Piráti podporují elektromobilitu

Toto fórum slouží k orientačním průzkumům mezi členy.

Moderátoři: Administrativní odbor, Předsedající

Pravidla fóra
V tomto fóru se zjišťují pomocí anket názory členů na nějakou oblast (např. pokud přijde dotaz zvenku). Odpovídat na otázky zde mohou pouze členové strany.
Chcete-li vyvolat jednání nebo hlasování celostátního fóra, použijte Členské podněty.
Odpovědět

Piráti a elektromobilita

jsem pro
51
70%
jsem proti
11
15%
zdržuji se
11
15%
 
Celkem hlasujících: 73 - Celkem hlasů: 73

Uživatelský avatar
Roman.Kucera
Člen KS Praha
Příspěvky: 15254
Registrován: 14 zář 2010, 10:04
Profese: IT
Bydliště: Praha, Letná
Dal poděkování: 9815 poděkování
Dostal poděkování: 18113 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Roman.Kucera »

Zakladatel vlákna už není ve straně, takže si pojdme říct naplno:
Kdo se jen trochu vyzná ve fyzice, ví, že každá, opakuji, KAŽDÁ transformace energie je ztrátová. Což platí pro akumulátory i přečeplávací elektrárny. Takže elektromobily musí být principiálně škodlivější než auta na primární zdRoje. Jediné ospravedlnění je, když ta nabíjecí eletřina pochází celá z obnovitelných zdrojů.
Pirátem se člověk nestává, pirátem se rodí!
Uživatelský avatar
Josef.Kadlecek
Člen KS Praha
Příspěvky: 2136
Registrován: 01 čer 2010, 21:17
Profese: revizní technik elektro, energetik
Bydliště: Bráník, Příkrá x U Háje, dřevěný domeček, P4
Dal poděkování: 1916 poděkování
Dostal poděkování: 1776 poděkování

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Josef.Kadlecek »

Taky bych z uvedeného článku vypíchnul tento text:
„Máloco charakterizuje americký způsob života jako každodenní používání automobilu,“ připomíná spoluautor studie Andrew Yates. „Netvrdíme, že auta se spalovacími motory jsou špatná a elektromobily dobré, vše závisí na konkrétních podmínkách. Chceme pouze připomenout, že provoz automobilů může mít negativní důsledky nejen na životní prostředí, ale že přímo či nepřímo ovlivňuje také naše zdraví.“
O tom, že když budou všichni "tankovat" elektriku, že zkolabuje rozvodná soustava se tu připomínám furt.
A připomínám furt i HHO, Brownův plyn pro snížení emisí, ale to je jako když stěnu na hrách hází.
Existuje princip: je hrází pro jakékoli informace, odolává všem argumentům a úspěšně drží lidi ve věčné ignoranci: zavrhnout věc ještě před prozkoumáním
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!
Petr.Bajgar
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 7457
Registrován: 22 čer 2009, 21:57
Profese: ,
Bydliště: Chrudim, Na Šancích 1180
Dal poděkování: 6865 poděkování
Dostal poděkování: 3623 poděkování

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Petr.Bajgar »

Roman.Kucera píše:Zakladatel vlákna už není ve straně, takže
R.Kučera viditelně obnovil Stalinovo "Není člověk není problém" kterým jeden z největších vrahů všech dob ospravedlňoval zabíjení milionů spoluobčanů, kteří by případně mohli být pro Stalina(R.Kučeru) problém.
Josef.Kadlecek píše:Taky bych z uvedeného článku vypíchnul tento text:
„Máloco charakterizuje americký způsob života jako každodenní používání automobilu,“ připomíná spoluautor studie Andrew Yates. „Netvrdíme, že auta se spalovacími motory jsou špatná a elektromobily dobré, vše závisí na konkrétních podmínkách. Chceme pouze připomenout, že provoz automobilů může mít negativní důsledky nejen na životní prostředí, ale že přímo či nepřímo ovlivňuje také naše zdraví.“
O tom, že když budou všichni "tankovat" elektriku, že zkolabuje rozvodná soustava se tu připomínám furt.
Právě o to jde, že elektromobily je možno nabíjet z mnoha různých zdrojů elektřiny, tedy i z rozličných zdrojů lokálních a ne jen zdrojů centrálních a potřebujících rozvodnou síť. Přesto i ty nabíjené z centrálních zdrojů mohou být nabíjeny v časech kdy by tímto vyvažovali ze zdrojů centrálních. Navíc by elektromobily mohly sloužit i opačně k vyrovnávání špiček spotřeby v síti kdy by naopak do sítě proud dodávaly.
Negativní důsledky může mít nesprávné používání v podstatě čehokoliv.

