Programový bod-zpříjemění MHD v Praze

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Odpovědět
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Programový bod-zpříjemění MHD v Praze

Příspěvek od Michal.Stepan »

Na Pirateconu ve vyskytly pochybnosti o tom, že nové tramvaje mají větší spotřebu elektřiny než ty staré. Náš zastupitel Viktor Mahrik se obrátil na DPP, aby zjistil tvrdá data. Tady jsou (v Kč):

náklady na elekřinu na 1 km jízdy (2,02Kč/kWh):
1xT3R.P... 2xT3R.P... Škoda 15T
. 3,41 ..... 6,82 ..... 8,25

náklady na údržbu na 1 km jízdy:
1xT3R.P ... 2xT3R.P...Škoda 15T
. 20,7 ..... 41,4 ..... 62,27

celková náklady na 1 km jízdy (bez platu řidiče):
1xT3R.P ... 2xT3R.P ... Škoda 15T
. 24,11 ..... 48,22 .....70,52 (+46%)

Správkové procento se u nových tramvaji zvyšuje z 11,44 na 18,95%, co znamená, že je potřeba navíc 19 záložních souprav (1,5 miliardy) a 19 míst ve vozovnách, což je největší problém, protože vozovny jsou přeplněny.
Je zřejmé, že nizkopodlažnost není levná věc. Řešení navýšení nákladů bude muset řešit po volbách nové vedení města. V soušasnosti hradí DPP plné nákdy na údržbu na polovinu nových tramvají, ostatní jsou zatím v záruze a většinu oprav hradí výrobce.

Náklady na provoz vozu T3R.P odpovídají jedné půlhodinové jízdence. Stačí, když si každý kilometr cvakne půlhodinovou jízdenku jeden člověk a nákady na připojení dalšího vozu jsou uhrazeny be nároku na dotace. Legislatova umožnuje provoz tramvajových souprav délky max 60 m, což jsou 4 vozy T. Náklady na řidiče zůstávají při prodloužení souprav stejné.

V roce 2016 zaplatil DPP za právní služby 17 503 129,45 Kč, za to by vůz T3R.P ujel 726 tisíc kilometrů.
Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“