MF P1 1/2018 Primárky Praha 1 - přihlášení a kandidátská řeči

Moderátoři: KoKS Praha, Pražští předsedající, PKS Praha

Odpovědět
Jan.Hrebicek
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 258
Registrován: 20 led 2018, 22:28
Profese: manažer
Bydliště: Praha 1
Dal poděkování: 201 poděkování
Dostal poděkování: 284 poděkování

Re: Primárky Praha 1 - auta

Příspěvek od Jan.Hrebicek »

Michal.Stepan píše: 13 dub 2018, 16:02
jan.hrebicek píše: 13 dub 2018, 00:54 Podporovat, aby obyvatelé Prahy 1 jezdili autem úplně všude, jak píše Michal, bychom však dle mne neměli, pokud to jejich zdravotní stav nevyžaduje. V tomto se stavím na stranu rozumného omezování i u rezidentů, ať chodí pěšky či jezdí hromadnou dopravou.
Podporovat bychom to neměli, ale ani tomu nemůžeme bránit. Doma parkují auto na svém soukromém parkovišti (i když na druhé auto mají často parkovací oprávnění, protože kapacita soukromých garáží je omezená). Jinde parkují na placených parkovištéch, peníze pro ně nejsou problém. Před školou zastaví načerno, je to jen na pár minut. Přesvědčit je může jen nabídka velmi kvalitní hromadné dopravy, a to ještě jen některé z nich. Někteří z těch nově přistěhovaných prostě sockou nikdy nepojedou.

A s tím zdravotnm stavem je to taky problématícké. Měl jsem postupně v rodině 4 lidi, kteří nemohli chodit. Průkaz ZTP dostal po velmi složité administrativní proceduře jen jeden z nich. Je to o diagnóze. Na osteoporézu kombinovanou s atrofovaným svalstvem ti nikdo průkaz ZTP nedá. Pokud takoví lidé mají někoho, kdo se o ně postará, tak je především nutné je dostat autem k lékaři. To prostě bez auta nedáš. Kdo nikoho nemá, musí si zajet nakoupit atd. Znal jsem jednoho pána, který ještě v 90 letech jezdil autem do práce. Průkaz ZTP neměl, na svůj věk byl poměrně zdravý, ale došoural se od auta tak 20 metrů. Lidi mají různé osudy, nejvíc mě šve, když nejvíc řečí o omezovaní automobilové dopravy vedou lidé, kteří jezdí velkou limuzínou s řidičem a rodiče mají ve Vyškově, kde žádná omezení pro auta nejsou.
Myslel jsem to tak, aby omezení dopravy bylo i u rezidentů takové, že by pro zdravé lidi bylo výhodnější jít pěšky nebo jet veřejnou dopravou, ale lidi se zdravotními problémy by mohli jet autem, sice trochu komplikovaně, ale stále ještě pro ně únosným způsobem. Nějaká administrativní oprávnění plynoucí například z průkazu ZTP bych raději nezaváděl. Abych mluvil konkrétněji, tak například v "naší" oblasti severovýchodní části Nového Města bych zvážil úplné zrušení průjezdnosti před Masarykovým nádražím, kde je nyní jednosměrka směrem do Hybernské a je s ní často víc škody než užitku. Naopak by se však musel umožnit nájezd na magistrálu přes Těšnov a Stárkovu, takže to není tak jednoduché realizovat. Vytvořila by se tím však neprůjezdná, resp. obtížně průjezdná oblast, která by odrazovala od zbytečného používání automobilu. Konkrétně nás by to reálně omezilo poměrně hodně, ale raději diskutuji na tomto příkladu, abych nedával knížecí rady tam, kde se mě to vlastně nedotkne.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Hrebicek za příspěvky (celkem 3):
Michal.Stepan, David.Bodecek, Pavel.Nazarsky
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Primárky Praha 1 - auta

Příspěvek od Michal.Stepan »

