (rozprava)

Příspěvek od Michal.Jokes »

Zahajuji jednání ve věci přejmenování pražské integrované dopravy. Jednání bylo zahájeno na základně členského podnětu Ondřeje Kališe.

Navrhované usnesení:
Krajské fórum žádá zastupitele hlavního města Prahy za Piráty, aby učinili veškeré kroky k pozastavení procesu přejmenování Pražské integrované dopravy (PID) nejméně do doby, kdy budou k takovému kroku shromážděny dostatečné odborné podklady.
V případě, že z doložených podkladů vyplyne vhodnost přejmenování PID, žádá o předložení tohoto kroku k odsouhlasení Krajskému fóru.
Původní text usnesení - OFFTOPIC[quote]Krajské fórum ukládá předsednictvu krajského sdružení a zastupitelům hlavního města Prahy za Piráty, aby učinili kroky k pozastavení procesu přejmenování Pražské integrované dopravy (PID) nejméně do doby, kdy budou k takovému kroku shromážděny dostatečné odborné podklady.
V případě, že z doložených podkladů vyplyne vhodnost přejmenování PID, bude tento krok předložen k odsouhlasení Krajskému fóru.[/quote]



Odůvodnění předkladatele:
Vedení města navrhlo změnu názvu Pražské integrované dopravy. Tento krok nebyl součástí předvolebního programu Pirátů ani programového prohlášení koalice. Jeho odsouhlasení nepředcházela žádná vnitrostranická diskuse a nebyly pro něj zpracovány žádné odborné podklady. Návrh nebyl projednán ani v rámci organizací, kterých se přímo dotýká (např. s odborem marketingu ROPIDu, byť vedení organizace ho odsouhlasilo, ale bez interního projednání).

Podle mého názoru je rozhodnutí vedení města nedostatečně podložené a bylo schváleno unáhleně. Pražská integrovaná doprava je sama o sobě silnou a pozitivně vnímanou značkou a změna názvu, zkratky, loga a dalších prvků by mohla mít poměrně závažné dopady. Nejedná se tedy o změnu, která by měla být prováděna unáhleně, bez podkladů a bez konzultace s odbornou veřejností, jak k tomu nyní dochází.
Další diskuze k tématu jenalezení zde.

Rozprava potrvá do 18. dubna a hlasování bude následovat.
Ve věci je možné předkládat alternativní návrhy usnesení.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Jokes za příspěvky (celkem 3):
Ondrej.Kalis, Michal.Zachar, Tereza.Hubackova
77O 113 642
Krajský koordinátor Praha
Uživatelský avatar
Jakub.Michalek
Poslanec/poslankyně Parlamentu ČR
Příspěvky: 12339
Registrován: 22 čer 2009, 14:54
Profese: poslanec
Bydliště: Žižkov - Praha 3
Dal poděkování: 5384 poděkování
Dostal poděkování: 20694 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: KF Pha 5/2019 Přejmenování Pražské integrované dopravy

Příspěvek od Jakub.Michalek »

Krajske forum nemuze ukladat zastupitelum ukoly. Doporucuji preformulovat na "zada" nebo "doporucuje", jinak to bude nicotne.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jakub.Michalek za příspěvky (celkem 4):
Ondrej.Kalis, Petr.Daubner, Jiri.Hoskovec, Adam.Jaros

Jakub Michálek, předseda poslaneckého klubu Pirátů a vedoucí resortního týmu Spravedlnost
Nenič mě, sloužím všem. :)

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: KF Pha 5/2019 Přejmenování Pražské integrované dopravy

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Jakub.Michalek píše: 08 dub 2019, 17:06 Krajske forum nemuze ukladat zastupitelum ukoly. Doporucuji preformulovat na "zada" nebo "doporucuje", jinak to bude nicotne.
Děkuji, co takto?
Krajské fórum žádá zastupitele hlavního města Prahy za Piráty, aby učinili veškeré kroky k pozastavení procesu přejmenování Pražské integrované dopravy (PID) nejméně do doby, kdy budou k takovému kroku shromážděny dostatečné odborné podklady.
V případě, že z doložených podkladů vyplyne vhodnost přejmenování PID, žádá o předložení tohoto kroku k odsouhlasení Krajskému fóru.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Viktor.Mahrik
Krajský zastupitel
Příspěvky: 1069
Registrován: 17 lis 2012, 15:44
Profese: Specialista internetoveho vyzkumu
Bydliště: Praha - Ruzyně
Dal poděkování: 1137 poděkování
Dostal poděkování: 1682 poděkování

Re: KF Pha 5/2019 Přejmenování Pražské integrované dopravy

Příspěvek od Viktor.Mahrik »

Ahoj,
jak situaci vidím já. Zde je téma podáváno jako nepromyšlené přejmenování PID na MIND. Pravdou je, že o přejmenování se diskutuje už někdy od ledna a fakt, že k přejmenování stále nedošlo, dokladuje, že je situace složitější než jak je to podáváno např. v médiích.
Základní otázky jsou z mého pohledu dvě:
1) Zda má být PID přejmenován, či ne.
2) Jak se má nový PID jmenovat.

