Letiště Praha a.s. - výstavba paralelní vzletové dráhy

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Letiště Praha a.s. - výstavba paralelní vzletové dráhy

Příspěvek od Michal.Stepan »

Vladek.Vacha píše: 24 říj 2019, 20:49
Obdobně to je i u hluku, kdy např. rozdíl mezi B 737-300 má hluk s motory Rolls Royce TRENT 884 84,4 DB při vzletovém výkonu, např. nejnovější B 787-800 Dreamliner má s motory General Electric Genx-1B úroveň hluku při vzletovém výkonu 81.6 DB atd....pro porovnání je to stejná úroveň hluku jakou má osobní auto v městském provozu, např. vlak má 90 DB. Letecká doprava nezatěžuje své okolí o nic více jako třeba obyvatele u Hlavního nádraží a železnice nebo u páteřních pražských silnic....
Naše předpisy bohužel uvažují jen intenzitu hluku, nikoliv jeho četnost a kmitočtovou charakteritiku. Gábina má pravdu, že u RWY 12/30 jsou obyvatelé podstatně méně obtěžováni, protože je tam menší provoz. Ale z hlediska předpisů je to stejné, protože úroveň hluku je stejná. Každý si to můžete vyzkoušet: Zajděte na oběd do zahradní restaurace v Horoměřicích a do nějaké restaurace u železnice. já jsem byl v poslední době v Rathenu v areálu zahradní železnice, kterou od hlavní dvokolejné trati, která spojuje Čechy se západní Evropu dělí pouze drátěné pletivo. Železnice je výš,takže máte hlavu zhruba v úrovni podvozků projíždějících vlaků. Pro mě osobně byl přijemnějším zážitkem Rathen, než Horoměřice, ale zkuste to taky, třeba to budete cítit jinak a odstěhujete se do Horoměřic. Bydlím 73 m od tramvajové trati, Gábina 8 km (110x tak daleko) od prahu RWY 06L/24R. Mě ta tramvaj vůbec nevadí, a co si Gábina myslí o letadlech, jste si asi přečetli.
Před několika léty řešili ČD stížnosti obyvatel Českého Brodu na odstavenou soupravu se zapnutou klimatizací. Ta klimatizace má naprosto zlomkovou intenzitu hluku proti projíždějícím vlakům. Ale hučí pořád a v kmitočtu, který je lidem nepříjemný. Proto lidem vadí víc, než projiždějící vlak.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
Ondrej.Kalis
Uživatelský avatar
Vladek.Vacha
Místní předsednictvo
Příspěvky: 324
Registrován: 22 říj 2017, 16:45
Profese: Ředitel výrobního závodu
Bydliště: Mistrovice 35
Dal poděkování: 694 poděkování
Dostal poděkování: 313 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Letiště Praha a.s. - výstavba paralelní vzletové dráhy

Příspěvek od Vladek.Vacha »

Já děkuji za názor

1) při startu motoru 50-150Hz akustická rezonance během nestabilního spalování (entropie)
2) během spalování nízkofrekvenční dle provozního režimu motoru 200 - 1000Hz

a jedná se o rozsah 30 DB na který má vliv Hz

Ucho je nejcitlivější a nemá rádo frekvenci 3 500–4 000 Hz případně celý rozsah 1-5KHz

Z toho jsem se snažil co nejvíce lajcky poukázat na to, že to co píšete bohužel neodpovídá realitě, soudobý letecký proudový motor nedosahuje frekvencí na které je ucho citlivé pokud jde o vliv kmitočtu.
Jestli má někdo dotaz nebo se chce o mě více dozvědět není nic jednoduššího než využít můj mobilní telefon: 724333769, e-mail: v.vacha@tiscali.cz , web: http://vhtm.valka.cz/, stejně tak se mnou můžete komunikovat na messengeru či si mě přidat do přátel v rámci FB: https://www.facebook.com/vladek.vacha . Pokud by měl někdo zájem se osobně setkat rád Vás navštívím, případně Vás srdečně zvu do našeho regionu.