Na Malé Straně je podobným, pře léty vyzkoušeným projektem uzavření Letenské a Valdštejnské. Nevýhodou toho projektu je, že auta, která tam stejně musí jet, najedou mnohem víc kilometrů, protože to objíždí. Ale po zkušenosti z Malé Strany musím říct, že jízdky místních to moc neomezilo. Za ta léta se přistěhovla řada lidí, kteří socku z principu odnítají. Toto opatření se osvědčilo hlavně proti průjezdné dopravě, ale toho lze dosáhnout i stavbou Městského okruhu a zpoplatněním vjezdu. Takže o návrat zneprůjednění jsem po dvaceti letech marného boje přestal usilovat, dnešní doba má jiné prostředky a dnes na Malé Straně převažují auta, která tam mají cíl své cesty.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
David.Bodecek
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Primárky Praha 1 - otázka pro všechny

Příspěvek od Michal.Stepan »

Tereza.Vovesova píše: 09 dub 2018, 13:09 Předpokládejme, že Piráti vyhrají v komunálních volbách na P1 a vy se dostanete do čela vámi vybraných "resortů", co uděláte jako první a čeho by jste za ty 4 roky působení chtěli dosáhnout? :)
Vpodstatě bych udělal to, co napsal David Bodeček, ještě k tomu bych zveřejnil účetnictví. A za 4 roky? Přestat bojovat s voliči, zlepšit parkování, školství by mělo odpovídat potřebám rodičů, do domova důchodců by se měl dostat každý, kdo chce.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 3):
Vaclav.Fortik, Tereza.Vovesova, David.Bodecek
Uživatelský avatar
anonym64374
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 186
Registrován: 25 črc 2014, 17:04
Profese: architekt
Bydliště: Praha 1
Dal poděkování: 406 poděkování
Dostal poděkování: 389 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Primárky Praha 1 -parkování

Příspěvek od anonym64374 »

Michal.Stepan píše: 13 dub 2018, 15:46
Tomáš Vích píše: 13 dub 2018, 09:14 Ahoj,
sám jsem notorický jezdič autem, tak tomu omezování rezidentů rozumím, že není průchodné. Pro mne je důležitá informace, že u nás na Starém Městě není problém zaparkovat po 18. hodině, nevím, jak je to jinde? Z toho usuzuji, že s rezidentským parkováním opravdu problém není a lze ho garantovat a preferovat, v pohodě na ulici, bez dalších parkingů. Otázka je, kdo tu parkuje přes den? Mám zkušenost od nás z domu, že na Rbnb byty je zároveň hlášeno x obyvatel, zjistili jsme to až z evidence obyvatel, kdy jsme s úžasem koukali, že v našem domě, kde v 9 bytech reálně žije celkem 12 lidí, je jich hlášeno asi 35, které jsme tu nikdy neviděli! Což bude zřejmě podvod a je třeba k tomu najít paragraf, jak se tomu bránit. Tím se může uvolnit stovky parkovacích míst. Otázka je, jestli tím nepřijdeme o voliče, kteří tu jsou hlášeni a nebydlí tu?
Ahoj,
možná, že po Praze najezdíš autem víc, než já....od té doby, co mi umřeli rodiče, jsem na Starém Městě autem nebyl....ale pokud chceme kandidovat do zastupitelstva, tak bychom se měli odprostit od toho co dělám já a co děláš ty a měli bychom vnímat to, co chtějí voliči. Na Malé Straně je to s parkovaním čím později, tím horší. Největší nedostatek míst je v noci a ve všech takových lokalitách jsou voliči naštvaní. Když byly před mnoha léty zavedeny parkovací zóny, ulice se přes den vyprázdnily, ale to už dnes není pravda, lidi se v tom naučili chodit. Pokud počet parkovacích opravnění omezíš třeba na 3 na byt, tak budeš muset mít databázi bytů, což bude něco stát. Dopravní průzkum by mohl odhadnout, kolik takových lidí je, jestli by to mělo cenu. Sám fakt, že někdo je autem přes noc pryč, bych nepovažoval za negativní. Když je někdo celé léto i s autem na chatě, tak je to dobře, protože šetří parkovací místo. A kdo pronajímá byt? To už by bylo špiclování (udávání soudů), které by nás připravilo o voliče- a zase- největší přetlak je často v noci, a když někdo na noc odjede, tak je to dobře.
Malá Strana by určitě potřebovala pro obyvatele nějaká parkovací místa navíc, myslím, že podobně je tomu i v některých lokalitách na druhém břehu. Neměli bychom se programově uzavírat proti novým parkovištím, spíš bychom měli prosazovat zásadu, že se budou budovat pouze pro obyvatele, zdravotnická zařízení, nebo náhradou za zrušená parkovací místa.
Na Malé Straně to máte tedy jinak a je to asi skutečně místo, kde se bydlí, což je dobře a závidím! Je tam větší klid a kyslík, což na SM chybí, my tu máme hluk a smrad a v našich bytech jsou ubytovny a fiktivní živnostníci. U nás to není, že obyvatelé na noc odjíždějí na chatu, ale že sem přes den dojíždějí autem lidé, kteří tu pracují, ale nebydlí. Dobrý je nápad omezit počet aut na byt, odpovídá to i vyhláškám na výpočet dopravy v klidu. Určitě to ale nejsou tři auta na byt. Jestli si to dobře pamatuji, malý byt do 90m2 jedno, velký byt dvě auta. Počet bytů v P1 je znám, z toho lze odvodit i počet nutných parkovacích stání a jestli náhodou jich pro rezidenty není vydáno více, než odpovídá počtu bytů, obyvatel a kapacitě parkovacích míst.
Tito uživatelé poděkovali autorovi anonym64374 za příspěvky (celkem 2):
Michal.Stepan, David.Bodecek
Tomáš
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: - parkování

