Demolice nádraží v Havířově

Diskuse s veřejností a místo pro její podněty a připomínky


Moderátor: Komise předsedajících

Pravidla fóra
Pavel Prchal
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 146
Registrován: 11 čer 2009, 21:34
Profese: -
Dal poděkování: 41 poděkování
Dostal poděkování: 35 poděkování

Demolice nádraží v Havířově

Příspěvek od Pavel Prchal »

Zakládám toto téma, neboť je aktuální kauzou, pište sem své názory, aktuální události věci se týkající a odkazy.

Víc na dané téma je možno vidět zde:

http://www.dularchitektury.cz/aktualne

Demonstrovat svůj názor na věc je možno totu neděli 25.8. (později sem mohou přibýt i jiné termíny jiných budoucích akcí, budou-li jaké).
Bližší popis akce 25.8.:
V neděli 25. srpna přijede do Havířova ministr dopravy Zdeněk Žák. V 15:00 se na zdejším vlakovém nádraží setká s občany i s členy sdružení Důl architektury, které se druhým rokem snaží nádraží postavené v bruselském stylu zachránit. (viz odkaz výš)
Sdružení Důl architektury společně s památkovou asociací ASORKD připravují přivítání ministra i doprovodnou akci. "Protože pana ministra kauza nádraží zajmá, zdrží se v Havířově dvě hodiny. Připravíme doprovodný program, pan ministr se nudit nebude," říká Martin J. Kadrman, viceprezident památkové asociace ASORKD.
Ministr dopravy Zdeněk Žák se před dvěma týdny vyjádřil ve prospěch zachování havířovského nádraží. ,,Pan ministr plán na přestavbu hodnotí jako ,díru' na peníze. Jeho osobní pohled je, že by nádraží měla být zachována z důvodu historické hodnoty," řekl mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák pto MfDnes.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Pavel Prchal za příspěvky (celkem 3):
Martin.Kucera, Jakub.Stacke, Jaroslav.Nemec
Uživatelský avatar
Jaroslav.Nemec
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 1947
Registrován: 24 dub 2009, 08:47
Profese: výtvarník
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 653 poděkování
Dostal poděkování: 704 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Demolice nádraží v Havířově

Příspěvek od Jaroslav.Nemec »

Pro úplnost doplňuji již delší dobu probíhající diskuzi zde: karvinsko-f469/kauza-havirovske-nadrazi-t15668.html

resp. zajímavá diskuze (co je na kauze Pirátské, kdo je Pirát...) probíhá od tohoto příspěvku: karvinsko-f469/kauza-havirovske-nadrazi ... ml#p228746

ps: 2. srpen 2013 - piráti se aktivně zapojili do demosntrace za havířovské nádraží - foto report zde: https://www.facebook.com/jarnemec/media ... 217&type=3
událost na FB: https://www.facebook.com/events/490256827733117/

MS Karvinsko - Martin Redr
PMS MSK - Lukáš Černohorský, Martin Kučera
MS MOaP - Petr a Tereza Žítkoví, Jaroslav Němec
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jaroslav.Nemec za příspěvek:
Pavel Prchal

výtvarník, kurátor architektonických výstav
http://jarnemec.cz

Uživatelský avatar
MrdBrd
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 327
Registrován: 04 úno 2013, 09:28
Profese: občan
Dal poděkování: 7 poděkování
Dostal poděkování: 8 poděkování

Re: Demolice nádraží v Havířově

Příspěvek od MrdBrd »

Neměli by piráti hlasovat, jestli vůbec pokračovat v našem boji o záchranu nádraží?Přec jenom, jak říká Fuzik, jste politici a měli by jste se směrovat podle toho co chtěj lidé. Aby jedni piráti neříkali nebourat a ti praví bourat.Podobně je to i se spalovnama, jedni říkaj nestavět a nakonec pirátský senátor řekne stavět.(viz.odpady v senátu)
Tito uživatelé poděkovali autorovi MrdBrd za příspěvek:
V__
Uživatelský avatar
Martin.Kucera
Člen KS Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 19849
Registrován: 23 dub 2009, 16:41
Profese: nakladatel
Dal poděkování: 561 poděkování
Dostal poděkování: 12523 poděkování