Ropa je naprosto jedinečnou surovinou kterou je možno používat mnohem užitečněji než ke spalování v autíčkách.
Elektromobilita nepotřebuje neustálou ekologicky zatěžující těžbu, přepravu a úpravu ropy, stačí jí v podstatě počáteční incvestice a pak už jen údržbu místo neustáleho odběru-spalování ropy. Ropa je zdroj vznikající po miliony let zatímco elektřinu můžeme čerpat ze slunce v neomezeném množství podle našich technologických schopnosti efektivnějšími způsoby než dnes.

Toto vlákno je tedy spíš o neschopnosti analizovat fakta a podporovat prograsivní vývoj. Místo konzervativně setrvávat u zastarálých konceptů v dopravě.
Uživatelský avatar
klivan
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1228
Registrován: 29 zář 2017, 21:17
Profese: lékař
Bydliště: Litoměřice
Dal poděkování: 472 poděkování
Dostal poděkování: 771 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od klivan »

Homo Pyratus píše:je super videt kolik je tu hlupaku. podpora elektromobility je nesmysl, kdyz ji vyrabime z uhli. takze se spis vracime.-)))

imho a mnohych dalsich bude lepsi vodik.-)))
Elon MUSK
V letošním roce by se na trhu měl objevit nový vůz z dílny Tesly, pojmenovaný jako Model 3. Automobilka vozidlo představila v březnu 2016 a již následující měsíc evidovala 400 000 objednávek. :D

https://www.forbes.com/sites/brookecrot ... 187ea160b6
Tito uživatelé poděkovali autorovi klivan za příspěvek:
Petr.Bajgar
„Náš problém není v tom, že toho víme málo. Náš problém je, že mnoho z toho, co víme, není pravda.”
Will Rogers
Nikezeus
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 622
Registrován: 23 bře 2017, 10:12
Profese: Logistika
Dal poděkování: 131 poděkování
Dostal poděkování: 520 poděkování

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Nikezeus »

Navazuju na prispevky o elekromobilech z vlakna "Palmovy olej" :-)

Elektromobilita moc neresi naroky automobilove dopravy na prostor a neresi ani zdaleka vsechny dopady automobilismu na zdravi.

To byste nevěřili, kolik emisí z otěrů pneumatik, asfaltu a brzd dýcháme
https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazo ... zd-dychame

Zatim myslim nikdo zhruba nevycislil naklady prechodu na elektromobilitu (zvyseni kapacity prenosove site, recyklace akumulatoru, vybudovani site nabijecich stanic, dopady na stavajici zejmena automobiovy prumysl, vystavbu novych tezebnich a energetickych kapacit ), cast se muze brat jako podnikatelska prilezitost, ale je otazka jak je reseni ve vysledku ekonomicky efektvni a jakou to zanecha ekologickou stopu.
Jde o dopravni problem a dostat lidi z IAD do hromadnych prostredku a zejmena dalkove kamiony ze silnic , elegantnejsi reseni spociva mozna ve zvyseni kapacity zeleznicni site, protoze stavajici sit z dob Rakouska - Uherska vetsi zatez uz neunese. Jeden vlak nahradi placnu 20-40 kamionu a usetri tak mzdu 20-40 ridicu, je to bezpecnejsi reseni, energeticky mene naroce a se zlomkovym znecistenim. To same vice-mene plati v osobni doprave a se zlomkem nehod oproti silnicni doprave. Ale dostante dalsi vlaky na dvojkolejne koridory, zejmena koridor Praha-Ostrava uz je ted tezko resitelny problem.
https://ekonomika.idnes.cz/hlavni-zelez ... oprava_suj

V Praze zacit stavet konecne linku D , v Brne nejakou formu lehkeho metra a zvysit dotace do MHD ve vetsich mestech a lidem tak nabidnout kratsi/atraktivnejsi intervaly spoju. Ve vysledku to bude mozna levnejsi reseni, nez prechod z fosilnich PHM na elektrinu.
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34747
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31652 poděkování
Dostal poděkování: 25744 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Petr.Vileta »

Můj osobní názor je, že

1) někteří lidé pořád budou dávat přednost individuální dopravě před hromadnou, dokud někdo neobjeví princip teleportace. Ale i to je v podstatě individuální doprava bez jízdních řádů, čekání, přestupování a nepřízně počasí. ;)

2) problém kamionů by vyřešil jejich přechod na železnici, ovšem za předpokladu, že to nebude dražší než současné řešení a bude to stejně rychlé, nebo dokonce rychlejší než teď. Například v Madridu by najel španělský řidič s kamionem plným pomerančů na vagón a šel by za jinou prací. Vagón by dorazl za 30 hodin do Varšavy a tam by do něj nasedl polský řidič a rozvezl pomeranče do místních supermarketů. Dnes to trvá i s povinnými přestávkami něco kolem těch 30 hodin, ale celou cestu jede jeden řidič a firma ho musí platit. Pokus o přepravu kamionu po železnici vyjde přinejmenším na 3 dny, ale je pravda, že řidič může spát v lůžkovém kupé. ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvky (celkem 2):
klivan, Vit.Fux

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Nikezeus
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 622
Registrován: 23 bře 2017, 10:12
Profese: Logistika
Dal poděkování: 131 poděkování
Dostal poděkování: 520 poděkování

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Nikezeus »

Za predpokladu nerovnych podminek na dopravnim trhu bude postaveni zeleznicni dopravy ztizeno vzdy.
Kamiony plati mytne pouze na dalnicich, zeleznicni dopravce plati za pouziti trati vsude.