Příspěvek od Michal.Stepan »

Malá Strana je místo, kde se bydlí, ale lidi se mění. S tím kyslíkem to není nejlepší, protože Malá Strana je v závětří, není provětrávaná. Smrad je hlavně v zimě, je zřejmé, že je to hlavně z vytápění. Staré domy mají obrovské tepelné ztráty. Taky k nám dojíždějí lidé, kteří tu nebydlí, to je stejné. Jestli nechceme bojovat s lidmi, neomezoval bych potčet aut za základní cenu na míň než na dvě. Starý člověk potřebuje auto pro sebe a moc toho nenajezdí. Starousedlíci bydlí do 90m2 ve třech, ve čtyřech. Byla doba, když jsme měli s tátou každý svoje auto, táta nemohl chodit, já jsem hodně jezdil pracovně. Problémy jsou technické, ne, že by databáze bytů nešla udělat, ale není. Z dokumntace na stevebním úřadě by to šlo nějak vytáhnout, ale zatím to nikdo nevytáhl. Nebuďme krkouni. Na Praze 1 je asi 20 tisíc parkovacích míst, pro nasycení potřeb obyvatel by bylo potřeba dobudovat asi 600, další by se mohli vybudovat náhradou za rušená místa na povrchu, aby nebyly ulice zaplavené auty. Praha 1 na to má. Praha 1 je nejbohatší městská část v republice, proč by tam nemohli žít lidé tak pohodlně, jako třeba ve Vyškově? A povolení by mělo být přenosné, když ti přijede dědeček z Moravy, odvezeš svoje auto někam pryč a v databázi změniš číslo na dědečkovo auto.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
David.Bodecek
Uživatelský avatar
anonym64374
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 186
Registrován: 25 črc 2014, 17:04
Profese: architekt
Bydliště: Praha 1
Dal poděkování: 406 poděkování
Dostal poděkování: 389 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: - parkování

Příspěvek od anonym64374 »