Ad. 1) Neřekl bych, že podnět na přejmenovaní PID je nějaký vrtoch Adama Scheinherra. Spíš se tím řeší problém, že Středočeký Kraj platí poměrně velkou částku za dopravní výkony, ale na autobusech je prostě Pražská Integrovaná Doprava, což se jim logicky nelíbí. Nedokáži nyní říct, zda je toto téma zásadní pro spolupráci Prahy a SčK, ale je to věcí vyjednávání těchto dvou subjektů. Samozřejmě, že k této diskuzi má hodně co říct i ROPID, markeťáci, je třeba zváži náklady na přelepování, bude třeba změnu nějak vysvětlit atd. Nicméně rozhodnutí je primárně na HMP a SčK, které ponesou náklady přejmenování.

Ad 2) Z předchozího vyplývá, že finální název bude věcí dohody mezi HMP a SčK. Podle mých informací SčK není úplně nadšený z názvu MIND, čili jednání pokračují a název bude součástí nějakého kompromisu Prahy a SčK.

Jinak si nejsem vědom toho, že by padlo nějaké definitivní rozhodnutí v této věci. Věc je stále v jednání a nyní nevím, kdy nám to přistane na stůl.
Viktor Mahrik,
člen zastupitelstva Hlavního Města Prahy

tel: 602 767 298
E-mail: viktor.mahrik@pirati.cz

Together we stand, divided we fall!
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: KF Pha 5/2019 Přejmenování Pražské integrované dopravy

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Viktor.Mahrik píše: 09 dub 2019, 18:41 Ad. 1) Neřekl bych, že podnět na přejmenovaní PID je nějaký vrtoch Adama Scheinherra. Spíš se tím řeší problém, že Středočeký Kraj platí poměrně velkou částku za dopravní výkony, ale na autobusech je prostě Pražská Integrovaná Doprava, což se jim logicky nelíbí. Nedokáži nyní říct, zda je toto téma zásadní pro spolupráci Prahy a SčK, ale je to věcí vyjednávání těchto dvou subjektů. Samozřejmě, že k této diskuzi má hodně co říct i ROPID, markeťáci, je třeba zváži náklady na přelepování, bude třeba změnu nějak vysvětlit atd. Nicméně rozhodnutí je primárně na HMP a SčK, které ponesou náklady přejmenování.

Ad 2) Z předchozího vyplývá, že finální název bude věcí dohody mezi HMP a SčK. Podle mých informací SčK není úplně nadšený z názvu MIND, čili jednání pokračují a název bude součástí nějakého kompromisu Prahy a SčK.

Jinak si nejsem vědom toho, že by padlo nějaké definitivní rozhodnutí v této věci. Věc je stále v jednání a nyní nevím, kdy nám to přistane na stůl.
Ahoj, Viktore,

děkuji za Tvůj pohled. Kdo mě znáte, tak asi víte, že se veřejnou dopravou v Praze a hlavně středních Čechách zabývám mnoho let a poměrně do podrobna, proto také vím leccos o historii tohoto problému. Podle mě zásadní je asi tato část historie:

Kraj kdysi poměrně hodně bojoval proti Praze a PID, padaly i takové návrhy jako, že se PID má omezit na území Prahy, příp. na okresy Praha-východ a Praha-západ, na 3. tarifní pásmo apod. Pokračování integrace do PID odblokoval až odchod hejtmana Ratha a následně jím podporovaného Ing. Mráčka z odboru dopravy, který nejvíce brojil proti PID. Následně se začalo řešit, jak kraj zapojit do jednoho systému. První se dointegrovaly ,,přejezdové" linky do Kutné Hory, Uhlířských Janovic a Poděbrad a relace Praha - Neratovice - Mělník. Stále se vedla diskuse o tom, jak změnit název systému, tarif atd. Poté došlo k odvolání léta pověřeného ředitele ROPIDu Procházky a vyhlášení výběrového řízení, které vyhrál pan Tomčík a ten logicky vyhodil Dr. Jareše. Jareš se uchytil na KÚSK a celkem se mu dařilo na kraj působit. A to až tak, že postupně utichly požadavky na přejmenování a na změnu tarifu (Jareš je zarytým zastáncem pásmového tarifu) a při časovém tlaku na integraci celého kraje před skončením smluv dopravců se tyto otázky zcela přestaly řešit. Nakonec došlo ke vzniku krajského organizátora IDSK, v jehož vedení usedli pánové Procházka a Jareš. IDSK má docela slušnou důvěru (i když zdaleka ne absolutní) a před pražskými volbami jsem nezaregistroval žádné požadavky na přejmenování PID ze strany kraje. Skutečně s tím přišla až nová rada, podle mých informací Adam Scheinherr.