Vladek Vácha
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Letiště Praha a.s. - výstavba paralelní vzletové dráhy

Příspěvek od Michal.Stepan »

Jak jsem již psal, každý si může zajet do Horomeřic i do Rathenu, aby poznal, co odpovídá realitě. Já to nikomu nevnucuju. Já nikomu bydlet v Horoměřicích nebráním. Vnímání je samozřejmě subjektivní, ale hovoříme o životním prostředí pro lidi, ne pro měřící přistroje. Lidé v Českém Brodě asi neměřili slyšitelné frekvence, ale stěžovali si, že jim to vadí. Nevím, jestli to tam někdo měřil, vyřešili to tak, že tam ty vozy přestaly parkovat. Rezonance nazávisí jen na vlnové délce zdroje, ale i na vlnové délce tělesa, ve kterém k rezonanci dochází, jsou to i harmonické kmitočty. U železnic mívají problém lokomotivy 753. Gabino, taky si myslíš, že soudobý letecký proudový motor nedosahuje frekvencí na které je ucho citlivé?
Uživatelský avatar
Vladek.Vacha
Místní předsednictvo
Příspěvky: 324
Registrován: 22 říj 2017, 16:45
Profese: Ředitel výrobního závodu
Bydliště: Mistrovice 35
Dal poděkování: 694 poděkování
Dostal poděkování: 313 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Letiště Praha a.s. - výstavba paralelní vzletové dráhy

Příspěvek od Vladek.Vacha »

Díky za laický názor bez základních znalosti letectví a principu hlukové stopy proudového motoru, přeji pěkný den. Další reakce na toto je dle mě už házením hrachu na zeď. Jen bych se neodkazoval na kmitočty u hluku atd.... je to nepravdivá argumentace a pokud by se veřejně pak řešil tento argument, tak odborník Vás vždy "rozseká" argumenty. Což bude působit negativně. S pozdravem Vladek Vácha
Jestli má někdo dotaz nebo se chce o mě více dozvědět není nic jednoduššího než využít můj mobilní telefon: 724333769, e-mail: v.vacha@tiscali.cz , web: http://vhtm.valka.cz/, stejně tak se mnou můžete komunikovat na messengeru či si mě přidat do přátel v rámci FB: https://www.facebook.com/vladek.vacha . Pokud by měl někdo zájem se osobně setkat rád Vás navštívím, případně Vás srdečně zvu do našeho regionu.

Vladek Vácha
Uživatelský avatar
Gabriela.Lnenickova
Krajský zastupitel
Příspěvky: 169
Registrován: 19 dub 2018, 19:23
Profese: projektová manažerka
Dal poděkování: 395 poděkování
Dostal poděkování: 282 poděkování

Re: Letiště Praha a.s. - výstavba paralelní vzletové dráhy

Příspěvek od Gabriela.Lnenickova »

Letiště Václava Havla chce téměř zdvojnásobit kapacitu. Až na 30 milionů cestujících.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/letis ... f6b220ee8/
Tento článek popisuje plány LVH v příštích letech, které zahrnují nejen výstavbu nové paralelní dráhy, ale i rozšíření terminálu 2 a novou řídící věž.
V roce 2017 MŽP prodloužilo platnost stanoviska EIA z roku 2011 o 5 let. EIA počítá s kapacitou záměru 21, 2 mil. pasažérů. Na to by bohatě stačila současná dráha. Jak je vidět, LVH má ambicióznější plány a podmínky EIA na výše uvedenou kapacitu zřejmě nebudou splněny...
https://praha-suchdol.cz/files/170127_m ... oviska.pdf
Tito uživatelé poděkovali autorovi Gabriela.Lnenickova za příspěvky (celkem 2):
Vladek.Vacha, Eva.Ticha

Gabriela Lněničková
Vedoucí RT Doprava a KET Doprava Praha
Zastupitelka hl. města Prahy, členka výborů pro dopravu a územní rozvoj ZHMP
Projektová manažerka v oblasti udržitelné mobility
E: gabriela.lnenickova@pirati.cz

„Buď sám tou změnou, kterou chceš vidět ve světě.“

Uživatelský avatar
Vladek.Vacha
Místní předsednictvo
Příspěvky: 324
Registrován: 22 říj 2017, 16:45
Profese: Ředitel výrobního závodu
Bydliště: Mistrovice 35
Dal poděkování: 694 poděkování
Dostal poděkování: 313 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Letiště Praha a.s. - výstavba paralelní vzletové dráhy

