Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Odpovědět
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec

Příspěvek od Michal.Stepan »

Ondrej.Kalis píše: 07 pro 2020, 07:51 Při srovnání stávajících busů se stávajícími tramvajemi v Praze vychází, že nasazení tramvají do Sedlce by čistě při srovnání provozních nákladů bylo dražší o 700 tisíc Kč/týden, a to pouze za přepravní špičky. To vychází na navýšení nákladů cca o 35,5 milionu Kč/rok pouze za přepravní špičky. V mimošpičkovém období jsem rozdíl nepočítal, jistě by tam nejezdily všechny tram, ale také tam aktuálně nejezdí mimo špičku zdaleka tolik busů.

Co se týče pohodlnosti, to je velmi subjektivní a spekulativní argument. Troufnu si tvrdit, že pokud musím absolvovat další přestup, někde v zimě čekat na přípoj, tak oproti tomu je přímý bus mnohem pohodlnější. :mrgreen:
Do kalkulce nákladů tramvajové dopravy jsou započítány náklady dopravní cesty, což u autobusů není, taky jsou tam započítány náklady na provoz tramvají 15T, které jsou provozně o 50% dražší. Kupovaly se tramvaje 15 T proto, abychom mohli tramvaje nahradit autobusy? Snad tramvaje 15T nebudou v Praze jezdit věčně. Náklady na vozokilometr tramvaje T3 jsou 25 korun.
Co se týče pohodlnosti, to je velmi subjektivní a spekulativní argument. Troufnu si tvrdit, že pokud musím absolvovat další přestup, někde v zimě čekat na přípoj, tak oproti tomu je přímá tramvaj mnohem pohodlnější.A o to tady jde: závest přímé spojení na Žižkov, do Libně, do Dejvic. Hlavními plusy tramvaje proti autobusům jsou bezemisní provoz, větší kapcita, menší potřeba drahé živé síly, menši spotřeba energie, menší zábor plochy.
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Michal.Stepan píše: 10 pro 2020, 12:33 Do kalkulce nákladů tramvajové dopravy jsou započítány náklady dopravní cesty, což u autobusů není.
Michale, četl jsi ten záměr projektu nebo nečetl? Jak víš, že náklady na údržbu dopravní cesty u silnice (autobusů) započítány nejsou? Já jsem celý záměr včetně ekonomického hodnocení četl a podrobně připomínkoval. Jsou v něm různé nedostatky, ale náklady na údržbu infrastruktury tam jsou u dráhy i u silnice.

Pokud jde o provozní náklady, jsou a mají být započítány reálné náklady podle skutečnosti. V Praze jezdí tramvaje 15T. O změně na něco levnějšího moc aktivně neuvažuje, takže se musí počítat s tím, co máme. Nehledě na fakt, že 15T je aktuálně jediný typ tramvaje v Praze schopný jezdit rychlostí 80 km/h (po úpravě softwaru, který obsahuje uměle doplněné omezení). Doufám, že variantu jízdy max. 65 km/h v úseku Zdiby - Praha vůbec neuvažujeme, to by tram s busy (jezdícími 90 km/h) časově prohrála úplně. OFFTOPICTakže pokud jsem v článku počítal průměrné náklady na vozkm tram v Praze, byl jsem ještě vstřícný k tramvaji, protože reálně tam budou jezdit jen ty nejdražší - tedy 15T.

Byl bych velmi rád, kdyby si mohli záměr projektu prohlédnout všichni. To by ho ale Praha musela zveřejnit.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Vozy Šoda 15T na TT Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec

Příspěvek od Michal.Stepan »

Nevím, co je to ten, asi jsme každý četli něco jiného, nicméně náklady na provoz vozidel jsou zhruba stejné všude. Bylo by dobré tady nen materiál vyvěsit, pak ho můžeme připomíkovat a budeme mít jistotu, že mluvíme o tom samém.Já sem věším všechno, co jde. Zatím mám smlouvu takovou, že mohu informovat veřejnost o všem, co je financováno z peněz daňových poplatníků. Ta smlouva leží několika lidem hodně hluboko v žaludku a nemají mě kvůli ní rádi. Škoda 15 T by na rychlost 80 km/h potřebovala nejen výměnu sowtvaru, ale i výměnu podvozků. Praha nemá v současnosti žádnou tramvaj homolohovanou na tuto rychlost a těžko k nějaké přehomologaci dojde,ani na 70 se zatatím nepodařilo. Ale ta trať nemá životnost 10 let, za 10 let možná ani ještě nebude v provozu. Rychlost 80km/h se stává u tramvajové dopravy standardem a snad nebudeme mít donekonečna dražší a poruchovější tramvaje, než mají jíná města. Přece to nebudeme dělat tak, že nakoupíme pár zmetků a pak kvůli tomu zrušíme tramvajovou dopravu?
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozy Šoda 15T na TT Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Michal.Stepan píše: 14 pro 2020, 17:30 Bylo by dobré tady nen materiál vyvěsit, pak ho můžeme připomíkovat...
To tady říkám už dva roky! Tak kurňa zajistěme, ať ho někdo kompetentní zveření.

Bez podkladů se opravdu dál nehneme.

Zbytek Tvého příspěvku jen potvrzuje nevhodnost pražských tramvají na rychlost 80 km/h. Myslím si, že je to odstranitelný problém, takže ho nijak nezdůrazňuju. Pokud bych vycházel z toho, že tram pojede v příměstském úseku jen 60 km/h, tak se to prodloužení cestovní doby zase ještě zhorší. Příměstské tramvaje mají smysl jedině v situaci, kdy jezdí aspoň 80 km/h, jinak je to prostě pomalý jako šnek, takže totálně nekonkurenceschopný.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby - Sedlec

Příspěvek od Michal.Stepan »

Je pravdou, že ze současných vozů žádný rychlost 80 km/h neumožňuje, ale trať do Zdib ještě nestojí. DPP plánuje od roku 2024 nákup nových tramvají, jenom se čeká, až se zlikvidují T6, aby někoho nenapadlo prodlužovat jejich životnost. Počítá se s dodávkou 40 ekv.T3 ročně, tedy 600 bm tramvají ročně, po dobu cca 18 let celkem za cca 20 miliard. Při nákupu nových tramvají se nabízí zvýšení rychlosti. Řešením by byly tramvaje Škoda 39T vybavené vícečlenným řízením. Délka soupravy by byla 53m, rychlost 80 km/h, za rok by se dodalo 11 souprav za 1,07 miliardy. Prototyp tramvaje by bylo potřeba dlouhodobě testovat, např. na trojském kopci, aby to jezdilo líp než 15T z Barrandova. Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že na kvalitní testování prototypů je potřeba cca 6 let. To se v Praze nedá stihnout. Na testování prototypů je potřeba mít trať, která rychlost 80 km/h umožňuje. Linka 17 je jednou z nejdelších linek v Praze, měří 19,93 km. je nejrychlejší linkou, která prochází centrem. Do Sedlce se linka 17 prodlouží na 25,2 km, do Libuše na 27,2 km, do Líbeznic 30,2 km. To by si určitě další zvýšení rychlosti zasloužilo.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Profant, Martin.Stanek
Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“