Michal.Stepan píše: 14 dub 2018, 21:27 Malá Strana je místo, kde se bydlí, ale lidi se mění. S tím kyslíkem to není nejlepší, protože Malá Strana je v závětří, není provětrávaná. Smrad je hlavně v zimě, je zřejmé, že je to hlavně z vytápění. Staré domy mají obrovské tepelné ztráty. Taky k nám dojíždějí lidé, kteří tu nebydlí, to je stejné. Jestli nechceme bojovat s lidmi, neomezoval bych potčet aut za základní cenu na míň než na dvě. Starý člověk potřebuje auto pro sebe a moc toho nenajezdí. Starousedlíci bydlí do 90m2 ve třech, ve čtyřech. Byla doba, když jsme měli s tátou každý svoje auto, táta nemohl chodit, já jsem hodně jezdil pracovně. Problémy jsou technické, ne, že by databáze bytů nešla udělat, ale není. Z dokumntace na stevebním úřadě by to šlo nějak vytáhnout, ale zatím to nikdo nevytáhl. Nebuďme krkouni. Na Praze 1 je asi 20 tisíc parkovacích míst, pro nasycení potřeb obyvatel by bylo potřeba dobudovat asi 600, další by se mohli vybudovat náhradou za rušená místa na povrchu, aby nebyly ulice zaplavené auty. Praha 1 na to má. Praha 1 je nejbohatší městská část v republice, proč by tam nemohli žít lidé tak pohodlně, jako třeba ve Vyškově? A povolení by mělo být přenosné, když ti přijede dědeček z Moravy, odvezeš svoje auto někam pryč a v databázi změniš číslo na dědečkovo auto.
Základní databáze, tedy počet bytů, jistě je, já ji odhaduji na 10-15 tisíc bytů, jestliže je 20 tisíc stání, tak je to akorát. Do smysluplného hospodaření je třeba ošetřit, aby ti, co sem jezdí za prací a nebydlí tu, využívali přes den místa lidí co jezdí pracovat ven a platili si parking pro nerezidenty. Je to vlastně hrozně jednoduché, jen pochopit, že P1 není garáž a není nafukovací. Pojďme si na to vyčlenit samostatnou debatu, kde si v tom uděláme pořádek a řekneme si, jaké máme priority a co z toho plyne.
Tito uživatelé poděkovali autorovi anonym64374 za příspěvky (celkem 2):
Michal.Stepan, David.Bodecek
Tomáš
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re:parkování, vylidňování města

Příspěvek od Michal.Stepan »

Problém je v tom, že parkovací místa jsou jinde, než kde bydlí lidi. Kolem Opletalovy ulice máš v noci spoustu parkovacích míst prázdných, ale jsou bohužel 3 kilometry daleko od místa, kde by byly potřeba. Komunisti přeházeli přirozeně vzniklé městské čtvrti do městkých částí a i po 60 letech je to pořád tak, že jednotlivé čtvrti žijí jinak, někde se jako hlavní problém jeví nepořádek způsobený krátkodobými turisty, jinde parkování. V počtu parkovacích míst máš i soukromá komerční parkoviště typu Palladia nebo Florentina, která jsou obyvatelům k ničemu, zato čilý ruch na těchto parkovištích, kdy trvale někdo přijiždí a odjíždí, zamořuje okolí hlukem a exhalacemi. Je velice obtížné pochopit, že Praha 1 je garáž jen pro developery typu Penty, není problém postavit Palladium, Florentinum a tu novou obludu Penty v ulici na Florenci ale je veliký problém postavit 600 parkovacích míst pro lidi, kteří tu bydlí leckdy několik generací. A pak se divit, proč se město vylidňuje. A jako architekt mi netvrď, že citlivě udělané podzemní parkoviště pro obyvatele zamořuje památkovou rezervaci víc, než Florentinum, obluda naproti Florentinu, Maršmeloun, střešní nástavby, nové zdymadlo na Vltavě.....
Ty víš o nějaké databázi bytů? Kdo jí má?
Když nechceš aby se město vylidňovalo, nesmíš hledat jaké máme prority my, ale jaké mají priority občané. Debaty mohou něco naznačit, ale je potřeba si uvědomit, že do debat chodí určitý typ lidí, kteří to vidí z určitého úhlu ( objevují se tam víc problémy krátkodobého ubytování, než třeba problémy škoství, největší problém s parkováním mají lidé, kteří přijíždí domů večer, takoví ale na debaty nechodí). Krajské předsednictvo připravuje sociologický průzkum, který by nás mohl posunout dopředu. Ale ten průzkum nebude moc podrobný, problematiku jednotlivých čtvrtí budeme muset doladit sami. Zdůrazňuji čtvrtí, ne MČ. Třeba Malá Strana 1 má určitě blíž k Malé Straně 5 než ke Starému Městu. Debata nejen o parkování bude 8.5. v PICE.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
David.Bodecek
Uživatelský avatar
anonym64374
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 186
Registrován: 25 črc 2014, 17:04
Profese: architekt
Bydliště: Praha 1
Dal poděkování: 406 poděkování
Dostal poděkování: 389 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Re:parkování, vylidňování města