Ad 1) To je poměrně nepřesná argumentace. Za prvé financování dopravy v SčK není jen na kraji, ale hodně platí i obce. Je navíc vtipné, pokud by si kraj stěžoval, že mu Praha sahá do systému. Reálně totiž řada lidí z ROPIDu reálně dělá práci z velké části pro Středočeský kraj (prakticky všichni, kdo řeší hlavně příměsto). Jasně, některé z nich si Středočeský kraj platí na základě individuálních smluv a jen jsou pracovně zařazeni na ROPID, ale je řada těch, které skutečně platí Praha a jejich práce se týká SčK.

Ad 2) Přejmenování by podle mě mělo být hlavně věcně podložené. V tuto chvíli o něm podle mě bez věcných podkladů jednají lidé, kteří o regionální dopravě nevědí skoro nic. Prosím, aby si to nikdo nebral osobně, ale nemyslím si, že by ve vedení Prahy nebo SčK byl někdo s hlubokou (nikoliv čistě amatérskou) znalostí regionální dopravy.

Ad 3) Hlavní mi přijde jiná otázka. Příští rok budou krajské volby. Do té doby se přejmenování stejně asi nestihne. Jak víme, kdo bude v kraji vládnout a jaký bude mít na věc názor? S trochou štěstí do klidně mohou být Piráti.
A co je zásadní: Co udělá kraj, pokud bychom nepřistoupili na přejmenování? Omezí dopravu, kterou platí? Zastaví integraci? Opravdu si myslíte, že by to stávajícímu vedení těsně před volbami pomohlo? Lidem je asi většinou celkem jedno, jak se to jmenuje. Jde jim o to, aby k nim něco jezdilo, a to co nejlépe. A integrace pro ně zpravidla přináší výrazné zlepšení, řada tras je posilována, vznikají přípoje a proklady, při cestování do Prahy často dochází k výraznému snížení nákladů, protože cestující neplatí za úsek po Praze dvakrát.
Fakt si myslíte, že jsme v situaci, kdy bychom se měli i jen teoreticky nechat vydírat (což ovšem kraj podle mých informací ani nedělá)?

A pokud jde o marketing ROPIDu a Filipa Drápala. Osobně si myslím, že by toto téma měl zpracovat právě odbor marketingu nejen proto, že je k tomu příslušný, a že mi nepřijde v pořádku, když se ho vedení města vůbec nezeptá a dává mu takové věci rozkazem, ale hlavně kvůli Filipovým zkušenostem s dopravou a marketingem.

Osobně znám Filipa Drápala mnoho let a jsem ochoten se za něj zaručit třeba vlastním životem. Odborníků na marketing ve veřejné dopravě je u nás podle mě docela málo, a bylo by velmi neuvážené takového člověka nepožádat o konzultaci, pokud je k ní ochoten. Je na nás, jestli ho třeba požádáme jen o osobní konzultaci, ale podle mě by bylo vhodnější a jednodušší zadat celou analýzu ROPIDu, protože ji pak bude mít na starost právě Filipův odbor.

Mimochodem, toto téma nebylo projednáno ani v rámci Pirátské strany, podrobně jsme ho neřešili ani v rámci resortního týmu, ani zde na fóru. Když jsem se zeptal, dozvěděl jsem se, že vše je téměř odsouhlaseno. Předpokládal bych, že se někdo aspoň zeptá, zda k této problematice nemá nějaké výhrady.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 2):
Tereza.Hubackova, Josef.Kadlecek

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Michael.Polak
Zahraniční odbor
Příspěvky: 4106
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, poskytovatel Internetu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2897 poděkování
Dostal poděkování: 6677 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: KF Pha 5/2019 Přejmenování Pražské integrované dopravy

Příspěvek od Michael.Polak »

