Do kalkulce nákladů tramvajové dopravy jsou započítány náklady dopravní cesty, což u autobusů není, taky jsou tam započítány náklady na provoz tramvají 15T, které jsou provozně o 50% dražší. Kupovaly se tramvaje 15 T proto, abychom mohli tramvaje nahradit autobusy? Snad tramvaje 15T nebudou v Praze jezdit věčně. Náklady na vozokilometr tramvaje T3 jsou 25 korun.Ondrej.Kalis píše: ↑07 pro 2020, 07:51 Při srovnání stávajících busů se stávajícími tramvajemi v Praze vychází, že nasazení tramvají do Sedlce by čistě při srovnání provozních nákladů bylo dražší o 700 tisíc Kč/týden, a to pouze za přepravní špičky. To vychází na navýšení nákladů cca o 35,5 milionu Kč/rok pouze za přepravní špičky. V mimošpičkovém období jsem rozdíl nepočítal, jistě by tam nejezdily všechny tram, ale také tam aktuálně nejezdí mimo špičku zdaleka tolik busů.
Co se týče pohodlnosti, to je velmi subjektivní a spekulativní argument. Troufnu si tvrdit, že pokud musím absolvovat další přestup, někde v zimě čekat na přípoj, tak oproti tomu je přímý bus mnohem pohodlnější.
Co se týče pohodlnosti, to je velmi subjektivní a spekulativní argument. Troufnu si tvrdit, že pokud musím absolvovat další přestup, někde v zimě čekat na přípoj, tak oproti tomu je přímá tramvaj mnohem pohodlnější.A o to tady jde: závest přímé spojení na Žižkov, do Libně, do Dejvic. Hlavními plusy tramvaje proti autobusům jsou bezemisní provoz, větší kapcita, menší potřeba drahé živé síly, menši spotřeba energie, menší zábor plochy.