Příspěvek od Vladek.Vacha »

Díky za zajímavé dokumenty @Gabriela.Lnenickova , chtěl bych jen říci, že pro Prahu a dotčené okolní oblasti, není téma zda se stavební/provozní rozšíření letiště uskuteční nebo ne. Je to národní zájem a stojí pro ní silné a oprávněné argumenty a nedokážu si představit co by se muselo stát aby se stavba neuskutečnila. K zamyšlení pro dotčené a politiky za naší stranu je, aby argumentovali věcně a pravdivě, což i zde se neděje, ne vždy laický názor odpovídá skutečnosti. Spíše je lepší se soustředit a tlačit na spojení stavby s věcmi, které jsou pro občany užitečné a které jim dokáží kompenzovat novou skutečnost ( zvýšeného hluku, více dopravy atd....) jako novou okolní dopravní infrastrukturu, stavbu silnic, chodníků, parků, hřišť, odhlučnění v podobě oken, hlukových stěn, náspů atd.......... Když se bude na toto tlačit aby se v dotčených domech zdarma vyměnila okna a další jak jsem zmiňoval, bude to pozitivní pro občany. Se stavbou se nic neudělá a byly by jsme i proti zájmům celé republiky, buďme realisti, dá se aktivně pracovat na zmírnění či odstranění všech dopadů a ještě pro občany přinést další přidanou hodnotu, která by měla být součástí projektu. Proto nebuďme naivní a pojďme spolu touto cestou.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vladek.Vacha za příspěvek:
Eva.Ticha
Jestli má někdo dotaz nebo se chce o mě více dozvědět není nic jednoduššího než využít můj mobilní telefon: 724333769, e-mail: v.vacha@tiscali.cz , web: http://vhtm.valka.cz/, stejně tak se mnou můžete komunikovat na messengeru či si mě přidat do přátel v rámci FB: https://www.facebook.com/vladek.vacha . Pokud by měl někdo zájem se osobně setkat rád Vás navštívím, případně Vás srdečně zvu do našeho regionu.

Vladek Vácha
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Letiště Praha a.s. - výstavba paralelní vzletové dráhy

Příspěvek od Michal.Stepan »

Vladek.Vacha píše: 25 říj 2019, 13:26 Díky za laický názor bez základních znalosti letectví a principu hlukové stopy proudového motoru, přeji pěkný den. Další reakce na toto je dle mě už házením hrachu na zeď. Jen bych se neodkazoval na kmitočty u hluku atd.... je to nepravdivá argumentace a pokud by se veřejně pak řešil tento argument, tak odborník Vás vždy "rozseká" argumenty. Což bude působit negativně. S pozdravem Vladek Vácha
Díky za laický názor bez základní znalosti čtení. Nepsal jsem o hlukové stopě proudového motoru, ale o hluku kolejových vozidel a negativním vnímání zatížení dopravy lidmi z okolí dopravních staveb, vlivu četnosti a frekvence hluku na toto vnímaní a o tom, že letecká doprava je subjektivně vnímána lidmi v okolí letišť hůř, než doprava tramvajová. Pro pochopení problematiky je potřeba se zbývat nejen hlukem proudového motoru, ale i aerodynamickým hlukem, dále tím, jak se zvuk šíří v reálném prostředí a jak lidé zvuk vnímají, třeba i harmonií a disharmonií, dobou, po kterou hluk na lidí působí. Vladek Vácha nás tady přesvědčuje, že letadlo nevydává větší intenzitu hluku, než symfonický orchestr, což je možná pravda. Všichni si jistě dovedeme představit, že si lidé, místo toho, aby si na hodinu a půl šli sednout do Rudolfina, si zajedou na letiště, a budou hodinu a půl poslouchat zvuk proudových motorů. Hluk Boingu 747 má od České filharmonie odlišné zvukové spektrum a i o tom to je. Intenzita hluku od letadel v Suchdole 8 km od RWY je menší, než hluk České filharmonie v koncertním sále, přesto hluk v Suchdole lidem vadí.
Za odborníka považuji především toho, kdo vystudoval odbornou vysokou školu, jako třeba Ondra Kališ, Honza Lička, David Witosz a Láďa Kos. Za základní znalost bych doporučil naučit se číst, za zdokonalení složit zkoušky z dynamiky a akustiky, případně i autorizační zkoušku. Autorizovaný inženýr může svá tvrzení obhajovat před stavovským soudem. Z vlastní zkušenosti pak doporučuji si teoretické znalosti prohloubit prací na letišti, když běháte na ploše mezi letouny za různých povětrnostních podmínek, získáte na některé věci trochu jiný pohled, než když listujete v Mistrovicích na internetu a najdete si zjednodušený vzorec, který úroveň hluku počítá z výšky a normových hodnot letadla. Při čtvrteční mlze jsme měli krásnou možnost vidět, jak je útlum hluku závislý na jeho frekvenci. Kdo neví, co je to rezonance, považuje jí za nepravdivou, stejně jako kdysi tvrzení o tom, že se země otáčí.
[/quote]čtení
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Kalis, Eva.Ticha
Uživatelský avatar
Josef.Kadlecek
Člen KS Praha
Příspěvky: 2136
Registrován: 01 čer 2010, 21:17
Profese: revizní technik elektro, energetik
Bydliště: Bráník, Příkrá x U Háje, dřevěný domeček, P4
Dal poděkování: 1916 poděkování
Dostal poděkování: 1776 poděkování

