Naše předpisy bohužel uvažují jen intenzitu hluku, nikoliv jeho četnost a kmitočtovou charakteritiku. Gábina má pravdu, že u RWY 12/30 jsou obyvatelé podstatně méně obtěžováni, protože je tam menší provoz. Ale z hlediska předpisů je to stejné, protože úroveň hluku je stejná. Každý si to můžete vyzkoušet: Zajděte na oběd do zahradní restaurace v Horoměřicích a do nějaké restaurace u železnice. já jsem byl v poslední době v Rathenu v areálu zahradní železnice, kterou od hlavní dvokolejné trati, která spojuje Čechy se západní Evropu dělí pouze drátěné pletivo. Železnice je výš,takže máte hlavu zhruba v úrovni podvozků projíždějících vlaků. Pro mě osobně byl přijemnějším zážitkem Rathen, než Horoměřice, ale zkuste to taky, třeba to budete cítit jinak a odstěhujete se do Horoměřic. Bydlím 73 m od tramvajové trati, Gábina 8 km (110x tak daleko) od prahu RWY 06L/24R. Mě ta tramvaj vůbec nevadí, a co si Gábina myslí o letadlech, jste si asi přečetli.Vladek.Vacha píše: ↑24 říj 2019, 20:49
Obdobně to je i u hluku, kdy např. rozdíl mezi B 737-300 má hluk s motory Rolls Royce TRENT 884 84,4 DB při vzletovém výkonu, např. nejnovější B 787-800 Dreamliner má s motory General Electric Genx-1B úroveň hluku při vzletovém výkonu 81.6 DB atd....pro porovnání je to stejná úroveň hluku jakou má osobní auto v městském provozu, např. vlak má 90 DB. Letecká doprava nezatěžuje své okolí o nic více jako třeba obyvatele u Hlavního nádraží a železnice nebo u páteřních pražských silnic....
Před několika léty řešili ČD stížnosti obyvatel Českého Brodu na odstavenou soupravu se zapnutou klimatizací. Ta klimatizace má naprosto zlomkovou intenzitu hluku proti projíždějícím vlakům. Ale hučí pořád a v kmitočtu, který je lidem nepříjemný. Proto lidem vadí víc, než projiždějící vlak.