Dopravní politika

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Uživatelský avatar
next_ghost
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 3239
Registrován: 21 dub 2009, 18:03
Profese: programátor
Dal poděkování: 1433 poděkování
Dostal poděkování: 5131 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dopravní politika

Příspěvek od next_ghost »

vojvoj píše:jak jsem psal, lana jsou bezpečnější než ocel pro následky nehod. V počtu k autům motorek není tolik, a pro auto je lano lepší. Chápu, že pro motorkáře je to kruté, ale s tím nevím, co dělat, jedině jezdit opatrnějc. Je rozdíl, jestli jedeš 50 ne 150.
Ve většině případů skončí náraz do svodidel maximálně protrženou pneumatikou, zničeným předním reflektorem a odřenými bočními dveřmi. Narozdíl od lanových svodidel zvládají ta normální udržet osobní auto na vozovce a řidič by se musel hodně snažit, aby do svodidel narazil ve velké rychlosti čelně a ne jen bokem pod velkých úhlem.

Chceš, aby organizace fungovala? Komunikuj!
Česká pirátská strana: Neškodná.

jzvc
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2682
Registrován: 20 kvě 2009, 08:06
Profese: Admin
Dal poděkování: 2 poděkování
Dostal poděkování: 1015 poděkování

Re: Dopravní politika

Příspěvek od jzvc »

vojvoj píše:jak jsem psal, lana jsou bezpečnější než ocel pro následky nehod. V počtu k autům motorek není tolik, a pro auto je lano lepší. Chápu, že pro motorkáře je to kruté, ale s tím nevím, co dělat, jedině jezdit opatrnějc. Je rozdíl, jestli jedeš 50 ne 150.
Uved nejaky test, kde by toto bylo prokazano. Videl sem nekolik testu klasickych svodidel a bez problemu zastavi autobus/nakladak (samozrejme pokud jsou spravne realizovana). Chces tvrdit, ze lano nakladak zastavi ? IMO profrci jako kdyby tam nic nebylo a pekne rozsmelcuje dalsi auto v protismernym pruhu. Mam dost velky pochybnosti, ze lano zastavi osobak. U svodidel je totiz po narazu poskozena jen cast, do ktere nekdo vletel, u lan pak cely lanovy usek (= min desitky, mozna stovky m), protoze nenapjate lano nemuze v zadnym pripade plnit vubec zadnou funkci. Procpak se asi starsi lanove zabrany (na betonovych sloupcich) nahrazovaly plechem.
markol
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2
Registrován: 15 črc 2009, 17:34
Profese: svářeč
Dostal poděkování: 1 poděkování

Re: Dopravní politika

Příspěvek od markol »

no taky bych přidal trochu do mlýna -- ta rychlost na dálnici tu bych dal nemezenou ( myslím že němci to mají ) kdo chce ať si jede jakoukoliv rychlostí ten pirát ( nemyslím člena této strany :lol: ) nebude tolerovat jakékoliv omezení , ale větší problém vidím v nákladní dopravě . Bydlím v hraničním městě a pokud nebyl objezd města tak přes město projelo denně cca 8000 nákladních aut . A ty cesty jak vypadaly až hrůza vyjeté koleje za půl roku oprava a po půl roce opět . Proto bych byl pro aby se zpřísnily sankce za přetížená nakl.vozidla a aby nákladní doprava mohla na silnice pouze od pondělka od 00:00 do pátku do 22:00 a konec . Názory dopravcu jsou jen zbytečným tlacháním neb v době zákazu mohou jezdit zásilky rychlozkazitelného zboží , ADR ( chemikálie , výbušniny apod. ) , živých zvířat a snad ještě nějaké vyjímky tak nevím proč by musel zrovna jet náklaďák v sobotu nebo v neděli s 24 tunama železa nebo bůh ví čím !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A věřím že pokud by se policie trochu začala strarat tak by měla státní kasa i na opravu zničených cest protože to mýtné to asi nevytrhne ! Viděl jsem jednou v akci BAG ( německá policie ) jak zastavila slováka v zákazu jízdy když jel a ten se nestačil divit kolik sypal ze svých diet na pokutu !!U nás bohužel buď není zájem což si myslím , protože kdyby dopravka se postavila na dálnici a jiných komunikacích o nedělích a nebo svátcích tak by vybrala peněz protože hlavně zahraniční a někteří naší přepravci vůbec tento zákaz nerespektují !!!
Uživatelský avatar
Jiri.Kaderavek
Republikový výbor
Příspěvky: 8032
Registrován: 21 dub 2009, 12:58
Profese: programátor, hoteliér, manažer, trenér
Dal poděkování: 2793 poděkování
Dostal poděkování: 8202 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dopravní politika

Příspěvek od Jiri.Kaderavek »

O nákladech na provoz mýtného jsem neměl iluze, ale pokud je pravda, že máklady činí cca 4mld. Kč, viz
http://www.financninoviny.cz/index_view.php?id=331653

pak navrhuji, aby ČPS jasně řekla, že jedním z programových bodů je zrušení mýtných systémů. Důvody:

- neefektivita (už tento jeden bod stačí)
- ohrožení soukromí a občanské svobody

Podotýkám, že za 4mld. se dá zaměstnat cca 4.000 policistů, kteří mohou, i když by to bylo absurdní, kontrolovat dálniční známky. Ono by jich stačila desetina, zbytek se může věnovat pořádkové službě, případně prostě tyto peníze věnujeme na opravdový rozvoij silniční sítě. Zrušení mýta za daných okolnosti perfektně ladí s našimi prioritami a i když bude označeno za populistické, tak bude i silně populární.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Kaderavek za příspěvek:
V__
Zakladatel České pirátské strany
Svobodu nekoupíte, tu si volíte
https://lide.pirati.cz/personProfile/96/
jzvc
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2682
Registrován: 20 kvě 2009, 08:06
Profese: Admin
Dal poděkování: 2 poděkování
Dostal poděkování: 1015 poděkování

Re: Dopravní politika

Příspěvek od jzvc »

Predevsim se za ty $ da postavit ke kazdymu najezdu a sjezdu bunka, zavora a manik co bude vybirat $.
Tito uživatelé poděkovali autorovi jzvc za příspěvek:
V__
Kamil_Horky
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 3167
Registrován: 21 dub 2009, 12:08
Profese: IT Manager
Dostal poděkování: 8 poděkování

Re: Dopravní politika

Příspěvek od Kamil_Horky »

Maník ale bude na rozdíl od systému úplatnej. nicméně by se za 4mld dali postavit automaty se závorou, jako jsou na parkovištích. Vždycky se najde někdo, kdo bude chtít systém obejít, ale pokud bude ekeftivita více než 90 % a provoyn9 cena méně než polovina, tak se to musí vyplatit.
Veroslav.Suchy
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 122
Registrován: 15 črc 2009, 12:05
Profese: Product manager
Dostal poděkování: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dopravní politika

Příspěvek od Veroslav.Suchy »

Zrušení mýta jde ruku v ruce se snahou převést dálkovou přepravu zboží na železnici, což je původem zelená myšlenka,ale mě se opravdu líbí. Jak z ekologického hlediska, tak kvůli snížení provozu a injekci pro ČD.
4. místopředseda KS Jihomoravský kraj
Mediální tým : Kontakty a organizace
Podpora a propagace strany v JM kraji (subZnojmo); podpora kraj Vysočina
Uživatelský avatar
next_ghost
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 3239
Registrován: 21 dub 2009, 18:03
Profese: programátor
Dal poděkování: 1433 poděkování
Dostal poděkování: 5131 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dopravní politika

Příspěvek od next_ghost »

Tady jsem napsal krátké srovnání mýtného a poplatků za údržbu kolejí. Z toho srovnání vyplývá, že mýtné je oproti ceně za údržbu kolejí nepřiměřeně nízké, hlavně v nákladní dopravě.

Chceš, aby organizace fungovala? Komunikuj!
Česká pirátská strana: Neškodná.

Veroslav.Suchy
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 122
Registrován: 15 črc 2009, 12:05
Profese: Product manager
Dostal poděkování: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dopravní politika

Příspěvek od Veroslav.Suchy »

next_ghost píše:Tady jsem napsal krátké srovnání mýtného a poplatků za údržbu kolejí. Z toho srovnání vyplývá, že mýtné je oproti ceně za údržbu kolejí nepřiměřeně nízké, hlavně v nákladní dopravě.

Respektive z ekonomického hlediska je silniční doprava levnější na provoz, i údržbu což z ní logicky dělá vítěze.
Teď je jen otázka jestli lze s touto situací něco udělat...

:!: Nemám na mysli zvýšení mýtného, to by bylo sebe/vražedné protože buť by to zanemalo rozsáhlý krach a nezaměstnanost dopraváků, nenbo nepřiměřeně zvýšené náklady zákazníků (v důsledku koncových spotřebytelů)
4. místopředseda KS Jihomoravský kraj
Mediální tým : Kontakty a organizace
Podpora a propagace strany v JM kraji (subZnojmo); podpora kraj Vysočina
Uživatelský avatar
next_ghost
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 3239
Registrován: 21 dub 2009, 18:03
Profese: programátor
Dal poděkování: 1433 poděkování
Dostal poděkování: 5131 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dopravní politika

Příspěvek od next_ghost »

Veroslav Suchy píše:Respektive z ekonomického hlediska je silniční doprava levnější na provoz, i údržbu což z ní logicky dělá vítěze.
Teď je jen otázka jestli lze s touto situací něco udělat...
Jenže stát zatím silniční dopravu dotuje. Chtělo by to sehnat náklady silničářů na údržbu dálnic a silnic I. třídy, kde platí mýtné, a nastavit mýtné tak, aby se z něj údržba zpoplatněných komunikací zcela zaplatila, stejně jako na železnici. Pak bude možné srovnávat co je výhodnější a levnější. A možná by nebylo na škodu trochu si posvítit na samotný výběr mýtného. Cena 4 miliardy jen za výběr mýtného mi připadá trochu vysoká.

Chceš, aby organizace fungovala? Komunikuj!
Česká pirátská strana: Neškodná.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a Logistika“