Jednání odborů a Kanceláře

Moderátor: Kancelar strany

Odpovědět
Uživatelský avatar
Helena.Vondrakova
Administrativní odbor
Příspěvky: 907
Registrován: 18 dub 2018, 09:50
Profese: Scrum Master
Bydliště: Pulečný
Dal poděkování: 968 poděkování
Dostal poděkování: 824 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Jednání odborů a Kanceláře, 21. 3. 2024, 12:00

Příspěvek od Helena.Vondrakova »

Schůze odborů 21. 3. 2024, 12:00

Místo: jitsi.pirati.cz/odbory
Přítomni: Helena Vondráková, Aneta Králová (záskok za M. Valka), Vojtěch Pikal, jiří Kárský, Michal Gill, Jana Koláříková, Josef Bouše
Omluveni:
Hosté: Dominika Michailidu, Pavel Štěpánek, Klára Kocmanová
Předsedající: Vojtěch Pikal
Zapisující: Helena Vondráková
Ověřovatel: Jana Kolaříková

1. Ověření programu a ověřovatele zápisu

Program:

  1. Zahájení
  2. Úkoly z minula
  3. Nové

2. Úkoly z minula

a) GDPR
MZZ: Proběhlo jednání s RP o stavu GDPR a rozesílání NL. Byl zapojen i právník s příslušnou odborností. Je naplánována schůzka (Michal Zdeněk Zachar).
ÚKOL: Vojta se domluví s Michalem Zacharem ohledně gdpr a databáze dárců.
8.6. VP: S Michalem jsem mluvil. Michal to řeší a poslal to dál do procesu.
13.7. Michal Zachar řeší, ale právník je na dovolené, posouváme na příště.
27.7. - přesunout na příště - není tu Vojta ani Michal Zachar
10.8.Vojta s Michalem Zacharem se zatím nestihli spojit - necháme na příště
24.8. Vojtovo se nepodařilo spojit s Michalem. Vojta navrhuje, aby součástí procesů kolem fundraisingu byl někod z právního týmu. Jirka souhlasí, protože se setkává se stále větším množstvím úkonů, které vyžadují znalost práva.
ÚKOL: Vojta vezme na RP.
7.9. Posouváme.
21.9. Právní tým nefunguje/neexistuje - Vojta zavolá právníkovi ale nejprve probere s M.Zacharem, jestli to neřešil už nějak jinak ÚKOL
5.10. VP: S tím souvisí otázka, zda chceme do budoucna nějaký právní tým (z hlediska rozpočtu atp.).
JK: Od RP je informace, že po konzultaci s Hankou Hajnovou je možné využívat ve větší míře služby F.Hajného. A to jak pro KAN, tak pro ostatní.
VP: Potřeboval bych využít právní služby na sepsání právních podmínek na web fundraisingu.
JK: Napiš mi to prosím, co potřebuješ. Začátkem příštího týdne bychom se sešli i s Michalem Zacharem a domluvili se.
ÚKOL: Vojta se spojí s Janou a domluví se na dalším postupu a požadavcích.
19.10. Vojta se spojil s Jankou i Jirkou;
Právník, kterého domlouval Michal vybouchl, už dělá něco jiného. Měli bychom jít formou poptávkového řízení a říct si co chceme, investice cca 20k. Nebude to plošně na celou stranu, ale vybereme to, co nám nejvíc hoří. Jana pomůže s formulací poptávkového řízení.
2.11. - proběhla schůzka s výsledkem oslovit organizaci, která se zabývá GDPR. V dokumentu rešerše.
30.11. - ÚKOL: Jirka se domluví s MZZ a v rámci FR to vezmou na celou stranu. AO nestíhá. Zkusíme oslovit Institut - něco v tomto směru už podnikli a zkusíme se od toho odpíchnout.
14.12. - Jirka to předal MZZ, Helena dodala dokument pro AO, MZZ to delegoval dál do týmu FR a Míša Moricová oslovuje firmy
25.1. nutno dořešit - Jirkovi volají lidi s nabídkami, je potřeba u měkoho agregovat dotazy a podklady
Jana - Jirka to řešil MMZ a začalo se objevovat spousta dotazů. Bylo dobré zadání dodefinovat. Mohlo by se to sbírat u Heleny.
Jirka: za každou sekci GDPR, kde máme nezodpovězenou sekci (MO - NL, mailist, FR - mailist, PO - členi, RegP v Chobotnici (tam je souhlas), AO - seznam členů a RegP, které jsou veřejné nebo pseudoveřejné) definovat dotazy.
Jirka navrhuje sdílený dokument na vstupy - členové, RegP, cookies - ty ale nepoužíváme.
Potřebujeme pověřence DPD - člověk, který odpovídá dotazy zvenku v případě, že se potřebuje právně něco řešit. Vojta - to jsem já, ale není to správně.
Výhoda extreního člověka je, že udrží kontinuitu v případě změny vedení apod. a zároveň se v tom orientuje.
Vojta - chybí nám pracovník, který má přehled, kde jsou data a má možnost je mazat na žádost
Jirka - Spíš to vnímají směrem ven, to by byl protějšek doho člověka uvnitř
Potřebujeme seznam věcí, vydefinovat si dotazy a prověřit všechno.
Pepa - u NL zadáš mail přes web a potvrdíš ho mailem, máme 48 listů adres
ÚKOL: Jirka vykopne dokument a ostatní se podívají, jestli jim něco nechybí (dnes)
8.2.- máme 2 nabídky od 2 firem. 150k kompletní analýza, 75k základní varianta, a je otázka kolik na to chceme dát.
Vojta - mám na to 20 tisíc, 150 bude muset projít výběrkem a schvalovacím procesem. Pokud jsme v těchto částkách, musí nám to schválit RP
Jirka - největší slabina je, kdo všechno má přístup k databázi a kdo to kontroluje a hlídá tak, aby to někdo nezkopíroval a neodnesl pryč
Jana - co je předmětem té nabídky za 150k? Nebude stačit část? (Jirka pošle .pdf a podíváme se na nabídky)
Jana H.L. - pokud jde o peníze, můžeme se s Klárou pobavit, jestli někde nějaké peníze nenajdeme.
Jana K. - pojďme se potkat s nějakým právníkem na GDPR na cca 2 hodiny, aby nám řekl, jestli je to ok nebo velký průšvih
ÚKOL: Schůzka zainteresovaných lidí za účelem zadání pro právníka
ÚKOL: Jana K. sežene právníka, domluví s Vojtou termín a čas
22.2. v úterý proběhla schůzka s právničkou, která nám definovala, které pasáže můžeme zlepšit a nastínila postup, jak to řešit. Jana s Vojtou teď budou pracovat na řešení, další konzultace s právničkou bude, až budeme mít další podklady.
Marek: rádi bychom realizovali průzkumy veřejného mínění, můžeme dát do NL link na Engines? Můžeme využít databázi našich kontaktů?

  • je to problematické, nemáme souhlas, že můžeme odevzdávat data 3. stranám
    ÚKOL: Marek prověří, jak mají nastaveno zacházení s daty
    7.3. Jirka: Mohl by někdo odpovědět těm lidem, kteří nám zaslali nabídku a nevyužili jsme ji?
    Marek: oslovil jsem je a mám odpověď
    Jana: Uvedla bych to na začátek toho dotazníku a budeme safe
    ÚKOL: Jirka se spojí s Míšou Moricovou, aby odmítla subjekty, které jsme nevybrali
  • 3. ÚKOL: Helena se spojí s Míšou Moricovou

b) web nalodění (MO+TO+PO)
Aneta Králová - naloďovací kampaň na FB je pod útokem botů
Rekonstrukce webu k nalodění, ať je přitažlivější pro lidi z vnějšku
JB: Naloďují se boti (a zdokonalují se) + možná útok klikacích farem (kdo nám kliká na reklamu?)
Web je zastaralý, TO je otevřen spolupráci na refaktoringu. Řešme s PO. A někoho na UX.
VP: Ať se oddělí nalodeni a profil (funkčně to má jiné úkoly)
AK: Umíme splažit deignera UA/UX.
Jana Kolaříková: PO si vezme jako project owner. Boti - nová ochrana. Ať je stránka koukatelná.
VP: Úkol Jana svolá pracovní skupinu k nalodění.
Samostatné táma - botoútok (na chobotnici bude ochrana)
5.10. PO se sejde s MO a zpracují podklady pro TO.
19.10. MO a PO se sešlo a domluvili se na dalším postupu. Další schůzka příští týden.
2.11.- další schůzka dnes ve 14:00
16.11.- finalizovaný návod pro UX designera (zatím pořád u MO a PO)
30.11.- Práce probíhají - rozpočtově platí z MO které si požádá o převody od ostatních odborů na odpovídající projekty
14.12.- nic nového, s Pavlem se podíváme na rozvržení, aby měl přehled i CVŠ
11.1. - v pondělí máme schůzku MO, TO, PO, CVŠ
25.1. - schůzka proběhla, nyní reší Miloš Frič s TO
ÚKOL - Jana a Marek popostrčí Miloše - hotovo
8.2. - je to skoro hotové, deadline na nasazení je 15.3.
22.2.- bude to do konce března.
Jana H.L.-počítá se tam s propojením s mladým pirátstvem?
Vojtěch - počítám, že upravím text souhlasu a toto odbouráme, aby lidi věděli, že je můžeme kontaktovat na základě údajů, které poskytnou
7.3. Josef: běží to, stále počítáme s termínem 15. 3.
19.3. Jana: nahozeno. Díky všem za spolupráci! Budeme řešit, aby bylo v dotazníku propsané, z jaké karty člověk kliknul, dále řešíme fotky a responsivitu na mobilech. Je to už teď fajn, může to být ještě lepší.
21.3.- web je nasazený
Jana - budeme řešit z které karty se přihlásili, pak budeme řešit fotky, špatný formát, do kterého se toho moc nevejde