Re: Demolice nádraží v Havířově

Příspěvek od Martin.Kucera »

Vzhledem k tomu, že město a ČD nejenže neposkytují informace o možných alternativách (adaptace stávající budovy), ale neposkytují téměř žádné informace ani o jimi preferované variantě (zbourat), tak piráti nemohou říkat "bourat", neb by to odporovalo demokratickému minimu.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Kucera za příspěvky (celkem 2):
Pavel Prchal, Jakub.Stacke

Jak jednoduchý by byl svět, kdybychom četli a dělali věci hned správně. :) -- Lucie Spáčilová

Uživatelský avatar
Zdenek.Stepanek
Člen KS Ústecký kraj
Příspěvky: 3525
Registrován: 25 črc 2009, 22:46
Profese: IT Expert
Bydliště: Varnsdorf
Dal poděkování: 262 poděkování
Dostal poděkování: 632 poděkování

Re: Demolice nádraží v Havířově

Příspěvek od Zdenek.Stepanek »

Jenom to, že je to obrovská prosklená hala, ve který lze protopit kalhoty a ani tak z toho nebude nic rozumnýho, není důvod pro tzv. záchranu toho nádraží. Pokud předložíte rozumný projekt včetně komerčního využití, aby se provoz baráku alespoň zaplatil, nemám s touhle aktivitou problém. V opačném případě ano.
Nerušit, porušuju kopírovací monopol EMI Music...

Zdeněk Štěpánek, 774 415 269
„Stát vypíše nové daně, - Čech se bude dříti na ně,
Neb mu brání mozku lenost - vidět svoji zotročenost..“
F. Gellner
Pavel Prchal
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 146
Registrován: 11 čer 2009, 21:34
Profese: -
Dal poděkování: 41 poděkování
Dostal poděkování: 35 poděkování

Re: Demolice nádraží v Havířově

Příspěvek od Pavel Prchal »

- Výstavba nového nádraží zaplatí topení stávajícího na 141 let.
- Stávající nádraží by šlo tepelně ilozovat, aby náklady na vytápění klesly.
- Využití: ČD/LŽDC nechají kupu svých objektů chátrat nebo zbořit navzdory zájmu o ně. Nádražní budovy se hodí pro obchody případně pro celé obchoďáky typu Tesco, protože dobrá dostupnost vlakem, v Havířově je dispozice trochu odlišná ob obvyké praxe a jeden obchoďák "poblíž" je.
- Neumím si představit, že by ČPS přijala názor, že se to má zbořit, a já bych to ze stranické loajality podporoval. To by porušilo vyšší princip = mé přesvědčení.
- Politik by měl dělat, co chtějí lidé? No nevím, mám své názory a jestli je lidé nechtějí, tak bych radši rezignoval, než prosazoval něco, co považuju za zlo.
- Jakékoliv plány s využitím budovy mají problém - vlastníka - samu sebe ničící firmu ČD. Jediný způsob je nejdříve řešit ten barák v Praze na nábřeží - ne budovu, ale ty lidi uvnitř, jinak to bude stále jen žebrání a hašení toho nejhoršího.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Pavel Prchal za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Polansky, Jaroslav.Nemec
Uživatelský avatar
Martin.Kucera
Člen KS Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 19849
Registrován: 23 dub 2009, 16:41
Profese: nakladatel
Dal poděkování: 561 poděkování
Dostal poděkování: 12523 poděkování

Re: Demolice nádraží v Havířově

Příspěvek od Martin.Kucera »

