
Otázkou je, zda zpřísnění není špatně cíleno a zda by se nemělo posuzovat vše komplexně a neodvádět pozornost od špatných rozhodnutí učiněných v minulosti. V současné době je u všech hlavních dopravců v ČR nedostatek strojvedoucích, což vede k jejich přetěžování a k špatné skladbě směn. Navíc je profese nedostatečně ohodnocena, a navíc relativně náročná, a tedy v kombinaci málo atraktivní pro nové uchazeče.
Z návrhu zákona je v principu správně myšlenka kontroly, zda není překročena doba řízení pro jednoho nebo více dopravců. Nicméně již horší je v praxi rozlišení mezi dobou směny a skutečné jízdy nebo co by dělaly ČD (příklad směna 12 hodin, 6 hodin odpočinek na "lůžku" podle NV 589/2006, 12 hodin směna).
U konkrétního zákona navíc ad absurdum hrozí, ze pod hrozbou pokuty prostě někdo při zpoždění nechá vlak na trati a půjde domů...
PS: Bylo by třeba spíše řešit přetěžování lidí, proč si musejí někteří vydělávat jinde, nedostatek strojvedoucích, délku minimálního odpočinku, opakuji ODPOČINKU, zpoždění ETCS a modernizaci tratí vůbec... atd.https://zdopravy.cz/hlidac-strojvedouci ... sic-25764/
Aktuální návrh novelizace Zákona o dráhách navržený Milanem Ferancem za podpory ministerstva dopravy
DOBA ŘÍZENÍ DRÁŽNÍHO VOZIDLA
§ 46s
(1) Strojvedoucí nesmí řídit drážní vozidlo na dráze celostátní nebo regionální po dobu, která v souhrnu přesáhne 13 hodin během 24 hodin po sobě jdoucích. Do doby řízení drážního vozidla podle věty první se započítává veškerá doba řízení bez ohledu na to, zda strojvedoucí řídil jedno či více drážních vozidel, nebo zda byla tato činnost vykonávána pro jednoho či více dopravců.
(2) Dopravce, který provozuje drážní dopravu na dráze celostátní nebo regionální, zajistí, aby neprodleně po zahájení řízení drážního vozidla strojvedoucím na takové dráze byly jejímu provozovateli v elektronické podobě a způsobem stanoveným v prohlášení o dráze oznámeny tyto údaje:
a) údaj o okamžiku zahájení řízení drážního vozidla,
b) číslo licence strojvedoucího a
c) evidenční číslo drážního vozidla.
(3) Dopravce, který provozuje drážní dopravu na dráze celostátní nebo regionální, zajistí, aby neprodleně po ukončení řízení drážního vozidla strojvedoucím na takové dráze byly jejímu provozovateli v elektronické podobě a způsobem stanoveným v prohlášení o dráze oznámeny tyto údaje:
a) údaj o okamžiku ukončení řízení drážního vozidla,
b) číslo licence strojvedoucího a
c) evidenční číslo drážního vozidla.
(4) Provozovatel dráhy celostátní nebo regionální údaje získané od dopravce podle odstavce 2 a 3 neprodleně oznámí nebo jinak zpřístupní v elektronické podobě Drážnímu úřadu; údaje takto získané uchovávají provozovatel dráhy celostátní nebo regionální a Drážní úřad po dobu 3 let od jejich získání.