  • máme problém s responzibilitou na mobilech
    Aneta - MO se mrkne na fotky, jestli sdělují to, co mají
    Jana - potřebujeme určitě víc fotek, upravíme ještě gender
    Vojtěch - potřebuji upravit souhlas tak, abychom mohli lidi oslovit na základě specifických údajů (věk, lokace)
    Aneta - není problém, prosím do Redmine a upravíme

c)Pověření k podepisování
Jirka - všichni se točí na tom, že za stranu podepisuje předseda nebo pověřený místopředseda. Všichni chtějí vidět pověření. Odkazuji je na předpis, že podepsat může i hospodář. Někdo to akceptuje a někdo ne.
Vojta - pověření pro všechny místopředsedy na jednání s úřadama a druhé na jednání s dodavateli
Pavel - když předkládám pověření, setkávám se s tím že ho vůbec nepotřebují
Jana - taky ok, mám razítko
Jirka - měli bychom mít seznam razítek
ÚKOL- Jirka to posune na RP s dotazem, jestli udělají pověřenou místopředsedkyni, nebo jestli to pověření dostane Jirka
8.2.- hospodář může vystupovat za stranu, zatím neřešíme, nikdo s tím problém ještě neměl. Jirka v případě potřeby vydá pověření. Zatím odkládáme.
Jirka - potřebujeme ale seznam těch razítek, abychom věděli, že se nějaké třeba ztratilo.
Jana K.- razítko si udělá jednoduše kdokoliv
ÚKOL: Jirka zjistí, kdo má a nemá razítko a vyhodnotí, jestli to je problém
22.2.-šlo to přes Zulip, máme celkem 3 razítka. Každé by mělo být svým způsobem unikátní a uděláme evidenci.
ÚKOl- Jana a Helena vyfotí otisk razítka a pošlou Jirkovi hotovo
-máme 3 různé razítka
ÚKOL: Vojtěch udělá tajnou evidenci na wiki a předá kanceláři
21.3. - Votěch udělal tajnou evidenci na wiki: https://wiki.pirati.cz/kas/razitka

  • potřebujeme doplnit údaje
    ÚKOL: Jiří přepošle sken od Jany a Heleny a Jana a Helena pošlou důvod
    Jana - Nak na NDA u členů resortních týmů? Můžu jako vedoucí PO podepisovat? - ano

d) nové maily (Zdeněk K.)

  • hodně změn spojených s novými maily a schránkami. Od odborů se očekává otestování nastavení tak, aby byla jistota, že maily chodí tam, kam mají.
  • jakmile se to přepne na mailserver, tak ty aplikace, které používaly zvláštní přihlášení pro odeslání pošty můžou přestat posílat (newslettery,..). Super by byl seznam, kde se odesílá za někoho jiného. Jakmile používá někdo něco jiného než gmail (atlas apod.) nemůžeme zařídit, že to bude fungovat
    Vojta - dejte na papír změny, které nastanou a dáme dohromady transformační proces
    Pepa - bude to probíhat postupně
    Zdeněk - už teď mají lidi, co používají seznam, problém posílat zprávy a jediné řešení je, že se přepnou na schránku
    Marek - MO poskytne maximální součinnost
    Pavel - dejme do kupy nějaký plán, CVŠ se na testování podílet nebude (není kapacita)
    Josef - harmonogram dáme dohromady, až to bude otestované. Cílem je spustit to tak, aby nikdo nic nepoznal.
    Jana - PO taky dodalo dobrovolníky na testování, seznam by měl někde být
    Josef - toto je produkční testování, potřebujeme, aby dobrovolníci fakt komunikovali a počítali s tím, že jim nějaký důležitý email třeba nepřijde (real time na jitsi)
    Pavel Štěpánek: co funguje, co ne?
    koordinatori@ fungujou
    kraje -> pks@pirati.cz - vzniklo, funguje
    Pepa-rozšiřujeme skupinu testerů, tento týden jsme měli mít hotový návod, abychom mohli zapojit dalších 10-20 lidí, ale Ančes onemocněla. Lidi, co měli problém s mailema, budou zapojeni do testování.
    11.1. - pokud máme lidi, kteří potřebují rozesílat a nejsou KoDo, máme speciální skupinu.
    Pokud někdo potřebuje svou emailovou schránku má dát vědět Pepovi B. Bude to plnohodnotná schránka, ne alias.
    Zdeněk - musí se to definovat v rámco chobotnice, řeší J. Bednařík
    25.1. Pavel - stále nemohu rozesílat přes Chobotnici
    Vojta - přepni se na rozesílače a budeš moct. Otestuj si to nejdřív na menší skupině.
    22.2.- Marek- pojďme domluvit setkání TO + MO. Máme cca 10 lidí, co by chtěli používat tu schránku.
    ÚKOL: Domluví se schůzka MO a TO
    7.3.- nic nového
    21.3. - řešíme nové maily u registrátorů do OVK

e) Piroplacení
Vojta by se ráda sešel s Jirkou za účelem vygenerování rozvojových dokumentů.
Jirka nad tím přemýšlel a jdeme oapčným směrem. První máme plán a ten potom sypeme do účetnictví. S tím má účetní firma problém, protože neví, odkud přichází změny. Měli bychom první vycházet z bankovního účtu a to překlápět do Pira, paralelně mít plán a průběžně to porovnávat. V hlavě se mu rýsuje, jak by to mohlo jít.
Jirka - ukazoval jsem T. Valentovi, co jsem připravil ještě před CF, potřebujeme s Davidem automatizovat desítky darů, co chodí.
Marek - T. Valeta s námi velmi spolupracuje na webech, kapacity má roztříštěné
Pepa - proběhla schůzka k vývoji KAN+TO, bude to na rok vývoje, v pondělí bude další schůzka, zkusíme to rozdělit na víc menších částí a vymyslet, jak to zafinancovat
Pavel- prověřujeme i možnosti nákupu SW
Pepa- ne, máme hodně specifický systém, všichni musí mít do systému přístup a u koupeného bych museli platit za licence za užívání. Musela by se změnit filozofie užívání systému. Bude to stát jednorázově hodně peněz, ale z dlouhodobého hlediska se to vyplatí
Vojta- není ok zveřejňovat bank. účty uživatelů
22.2.-(Josef)- vývoj běží, připravuje se to k nasazení. Propojení s darovacím systémem ušetří spoustu času.
Jiří- potřebujeme překlopit do produkce to, co je hotové
Vojtěch- jak to vypadá s archivací starých záměrů, aby se mi nezobrazovaly?
Jiří- zjistím
7.3.- Jirka: musíme archivovat my, zmizela tlačítka "archivovat pro hospodáře". Není to teď priorita.
Josef: David s Tomášem mají schůzky na pravidelné bázi, posunuje se to dopředu
Jiří: P. Bednařík má dovolenou a neběží testovací web. Dá se s tím něco dělat?
Josef: Nevěděl jsem, že to neběží, pořeším

  1. 3. - Josef - probíhá vývoj, budou se zapojovat noví lidi na testování, je to složitý systém a chyby jsou nepřijatelné
    Jiří - David testuje všechny varianty, které můžou nastat. Doufal jsem, že to stihneme do konce tohoto měsíce, abychom tam dostali funkcionalitu kopírování záměrů. Nakonec jsme se rozhodli nic neuspěchávat. Velká otázka je, jak strojově zpracovávat velkou variabilitu bankovních účtů (různé formáty). Ares už je hotový.
    Vojtěch - uvítal bych spíš inkrementální nasazování změn, po menších krocích, takhle z benefitu nových funkcí čerpáme až za hrozně dlouho
    Josef - mělo by to řešit nasazení nových lidí do testování, něco vymyslím, aby se to optimalizovalo

f) dlouhodobí dodavatelé
Jana K. řešila s Jirkou K., neseme sem.

  • chtělo by to sjednotit, aby všichni dodavatelé odborů měli stejné podmínky.
    Marek - dodavatelé jsou nuceni nevykazovat si všechny hodiny. Nutí je rozpočet.
    Vojta - mělo by to zaznít při projednávání rozpočtu
    Marek - zaznělo
    Klára - pracujeme s tím co máme. Musíme se snažit, aby lidi neodpadávali vyčerpáním a dostali to, na co mají nárok.
    Jana - připravuje dotazník na všechny dodavatele, kde se na to budeme ptát. Zjistíme, kdo je přetížený a bude řešit zastupitelnost. Ideálně tak, aby každý pracoval 170 hodin/měsíčně.
    Marek - musí se brát v potaz realita MO, pokud jsou důležité věci, potřebujeme dávat politikům support, jsme závislí na politickém dění, včera jsme jeli přes půlnoc
    Jana - abychom zjistili, jak je ta práce náročná, potřebujeme popsat všechny role v odborech. Může to pomoct i při vyjednávání rozpočtu a bez toho se nepohneme.
    Marek - naposledy, když jsem chtěl zavést KPI, RP to nepustilo. Mám to rozdělené do 4 týmů a všechno se pak dává dohromady.
    Jana - o tom se přesně bavíme, je potřeba popsat každé oddělení s tím, co má každý člověk přesně za práci.
    Marek - soupis agendy mám, má 15 stran, pošlu ti ho
    Jana - až dáme dohromady dotazníky na dodavatele, budeme to všechno reflektovat tak, abychom to uvedli do stavu, který je snesitelný pro všechny, vezmu to na RP
    8.2. domluveno, že se bude řešit s RP/Jana K.
    22.2.-známe konkrétnější paramentry, zpracovala jsem k tomu dokument (Jana), za PO vydáváme doporučení a záleží na vedoucích odborů, jak s tím naloží
    Jirka- mohli bychom více využívat možnosti supervize a coachingu
    Jana H.L.- pojďme na tom fakt zapracovat, pracujme s možnostmi týmové podpory, může to snížit fluktuaci
    Vojtěch- měli bychom si jako strana ujasnit, jak to máme se vztahe člen-dodavatel
    Jana- určitě tu diskuzi otevřeme
    ÚKOL: Jana dokončí a pošle doporučení
    7.3.- Jana dokončila a poslala, prosí o komentáře
    Jana H.L.: na RP jsme to nakousli, ale prosím o trpělivost. Březen/duben se o tom budeme bavit víc
    Klára: Určitě komentujte, jako RP se rádi podíváme na finální verzi
    Jana: komentáře nepřišly, uzavřít
    Josef - neviděl jsem, pošli znovu
    Klára - děkuji Janě, kdo to viděl, může se vyjádřit?
    Jana - v PO už zaimplementováno, můžeme se podělit
    Vojtěch - až budu mít čas na strategické věci, ozvu se

g) využití AI (J. Kárský)

