Ahoj,
předstupuji před vás po dvou letech v čele krajského mediálního odboru. Během tohoto období se mi podařilo vyhořet a zase zažehnout. Samozřejmě spouštěč byla ta moje kauza. Část období jsem byl ještě jako dobrovolník, část už jako placený dodavatel. Pokud máte někdo zájem můžeme to projít měsíc po měsíci, abyste věděli za co se utrácelo a proč. Stačí se ozvat.
KDO PRO KRAJSKÝ MEDIÁLNÍ ODBOR PRACUJE?
Za mnou jde z naprosté většiny obsah za kraj a Hradec Králové. Platí to i pro uvolněné zastupitelé z kraje a Hradce Králové. Trutnov a stránku Tomáše Eichlera řeší v rámci subsidiarity @Alena.Valentova.
Na tvorbu obsahu pro kraj a Hradec jsme v zásadě dva. Jsem to já a @Lubomir.Spacek, který dělá část grafiky a videoobsahu. V Trutnově je na to Alena primárně sama. Jednalo se o dalším dodavateli, ale z různých důvodu z toho zatím sešlo.
Občas využíváme služeb @Michal.Cepelka a v době voleb pak i externích dodavatelů. Vše je logicky dohledatelné v Piroplacení.
CO BERE MEDIÁLNÍMU ODBORU NEJVÍCE ČASU?
Každý týden se scházím s uvolněnými zastupiteli v HK a KHK a řešíme plány na další týden. Máme i dlouhodobější plány. Občas mě teda děsí, jak je porušujeme a jak nejsme schopni uvažovat v delším horizontu a řešíme jen “operativu”. V průměru každý měsíc zveřejníme 50 až 60 unikátních příspěvků + trochu stories a dalších unikátních formátů.
Další důležitým úkol MO je spravování Signal skupin, které se podle mě docela osvědčily. Pravidelně tam dostáváte reporty toho, co komunikujeme i interní stranické informace. Pravidelně taky každé pondělí chodí interní newsletter, který shrnuje vždy to nejdůležitější a rovněž přidává shrnutí z monitoringu nebo úspěšných příspěvků na sociálních sítích.
Poslední velký kus práce je neviditelná administrativa a komunikace s centrálními orgány strany.
REFLEXE PROBĚHLÝCH VOLEB
V mém funkčním období proběhly dvoje volby. K podobě kampaně do sněmovních voleb jsem měl velké výhrady, nicméně to už nemá cenu řešit. U komunální kampaně jde velká část práce za místními štáby. V Hradci jsme myslím uspěly (Piráti takřka všude v krajských městech oslabili, v Hradci byl ten pád jeden z nejmenších a to ve velké konkurenci), v ostatních městech to bylo o něco horší. Jako svůj fail vnímám Rychnov.
CO SE MUSÍ V MO ZLEPŠIT PŘEDEVŠÍM?
Jsou to dvě věci. Za prvé je to zastupitelnost. A za druhé místo místo kvantity řešit více kvalitu. Děláme hodně obsahu, ale velká část z toho upřímně za moc nestojí.
Co se zastupitelnostíÍ? Popravdě řečeno skutečnou zastupitelnost by vyřešil další člověk na part-time, ale na to nemáme moc prostředků. Na intervenci @Adam.Valenta se do koncepce krajského MO dostalo, že je povinnost jmenovat zástupce a konzultovat s ním volební strategii nebo čtvrtletní plán práce. Je to dobrý krok, na kterém se dá postupně stavět. Logickou zástupkyní je Alena Valentová, ale zatím jsem to s ní neprobíral. Byl by to první krok po mém případném znovuzvolení.
Jak na kvalitu? Snažím se, abychom se vymanili z ad hoc komunikace "teď jsem tady na jednání/konferenci apod. a něco vám řeknu" na vyprávění příběhů, proč je fajn mít Piráty ve vedení města/kraje. U Hradce se nám to docela daří, u kraje s tím musíme pohnou. Volby se blíží.
EVROPSKÉ VOLBY 24'
Evropské volby se vedou po celém území Česka v podstatě stejně. Problém je, že na ně nemáme moc peněz. Outdooru bude v našem kraji pomálu. Zaměříme se na “pirátské bašty” na sociálních sítích plus částečně po větší části kraje na ty sociodemografické skupiny, které nás volí. Nebudeme dělat experimenty a budeme se držet centrální linky kampaně. Možné někdě zvolíme trochu jiný akcent, důraz (Rychnovsko a automotive).
KRAJSKÉ VOLBY 24'
Krajské volby jsou v podstatě midterm election a sázka na ryze krajské témata by nám dobrý výsledek nestačila. Součástí naší kampaně nutně musí být obhajoba Pirátů ve vládě a vysvětlování, proč musí být liberální hlas slyšet na všech úrovních politiky.
Zároveň až budeme mít zvoleno čelo, tak začneme pracovat na komunikaci jednotlivých čelních kandidátů a jejich cílů v krajské politice. Budeme naši komunikaci diverzifikovat tématicky i geograficky. Cílem je najít v on-line i off-line světě naše voliče a hovořit přímo k nim. Liberálních voličů je v Česku necelá pětina a většina z nich prostě MUSÍ volit Piráty.
KOMUNIKACE SMĚREM K ČLENŮM
Na skoro každé krajské schůzi jsem se ptal, jak změnit, zlepšit Signal skupiny případně pravidelný newsletter. Monitoringy z Newtonu dostávají pak každé ráno všichni, kdo se o ně přihlásili. Myslím, že můžeme jít postupnou evolucí zavedených postupů plus možná přidat jednou za čtvrt roku Jitsi, které bude jen o krajském MO.
DALŠÍ PROJEKTY
Některé projekty stojí ve frontě na naší straně (za všechny na krajském webu chybí sekce pro MSka), jiné na straně centrálních odborů. Největší problém je, že nefunguje newsletter pro veřejnost, který centrála neustále odkládá.
ZKRÁCENÍ FUNKČNÍHO OBDOBÍ
Nejpozději 45 dní po krajských volbách (prodleva je kvůli vyúčtování kampaně) rezignuji na funkci vedoucího krajského MO, případně se nechám znovu potvrdit v hlasování. Do sněmovních voleb by nás měl vést po mediální stránce někdo s jasným mandátem. Stávající volbu beru jako pověření vést krajské MO do krajských a evropských voleb.
Předem díky za důvěru. Jsem samozřejmě připraven zodpovědět vaše dotazy.
A.