Příspěvek od anonym64374 »

Michal.Stepan píše: 15 dub 2018, 09:02 Problém je v tom, že parkovací místa jsou jinde, než kde bydlí lidi. Kolem Opletalovy ulice máš v noci spoustu parkovacích míst prázdných, ale jsou bohužel 3 kilometry daleko od místa, kde by byly potřeba. Komunisti přeházeli přirozeně vzniklé městské čtvrti do městkých částí a i po 60 letech je to pořád tak, že jednotlivé čtvrti žijí jinak, někde se jako hlavní problém jeví nepořádek způsobený krátkodobými turisty, jinde parkování. V počtu parkovacích míst máš i soukromá komerční parkoviště typu Palladia nebo Florentina, která jsou obyvatelům k ničemu, zato čilý ruch na těchto parkovištích, kdy trvale někdo přijiždí a odjíždí, zamořuje okolí hlukem a exhalacemi. Je velice obtížné pochopit, že Praha 1 je garáž jen pro developery typu Penty, není problém postavit Palladium, Florentinum a tu novou obludu Penty v ulici na Florenci ale je veliký problém postavit 600 parkovacích míst pro lidi, kteří tu bydlí leckdy několik generací. A pak se divit, proč se město vylidňuje. A jako architekt mi netvrď, že citlivě udělané podzemní parkoviště pro obyvatele zamořuje památkovou rezervaci víc, než Florentinum, obluda naproti Florentinu, Maršmeloun, střešní nástavby, nové zdymadlo na Vltavě.....
Ty víš o nějaké databázi bytů? Kdo jí má?
Když nechceš aby se město vylidňovalo, nesmíš hledat jaké máme prority my, ale jaké mají priority občané. Debaty mohou něco naznačit, ale je potřeba si uvědomit, že do debat chodí určitý typ lidí, kteří to vidí z určitého úhlu ( objevují se tam víc problémy krátkodobého ubytování, než třeba problémy škoství, největší problém s parkováním mají lidé, kteří přijíždí domů večer, takoví ale na debaty nechodí). Krajské předsednictvo připravuje sociologický průzkum, který by nás mohl posunout dopředu. Ale ten průzkum nebude moc podrobný, problematiku jednotlivých čtvrtí budeme muset doladit sami. Zdůrazňuji čtvrtí, ne MČ. Třeba Malá Strana 1 má určitě blíž k Malé Straně 5 než ke Starému Městu. Debata nejen o parkování bude 8.5. v PICE.
Hoppner rozesílá své noviny do všech schránek v P1 v nákladu 10 tisíc, myslím, že to je to číslo, ze kterého se dá vycházet. Evidence obyvatel bude ještě přesnější. Bylo by dobré si to parkování probrat okrsek od okrsku, u nás na SM není mezi 18. večerní a 9. ranní problém zaparkovat, čtvrtina místa je volná, proto to asi vidím trochu jinak, ale věřím, že ma MS pod Petřínem se skutečně bydlí, je to skvělá adresa s Petřínem za zády. Když jsem bydlel na Chodově, tak to bylo naopak, tam když jsem přijel po 20. hodině domů, tak jsem parkoval 300m od domu na odlehlém parkovišti, které bylo pravidelně vykrádané. V rezervaci kopnout do země je na měsíce a roky práce archeologů, proto jsem zdrženlivý, navíc lidi neradi jezdí do podzemí, stejně by nejraději parkovali před domem, což v úzkých uličkách jde těžko. Ty máš na MS vytipovaná nějaká místa na garáže? aby to bylo užívané, je lépe mít hodně malých, třeba po 20 stáních, aby byly v docházkových vzdálenostech. Se školstvím v podstatě problém nemáme, děti z P1 mají přednost a je jich ve třídách do 20%, ostatní jsou přespolní, což je zase o těch dojíždějících...
DOMY A BYTY https://www.praha1.cz/cps/praha-1-demog ... YVATELSTVO
V roce 2001 a na území MČ Praha 1 bylo evidováno 2084 domů určených k bydlení[1], z toho bylo 2025 trvale obydlených domů, ve kterých se nacházelo 15164 trvale obydlených bytů. Oproti roku 1991 jde o pokles o 5,6 % v případě trvale obydlených domů a o 14,3 % v případě trvale obydlených bytů[2]. Nejvýznamnější pokles počtu trvale obydlených domů mezi lety 1991-2001 byl zaznamenán v okolí Jindřišské ulice (tzv. jindřišský urbanistický obvod ztratil asi 20 % trvale obydlených bytů). K 31.12.2008 bylo na území MČ P1 evidováno 2082 domů určených k bydlení a v nich se nalézalo 16197 trvale obydlených bytů.
Vlastnická struktura domů (trvale obydlených) byla v roce 2001 vyjádřena zhruba následovně: 37 % domů mělo soukromého vlastníka – fyzickou osobu, 33% bylo v majetku města nebo státu, 15% v majetku právnických osob (včetně všech zahraničních vlastníků), kolem 5 % tvořil podíl bytových družstev a Společenství vlastníků jednotek, dalších více než 5% domů bylo v podílovém vlastnictví (tj. kombinace vlastníků).
Tito uživatelé poděkovali autorovi anonym64374 za příspěvky (celkem 2):
David.Bodecek, Michal.Stepan
Tomáš
Uživatelský avatar
David.Bodecek
Krajský zastupitel
Příspěvky: 545
Registrován: 07 úno 2018, 20:42
Profese: Pedagog a metodik
Bydliště: Praha 1
Dal poděkování: 371 poděkování
Dostal poděkování: 369 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Primárky Praha 1 - přihlášení a kandidátská řěč