  • množí se požadavky na placenou verzi ChatGTP 4, týmové využití? Kromě fin. výhody to má tu výhodu, že každý uživatel, který má přístup ke sdílenému účtu nemusí AI znovu učit - doplňovat informace, které tam zadal
  • velké využití to má při práci s textem, při psaní části kódu (TO), chatbot (FR), při volební kampani (interaktivní informátor o programu a činnosti Pirátů)
  • musíme si říct v jaké podobě, v jaké formě a pro koho a to nám vyhodí, kolik nás to bude stát
    Vojta - potřebujeme shromáždit očekávání z různých týmů
    Zdeněk - mělo by se myslet na to, jak se data zpracovávají a kdo k nim má přístup. Je možnost mít vlastní frontend (k tomu to asi směřuje), kde bychom měli jeden účet
    Marek - my jsme s Jirkou rámcově domluveni, počítám s tím, dáme to k dispozici celému MO. Až potom, co zjistíme, jak je to s provozem, bych se bavil o tom, jestli to rozšířit na třeba koordinátory a ostatní odbory. Pokud něco potřebujeme, musí to být rychle a nemůže to být zasekané požadavky někoho jiného.
    Jirka - vyplňte to tabulky požadavky od jednotlivých odborů a já to přednesu to směrem RP s tím, že v tom vidíme potenciál a rádi bychom to zavedli do běžné praxe tam, kde to dává smysl
    ÚKOL: vedoucí odborů doplní do tabulky požadavky za jednotlivé odbory
    8.2.-Jirka: máme rozeslaný dotazník a víme, jaká je potřeba ve straně na zapojení AI. Po debatě s Josefem bychom rádi zapojili AI přes API do Zulipu. To bychom dokázali pokrýt a sjednotit pod 1 chatbota.
    Pracovní skupina se ještě nesešla.
    22.2.- (Jirka)-dotazník jsem vyhodnotil, příští týden bude schůzka
    Vojtěch- je to kryté záměrama?
    Jiří- ano
    Marek- máme v MO
    Štěpus- hodilo by se nám to v rámci kampaně
    Jiří- dal bych to tématicky, dává mi smysl MO+CVŠ a PO+AO
    Dál to budeme řešit na pracovní skupině. KAN udělá doodle na termín.
    7.3.- dnes v 17:00 první setkání pracovní skupiny, bude to spíš brainstormingový seznamovací mítink, nové téma je automatizace zápisů
    Marek: testujeme, zatím neregistrujeme velké issues
    Pavel: zkoušel jsem to ale v angličtině. Plánujeme na to nějaké školení na téma, jak to používat správně?
    Jana: Super kurzy jsou na Seduo, asi za litr (zaplatila jsem si soukromě)
    Marek: Navrhuji pro každý větší celek jiné školitele, každý potřebuje jiné věci
    21.3. Jiří - pracovní skupina se sešla, účet pro KAN jsem zrušil, bavili jsme se s Josefem, že by byl dobrý copilot, pokud máte návrh na to, co bychom mohli vyzkoušet, dejte do placu. Další skupina bude začátkem ledna
    Josef - já jsem copilota nedoporučil, není tam velká přidaná hodnota oproti Chatgpt

h) Popisy rolí dodavatelů v odborech
PO má tady: https://mrak.pirati.cz/apps/files/files ... nfile=true
Máte něco podobného? A mohla bych to vidět?
Vojtěch- nic takového nemám
Marek- máme to rozdělené po mikrom. krocích, pokud bude čas uděláme stejně jako PO. Ať je v tom pořádek.
Jana- je to dobré i pro lidi zvenku, když budou zvědaví, co děláme
ÚKOL- do konce března dodají odbory, které to ještě nemají, draft
7.3.- nic nového, TO na tom začalo dělat
21.3.- nic nového, Jana - prosím do konce března aspoň základní draft
Aneta - něco máme, Marek to poladí do použitelné formy
Jiří - máme popis 2 oblastí

i) Dlouhodobý vývoj strany (Markéta, 5 minut)
Markéta: předala jsem Josefovi návrh rozvoje technologií strany a požádala o sběr inputů na období 5 let. Některé odbory ještě nedodaly.
Jana: nevěděla jsem, že je to na 5 let, ještě něco doplním

j) Kandidátka
Vojtěch: Potřebuji, aby se někdo z MO podíval na povolání, co si tam vymysleli kandidáti.
Pavel: Řeší se i co je na prohlášení kandidáta? - ne
Vojtěch: brzy dáme žádost k proplacení volební kauce, záměr je vyrobený a schválený
21.3. - volební kauce proplacená, kandidátka se připomínkuje a brzy půjdeme podat
Jana: o kandidátce hlasuje VV

3. Nové

a) OVK (Aneta)

  • pořád stará lišta na webu, neintuitivní stránka - lidi volají a stěžují se, že to nefunguje. Volají i úředníci, že se na ně obrací zmatení lidí kvůli pirátským OVK.
  • potřebujeme lištu, kde bude, že registrace je otevřená a že mají kliknout na registrace. Jasný text, tady máte kliknout.
  • není to dobré ani pro vnímání Pirátské strany pro lidi zvenčí
    Jiří - je to pro typ lidí, kteří se hlásí (starší lidi, v důchodu), musí to být jednoduché
    Pavel - pojďme změnit pro další volby frontend
    Vojtěch - jsem tomu otevřený, rád upravím, velký grafický facelift se ale nestihne
    Josef - pojďme to nechat pro krajských volbách a bavit se o tom, kde na to seženeme peníze (odhadem 50k). Do vizualizace bych už nezasahoval, abychom to nerozbili.
    Jana - dala bych vyskakovací baner do nového nalodění "Přihlaš se do OVK", vizuál bych ladila postupně
    Aneta - potřebujeme to pouze zjednodušit, aby první stránka byla už registrace. Můžu navrhnout kostru, jak to udělat jednoduše, když pak bude někdo na text.
    Josef - dnes nasadíme novou lištu

b) dotazník pro dodavatele (Jana)

  • info, že dáváme dohromady dotaník pro dodavatele, dělení dodavatelé nebudou vyplňovat 2x

c) vyhodnocení dotazníku spokojenosti (Jana)

  • vedoucí týmů dostali zpětnou vazbu, RP dostalo celkový přehled
  • ozývají se členové, že by chtěli výsledky, což mi přijde problematické
    Vojtěch - máme nějaké předchozí výsledky?
    Jana - původní data nejsou
    Klára - v RP souhlasíme nesdílet všechny výsledky se všema, když to není s čím porovnat, tak se to špatně vyhodnocuje. Dobrý postup by mohl být porovnat to s mediánem.
    Jana - porovnání s mediánem tam bylo
    Josef - jak se s tím bude dál pracovat? Budeme reagovat na feedback centrálně nebo každý odbor zvlášť?
    Jana - já jsem si z toho už něco vzala, celkový přehled má RP, obecně lidi moc nevědí, jak odbory fungují
    Klára - budeme se tím zabývat, ještě jsme se k tomu nedostali
    Josef - máme web a NL, informování o fungování se zlepšilo
    Jana - líbil by se mi rozcestník tak, aby lidi měli přehled o organizační struktuře na jedno kliknutí
    Vojtěch - je to v Chobotnici, ale není to vidět, je to zadáno
    Josef - nemám lidi, za 2 měsíce bychom se k tomu mohli dostat, víme o tom, na VŘ se nikdo už rok nepřihlásil, snažíme se zapojovat i dobrovolníky

"Think big, act small, fail fast, learn rapidly."
Helena Vondráková,
tel.: 6O5 136 828

Uživatelský avatar
Helena.Vondrakova
Administrativní odbor
Příspěvky: 907
Registrován: 18 dub 2018, 09:50
Profese: Scrum Master
Bydliště: Pulečný
Dal poděkování: 968 poděkování
Dostal poděkování: 824 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Schůze odborů 4. 4. 2024, 12:00

Příspěvek od Helena.Vondrakova »

Schůze odborů 4. 4. 2024, 12:00

Místo: jitsi.pirati.cz/odbory
Přítomni: Jana Koláříková, Vojta Pikal, Marek Valko, Dominika Michailidu, Pepa Bouše, Jiří Kárský, Helena Vondráková
Předsedající: Vojta Pikal
Zapisující: Helena Vondráková
Ověřovatel: Jana Koláříková

1. Ověření programu a ověřovatele zápisu

Program:

  1. Zahájení
  2. Úkoly z minula
  3. Nové

2. Úkoly z minula

a) GDPR
MZZ: Proběhlo jednání s RP o stavu GDPR a rozesílání NL. Byl zapojen i právník s příslušnou odborností. Je naplánována schůzka (Michal Zdeněk Zachar).
ÚKOL: Vojta se domluví s Michalem Zacharem ohledně gdpr a databáze dárců.
8.6. VP: S Michalem jsem mluvil. Michal to řeší a poslal to dál do procesu.
13.7. Michal Zachar řeší, ale právník je na dovolené, posouváme na příště.
27.7. - přesunout na příště - není tu Vojta ani Michal Zachar
10.8.Vojta s Michalem Zacharem se zatím nestihli spojit - necháme na příště
24.8. Vojtovo se nepodařilo spojit s Michalem. Vojta navrhuje, aby součástí procesů kolem fundraisingu byl někod z právního týmu. Jirka souhlasí, protože se setkává se stále větším množstvím úkonů, které vyžadují znalost práva.
ÚKOL: Vojta vezme na RP.
7.9. Posouváme.
21.9. Právní tým nefunguje/neexistuje - Vojta zavolá právníkovi ale nejprve probere s M.Zacharem, jestli to neřešil už nějak jinak ÚKOL
5.10. VP: S tím souvisí otázka, zda chceme do budoucna nějaký právní tým (z hlediska rozpočtu atp.).
JK: Od RP je informace, že po konzultaci s Hankou Hajnovou je možné využívat ve větší míře služby F.Hajného. A to jak pro KAN, tak pro ostatní.
VP: Potřeboval bych využít právní služby na sepsání právních podmínek na web fundraisingu.
JK: Napiš mi to prosím, co potřebuješ. Začátkem příštího týdne bychom se sešli i s Michalem Zacharem a domluvili se.
ÚKOL: Vojta se spojí s Janou a domluví se na dalším postupu a požadavcích.
19.10. Vojta se spojil s Jankou i Jirkou;
Právník, kterého domlouval Michal vybouchl, už dělá něco jiného. Měli bychom jít formou poptávkového řízení a říct si co chceme, investice cca 20k. Nebude to plošně na celou stranu, ale vybereme to, co nám nejvíc hoří. Jana pomůže s formulací poptávkového řízení.
2.11. - proběhla schůzka s výsledkem oslovit organizaci, která se zabývá GDPR. V dokumentu rešerše.
30.11. - ÚKOL: Jirka se domluví s MZZ a v rámci FR to vezmou na celou stranu. AO nestíhá. Zkusíme oslovit Institut - něco v tomto směru už podnikli a zkusíme se od toho odpíchnout.
14.12. - Jirka to předal MZZ, Helena dodala dokument pro AO, MZZ to delegoval dál do týmu FR a Míša Moricová oslovuje firmy
25.1. nutno dořešit - Jirkovi volají lidi s nabídkami, je potřeba u měkoho agregovat dotazy a podklady
Jana - Jirka to řešil MMZ a začalo se objevovat spousta dotazů. Bylo dobré zadání dodefinovat. Mohlo by se to sbírat u Heleny.
Jirka: za každou sekci GDPR, kde máme nezodpovězenou sekci (MO - NL, mailist, FR - mailist, PO - členi, RegP v Chobotnici (tam je souhlas), AO - seznam členů a RegP, které jsou veřejné nebo pseudoveřejné) definovat dotazy.
Jirka navrhuje sdílený dokument na vstupy - členové, RegP, cookies - ty ale nepoužíváme.
Potřebujeme pověřence DPD - člověk, který odpovídá dotazy zvenku v případě, že se potřebuje právně něco řešit. Vojta - to jsem já, ale není to správně.
Výhoda extreního člověka je, že udrží kontinuitu v případě změny vedení apod. a zároveň se v tom orientuje.
Vojta - chybí nám pracovník, který má přehled, kde jsou data a má možnost je mazat na žádost
Jirka - Spíš to vnímají směrem ven, to by byl protějšek doho člověka uvnitř
Potřebujeme seznam věcí, vydefinovat si dotazy a prověřit všechno.
Pepa - u NL zadáš mail přes web a potvrdíš ho mailem, máme 48 listů adres
ÚKOL: Jirka vykopne dokument a ostatní se podívají, jestli jim něco nechybí (dnes)
8.2.- máme 2 nabídky od 2 firem. 150k kompletní analýza, 75k základní varianta, a je otázka kolik na to chceme dát.
Vojta - mám na to 20 tisíc, 150 bude muset projít výběrkem a schvalovacím procesem. Pokud jsme v těchto částkách, musí nám to schválit RP
Jirka - největší slabina je, kdo všechno má přístup k databázi a kdo to kontroluje a hlídá tak, aby to někdo nezkopíroval a neodnesl pryč
Jana - co je předmětem té nabídky za 150k? Nebude stačit část? (Jirka pošle .pdf a podíváme se na nabídky)
Jana H.L. - pokud jde o peníze, můžeme se s Klárou pobavit, jestli někde nějaké peníze nenajdeme.
Jana K. - pojďme se potkat s nějakým právníkem na GDPR na cca 2 hodiny, aby nám řekl, jestli je to ok nebo velký průšvih
ÚKOL: Schůzka zainteresovaných lidí za účelem zadání pro právníka
ÚKOL: Jana K. sežene právníka, domluví s Vojtou termín a čas
22.2. v úterý proběhla schůzka s právničkou, která nám definovala, které pasáže můžeme zlepšit a nastínila postup, jak to řešit. Jana s Vojtou teď budou pracovat na řešení, další konzultace s právničkou bude, až budeme mít další podklady.
Marek: rádi bychom realizovali průzkumy veřejného mínění, můžeme dát do NL link na Engines? Můžeme využít databázi našich kontaktů?
-je to problematické, nemáme souhlas, že můžeme odevzdávat data 3. stranám
ÚKOL: Marek prověří, jak mají nastaveno zacházení s daty
7.3. Jirka: Mohl by někdo odpovědět těm lidem, kteří nám zaslali nabídku a nevyužili jsme ji?
Marek: oslovil jsem je a mám odpověď
Jana: Uvedla bych to na začátek toho dotazníku a budeme safe
ÚKOL: Jirka se spojí s Míšou Moricovou, aby odmítla subjekty, které jsme nevybrali

  1. 3. ÚKOL: Helena se spojí s Míšou Moricovou - hotovo

b) web nalodění (MO+TO+PO)
Aneta Králová - naloďovací kampaň na FB je pod útokem botů
Rekonstrukce webu k nalodění, ať je přitažlivější pro lidi z vnějšku
JB: Naloďují se boti (a zdokonalují se) + možná útok klikacích farem (kdo nám kliká na reklamu?)
Web je zastaralý, TO je otevřen spolupráci na refaktoringu. Řešme s PO. A někoho na UX.
VP: Ať se oddělí nalodeni a profil (funkčně to má jiné úkoly)
AK: Umíme splažit deignera UA/UX.
Jana Kolaříková: PO si vezme jako project owner. Boti - nová ochrana. Ať je stránka koukatelná.
VP: Úkol Jana svolá pracovní skupinu k nalodění.
Samostatné táma - botoútok (na chobotnici bude ochrana)
5.10. PO se sejde s MO a zpracují podklady pro TO.
19.10. MO a PO se sešlo a domluvili se na dalším postupu. Další schůzka příští týden.
2.11.- další schůzka dnes ve 14:00
16.11.- finalizovaný návod pro UX designera (zatím pořád u MO a PO)
30.11.- Práce probíhají - rozpočtově platí z MO které si požádá o převody od ostatních odborů na odpovídající projekty
14.12.- nic nového, s Pavlem se podíváme na rozvržení, aby měl přehled i CVŠ
11.1. - v pondělí máme schůzku MO, TO, PO, CVŠ
25.1. - schůzka proběhla, nyní reší Miloš Frič s TO
ÚKOL - Jana a Marek popostrčí Miloše - hotovo
8.2. - je to skoro hotové, deadline na nasazení je 15.3.
22.2.- bude to do konce března.
Jana H.L.-počítá se tam s propojením s mladým pirátstvem?
Vojtěch - počítám, že upravím text souhlasu a toto odbouráme, aby lidi věděli, že je můžeme kontaktovat na základě údajů, které poskytnou
7.3. Josef: běží to, stále počítáme s termínem 15. 3.
19.3. Jana: nahozeno. Díky všem za spolupráci! Budeme řešit, aby bylo v dotazníku propsané, z jaké karty člověk kliknul, dále řešíme fotky a responsivitu na mobilech. Je to už teď fajn, může to být ještě lepší.
21.3.- web je nasazený
Jana - budeme řešit z které karty se přihlásili, pak budeme řešit fotky, špatný formát, do kterého se toho moc nevejde
-máme problém s responzibilitou na mobilech
Aneta - MO se mrkne na fotky, jestli sdělují to, co mají
Jana - potřebujeme určitě víc fotek, upravíme ještě gender
Vojtěch - potřebuji upravit souhlas tak, abychom mohli lidi oslovit na základě specifických údajů (věk, lokace)
Aneta - není problém, prosím do Redmine a upravíme
4.4. - Jana - připomínky od členské základny zapracované, zbývá doladit fotky, můžeme uzavřít

c) Piroplacení
Vojta by se ráda sešel s Jirkou za účelem vygenerování rozvojových dokumentů.
Jirka nad tím přemýšlel a jdeme oapčným směrem. První máme plán a ten potom sypeme do účetnictví. S tím má účetní firma problém, protože neví, odkud přichází změny. Měli bychom první vycházet z bankovního účtu a to překlápět do Pira, paralelně mít plán a průběžně to porovnávat. V hlavě se mu rýsuje, jak by to mohlo jít.
Jirka - ukazoval jsem T. Valentovi, co jsem připravil ještě před CF, potřebujeme s Davidem automatizovat desítky darů, co chodí.
Marek - T. Valeta s námi velmi spolupracuje na webech, kapacity má roztříštěné
Pepa - proběhla schůzka k vývoji KAN+TO, bude to na rok vývoje, v pondělí bude další schůzka, zkusíme to rozdělit na víc menších částí a vymyslet, jak to zafinancovat
Pavel- prověřujeme i možnosti nákupu SW
Pepa- ne, máme hodně specifický systém, všichni musí mít do systému přístup a u koupeného bych museli platit za licence za užívání. Musela by se změnit filozofie užívání systému. Bude to stát jednorázově hodně peněz, ale z dlouhodobého hlediska se to vyplatí
Vojta- není ok zveřejňovat bank. účty uživatelů
22.2.-(Josef)- vývoj běží, připravuje se to k nasazení. Propojení s darovacím systémem ušetří spoustu času.
Jiří- potřebujeme překlopit do produkce to, co je hotové
Vojtěch- jak to vypadá s archivací starých záměrů, aby se mi nezobrazovaly?
Jiří- zjistím
7.3.- Jirka: musíme archivovat my, zmizela tlačítka "archivovat pro hospodáře". Není to teď priorita.
Josef: David s Tomášem mají schůzky na pravidelné bázi, posunuje se to dopředu
Jiří: P. Bednařík má dovolenou a neběží testovací web. Dá se s tím něco dělat?
Josef: Nevěděl jsem, že to neběží, pořeším
21.3.- Josef - probíhá vývoj, budou se zapojovat noví lidi na testování, je to složitý systém a chyby jsou nepřijatelné
Jiří - David testuje všechny varianty, které můžou nastat. Doufal jsem, že to stihneme do konce tohoto měsíce, abychom tam dostali funkcionalitu kopírování záměrů. Nakonec jsme se rozhodli nic neuspěchávat. Velká otázka je, jak strojově zpracovávat velkou variabilitu bankovních účtů (různé formáty). Ares už je hotový.
Vojtěch - uvítal bych spíš inkrementální nasazování změn, po menších krocích, takhle z benefitu nových funkcí čerpáme až za hrozně dlouho
Josef - mělo by to řešit nasazení nových lidí do testování, něco vymyslím, aby se to optimalizovalo
4.4.- probíhá vývoj, příští týden nasadíme s funkcionalitami, co jsou otestované

d) Popisy rolí dodavatelů v odborech
PO má tady: https://mrak.pirati.cz/apps/files/files ... nfile=true
Máte něco podobného? A mohla bych to vidět?
Vojtěch- nic takového nemám
Marek- máme to rozdělené po mikrom. krocích, pokud bude čas uděláme stejně jako PO. Ať je v tom pořádek.
Jana- je to dobré i pro lidi zvenku, když budou zvědaví, co děláme
ÚKOL- do konce března dodají odbory, které to ještě nemají, draft
7.3.- nic nového, TO na tom začalo dělat
21.3.- nic nového, Jana - prosím do konce března aspoň základní draft
Aneta - něco máme, Marek to poladí do použitelné formy
Jiří - máme popis 2 oblastí
4.4.- nic nového, Josef deleguje na Ančes, která se s Janou spojí. Marek a Jiří potřebují ještě týden. Jana nabízí pomocnou ruku.