Zdenek Stepanek píše:je to obrovská prosklená hala, ve který lze protopit kalhoty
Je k dispozici studie, ze které vyplývá, že po vynaložení poměrně malých nákladů (především výměna současných běžných skel za izolační dvojskla) by spotřeba tepla klesla na 20 % té současné.
Zdenek Stepanek píše:Pokud předložíte rozumný projekt včetně komerčního využití, aby se provoz baráku alespoň zaplatil
Záměrem města je udělat tam i uzel pro autobusovou dopravu (současné autobusové nádraží je od vlakového cca 3 km daleko). Což s sebou přinese daleko větší pohyb (a pobyt) lidí, takže nevyužití prostoru stávající haly bych se fakt nebál.
Nicméně proč máš problém s aktivitou "nebořit, protože není nijak podloženo, že je to nejlepší možné řešení"? Vždyť tento postoj je plně v souladu s pirátským přístupem (demokratické minimum).
Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Kucera za příspěvky (celkem 3):
Ondrej.Polansky, Pavel Prchal, Jaroslav.Nemec

Jak jednoduchý by byl svět, kdybychom četli a dělali věci hned správně. :) -- Lucie Spáčilová

Uživatelský avatar
Lukas.Cernohorsky
Republikový výbor
Příspěvky: 2021
Registrován: 05 lis 2009, 21:54
Profese: Projektový manažer
Dal poděkování: 12 poděkování
Dostal poděkování: 245 poděkování

Re: Demolice nádraží v Havířově

Příspěvek od Lukas.Cernohorsky »

Detailní informace najdete na www.dularchitektury.cz v poslední záložce .
Tito uživatelé poděkovali autorovi Lukas.Cernohorsky za příspěvky (celkem 2):
Pavel Prchal, Jaroslav.Nemec
tel. : 601573955
Uživatelský avatar
Jaroslav.Nemec
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 1947
Registrován: 24 dub 2009, 08:47
Profese: výtvarník
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 653 poděkování
Dostal poděkování: 704 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Demolice nádraží v Havířově

Příspěvek od Jaroslav.Nemec »

@ Zdenek Stepanek: Budu opakovat tedy sám sebe:
Jaroslav Nemec píše:
Nádražní budova je kvalitní architekturou - "architektonickou dominantou" urbanistické struktury města, která si zaslouží zachování ve své hmotě a některých detailech. Případná památková ochrana je otázkou, kterou jasně formulovali pracovníci Národního památkového ústavu. Její ochranu bych požadoval v případě, že nebude chráněná kvalitnější budova nádraží ve Vítkovích. Požaduji po místní radnici větší informovanost obyvatel a transparentnější přístup. Prosazuji variantu adaptace stávající budovy pro současné potřeby, jelikož ji považuji za účelnější vzhledem k odborným stanoviskům, které jsem měl možnost si prostudovat. V případě, že by se prokázalo, že místo stávající budovy má být postavena jiná, nová architektonicky kvalitní stavba, považoval bych i toto řešení za variantu, o které by se dalo vážně diskutovat. Prosazuji ovšem architektonickou soutěž pro získaní nejlepšího řešení, ať již pro adaptaci stávající stavby, tak pro případnou novostavbu.
karvinsko-f469/kauza-havirovske-nadrazi ... ml#p230998

Jinak viz co napsal Martin Kučera.

výtvarník, kurátor architektonických výstav
http://jarnemec.cz

Pavel Prchal
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 146
Registrován: 11 čer 2009, 21:34
Profese: -
Dal poděkování: 41 poděkování
Dostal poděkování: 35 poděkování

Re: Demolice nádraží v Havířově

Příspěvek od Pavel Prchal »

Pro srovnání podotýkám, že v Hradci Králové postavili asi 500 m od vlakového nádraží autobusový terminál jako prase velký místo toho, že by efektivněji využili plochu na náměstí přímo před nádražím vlakovým, kde by se autobusy a trolejbusy vešly bez problémů taky a to líp, než to v předterminálové době bylo. Přednost měl blbý nápad moderního architekta před praktičností a pohodlím cestujících a veřejné zdroje jsou přece nevyčerpatelné, takže lidi přestupují pěšky "hrana-hrana" 500 m daleko nebo alibisticky mohou jet zdarma jednu zastávku MHD.
Proto když v Havířově vznikne autobusák u vlakáče a když se budova lépe izoluje, nevidím problém ani ve velikosti/využitelnosti, ani v hospodárnosti jejího vytápění.
Odpovědět

Zpět na „Veřejná diskuse“