Příspěvek od David.Bodecek »

jacobvesely píše: 13 dub 2018, 13:45 Jmenuji se Jakub Veselý, 41 let, rodina s dětmi. Pocházím z Karlových Varů a v roce 1996 jsme se přestěhovali do Prahy. Vystudoval jsem ekonomii a finance na vysoké škole Polytechnické v Jihlavě a v Praze.

Profesně
Ve své kariéře jsem získal řadu mezinárodní zkušenosti ze svých pracovních činností v Torontu, Londýně, Petrohradě a Kuala Lumpur.
Postupně jsem pracoval na Dopravní fakultě Jana Pernera, Universita Pardubice, brokerské společnosti Proventus Finance a konzultační společnosti SEVEn Energy. Jelikož jsem nechtěl mít pracovní dobu jako za Marie Terezie, či Františka Josefa na přepočet 8 hodinové pracovní doby 7 dní v týdnu, tedy dva dny zdarma v přesčasech zdarma pro pána. Proto jsem začal raději podnikat a rozhodovat si sám za sebe. Založili jsme konzultační společnost, investiční společnost a agenturu práce. Kromě tvorby zisku je potřeba něco společnosti dávat, proto jsme založili i neziskové společnosti na podporu seniorů s Alzheimerovo chorobou a druhou neziskovou organizaci na podporu české filmové tvorby v součinnosti s produkční činností. Od roku 2017 působím v globální společnosti Cornerstone Group (www.cornerstone-group.com/consultant/jakub-vesely), která je řazena časopisem FORBES mezi TOP 20 konzultantských společností v oblasti Executive Search.
Za svojí kariéru jsem působil jako konzultant v řadě projektů v České republice/zahraničí, jak ve státní i soukromé sféře jako jsou ministerstva (dopravy, zahraničních věcí, průmyslu a obchodu) a v nejvyšším vedení brokerské společnosti působící na americkém trhu s odpovědností za vnitřní procesy a legislativu. Působil jsem v pracovních skupinách na implementaci Evropských předpisů do legislativy ČR a následné užití v praxi.
V horizontu několika let je mým cílem dostat značku Cornerstone Group mezi top společnosti v Executive Search v České a Slovenské Republice. Zároveň kromě obchodního úspěchu bude mojí aktivitou prosazení více žen do vedení společností v ČR, podobně jako je tomu ve Skandinávii, boření předsudků proti různým náboženským vyznáním, či sexuální orientace.