e) Kandidátka
Vojtěch: Potřebuji, aby se někdo z MO podíval na povolání, co si tam vymysleli kandidáti.
Pavel: Řeší se i co je na prohlášení kandidáta? - ne
Vojtěch: brzy dáme žádost k proplacení volební kauce, záměr je vyrobený a schválený
21.3.- volební kauce proplacená, kandidátka se připomínkuje a brzy půjdeme podat
Jana: o kandidátce hlasuje VV
4.4.- (Vojtěch) 25.3. byla odevzdána a od toho termínu jsme oficiálně v kampani. Vzory prohlášení kandidáta a vzory pro krajské a senátní volby budou brzy.

3. Nové

a) Rozpočet - Dominika Michailidu
-čekají nás schůzky rozpočtových skupin RV a RP
-vím, že je to brzo, ale chtěla jsem požádat o aspoň velmi hrubé výhledy na další rok
(Dominika linkuje tabulku s rozpočtem)
Josef - výhledy na další roky mám v tabulce a to platí, můžu udělat 3 varianty a popsat výhody a nevýhody
Vojtěch - daří se mi dlouhodobě sekat náklady
Jana - kam to máme psát a je deadline?
Dominika - konec května, platí tabulka výše
Jiří - mohli bychom zprovoznit modul plánování v Piroplacení, příště bychom mohli odprezentovat, jak s tím pracovat
Vojtěch - je potřeba:
1)dodělat výsledky hospodaření za rok 2023
2)dotáhnout výroční zprávu

b) téma weby (Marek)
-potřebujeme mít copyleft
-potřebuji instrukci, co kam nahodit. Jde o dotaz od národní knihovny. Buď si upravíme copyleft a nebo s nimi uzavřeme smlouvu o tom, že můžou s našimi stránkami dál pracovat
Vojtěch - žádná smlouva není potřeba, stačí, když se národní knihovna regne
Josef - copyleft je na všech webech, které míří ven. Pokud by to nestačilo, můžeme tam přidat odkaz na Creative Commons
ÚKOL: Marek zjistí, zda jim to stačí
ÚKOL: Vojta dá žádost o proklik na licenci na copyleft

c) web OVK (Marek)
-propagace běží na sítích
-web bude dodělaný do pátku
-příští týden vypadává infolinka a lidé budou mít možnost psát jenom na email
-AO bude dělat druhou pozvánku, domluví se s TO/vývojem

c) dotazník (Jana)
-zkuste prosím probrat na dalším RP

d) samospráva a vývoj Chobotnice
Josef - děláme na tom, teď je to největší priorita

"Think big, act small, fail fast, learn rapidly."
Helena Vondráková,
tel.: 6O5 136 828

Uživatelský avatar
Helena.Vondrakova
Administrativní odbor
Příspěvky: 907
Registrován: 18 dub 2018, 09:50
Profese: Scrum Master
Bydliště: Pulečný
Dal poděkování: 968 poděkování
Dostal poděkování: 824 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Schůze odborů 18. 4. 2024

Příspěvek od Helena.Vondrakova »

Schůze odborů 18. 4. 2024, 12:00

Místo: jitsi.pirati.cz/odbory
Přítomni: Helena Vondráková, Jana Holomčík Leitnerová, Aneta Králová, Jana Koláříková, Vojtěch Pikal, Dominika Michailidu, Josef Bouše, Jiří Kárský
Omluveni: Michal Gill
Předsedající: Vojtěch Pikal
Zapisující: Helena Vondráková
Ověřovatel: Jana Koláříková

1. Ověření programu a ověřovatele zápisu

Program:

  1. Zahájení
  2. Úkoly z minula
  3. Nové

2. Úkoly z minula

a) Piroplacení
Vojtěch - rád bych se sešel s Jirkou za účelem vygenerování rozvojových dokumentů.
Jiří - přemýšlel jsem nad tím a jdeme opačným směrem. První máme plán a ten potom sypeme do účetnictví. S tím má účetní firma problém, protože neví, odkud přichází změny. Měli bychom první vycházet z bankovního účtu a to překlápět do Pira, paralelně mít plán a průběžně to porovnávat. V hlavě se mi rýsuje, jak by to mohlo jít. Ukazoval jsem T. Valentovi, co jsem připravil ještě před CF, potřebujeme s Davidem automatizovat desítky darů, co chodí.
Marek - T. Valeta s námi velmi spolupracuje na webech, kapacity má roztříštěné
Pepa - proběhla schůzka k vývoji KAN+TO, bude to na rok vývoje, v pondělí bude další schůzka, zkusíme to rozdělit na víc menších částí a vymyslet, jak to zafinancovat
Pavel- prověřujeme i možnosti nákupu SW
Pepa - ne, máme hodně specifický systém, všichni musí mít do systému přístup a u koupeného bych museli platit za licence za užívání. Musela by se změnit filozofie užívání systému. Bude to stát jednorázově hodně peněz, ale z dlouhodobého hlediska se to vyplatí
Vojta - není ok zveřejňovat bank. účty uživatelů
22.2. -(Josef)- vývoj běží, připravuje se to k nasazení. Propojení s darovacím systémem ušetří spoustu času.
Jiří - potřebujeme překlopit do produkce to, co je hotové
Vojtěch- jak to vypadá s archivací starých záměrů, aby se mi nezobrazovaly?
Jiří - zjistím
7.3. - Jirka: musíme archivovat my, zmizela tlačítka "archivovat pro hospodáře". Není to teď priorita.
Josef - David s Tomášem mají schůzky na pravidelné bázi, posunuje se to dopředu
Jiří - J. Bednařík má dovolenou a neběží testovací web. Dá se s tím něco dělat?
Josef - nevěděl jsem, že to neběží, pořeším

  1. 3. - Josef - probíhá vývoj, budou se zapojovat noví lidi na testování, je to složitý systém a chyby jsou nepřijatelné
    Jiří - David testuje všechny varianty, které můžou nastat. Doufal jsem, že to stihneme do konce tohoto měsíce, abychom tam dostali funkcionalitu kopírování záměrů. Nakonec jsme se rozhodli nic neuspěchávat. Velká otázka je, jak strojově zpracovávat velkou variabilitu bankovních účtů (různé formáty). Ares už je hotový.
    Vojtěch - uvítal bych spíš inkrementální nasazování změn, po menších krocích, takhle z benefitu nových funkcí čerpáme až za hrozně dlouho
    Josef - mělo by to řešit nasazení nových lidí do testování, něco vymyslím, aby se to optimalizovalo
    4.4. - probíhá vývoj, příští týden nasadíme s funcionalitami, co jsou otestované
    18.4. - (Josef) v běhu, děláme na možnosti doplňovat zpětně dokumenty. Pokud žádost nebude komplet vč. daňového dokladu, nepůjde podat.
    Jiří - po nasazení jsme museli debugovat pár věcí, na plánovacím modulu se ještě pracuje, ale nahrubo se s tím dá už dělat. Nejdříve otestujeme na centrále a pak nabídneme krajů.
    ÚKOL: Jiří s Davidem rozešlou info mail na vedoucí oborů s prosbou o aktualizaci údajů v Piro

b) Popisy rolí dodavatelů v odborech
PO má tady: https://mrak.pirati.cz/apps/files/files ... nfile=true
Máte něco podobného? A mohla bych to vidět?
Vojtěch - nic takového nemám
Marek - máme to rozdělené po mikrom. krocích, pokud bude čas uděláme stejně jako PO. Ať je v tom pořádek.
Jana - je to dobré i pro lidi zvenku, když budou zvědaví, co děláme
ÚKOL: do konce března dodají odbory, které to ještě nemají, draft
7.3. - nic nového, TO na tom začalo dělat
21.3. - nic nového, Jana - prosím do konce března aspoň základní draft
Aneta - něco máme, Marek to poladí do použitelné formy
Jiří - máme popis 2 oblastí
4.4. - nic nového, Josef deleguje na Ančes, která se s Janou spojí. Marek a Jiří potřebují ještě týden. Jana nabízí pomocnou ruku.
18.4. - za MO udělala Aneta strukturu a zbývá dotáhnout. Snad to bude brzy
Jana - co kancelář? Můžeme si dát deadline, který všichni dodrží?
Jiří - přidává se k tomu FR, o tom budu mluvit zítra s Ivanem. David funguje jako můj zástupce a do budoucna s ním počítám na udržovací práce v rámci systému.