Re: Letiště Praha a.s. - výstavba paralelní vzletové dráhy

Příspěvek od Josef.Kadlecek »

Bojujeme se suchem, se skleníkovými plyny protěžováním všeho obnovitelného OFFTOPICcož za plánovaný bilion korun/30let považuju z velké části jen za další podvod do trojlístku - po FVE a přimíchávání biosložky do pohonných hmot a na druhou stranu nám kdosi pod kdovíjakými pohnutkami hustí, že se máme ulítat k smrti. Růst 20x? Brrr. Grétu na rozšiřovatele letišť ;)
https://www.footprintcalculator.org/signup
Jinými slovy - jednou poletíš a svou ekologickou stopu už nedohoníš, i kdybys byl vegan, co jezdí jen na kole či koňským povozem (max vlakem), topil dřevem, byl odpojený od všech sítí, atd.
OFFTOPIChttps://www.ceskatelevize.cz/porady/114 ... i-dopravy/
Úžasný dokument, i když je o nákladních megalodích; ale ono je to všechno o tom, že pořád něco/někoho stěhujeme jak kočka koťata.

Piráti - můžeme mít sice k tématu postoj, ale spíš to vidím na otevření celospolečenské debaty. Když občan, který letěl jednou dvakrát v životě zjistí, jaký ekologický dopad (ale i ekonomický - dotace; Miki to nedávno řešil)) letecká doprava má, v hypotetickém referendu by asi rozšíření neprošlo.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Josef.Kadlecek za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Kalis, Eva.Ticha
Existuje princip: je hrází pro jakékoli informace, odolává všem argumentům a úspěšně drží lidi ve věčné ignoranci: zavrhnout věc ještě před prozkoumáním
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!
Uživatelský avatar
Vladek.Vacha
Místní předsednictvo
Příspěvky: 324
Registrován: 22 říj 2017, 16:45
Profese: Ředitel výrobního závodu
Bydliště: Mistrovice 35
Dal poděkování: 694 poděkování
Dostal poděkování: 313 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Letiště Praha a.s. - výstavba paralelní vzletové dráhy

Příspěvek od Vladek.Vacha »