Navic ten rozdil poplatku za pouziti infrastruktury za tunu nakladu muze by az cca 5x vyssi v neprospech zeleznice:
Nakladni vlak na tunu nákladu 0,1044 Kč/km
Kamion - na tunu nákladu 0,0248-0,2363 Kč/km
http://dopravni.net/zeleznice/10505/kol ... vni-cesty/

Kde se zohlednuji dalsi vyhody, jako vyssi bezpecnost zeleznicni dopravy, mensi dopady na zivotni prostredi a zdravi obyvatelstva.
Nizsi pozadavky na zabor pudy. Pred panelakem se za poslednich 30 let parkoviste rozsirovalo nejmene 3x a stale to nestaci.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Nikezeus za příspěvky (celkem 2):
Petr.Vileta, Vojtech.Pikal
Nikezeus
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 622
Registrován: 23 bře 2017, 10:12
Profese: Logistika
Dal poděkování: 131 poděkování
Dostal poděkování: 520 poděkování

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Nikezeus »

Chipovych karet v penezence neni nikdy dost.

"U elektromobilů je to ovšem jinak. Abyste mohli podobně využívat celou síť veřejných nabíjecích stanic, museli byste si stáhnout speciální aplikaci, registrovat se u několika provozovatelů nebo u sebe nosit pár čipů na „otevření“ stanice."

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Uživatelský avatar
Michael.Polak
Zahraniční odbor
Příspěvky: 4106
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, poskytovatel Internetu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2897 poděkování
Dostal poděkování: 6677 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Michael.Polak »

Jenom si tu odložím....
https://www.idnes.cz/auto/magazin/skoda ... tomoto_fdv
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_taj

Ohledně podpory elektromobility je toho zajímavé hrozně moc. Faktem je, že tohle dědictví dnes již legendárního ex-Piráta Petra Bagara, který celé vlákno kdysi založil, bych klidně převzal.. .a vůbec se nebojím případného výsměchu. Ano, je potřeba to vysvětlit Pirátům, kteří jsou ještě skeptičtí... ne, nebudeme lidem zakazovat jejich milované prdlavky se spalovacími motory, co si někdo tuní na dvorku... ale podstatné je, jaká se nastaví parametry pro mainstreamovou mobilitu v blízké budoucnosti. Hlavně pro města, která prostě nemají co dýchat (o co jsou dnes auta "čistší", o to jich jezdí na druhou stranu víc, a tím hned tak nepohneme...)

@xChaos@f.cz | @xChaos@mastodon.pirati.cz | nyx.cz XCHAOS | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
zakládající člen | člen MS P6 | pozorovatel TO a KETů doprava/energetika | maloburžoazní centrista | zdání kompetence se vytváří absencí viditelné nekompetence

Nikezeus
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 622
Registrován: 23 bře 2017, 10:12
Profese: Logistika
Dal poděkování: 131 poděkování
Dostal poděkování: 520 poděkování

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Nikezeus »

Jeste jedna z budoucich moznych alternativ:

" Do motorů nebo pod zem?
Zachycováním CO2 by pro producenty paliv mohl být například způsob, jak na trh dostávat palivo s velmi nízkou uhlíkovou stopou, protože se při něm ve skutečnosti neuvolní uhlík navíc. Za zachyceného uhlíku by se vyráběly jednoduché uhlovodíky, určené ke spalování."
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/o ... chnika_mla

Elektromobil je bez dotaci stale tezko konkurenceschopny a je treba kalkulovat investice do energetickych siti hlavne na sidlistich. Jestli se nepletu plne nabyti jednoho auta pres klasickou zasuvku s prikonem 2kW(cca jako varna konvice) trva zhruba 8 hodin(rychlonabijeci stanice s prikonem 30-50kw nejakych 30 minut). Na to se obavam nejsou site na sidlistich pripraveny. A co to udela s cenami elektriny radeji nepredjimam.
FVE panely na strese sidlistniho domu toto nevytrhnou ,200W panel ma cca 1m2, takze okamzity vykon na "pomale" nabyti jednoho auta pres klasickou zasuvku potrebuje 10m2 plochy FVE(v idealnich podminkach - pres den a kdyz sviti slunce). Takze bez dalsich jadernych bloku se asi neobejdeme.
Odpovědět

Zpět na „Zjišťování názorů členů“