  • deadline konec dubna (!)

c) Kandidátka
Vojtěch - potřebuji, aby se někdo z MO podíval na povolání, co si tam vymysleli kandidáti.
Pavel - řeší se i co je na prohlášení kandidáta? - ne
Vojtěch - brzy dáme žádost k proplacení volební kauce, záměr je vyrobený a schválený
21.3. - volební kauce proplacená, kandidátka se připomínkuje a brzy půjdeme podat
Jana - o kandidátce hlasuje VV
4.4. - (Vojtěch) 25.3. byla odevzdána a od toho termínu jsme oficiálně v kampani. Vzory prohlášení kandidáta a vzory pro krajské a senátní volby budou brzy.
18.4. - (Vojtěch) - celá kandidátka je potvrzená. Dnes budeme distribuovat šablony pro euro a senátní volby. Existují nějaké historické smlouvy, co s nimi?
Jana H.L. - vzhledem k tomu, že prošly VV, měly by být v pořádku. Teď to nehoří, pojďme si v říjnu 2024 sednout a trochu to uklidit. S N. Mrázovou už máme seznam věcí, které je potřeba dořešit.
Vojtěch - pokud mi dáte přístup do seznamu věcí, které jsou potřeba, můžu něco přihodit

d) Rozpočet - Dominika Michailidu

  • čekají nás schůzky rozpočtových skupin RV a RP
  • vím, že je to brzo, ale chtěla jsem požádat o aspoň velmi hrubé výhledy na další rok
    Josef - výhledy na další roky mám v tabulce a to platí, můžu udělat 3 varianty a popsat výhody a nevýhody
    Vojtěch - daří se mi dlouhodobě sekat náklady
    Jana - kam to máme psát a je deadline?
    Dominika - konec května, platí tabulka výše
    Jiří - mohli bychom zprovoznit modul plánování v Piroplacení, příště bychom mohli odprezentovat, jak s tím pracovat
    Vojtěch - je potřeba:
    1)dodělat výsledky hospodaření za rok 2023
    2)dotáhnout výroční zprávu
    18.4. - zpráva je hotová
    Jiří - přestaly fungovat exporty z Piroplácení, přes víkend bych mohl dodělat výsledky hospodaření a zpráva o fin. stavu strany bud následovat

e) téma weby (Marek)

  • potřebujeme mít copyleft, potřebuji instrukci, co kam nahodit. Jde o dotaz od národní knihovny. Buď si upravíme copyleft a nebo s nimi uzavřeme smlouvu o tom, že můžou s našimi stránkami dál pracovat
    Vojtěch - žádná smlouva není potřeba, stačí, když se národní knihovna regne
    Josef - copyleft je na všech webech, které míří ven. Pokud by to nestačilo, můžeme tam přidat odkaz na Creative Commons
    ÚKOL: Marek zjistí, zda jim to stačí
    Úkol: Vojta dá žádost o proklik na licenci na copyleft
    18.4. Hotovo, je to na webech upravené patičce.

f) dotazník (Jana)

  • zkuste prosím probrat na dalším RP
    18.4. - Jana - finalizovaná verze šla na členskou základnu, můžeme uzavřít

h) samospráva a vývoj Chobotnice
Josef - děláme na tom, teď je to největší priorita
18.4. - beze změny

3. Nové

a) odhlašovánmí celostátního NL (Jana)

  • RegP kvůli tomu hromadně ruší svůj status RegP, některým členům se nelíbí nemožnost odhlášení. Dotazy na toto téma se stále stupňují.
    Vojtěch - informovat chceme, měli by vědět, že se např. svolává jednání celostátního fóra. Nejsem si jistý, jestli chceme mít členy, kteří nechtějí být informováni.
    Josef - jsem proti možnosti odhlášení, vznikne špatný precendenc, ufiltrujeme se
    ÚKOL: Jana na to téma zorganizuje separátní jednání (ve složení Vojtěch, Josef, Aneta, Michal Zachar)

b) celostátní NL (Aneta)

  • pokud se člověk zapíše do celostátního NL, do jakého listu ještě spadne? - do žádného
  • mám zprávy od různých lidí, že jim chodí i NL fundraisingu
    (vezmeme na jednání viz výše)

c) narozeniny strany (Jana H. L.)

  • začínáme s RP řešit
  • můžu zapojit do organizace L. Kašpárkovou? - ano

d) Ekonomická mapa Pirátů (Vojtěch)

  • je to akce klubu
    Josef - lidem vadí obsah, že to neprošlo RV
    Aneta - je kolem toho velký flame, což napovídá tomu, že to nebylo konzultováno s lidmi v krajích
  • dostali jsme požadavek, s obsahem nic dělat nemůžeme
    Jana H.L. - pokud jsou nějaké hejty, směřovat to na poslanecký klub ne na RV, není to programový dokument
    Vojtěch - vadí mi, že pod tím není nikdo podepsaný, vypadá to jako za celou stranu, je potřeba to podepsat/označit o co jde
    Jana - měli bychom mít stanovený konkrétní postup. Otázka je, zda má MO dostávat taková zadání napřímo od PK?
    Aneta - určitě o tom věděl rezortní tým finance, který to konzultoval
    Josef - u nahazování každého webu můžeme udělat kolečko schvalování, ale pokud mi někdo zavolá, že to potřebuje zítra na tiskovku, může to zdržovat. Je to na majáku.
    Jana H.L. - bylo to utajované, protože spousta našich dodavatelů pracuje pro konkurenci. Vychází to z programových dokumentů strany, nejde o nic nového. Spojím se J. Valentou a zkusím iniciovat damage control.
    Aneta - kvůli tomu, že nejsou nastavené procesy, dostáváme hejty od jiných dodavatelů a je to frustrující
    Vojtěch - je v pořádku, když je potřeba, aby něco, co se připravuje kvalitně 3 měsíce, neuteklo ven. Vadí mi, že není jasné, kdo a proč to představuje.
    Josef - můžu zavést schvalovací proces
    Jana - prostě check-list: chci nasadit web, co mam delat?
    Vojtěch - 1. bod checklistu by měl být, že jde o politický web
    ÚKOL: Aneta předá do MO návrh, aby se to podepsalo
Tito uživatelé poděkovali autorovi Helena.Vondrakova za příspěvek:
Lukas.Novy

"Think big, act small, fail fast, learn rapidly."
Helena Vondráková,
tel.: 6O5 136 828

Uživatelský avatar
Helena.Vondrakova
Administrativní odbor
Příspěvky: 907
Registrován: 18 dub 2018, 09:50
Profese: Scrum Master
Bydliště: Pulečný
Dal poděkování: 968 poděkování
Dostal poděkování: 824 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Schůze odborů 2. 5. 2024

Příspěvek od Helena.Vondrakova »

Schůze odborů 2. 5. 2024, 12:00

Místo: jitsi.pirati.cz/odbory
Přítomni: Jana Kolaříková, Vojtěch Pikal, Dominika Michailidu, Markéta Gregorová, Josef Bouše, Pavel Štěpánek, Michal Gill (12:11 příchod)
Omluveni: Marek Valko
Předsedající: Vojtěch Pikal
Zapisující: Jana Koláříková
Ověřovatel: Dominika Michailidu

1. Ověření programu a ověřovatele zápisu

Program:

  1. Zahájení
  2. Úkoly z minula
  3. Nové

2. Úkoly z minula

a) Piroplacení
Vojtěch - rád bych se sešel s Jirkou za účelem vygenerování rozvojových dokumentů.
Jiří - přemýšlel jsem nad tím a jdeme opačným směrem. První máme plán a ten potom sypeme do účetnictví. S tím má účetní firma problém, protože neví, odkud přichází změny. Měli bychom první vycházet z bankovního účtu a to překlápět do Pira, paralelně mít plán a průběžně to porovnávat. V hlavě se mi rýsuje, jak by to mohlo jít. Ukazoval jsem T. Valentovi, co jsem připravil ještě před CF, potřebujeme s Davidem automatizovat desítky darů, co chodí.
Marek - T. Valeta s námi velmi spolupracuje na webech, kapacity má roztříštěné
Pepa - proběhla schůzka k vývoji KAN+TO, bude to na rok vývoje, v pondělí bude další schůzka, zkusíme to rozdělit na víc menších částí a vymyslet, jak to zafinancovat
Pavel- prověřujeme i možnosti nákupu SW
Pepa - ne, máme hodně specifický systém, všichni musí mít do systému přístup a u koupeného bych museli platit za licence za užívání. Musela by se změnit filozofie užívání systému. Bude to stát jednorázově hodně peněz, ale z dlouhodobého hlediska se to vyplatí
Vojta - není ok zveřejňovat bank. účty uživatelů
22.2. -(Josef)- vývoj běží, připravuje se to k nasazení. Propojení s darovacím systémem ušetří spoustu času.
Jiří - potřebujeme překlopit do produkce to, co je hotové
Vojtěch- jak to vypadá s archivací starých záměrů, aby se mi nezobrazovaly?
Jiří - zjistím
7.3. - Jirka: musíme archivovat my, zmizela tlačítka "archivovat pro hospodáře". Není to teď priorita.
Josef - David s Tomášem mají schůzky na pravidelné bázi, posunuje se to dopředu
Jiří - J. Bednařík má dovolenou a neběží testovací web. Dá se s tím něco dělat?
Josef - nevěděl jsem, že to neběží, pořeším

