Rozvoj PID - jihovýchodní sektor
Napsal: 30 říj 2018, 12:28
Ahoj,
chtěl jsem se zeptat hlavně našich nových zastupitelů hl. m. Praha jak to vypadá s vizí rozvoje PID do budoucnosti. Konkrétně mě zajímá situace na jihovýchodě, který bych řekl byl v minulých 4 letech "bohem zapomenut". Ještě před několika lety se například mluvilo o prodloužení metra A na Nádraží Hostivař, což pak spadlo pod koberec a už se z toho nevyhrabalo. Chvilku se mluvilo o "opuštěných" sídlištích v Petrovicích a Dolních Měcholupech, jenže tam to nekončí, spíše začíná. Z důvodu pokračující suburbanizace Prahy je celá oblast od Hájů a Uhříněvsi zacpaná auty, rozvoj PID vůbec nereflektuje vzrůstající počet obyvatel v této oblasti. U autobusů z Říčan na Háje je běžné zpoždění 20-30 minut, někdy až 50. . Zdá se mi, že minulé vedení magistrátu nad touto oblastí zlomilo hůl a jediná věc, která má v budoucnu vše vyřešit je dostavba okruhu, pořád se mluví o stavbě metra D a prodloužení metra A na letiště, prodloužení tramvajových tratí (třeba do Jesenice).
Já osobně si myslím, že v dané oblasti existují docela snadné a "levné" řešení jak výrazně zlepšit dopravní obslužnost. V současné době probíhá rekonstrukce posledního úseku vlakové trati mezi stanicí Praha hl.m a Praha Hostivař. I když jsou vlaky jako součást PID dost opomíjené, do Prahy jich jezdí dost, nápadů na jejich lepší napojení na ostatní dopravní prostředky jsou ale vzácné. Jejich kapacita přitom není úplně využita, mnoho vozů ve špičce jezdí dost krátkých (lze doplnit vagóny) a většinou si v nich lze sednout tak, že dva lidi zaberou sedadla pro 4. Jezdí tu i soukromý dopravce, který má délku směšných dvou vagónů.
Pro zlepšení situace v místě by tak stačilo lépe napojit vlaky na PID. Napadá mě například toto:
1) Prodloužení metra C o 2 stanice - Petrovice a Horní Měcholupy (ke stanici vlaku).
- Výrazné zlepšení dopravní obslužnosti obou sídlišť.
- Napojení Vlakové linky na metro = motivace lidí z Prahy východ nechávat auto doma a jezdit MHD = odlehčení silnic, snížení emisí.
- Částečné odlehčení přetíženého metra C - část cestujících z konečné stanice by mohlo volit opačnou trasu Háje - D.Měcholupy a přestoupit na vlak.
2) Prodloužení metra A o 1 stanici do nově vznikající stanice vlaku "Zahradní město".
- Opět napojení vlakové linky na Metro, možnost snížení automobilové zátěže. Poblíž je dost pozemků, které by šlo využít například pro P+R parkoviště.
- Odlehčení páteřní tramvajové linky 22 na I.P. Pavlova (lidi by jezdili vlakem, metrem A, které má na rozdíl od tramvaje 22 významné volné kapacity)
3) Přesměrování příměstských linek autobusů do nových konečných, např. ve spolupráci s městem Říčany, D. Měcholupy, Petrovice. Výrazné zkrácení autobusových linek by opět znamenalo snížení emisí a odlehčení silnicím a lepší motivaci lidí nechávat auta doma.
Zajímalo by mě, jestli nová rada hl. m. plánuje, na rozdíl od té předešlé, v této situaci něco dělat.
Díky za info!
chtěl jsem se zeptat hlavně našich nových zastupitelů hl. m. Praha jak to vypadá s vizí rozvoje PID do budoucnosti. Konkrétně mě zajímá situace na jihovýchodě, který bych řekl byl v minulých 4 letech "bohem zapomenut". Ještě před několika lety se například mluvilo o prodloužení metra A na Nádraží Hostivař, což pak spadlo pod koberec a už se z toho nevyhrabalo. Chvilku se mluvilo o "opuštěných" sídlištích v Petrovicích a Dolních Měcholupech, jenže tam to nekončí, spíše začíná. Z důvodu pokračující suburbanizace Prahy je celá oblast od Hájů a Uhříněvsi zacpaná auty, rozvoj PID vůbec nereflektuje vzrůstající počet obyvatel v této oblasti. U autobusů z Říčan na Háje je běžné zpoždění 20-30 minut, někdy až 50. . Zdá se mi, že minulé vedení magistrátu nad touto oblastí zlomilo hůl a jediná věc, která má v budoucnu vše vyřešit je dostavba okruhu, pořád se mluví o stavbě metra D a prodloužení metra A na letiště, prodloužení tramvajových tratí (třeba do Jesenice).
Já osobně si myslím, že v dané oblasti existují docela snadné a "levné" řešení jak výrazně zlepšit dopravní obslužnost. V současné době probíhá rekonstrukce posledního úseku vlakové trati mezi stanicí Praha hl.m a Praha Hostivař. I když jsou vlaky jako součást PID dost opomíjené, do Prahy jich jezdí dost, nápadů na jejich lepší napojení na ostatní dopravní prostředky jsou ale vzácné. Jejich kapacita přitom není úplně využita, mnoho vozů ve špičce jezdí dost krátkých (lze doplnit vagóny) a většinou si v nich lze sednout tak, že dva lidi zaberou sedadla pro 4. Jezdí tu i soukromý dopravce, který má délku směšných dvou vagónů.
Pro zlepšení situace v místě by tak stačilo lépe napojit vlaky na PID. Napadá mě například toto:
1) Prodloužení metra C o 2 stanice - Petrovice a Horní Měcholupy (ke stanici vlaku).
- Výrazné zlepšení dopravní obslužnosti obou sídlišť.
- Napojení Vlakové linky na metro = motivace lidí z Prahy východ nechávat auto doma a jezdit MHD = odlehčení silnic, snížení emisí.
- Částečné odlehčení přetíženého metra C - část cestujících z konečné stanice by mohlo volit opačnou trasu Háje - D.Měcholupy a přestoupit na vlak.
2) Prodloužení metra A o 1 stanici do nově vznikající stanice vlaku "Zahradní město".
- Opět napojení vlakové linky na Metro, možnost snížení automobilové zátěže. Poblíž je dost pozemků, které by šlo využít například pro P+R parkoviště.
- Odlehčení páteřní tramvajové linky 22 na I.P. Pavlova (lidi by jezdili vlakem, metrem A, které má na rozdíl od tramvaje 22 významné volné kapacity)
3) Přesměrování příměstských linek autobusů do nových konečných, např. ve spolupráci s městem Říčany, D. Měcholupy, Petrovice. Výrazné zkrácení autobusových linek by opět znamenalo snížení emisí a odlehčení silnicím a lepší motivaci lidí nechávat auta doma.
Zajímalo by mě, jestli nová rada hl. m. plánuje, na rozdíl od té předešlé, v této situaci něco dělat.
Díky za info!