Jana Syrovatkova píše:Devilkin píše:Provozují sbírky pro chudé, rozdávají jídlo (děje se to vůbec?, já totiž moc nic takového nikde nepozoruji),
Praha, ulice V Háji, budova Armády Spásy (přímo církev). Dále Naděje (církevní organizace). A jistě by se našlo i víc dalších.
OK. Alespoň že tak. Já jen, že třeba ve Zlíně jsem nic organizovaného církví neviděl. Občas vidím někoho z Nesehnutí, jak v mrazech rozdává teplé jídlo (kdysi jsem se také účastnil), ale žádnou "konkurenci" od církevních spolků jsem nezaregistroval. Navíc nevím jak v Praze, ale občas to bývá něčím podmíněno. Např. podnapilí se k jídlu a telpu nedostane, ale snad to už není pravda.
Jana Syrovatkova píše:
Devilkin píše:Základní předměty na dobré úrovni a vyučuje se normálně Darwinismus, přesto že je to naprosto proti jejich víře. Připadá mi to poněkud pokrytecké, ale budiž.
Co je na výuce Darwinismu pokryteckého? Nebo se domníváš, že pokud se v Americe objevila skupina lidí, která se domnívá, že jediný správný je kreacionismus, je pokrytec každý křesťan, který s nimi nesouhlasí? Kritizujeme fanatické muslimy a přitom se domníváme, že jediný správný křesťan je fanatik?
Tady se dostáváme k jádru problému. Je správný křesťan ten kterého vnímám jako fanatika, nebo ten co pragmaticky (jinak by to mohl zabalit) připustí, že Noe do archy nemohl nacpat dinosouy a tudíž Bible prostě není celá pravdivá. Asi ani Bůh nestvořil zemi za 7 dní. Asi ani nebude Eva jen hračka pro Adama z jeho žebra, atd. Pokud začnu uvažovat kriticky o Bibli, můžu být ještě křesťan? Můžu být křesťan, když nevěřím na nebe a peklo? Když nevěřím na spasení a konec světa? Dnes už to asi všechno není problém, ale není to jen tím, že díky našemu vzdělání už prostě fanatici nemají jen tak šanci? Není spíš opravdový křesťan ten fanatik a ti co už dokonce připustí homosexuální svazky, předmanželský sex, nebo dokonce používaní kondomů před manželstvím už prostě paví křesťani nejsou? Jen připouští historické spojení s církví a uznávají nějaké tradice, ale ty si už natolik přemodelovali do 21. století, že už vlastně s opravdovým křesťanstvím nemají nic společného. Co by se asi stalo s křesťanem před 600 lety, kdyby tvrdil, že jsme z opice a ta vznikla z nějakého prahistorického slizu?
Já mám prostě jen pocit, že to hnusné se z křesťanství vytrácí až po velké tíze důkazů a děje se tak s píše z pudu sebezáchovy. Církve byly vždy spíše mocenské celky určené pro manipulaci s lidmi. Navíc křesťanství stejně jako islám je náboženství, které o sobě tvrdí, že je jediné pravé a nutí k jeho šíření všude. Co se pod "šeření křesťanství" všechno vlezlo v minulosti snad netřeba připomínat, ale bohužel to není jen historie. Ještě dnes křesťanští misionáři likvidují jiné kultury. Pravda, neděje se to již tak násilnou formou. To že již dnes není dostatek křesťanů ochotných v rámci šíření křesťanství zemřít je jen důsledek vzdělanosti "křesťanského světa". Pevně věřím, že s rozšířením vzdělání i do chudých islámských zemí i tam těch fanatiků (opravdových věřících?) ubude. Vývoj ale bude v podstatě stejný jako u křesťanů jen o pár set let později. A protože technický vývoj je někde jinde, bude to i víc bolet. Bohužel směrnice o nevměšování co cizích a technicky méně rozvinutých světů platí jen ve Star Treku

. V našem světě se jen hledá, komu ty rakety, tanky a kalašnikovy dobře střelit. Zvlášť když je tam nějaká ta ropa nebo diamanty. Ale to jsem zase někde jinde.
Jana Syrovatkova píše:
Devilkin píše:Pár pragmatických kněží to nezachrání a obávám se, že jsou v menšině. Navíc je otázka, jestli ten pragmatismus není trochu popření vlastní víry. Základní postoje mají stále stejné a ty se s realitou, ani s Pirátským programem moc neshodují.
Co znamená "pragmatický kněží"? Zeptala bych se, jak pragmatismus popírá víru a kde se křesťanství neshoduje s Pirátským programem, ale po předchozím odstavci se obávám, že by ses nejprve musel podívat na to, o čem vlastně je křesťanství. Pokud chceš s něčím polemizovat a něco kritizovat, zjisti si o tom prosím něco. Mohl bys snadno urazit možné budoucí Piráty z řad křesťanů (a možná i z řad Satanistů či jiných věřících).
Částečně jsem odpověděl už v předchozím odstavci. Já si prostě myslím, že když kněz pokřtí například nemanželské dítě, nebo neřeší předmanželský sex, je už těžce nahraně své víry. Je křesťan ten, kdo se snaží alespoň částečně dodržovat desatero (asi jen to co si běžný člověk pod desaterem představí, tedy nepokradeš/nezabiješ a sedmý den odpočinek