  1. 3. - Josef - probíhá vývoj, budou se zapojovat noví lidi na testování, je to složitý systém a chyby jsou nepřijatelné
    Jiří - David testuje všechny varianty, které můžou nastat. Doufal jsem, že to stihneme do konce tohoto měsíce, abychom tam dostali funkcionalitu kopírování záměrů. Nakonec jsme se rozhodli nic neuspěchávat. Velká otázka je, jak strojově zpracovávat velkou variabilitu bankovních účtů (různé formáty). Ares už je hotový.
    Vojtěch - uvítal bych spíš inkrementální nasazování změn, po menších krocích, takhle z benefitu nových funkcí čerpáme až za hrozně dlouho
    Josef - mělo by to řešit nasazení nových lidí do testování, něco vymyslím, aby se to optimalizovalo
    4.4. - probíhá vývoj, příští týden nasadíme s funcionalitami, co jsou otestované
    18.4. - (Josef) v běhu, děláme na možnosti doplňovat zpětně dokumenty. Pokud žádost nebude komplet vč. daňového dokladu, nepůjde podat.
    Jiří - po nasazení jsme museli debugovat pár věcí, na plánovacím modulu se ještě pracuje, ale nahrubo se s tím dá už dělat. Nejdříve otestujeme na centrále a pak nabídneme krajů.
    ÚKOL: Jiří s Davidem rozešlou info mail na vedoucí oborů s prosbou o aktualizaci údajů v Piro
    2.5. Email nepřišel...
    Pepa: možná to bude doplnění k rozpočtům, ale nevím. Vývoj pozastaven, máme pozitivní feedback. Dominika dostala co chtěla?
    Dominika: Dostala školení, je ráda za pozitivní zpětné vazby.
    Jirka: napraví to, pošle manuál, jak to vyplnit, budeme vyplňovat rozpočtový výhled
    ÚKOL: Jirka pošle mail s návodem

b) Popisy rolí dodavatelů v odborech
PO má tady: https://mrak.pirati.cz/apps/files/files ... nfile=true
Máte něco podobného? A mohla bych to vidět?
Vojtěch - nic takového nemám
Marek - máme to rozdělené po mikrom. krocích, pokud bude čas uděláme stejně jako PO. Ať je v tom pořádek.
Jana - je to dobré i pro lidi zvenku, když budou zvědaví, co děláme
ÚKOL: do konce března dodají odbory, které to ještě nemají, draft
7.3. - nic nového, TO na tom začalo dělat
21.3. - nic nového, Jana - prosím do konce března aspoň základní draft
Aneta - něco máme, Marek to poladí do použitelné formy
Jiří - máme popis 2 oblastí
4.4. - nic nového, Josef deleguje na Ančes, která se s Janou spojí. Marek a Jiří potřebují ještě týden. Jana nabízí pomocnou ruku.
18.4. - za MO udělala Aneta strukturu a zbývá dotáhnout. Snad to bude brzy
Jana - co kancelář? Můžeme si dát deadline, který všichni dodrží
Jiří - přidává se k tomu FR, o tom budu mluvit zítra s Ivanem. David funguje jako můj zástupce a do budoucna s ním počítám na udržovcí práce v rámci systému.

  • deadline konec dubna (!)
    2.5. TO to má hotové a ztratilo to
    MO něco má, ale neposlalo to PO, AO to otevřelo
    PO se spojí se ZO a vysvětlí si ÚKOL
    KAN pošle finál

c) Rozpočet - Dominika Michailidu

  • čekají nás schůzky rozpočtových skupin RV a RP
  • vím, že je to brzo, ale chtěla jsem požádat o aspoň velmi hrubé výhledy na další rok
    Josef - výhledy na další roky mám v tabulce a to platí, můžu udělat 3 varianty a popsat výhody a nevýhody
    Vojtěch - daří se mi dlouhodobě sekat náklady
    Jana - kam to máme psát a je deadline?
    Dominika - konec května, platí tabulka výše
    Jiří - mohli bychom zprovoznit modul plánování v Piroplacení, příště bychom mohli odprezentovat, jak s tím pracovat
    Vojtěch - je potřeba:
    1)dodělat výsledky hospodaření za rok 2023
    2)dotáhnout výroční zprávu
    18.4. - zpráva je hotová
    Jiří - přestaly fungovat exporty z piroplácení, přes víkend bych mohl dodělat výsledky hospodaření a zpráva o fin. stavu strany bud následovat
    2.5.
    Jirka: Výsledky budou tento týden, Jirka pošle a dáme do RV
    Vojta: AO projednávání CF teď pozdrží, ať se lidé mohou soustředit na kampaň

d) samospráva a vývoj Chobotnice
Josef - děláme na tom, teď je to největší priorita
18.4. - beze změny
2.5. - nic nového
Vojta: AO udělá školení pro vybrané asistenty už teď.

Dominika - Nalodění; Fotky na mobilu.
PO - problém v ořezu. Problém je responsibilita. Výběr fotek řeší Aneta Králová s Honzou Bednaříkem. Hledají lepší fotky.
TO - Je to pain. Fotky lepší nejsou. Alternativa - pro nějaké rozlišení se fotky zahodí. Nafotit fotky extra.
AO - Jaký je užitek?
PO - Pozdvihnutí stránky a appealing. Doufá, že se to podaří dotáhnout. Fotky jsou fakt problém.

e) odhlašovánmí celostátního nl (Jana)

  • Regp kvůli tomu hromadně ruší svůj status RegP, některým členům se nelíbí nemožnost odhlášení. Dotazy na toto téma se stále stupňují.
    Vojtěch - informovat chceme, měli by vědět, že se např. svolává jednání celostátního fóra. Nejsem si jistý, jestli chceme mít členy, kteří nechtějí být informováni.
    Josef - jsem proti možnosti odhlášení, vznikne špatný precendens, ufiltrujeme se
    ÚKOL: Jana na to téma zorganizuje separátní jednání (ve složení Vojtěch, Josef, Aneta, Michal Zachar)
    2.5. Jana: jednání je svoláno na 3.5. od 12:30 (stejný odkaz, na kterém jsme teď).

f) celostátní NL (Aneta)

  • pokud se člověk zapíše do celostátního NL, do jakého listu ještě spadně? - do žádného
  • mám zprávy od různých lidí, že jim chodí i NL fundraisingu
    (vezmeme na jednání viz výše)
    2.5.
    Vojta: lidi z OVK budeme nalévat do databáze (pokud s tím souhlasili)
    lidi pro zapojení do kampaně nasměrujeme na web dobrovolník

g) Ekonomická mapa Pirátů (Vojtěch)

  • je to akce klubu
    Josef - lidem vadí obsah, že to neprošlo RV
    Aneta - je kolem toho velký flame, což napovídá tomu, že to nebylo konzultováno s lidmi v krajích
  • dostali jsme požadavek, s obsahem nic dělat nemůžeme
    Jana H.L. - pokud jsou nějaké hejty, směřovat to na poslanecký klub ne na RV, není to programový dokument
    Vojtěch - vadí mi, že pod tím není nikdo podepsaný, vypadá to jako za celou stranu, je potřeba to podepsat/označit o co jde
    Jana - měli bychom mít stanovený konkrétní postup. Otázka je, zda má MO dostávat taková zadání napřímo od PK?
    Aneta - určitě o tom vědět rezortní tým finance, který to konzultoval
    Josef - u nahazování každého webu můžeme udělat kolečko schvalování, ale pokud mi někdo zavolá, že to potřebuje zítra na tiskovku, může to zdržovat. Je to na majáku.
    Jana H.L. - bylo to utajované, protože spousta našich dodavatelů pracuje pro konkurenci. Vychází to z programových dokumentů strany, nejde o nic nového. Spojím se J. Valentou a zkusím iniciovat damage control.
    Aneta - kvůli tomu, že nejsou nastavené procesy, dostáváme hejty od jiných dodavatelů a je to frustrující
    Vojtěch - je v pořádku, když je potřeba, aby něco, co se připravuje kvalitně 3 měsíce, neuteklo ven. Vadí mi, že není jasné, kdo a proč to představuje.
    Josef - můžu zavést schvalovací proces
    Jana - proste check-list: chci nasadit web, co mam delat?
    Vojtěch - 1. bod checklistu by měl být, že jde o politický web
    ÚKOL: Aneta předá do MO návrh, aby se to podepsalo
    2.5. Řeší RV, RP řeší postupy;
    PePa - postupy máme, byl dodržen, hodím ho na papír
    Markéta - RP řeší, nespokojenost obsahová, nikoli s postupem
    Pepa - MO obsah vidělo, nemůže ho blokovat
    Každý web může být kontroverzní, např. po aktualizaci, to nikdo neuhlídá
    Pepa: zkusí napsat průvodní dokument

Různé:
Markéta: chce po Vojtovi deadline na změny OŘ
Vojta: víc hoří OVK, pak se bude soustředit na rozvojové aktivity

"Think big, act small, fail fast, learn rapidly."
Helena Vondráková,
tel.: 6O5 136 828

Uživatelský avatar
Helena.Vondrakova
Administrativní odbor
Příspěvky: 907
Registrován: 18 dub 2018, 09:50
Profese: Scrum Master
Bydliště: Pulečný
Dal poděkování: 968 poděkování
Dostal poděkování: 824 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Schůze odborů 16. 5. 2024

Příspěvek od Helena.Vondrakova »

Schůze odborů 16. 5. 2024, 12:00

Místo: jitsi.pirati.cz/odbory
Přítomni: Jana Koláříková, Jana Holomčík Leitnerová, Klára Kocmanová, Helena Vondráková, Jiří Kárský, Marek Valko, Josef Bouše, Dominika Michailidu
Omluveni: Vojta Pikal (OVK), Michal Gill, Pavel Štěpánek
Předsedající: Jana Koláříková
Zapisující: Helena Vondráková
Ověřovatel: Marek Valko

1. Ověření programu a ověřovatele zápisu

Program:

  1. Zahájení
  2. Úkoly z minula
  3. Nové

2. Úkoly z minula

a) Piroplacení
Vojtěch - rád bych se sešel s Jirkou za účelem vygenerování rozvojových dokumentů.
Jiří - přemýšlel jsem nad tím a jdeme opačným směrem. První máme plán a ten potom sypeme do účetnictví. S tím má účetní firma problém, protože neví, odkud přichází změny. Měli bychom první vycházet z bankovního účtu a to překlápět do Pira, paralelně mít plán a průběžně to porovnávat. V hlavě se mi rýsuje, jak by to mohlo jít. Ukazoval jsem T. Valentovi, co jsem připravil ještě před CF, potřebujeme s Davidem automatizovat desítky darů, co chodí.
Marek - T. Valeta s námi velmi spolupracuje na webech, kapacity má roztříštěné
Pepa - proběhla schůzka k vývoji KAN+TO, bude to na rok vývoje, v pondělí bude další schůzka, zkusíme to rozdělit na víc menších částí a vymyslet, jak to zafinancovat
Pavel- prověřujeme i možnosti nákupu SW
Pepa - ne, máme hodně specifický systém, všichni musí mít do systému přístup a u koupeného bych museli platit za licence za užívání. Musela by se změnit filozofie užívání systému. Bude to stát jednorázově hodně peněz, ale z dlouhodobého hlediska se to vyplatí
Vojta - není ok zveřejňovat bank. účty uživatelů
22.2. -(Josef)- vývoj běží, připravuje se to k nasazení. Propojení s darovacím systémem ušetří spoustu času.
Jiří - potřebujeme překlopit do produkce to, co je hotové
Vojtěch- jak to vypadá s archivací starých záměrů, aby se mi nezobrazovaly?
Jiří - zjistím
7.3. - Jirka: musíme archivovat my, zmizela tlačítka "archivovat pro hospodáře". Není to teď priorita.
Josef - David s Tomášem mají schůzky na pravidelné bázi, posunuje se to dopředu
Jiří - J. Bednařík má dovolenou a neběží testovací web. Dá se s tím něco dělat?
Josef - nevěděl jsem, že to neběží, pořeším