Nemohla by se zažitá zkratka PID prostě začít intepretovat jako Příměstská Integrovaná Doprava? Vlk se nažere a koza zůstane celá...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michael.Polak za příspěvky (celkem 7):
Ladislav.Dvorak, Ondrej.Kalis, Jan.Hora, Mikulas.Ferjencik, Ivor.Kollar, Bohdana.Hola, Josef.Kadlecek

@xChaos@f.cz | @xChaos@mastodon.pirati.cz | nyx.cz XCHAOS | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
zakládající člen | člen MS P6 | pozorovatel TO a KETů doprava/energetika | maloburžoazní centrista | zdání kompetence se vytváří absencí viditelné nekompetence

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: KF Pha 5/2019 Přejmenování Pražské integrované dopravy

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Michael.xChaos.Polak píše: 09 dub 2019, 22:15 Nemohla by se zažitá zkratka PID prostě začít intepretovat jako Příměstská Integrovaná Doprava? Vlk se nažere a koza zůstane celá...
To je jedno z možných alternativních řešení - nechat zažitou zkratku PID, grafiku, loga atd. a pouze změnit samotný název.

Právě, že tuto možnost nikdo důkladně nezkoumal. Podle mých informací je silný zájem na straně některých pražských radních, aby rychle došlo k přejmenování a hlavním cílem je právě kompletní změna grafického řešení, která by následovala. Doufám, že to není pravda, ale dosavadní způsob (ne)projednávání mě o tom přesvědčuje jen více. ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Tereza.Hubackova

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

jirkasta
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 19
Registrován: 22 úno 2019, 12:19
Profese: Řidič tramvaje
Dal poděkování: 7 poděkování
Dostal poděkování: 19 poděkování

Re: KF Pha 5/2019 Přejmenování Pražské integrované dopravy

Příspěvek od jirkasta »

Ondrej.Kalis píše: 10 dub 2019, 08:17
Michael.xChaos.Polak píše: 09 dub 2019, 22:15 Nemohla by se zažitá zkratka PID prostě začít intepretovat jako Příměstská Integrovaná Doprava? Vlk se nažere a koza zůstane celá...
To je jedno z možných alternativních řešení - nechat zažitou zkratku PID, grafiku, loga atd. a pouze změnit samotný název.

Právě, že tuto možnost nikdo důkladně nezkoumal. Podle mých informací je silný zájem na straně některých pražských radních, aby rychle došlo k přejmenování a hlavním cílem je právě kompletní změna grafického řešení, která by následovala. Doufám, že to není pravda, ale dosavadní způsob (ne)projednávání mě o tom přesvědčuje jen více. ;)
Tomu moc nerozumím. Znamená to, že by byly dva názvy? To mi přijde ještě horší než úplné přejmenování. Jeden tarif, který bude mít dvojí pojmenování je prostě nesmysl. Dodnes mnoho lidí nechápe, že když jedou autobusem z Klecan, mohou si koupit u řidiče jízdenku rovnou i na metro - a to je název stejný...
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: KF Pha 5/2019 Přejmenování Pražské integrované dopravy

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

jirkasta píše: 10 dub 2019, 19:42 Tomu moc nerozumím. Znamená to, že by byly dva názvy? To mi přijde ještě horší než úplné přejmenování. Jeden tarif, který bude mít dvojí pojmenování je prostě nesmysl. Dodnes mnoho lidí nechápe, že když jedou autobusem z Klecan, mohou si koupit u řidiče jízdenku rovnou i na metro - a to je název stejný...
Samozřejmě by nebyly dva názvy. ;) Pouze by se nechala zkratka, která by ale měla jiný význam - tj. název by se změnil. Velká většina nákladů i negativních dopadů přejmenování se pojí právě se zkratkou, název takovým problémem není, zejména pokud by název byl podobný - lidi asi stejně spíš vnímají PID než celý název Pražská integrovaná doprava.

Jako nejvhodnější mi v tom případě přijde Pražská a středočeská integrovaná dopravy (PID). Ani organizátory bys dokonce nemusel přejmenovávat, aspoň by se nehandrkovaly, že jeden má v názvu skutečné označení IDS a druhý ne - naopak by bylo jasnější, že jeden je pražský a druhý krajský. :)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Tereza.Hubackova

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: KF Pha 5/2019 Přejmenování Pražské integrované dopravy