Piráti
U Pirátů bych se chtěl věnovat skutečné "práci" v pracovních skupinách, komisích a podporovat na MČ Praha 1 otevřenou radnici za účasti Pirátů. Chtěl bych si zároveň udržet balanc mezi soukromým životem, podnikáním, podpoře MS Praha 1 a mobilitou Praha-Střední Čechy-Chomutov (kde máme pobočky), z tohoto důvodu zmiňuji pracovní skupiny a podporu předních kandidátů Pirátů MSP1 do zastupitelstva, či Evropského parlamentu.
Oblast, která mě je blízká: digitální ekonomika (v rámci pravidel a povinností plynoucí z oboru podnikání), umělá inteligence, zahraniční vztahy, neziskové organizace a "personalistika". V Pirátech jsem se zapojil do oblasti právě sdílené ekonomiky s Adamem u Jakuba Michálka.
Kubo, ty jsi tak starej? :-o Pane boze. ;-))) Ja myslel, ze jsi mladsi nez ja. :-o
Tito uživatelé poděkovali autorovi David.Bodecek za příspěvek:
Michal.Stepan
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Re:parkování, vylidňování města

Příspěvek od Michal.Stepan »

Tomáš Vích píše: 15 dub 2018, 11:57 Hoppner rozesílá své noviny do všech schránek v P1 v nákladu 10 tisíc, myslím, že to je to číslo, ze kterého se dá vycházet. Evidence obyvatel bude ještě přesnější. Bylo by dobré si to parkování probrat okrsek od okrsku, u nás na SM není mezi 18. večerní a 9. ranní problém zaparkovat, čtvrtina místa je volná, proto to asi vidím trochu jinak, ale věřím, že ma MS pod Petřínem se skutečně bydlí, je to skvělá adresa s Petřínem za zády. Když jsem bydlel na Chodově, tak to bylo naopak, tam když jsem přijel po 20. hodině domů, tak jsem parkoval 300m od domu na odlehlém parkovišti, které bylo pravidelně vykrádané. V rezervaci kopnout do země je na měsíce a roky práce archeologů, proto jsem zdrženlivý, navíc lidi neradi jezdí do podzemí, stejně by nejraději parkovali před domem, což v úzkých uličkách jde těžko. Ty máš na MS vytipovaná nějaká místa na garáže? aby to bylo užívané, je lépe mít hodně malých, třeba po 20 stáních, aby byly v docházkových vzdálenostech. Se školstvím v podstatě problém nemáme, děti z P1 mají přednost a je jich ve třídách do 20%, ostatní jsou přespolní, což je zase o těch dojíždějících...
DOMY A BYTY https://www.praha1.cz/cps/praha-1-demog ... YVATELSTVO
V roce 2001 a na území MČ Praha 1 bylo evidováno 2084 domů určených k bydlení[1], z toho bylo 2025 trvale obydlených domů, ve kterých se nacházelo 15164 trvale obydlených bytů. Oproti roku 1991 jde o pokles o 5,6 % v případě trvale obydlených domů a o 14,3 % v případě trvale obydlených bytů[2]. Nejvýznamnější pokles počtu trvale obydlených domů mezi lety 1991-2001 byl zaznamenán v okolí Jindřišské ulice (tzv. jindřišský urbanistický obvod ztratil asi 20 % trvale obydlených bytů). K 31.12.2008 bylo na území MČ P1 evidováno 2082 domů určených k bydlení a v nich se nalézalo 16197 trvale obydlených bytů.
Vlastnická struktura domů (trvale obydlených) byla v roce 2001 vyjádřena zhruba následovně: 37 % domů mělo soukromého vlastníka – fyzickou osobu, 33% bylo v majetku města nebo státu, 15% v majetku právnických osob (včetně všech zahraničních vlastníků), kolem 5 % tvořil podíl bytových družstev a Společenství vlastníků jednotek, dalších více než 5% domů bylo v podílovém vlastnictví (tj. kombinace vlastníků).
¨