  1. 3. - Josef - probíhá vývoj, budou se zapojovat noví lidi na testování, je to složitý systém a chyby jsou nepřijatelné
    Jiří - David testuje všechny varianty, které můžou nastat. Doufal jsem, že to stihneme do konce tohoto měsíce, abychom tam dostali funkcionalitu kopírování záměrů. Nakonec jsme se rozhodli nic neuspěchávat. Velká otázka je, jak strojově zpracovávat velkou variabilitu bankovních účtů (různé formáty). Ares už je hotový.
    Vojtěch - uvítal bych spíš inkrementální nasazování změn, po menších krocích, takhle z benefitu nových funkcí čerpáme až za hrozně dlouho
    Josef - mělo by to řešit nasazení nových lidí do testování, něco vymyslím, aby se to optimalizovalo
    4.4. - probíhá vývoj, příští týden nasadíme s funcionalitami, co jsou otestované
    18.4. - (Josef) v běhu, děláme na možnosti doplňovat zpětně dokumenty. Pokud žádost nebude komplet vč. daňového dokladu, nepůjde podat.
    Jiří - po nasazení jsme museli debugovat pár věcí, na plánovacím modulu se ještě pracuje, ale nahrubo se s tím dá už dělat. Nejdříve otestujeme na centrále a pak nabídneme krajů.
    ÚKOL: Jiří s Davidem rozešlou info mail na vedoucí oborů s prosbou o aktualizaci údajů v Piro
    2.5. Email nepřišel...
    Pepa: možná to bude doplnění k rozpočtům, ale nevím. Vývoj pozastaven, máme pozitivní feedback. Dominika dostala co chtěla?
    Dominika: Dostala školení, je ráda za pozitivní zpětné vazby.
    Jirka: napraví to, pošle manuál, jak to vyplnit, budeme vyplňovat rozpočtový výhled
    ÚKOL: Jirka pošle mail s návodem
    16.5. - email přišel, zažádali jsme o přístup
    Jana - rozpočet PO jsem nahodila zatím do Jiřího tabulky a poprosím i ostatní, aby udělali totéž, aby RP něco mělo

b) Popisy rolí dodavatelů v odborech
PO má tady: https://mrak.pirati.cz/apps/files/files ... nfile=true
Máte něco podobného? A mohla bych to vidět?
Vojtěch - nic takového nemám
Marek - máme to rozdělené po mikrom. krocích, pokud bude čas uděláme stejně jako PO. Ať je v tom pořádek.
Jana - je to dobré i pro lidi zvenku, když budou zvědaví, co děláme
ÚKOL: do konce března dodají odbory, které to ještě nemají, draft
7.3. - nic nového, TO na tom začalo dělat
21.3. - nic nového, Jana - prosím do konce března aspoň základní draft
Aneta - něco máme, Marek to poladí do použitelné formy
Jiří - máme popis 2 oblastí
4.4. - nic nového, Josef deleguje na Ančes, která se s Janou spojí. Marek a Jiří potřebují ještě týden. Jana nabízí pomocnou ruku.
18.4. - za MO udělala Aneta strukturu a zbývá dotáhnout. Snad to bude brzy
Jana - co kancelář? Můžeme si dát deadline, který všichni dodrží
Jiří - přidává se k tomu FR, o tom budu mluvit zítra s Ivanem. David funguje jako můj zástupce a do budoucna s ním počítám na udržovcí práce v rámci systému.

  • deadline konec dubna (!)
    2.5. TO to má hotové a poslalo matici
    MO něco má, ale neposlalo to PO, AO to otevřelo
    PO se spojí se ZO a vysvětlí si ÚKOL
    KAN pošle finál
    16.5. ZO matice: (link na matici)
    Jana - je důležité popsat si stávající stav vzhledem k tomu, že se plánují změny v odborech. Mám matici od TO a ZO, chybí kancelář a MO.
    Marek - 2 týdny zpátky jsem to předal J. H. Leitnerové
    Jana - prosím poslat na mail, díky
    Klára K. - zjistit co kdo dělá je důležité pro případné rozhodnutí v reformě, je to důelžitý informační vstup

c) Rozpočet - Dominika Michailidu

  • čekají nás schůzky rozpočtových skupin RV a RP
  • vím, že je to brzo, ale chtěla jsem požádat o aspoň velmi hrubé výhledy na další rok
    Josef - výhledy na další roky mám v tabulce a to platí, můžu udělat 3 varianty a popsat výhody a nevýhody
    Vojtěch - daří se mi dlouhodobě sekat náklady
    Jana - kam to máme psát a je deadline?
    Dominika - konec května, platí tabulka výše
    Jiří - mohli bychom zprovoznit modul plánování v Piroplacení, příště bychom mohli odprezentovat, jak s tím pracovat
    Vojtěch - je potřeba:
    1)dodělat výsledky hospodaření za rok 2023
    2)dotáhnout výroční zprávu
    18.4. - zpráva je hotová
    Jiří - přestaly fungovat exporty z piroplácení, přes víkend bych mohl dodělat výsledky hospodaření a zpráva o fin. stavu strany bud následovat
    2.5.
    Jirka: Výsledky budou tento týden, Jirka pošle a dáme do RV
    Vojta: AO projednávání CF teď pozdrží, ať se lidé mohou soustředit na kampaň
    16.5. - (Jiří)byl tam nějaký problém, ale už je vyřešený, pošlu dnes

d) samospráva a vývoj Chobotnice
Josef - děláme na tom, teď je to největší priorita
18.4. - beze změny
2.5. - nic nového
Vojta: AO udělá školení pro vybrané asistenty už teď.
16.5. - školení proběhlo
Marek - kdy dostane přístup MO?
Josef - hádám, že se čeká na dokončení samosprávy týmu

e) odhlašovánmí celostátního nl (Jana)

  • Regp kvůli tomu hromadně ruší svůj status RegP, některým členům se nelíbí nemožnost odhlášení. Dotazy na toto téma se stále stupňují.
    Vojtěch - informovat chceme, měli by vědět, že se např. svolává jednání celostátního fóra. Nejsem si jistý, jestli chceme mít členy, kteří nechtějí být informováni.
    Josef - jsem proti možnosti odhlášení, vznikne špatný precendens, ufiltrujeme se
    ÚKOL: Jana na to téma zorganizuje separátní jednání (ve složení Vojtěch, Josef, Aneta, Michal Zachar)
    2.5. Jana: jednání je svoláno na 3.5. od 12:30 (stejný odkaz, na kterém jsme teď).
    16.5. proběhla schůzka, výsledkem bylo, že zlepšíme kvalitu příspěvků a vzniká manuál komunikace

f) celostátní NL (Aneta)

  • pokud se člověk zapíše do celostátního NL, do jakého listu ještě spadně? - do žádného
  • mám zprávy od různých lidí, že jim chodí i NL fundraisingu
    (vezmeme na jednání viz výše)
    2.5.
    Vojta: lidi z OVK budeme nalévat do databáze (pokud s tím souhlasili)
    lidi pro zapojení do kampaně nasměrujeme na web dobrovolník

g) Ekonomická mapa Pirátů (Vojtěch)

  • je to akce klubu
    Josef - lidem vadí obsah, že to neprošlo RV
    Aneta - je kolem toho velký flame, což napovídá tomu, že to nebylo konzultováno s lidmi v krajích
  • dostali jsme požadavek, s obsahem nic dělat nemůžeme
    Jana H.L. - pokud jsou nějaké hejty, směřovat to na poslanecký klub ne na RV, není to programový dokument
    Vojtěch - vadí mi, že pod tím není nikdo podepsaný, vypadá to jako za celou stranu, je potřeba to podepsat/označit o co jde
    Jana - měli bychom mít stanovený konkrétní postup. Otázka je, zda má MO dostávat taková zadání napřímo od PK?
    Aneta - určitě o tom vědět rezortní tým finance, který to konzultoval
    Josef - u nahazování každého webu můžeme udělat kolečko schvalování, ale pokud mi někdo zavolá, že to potřebuje zítra na tiskovku, může to zdržovat. Je to na majáku.
    Jana H.L. - bylo to utajované, protože spousta našich dodavatelů pracuje pro konkurenci. Vychází to z programových dokumentů strany, nejde o nic nového. Spojím se J. Valentou a zkusím iniciovat damage control.
    Aneta - kvůli tomu, že nejsou nastavené procesy, dostáváme hejty od jiných dodavatelů a je to frustrující
    Vojtěch - je v pořádku, když je potřeba, aby něco, co se připravuje kvalitně 3 měsíce, neuteklo ven. Vadí mi, že není jasné, kdo a proč to představuje.
    Josef - můžu zavést schvalovací proces
    Jana - proste check-list: chci nasadit web, co mam delat?
    Vojtěch - 1. bod checklistu by měl být, že jde o politický web
    ÚKOL: Aneta předá do MO návrh, aby se to podepsalo
    2.5. Řeší RV, RP řeší postupy;
    PePa - postupy máme, byl dodržen, hodím ho na papír
    Markéta - RP řeší, nespokojenost obsahová, nikoli s postupem
    Pepa - MO obsah vidělo, nemůže ho blokovat
    Každý web může být kontroverzní, např. po aktualizaci, to nikdo neuhlídá
    Pepa: zkusí napsat průvodní dokument
    16.5. - Pepa napsal a předal MO a Markétě k připomínkování

"Think big, act small, fail fast, learn rapidly."
Helena Vondráková,
tel.: 6O5 136 828

Odpovědět

Zpět na „Kancelář strany“