Michal.Stepan píše: 26 říj 2019, 13:20
Vladek.Vacha píše: 25 říj 2019, 13:26 Díky za laický názor bez základních znalosti letectví a principu hlukové stopy proudového motoru, přeji pěkný den. Další reakce na toto je dle mě už házením hrachu na zeď. Jen bych se neodkazoval na kmitočty u hluku atd.... je to nepravdivá argumentace a pokud by se veřejně pak řešil tento argument, tak odborník Vás vždy "rozseká" argumenty. Což bude působit negativně. S pozdravem Vladek Vácha
Díky za laický názor bez základní znalosti čtení. Nepsal jsem o hlukové stopě proudového motoru, ale o hluku kolejových vozidel a negativním vnímání zatížení dopravy lidmi z okolí dopravních staveb, vlivu četnosti a frekvence hluku na toto vnímaní a o tom, že letecká doprava je subjektivně vnímána lidmi v okolí letišť hůř, než doprava tramvajová. Pro pochopení problematiky je potřeba se zbývat nejen hlukem proudového motoru, ale i aerodynamickým hlukem, dále tím, jak se zvuk šíří v reálném prostředí a jak lidé zvuk vnímají, třeba i harmonií a disharmonií, dobou, po kterou hluk na lidí působí. Vladek Vácha nás tady přesvědčuje, že letadlo nevydává větší intenzitu hluku, než symfonický orchestr, což je možná pravda. Všichni si jistě dovedeme představit, že si lidé, místo toho, aby si na hodinu a půl šli sednout do Rudolfina, si zajedou na letiště, a budou hodinu a půl poslouchat zvuk proudových motorů. Hluk Boingu 747 má od České filharmonie odlišné zvukové spektrum a i o tom to je. Intenzita hluku od letadel v Suchdole 8 km od RWY je menší, než hluk České filharmonie v koncertním sále, přesto hluk v Suchdole lidem vadí.
Za odborníka považuji především toho, kdo vystudoval odbornou vysokou školu, jako třeba Ondra Kališ, Honza Lička, David Witosz a Láďa Kos. Za základní znalost bych doporučil naučit se číst, za zdokonalení složit zkoušky z dynamiky a akustiky, případně i autorizační zkoušku. Autorizovaný inženýr může svá tvrzení obhajovat před stavovským soudem. Z vlastní zkušenosti pak doporučuji si teoretické znalosti prohloubit prací na letišti, když běháte na ploše mezi letouny za různých povětrnostních podmínek, získáte na některé věci trochu jiný pohled, než když listujete v Mistrovicích na internetu a najdete si zjednodušený vzorec, který úroveň hluku počítá z výšky a normových hodnot letadla. Při čtvrteční mlze jsme měli krásnou možnost vidět, jak je útlum hluku závislý na jeho frekvenci. Kdo neví, co je to rezonance, považuje jí za nepravdivou, stejně jako kdysi tvrzení o tom, že se země otáčí.
čtení
[/quote]
:D nemám slov, jako člověka který se 20let pohybuje v letectví mě to opravdu pobavilo, doporučuji použít třeba google a třeba si o mě něco zjistit, je mě smutno, že se lze setkat s tak arogantním vystupováním člena pirátské strany vůči jinému členovi. Nemluvě, že nehorázně lžete o mé osobě a snažíte se urážet čímž porušujete i vnitřní předpisy strany. Zajímavý způsob jak se bránit faktům.... a o to je to smutnější. S přáním pěkného dne Vladek Vácha
Jestli má někdo dotaz nebo se chce o mě více dozvědět není nic jednoduššího než využít můj mobilní telefon: 724333769, e-mail: v.vacha@tiscali.cz , web: http://vhtm.valka.cz/, stejně tak se mnou můžete komunikovat na messengeru či si mě přidat do přátel v rámci FB: https://www.facebook.com/vladek.vacha . Pokud by měl někdo zájem se osobně setkat rád Vás navštívím, případně Vás srdečně zvu do našeho regionu.

Vladek Vácha
Uživatelský avatar
Vladek.Vacha
Místní předsednictvo
Příspěvky: 324
Registrován: 22 říj 2017, 16:45
Profese: Ředitel výrobního závodu
Bydliště: Mistrovice 35
Dal poděkování: 694 poděkování
Dostal poděkování: 313 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Letiště Praha a.s. - výstavba paralelní vzletové dráhy

Příspěvek od Vladek.Vacha »

EIA RWY06E-24L
Přílohy
RWY06R-24L_EIA_oznam.pdf
(4.63 MiB) Staženo 50 x
Jestli má někdo dotaz nebo se chce o mě více dozvědět není nic jednoduššího než využít můj mobilní telefon: 724333769, e-mail: v.vacha@tiscali.cz , web: http://vhtm.valka.cz/, stejně tak se mnou můžete komunikovat na messengeru či si mě přidat do přátel v rámci FB: https://www.facebook.com/vladek.vacha . Pokud by měl někdo zájem se osobně setkat rád Vás navštívím, případně Vás srdečně zvu do našeho regionu.

Vladek Vácha
Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“