Píšeš, že u vás v 9 bytech žije 12 lidí. Koli bytů je krátkodobě pronajímano? Tam kde je hodně krátkodobě pronajímaných bytů, ztrácí se problém s parkovaním, protože klienti většinou přijíždějí letadlem, nebo vlakem a auto nemají. Zase tam dělají nepořádek, vznikají jiné problémy. Je potřeba, aby vedení města vidělo problémy všech a přestalo bojovat s lidmi.
V Praze 1 je cca 15 tis. veřejných parkovacích míst, na MS cca 1,1 tis., tedy asi 7%. Obyvatel je kolik? 30%? 5 tisíc míst v P1 jsou místa neveřejná, v tom jsou ta různá Palladia a Florentina, kde se auta vymění 10x za den a která dělají ten smog a hluk.
V roce 2009 bylo vydáno na 15 tis. parkovacích míst 18 tisíc parkvoacích karet (myslím, že se ten nepoměr zhoršil, ale novější údaje nemám k dispozici). Naštěstí spousta lidí, co mají kartu, v Praze 1 nebydlí, tak jsou leckde v noci místa prázdná. 16 tisic bytů, 18 tisíc karet....to bych účelová hlášení neřešil, to tak kdyby těch karet bylo 30 tisíc.... počet bytů známe, ale databáze bytů, to by mudel být každý byt očislován a k němu přiřazena parkovací oprávnění....pokud máme 1,13 parkvacícho oprávnění na byt, tak to tak nějak odpovídá skutečnosti, zneužívání není masové. Lidi se dost na P1 přihlašují třeba i kvli daním, škole, školce......My jseme taky asi 9 let měli 2 auta. Táta byl muzikant, jezdil autem někdy i na turné, které trvalo několik týdnů.... a my jsme auto taky potřebovali. Nebylo by dobře rodiny, které třeba ke svým profesím potřebují dvě auta, nuti, aby se odstěhovali. Parkování dnes ve vylidňování měst hraje dost významnou roli.
Ve vyhledávací studi v roce 2009 byly pro garáže vybrány na MS lokality Hellichova, Kampa, Klárov, Újezd. Současné vedení MČ prosazuje lokalitu Malostranské náměstí. Mě by se líbila varianta Hellichova. Leží v těžisti rezidenční oblasti, ma slušnou docházkovou vzálenost k ruzným lokalitám, na rozdíl od Malostranského náměstí tolik nehrozí, ze by se to zvrtlo pro dojíždění do práce, protože v Hellichově není tolik příležitostí. Více malých garáží je jednak dražší, jednak je v pomátkové rezervaci problematické umístit vjezdy. Vůbec si nedovedu představit garáže na Kampě. Každý nejradši parkuje před domem, v garažích by skončili ti, kteří přijíždějí poslední a teď stojí na nelegálních místech. Mohly by se někde objevit značky zákaz stání, aby si tam člověk mohl zastavit, vyložit nákup a pak odjet do garáže. Je potřeba, aby ty garáže byly důsledně v režimu modré zóny, jednak aby tam neparkovali lidi co tam chtějí jezdit do práce (což by se v garáži se závorou lépe kontrolovalo), jednak aby tam byla cena stejná jako na ulici (stejně by to bylo na ulici atraktivnější). Senioři nad 75 let by mohli dostat vyhrazené místo u baráku jako mají invalidi (v 75 už by ke garáži v Hellichově došel málokdo).
Zaujalo mě číslo 33% domů v majetku města.... to je problém krádkodového ubytování řešitelný lépe, než jsem myslel...
Školství? Jakou máte provozní dobu školek? U nás 17:30 což je pro spoustu lidí málo. Školy bez problémů? Problém je, že ditě můžeš dát do školky jen v místě trvalého bydliště. To za komunistů nebylo. Vede to k přehlašovaní lidí, tam kde nebydlí. Zbytečná byrokracie, která zkresluje evidenci obyvatel.
Jak je to s tím Hopnerem? V Malostranských novinách píše, že jenom u nic je náklad 10 tisíc.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 2):
Pavel.Nazarsky, Vaclav.Fortik
Odpovědět

Zpět na „Místní fórum Praha 1“