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Pro úplnost přidávám přímo sem citaci dopisu Filipa Drápala. Prosím případné oponenty mého členského podnětu, zda by se vyjádřili také k argumentům uvedeným v dopise:
Filip Drápal píše: Systém PID (Pražská integrovaná doprava) funguje víc než 25 let. Od svého vzniku v roce 1993 se postupně rozrostl na celé území Prahy a větší část Středočeského kraje, jehož je Praha přirozeným centrem, byť se jedná o dva samostatné správní celky. I po zapojení celého Středočeského kraje bude převážná část cest realizována v souvislosti s Prahou. Za dobu existence změnil systém PID jednou své logo (v roce 2008). Nyní, bez širší diskuze, hrozí změna názvu, která popře geografickou příslušnost k danému území jen kvůli domnělému uspokojení Středočeského kraje s vidinou lepší spolupráce mezi oběma kraji. Bohužel i přes předchozí upozornění nejsou reflektována všechna reputační i funkční rizika spojená se změnou názvu, a to i včetně nabídky ponechání zažité zkratky PID a úpravy názvu systému například na „Integrovaná doprava Prahy a středních Čech“. Bez širší debaty a hlubší analýzy je tak narychlo rozhodováno o něčem, co může zásadním způsobem, dlouhodobě a nevratně poškodit dobrou pověst a další rozvoj integrovaného dopravního systému.

Nebráníme se modernizaci loga PID, vizuální identity celého systému, jakožto i dílčí změně pojmenování systému, která bude více reflektovat rozšiřující se působnost na celé území Středočeského kraje. Jsme však přesvědčeni, že označení Prahy jako přirozeného centra celého systému, nemůže být z jeho názvu zcela vyjmuto a že před takto zásadní změnou musí proběhnout širší debata včetně zvážení všech rizik se změnou spojených. Existují příklady vyspělých integrovaných systémů, které jsou pojmenovány podle jádrového města, ale zároveň pokrývají celý okolní region, spravovaný samostatně (HVV – Hamburská integrovaná doprava, MVV – Mnichovská integrovaná doprava). I v ČR lze najít příklad zachování původní zkratky při současné změně názvu kvůli rozšíření systému do celého kraje (ODIS – Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje).

Základní rizika a problémy spojené se změnou názvu včetně změny zkratky PID:
- základní komunikační kanály (web, sociální sítě) jsou nastaveny na zkratku PID a zejména u webové domény je již téměř nemožné získat pro novou zkratku odpovídající doménu
- riziko nemožnosti registrace nové značky u úřadu průmyslového vlastnictví z důvodu duplicity s jinými podobnými / totožnými značkami
- nově zvažované varianty názvu neříkají nic o tom, kde se tento systém nachází, případně ani co je to za systém (dopravní)
- rychlá změna bez širší podpory nepovede k rychlé implementaci a podpoře nové značky všemi zainteresovanými stranami, zejména v kontextu existence silné značky DPP, která zůstává zachována a která je svým způsobem konkurenční zejména v Praze
- kompletní a narychlo realizovaná změna názvu bez jasného odůvodnění povede ke snížení důvěry lidí v systém, možná i k její ztrátě
- s další novou politickou reprezentací může dojít k takto radikální změně znovu
- lidé obecně nemají rádi změny, budou se ptát, proč je to celé nutné
- implementace změny zabere značné množství času a energie, která by se dala využít na řešení aktuálních skutečných problémů a důležitějších úkolů / projektů

Na základě výše uvedeného apelujeme na vedení Hl. m. Prahy, aby se bez hlubší analýzy a širší diskuze nevzdávalo značky PID a označení Prahy v názvu systému, jehož je a bude Praha přirozeným centrem. Tímto také vyjadřujeme vážnou obavu nad znehodnocením snahy o vybudování silného a stabilního integrovaného dopravního systému a poškozením dobrého jména veřejné dopravy v Praze a Středočeském kraji. Zároveň opakujeme, že se nebráníme vizuální modernizaci celého systému včetně jeho loga, ale domníváme se, že takovou změnu, která by měla reprezentovat veřejnou dopravu na minimálně dalších 25 let, nelze provést zbrkle a bez širší shody. Navíc v přímém souběhu s realizací komplexního projektu Jednotný informační systém hl. m. Prahy.
Mimo jiné Filip mluví o možnosti změny názvu se zachováním zkratky a jako příklad uvádí ODIS, kde název ani neodpovídá písmenům ve zkratce, a přesto už roky funguje a nikomu to podle mě nevadí. Mně připadají v kontextu jeho argumentů a příkladů od nás i ze zahraničí dosud předložené důvody, proč je nutné systém přejmenovávat, jako velmi fádní.

Mrzí mne, že jsem dosud neobdržel žádnou konkrétní reakci na uvedené argumenty, ačkoliv změna je nadále připravována a projednávána.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Tereza.Hubackova

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Zamčeno

Zpět na „Krajské fórum Praha“