), občas si zajde na nějaký rituál do kostela kde zarelaxuje, snaží se být slušný a občas v duchu poděkuji bohu (nebo nějaké té bytosti)? Já jsem na pochybách i když samozřejmě mám raději takovéto křesťany. Já si prostě myslím, že to co se dnes za křesťanství vydává, by před pár sty lety bylo vhodné tak akorát na hranici. Byl spíš křesťan Jan Hus, když tvrdil, že církev má být chudá, nebo byli křesťani ti co ho upálili? Snad jsem alespoň naznačil, co se mi honí v hlavě.
A ještě k tomu Pirátskému programu. Možná to chápu špatně, ale já beru křesťanství jako určitou formu zákazů a příkazů. Nezdá se mi, že by církev nějak uznávala například homosexuální/lesbické svazky, nebo nejrůznější jiné skupinové soužití. Nezdá se mi, že by řešili sexuální výchovu a předmanželský sex. Dokonce tohle všechno považují za špatné (tedy popírají realitu). Církev ostře vystupuje proti potratům a to pochopitelně provokuje fanatiky například k útokům na ženy, co potrat podstoupily. Nezdá se mi ani, že by církev byla transparentní organizace a že by byla ukázkou morálního vzoru. A vlastně se mi ani nezdá, že by se jednalo o demokratickou organizaci. A to se bavím o současnosti, kdy je její vliv již v Evropě podstatě malý až minimální. Před nějakým tím stoletím se chovali, tak jak se chovali a jistě to individualitu člověka nijak moc nepovzbuzovalo.
Jana Syrovatkova píše:
Devilkin píše:On hlavní problém církví je těch aktivních 10% věřících a to, že nechtějí uznat, že to tak je.
Základní psychologie - vždy budeš mít aktivních cca 20% lidí a velmi aktivních cca 10% lidí. Piráti v tomto nejsou výjimkou. Doporučuji google "Paretův princip".
Napsal jsem to blbě. Ke křesťanství se dnes hlásí asi 11% lidí. Dalo by se to přirovnat k 11% volebních hlasů, ale je zajímavé, že křesťanské strany nemají ani takovou podporu. Z toho bude ale aktivních (tedy návštěvy kostelů, modlení, dodržování celibátů před manželstvím, nebo přímo kněží) jen 2% obyvatel. Je to jen odhad, ale snad se shodneme, že to nebude daleko od pravdy a to i když vyhodím to dodržování celibátu před manželstvím a dokonce se vykašlu i na dodržování desatera

.
Jana Syrovatkova píše:
Devilkin píše:Kdybych provozoval tento spolek já a opravdu bych věřil v to co oni, tak v prvé řadě nebudu žádat žádný nemovitý majetek. Prohlásím ho za národní památku a budu požadovat, abych ho mohl podle svých tradic dále využívat.
A kdo bude platit opravy tohoto majetku? Budeš požadovat, abys jej mohl využívat podle svých tradic a někdo jiný ti ho opravoval? Nebo by za to církve ještě měly začít platit nájemné? Bohužel to není jen o: "Tady stojí kostel, chci ho využívat." ale také se musí domluvit, kdo do něj bude sypat peníze za opravy.
Snažil jsem se naznačit, že věřící to prostě neutáhnou (je jich málo a navíc církevní hospodaření je netransparentní černá díra) a tak to stejně budeme platit my. Stejně jako většinu hradů a zámků. Já s tím ale problém nemám a protože považuji církevní budovy za většinou významné památky, tak na to z rozpočtu státu rád přispěji. Na praktikování víry má ale každý právo, tak bych se jako kněží domluvil se státem, že budu tyto budovy v souladu s tradicí využívat pro bohoslužby (zadarmo jako vyrovnání za vyvlastnění). Ty budou dostupné pro všechny, ale já budu mít vevnitř kasičku pro věřící a s těmito penězi budu hospodařit v souladu se svou vírou. Nejsem přece hamižný továrník, ale věřící, co chce jen obracet lidi na pravou víru. Je to kompromis, který odráží fakt, že praktikujících věřících nebude víc než ty 2-5% obyvatel. Navíc může stát pořádat vlastní prohlídky a za ty vybírat vstupné a tím alespoň částečně přispět na údržbu. Ono to tak stejně dopadne. Jakmile prodají co půjde, začnou budovy v dezolátním stavu přepisovat státu za korunu. Zůstane jim jen tolik, aby to odráželo ty řekněme 3% praktikujících křesťanů. No myslím, že to ještě všichni zažijeme, takže se uvidí na kolik jsem měl pravdu. Nebudu se ale ani zlobit, když pravdu mít nebude, ale to mi prostě připadá dost nepravděpodobné.
Ale jim se nevrací jenom majetek jako kterémukoli restituentovi (ne všichni se mimochodem dočkali), jim se vrací i odškodné a to se nikomu jinému nepodařilo a přijde mi to nespravedlivé. Navíc po dalších 17 let budeme i platit církevní "pracovníky". Kde je tedy nějaká odluka od státu? Nicméně, jak jsme napsal už předtím. Já těch 150 miliard opravdu až tolik neřeším, jen bych byl nerad, aby přetrvávalo nějaké napojení na stát. A aby bylo jasno, jestli si zažádají o grant, nebo provozují školu podle platných zákonů ČR, tak s tím problém nemám. Jen budou muset stejně jako kterékoli jiná organizace přejít na transparentní organizaci, pokud budou chtít čerpat státní peníze. S tím snad také souhlasíš.
Jinak moc rád si přečtu co pro tebe osobně znamená křesťanství

. Já věřícím fakt někdy závidím. Věří, že půjdou do nebe kde to bude super. Křesťanům navíc stačí se vyzpovídat z hříchů (můžou být tedy celý život hříšní). Ale někteří věřící z jiných kultur zase dostanou stovky panen

.
I když na druhou stranu, někdy se i těším na tu pohodu, co jsem měl, než jsem se narodil

.