přít.: Bartoň (LB), Úlovec (MU), Kozlová (LK), Chrást (OCH)
1) Kontrola plnění úkolů
- V souladu s odsouhlasením podnětů k novelizaci zákona o pedagogických pracovnících byly ve spolupráci s legislativním týmem a ekonomickým expertem v PSP připraveny pozměňovací návrhy. Připravené pozměňovací návrhy byly rovněž prodiskutovány v rámci schůzky s ministrem Plagou a ředitelem kanceláře ministra Beranem 9.1. a tentýž den rozeslány na MŠMT k oponentuře a vyjádření stanoviska. Návrhy byly rovněž zaslány do Senátu k diskusi v rámci jednání politické platformy u Jiřího Drahoše.
- Ve vazbě na aktualizovaná data a interní připomínkování dokumentu proběhla úprava a aktualizace návrhu k navázání platu pedagogických pracovníků na průměrnou mzdu, včetně legislativního rámce. Před koncem roku byla rovněž zpracována zkrácená verze věcného záměru k vyjednávání se zástupci ostatních politických stran. Návrh byl projednán se zástupci Učitelské platformy, se zástupci iniciativy Učitel naživo a byl konzultován na schůzce s ministrem Plagou a následně zaslán na MŠMT. V souvislosti s úpravou materiálu jsou domlouvány termíny schůzky se zástupci školských odborů
- Na základě interních připomínek a diskuse v rámci politické platformy pro vzdělávání v Senátu byl aktualizován návrh na budoucí možnou podobu maturitní zkoušky
- Proběhla příprava a interní konzultace připomínek k dokumentu Hlavní směry vzdělávací politiky ČR 2030+, na jehož základě vznikne nová rámcová strategie pro další směřování vzdělávací politiky. Odsouhlasené připomínky byly rozeslány 30.12.
- Byly připraveny připomínky k novele školského zákona, která se týká uznávání podpůrných opatření a fungován školských poradenských zařízení.
- 23.1. proběhla schůzka se zástupci Národního parlamentu dětí a mládeže, která se týkala především podpory studentské samosprávy, rozvoje občanského vzdělávání a situace v oblasti společného vzdělávání (inkluze).
- V souvislosti s připomínkováním dokumentu Hlavní směry vzdělávací politiky ČR 2030+ a na základě interní diskuse a připomínkového řízení jsme aktualizovali návrh podoby maturitní zkoušky a východiska zohlednili v rámci připomínek ke strategickému dokumentu. Momentálně čekáme na vypořádání našich připomínek, které byly zveřejněny na stránkách MŠMT.
- Probíhá vypořádání připomínek a aktualizace materiálu k vizím pro vysoké školství a výzkum.
- V rámci jednání PSP bylo zrušeno projednávání našeho poslaneckého návrhu k maturitě z důvodu obsahové shody s aktualizovaným vládním návrhem, který rovněž předpokládá zachování možnosti volby mezi matematikou a cizím jazykem a přenosu písemných prací a ústních zkoušek do profilové části. Vládní návrh nicméně nepočítá s uznáním středního vzdělání bez maturity a výučního listu žákům, kteří u maturity neuspějí. Toto dílčí opatření bylo předloženo formou pozměňovacího návrhu a bylo konzultováno s MŠMT. V rámci projednávání školského zákona v PSP byla připravena argumentace a podkladové materiály pro zachování volby mezi matematikou a cizím jazykem ve společné části zkoušky. Rovněž byly připraveny statistiky k vývoji počtu žáků v oborech bez maturity nebo výučního listu.
- Byl připraven předběžný návrh úkolů a činnosti školského resortního týmu pro rok 2020.
- Připravit prezentaci návrhu podoby maturitní zkoušky na klub v PSP (MÚ: do 2.3.)
- Připravit aktualizaci návrhu podoby maturitní zkoušky a podkladové materiály pro jednání kulatého stolu s ministrem Plagou (MÚ: do 4.3.)
- Zapracovat připomínky a finalizovat pozměňovací návrhy k novele zákona o pedagogických pracovnících (MÚ: do 2.3.)
- Zajistit setkání s novináři, kde budou prezentovány pozměňovací návrhy k novele zákona o pedagogických pracovnících a ke školskému zákonu (MÚ: do 2.3.)