Terminály pro nákup jízdenek v tramvajích

Moderátoři: Republikové předsednictvo - asistenti, Vedoucí centrálních orgánů, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Terminály pro nákup jízdenek v tramvajích

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Marian_Kechlibar píše: 14 kvě 2019, 13:55 Osobně bych tipoval, že jde o snahu předejít tomu, aby se neznalý turista ztratil v celé komplexnosti tarifu PID s jeho devíti pásmy.

Pro srovnání, čtyřmilionový Madrid má pásma dvě - město a okolí.
Logicky by hlavní obrazovka mohla vypadat stejně jako dnes a pouze umožňovat zobrazení dalších nabídek, kde by byl kompletní tarif. Systém by se tak pro běžného uživatele jedoucího po Praze nezesložitil, ale umožnil by nákup všech jízdenek. Nicméně nemyslím si ani úplně, že bychom tu měli odhadovat, co autor zamýšlel a hledat důvody pro polovičatou práci. Prostě to je polovičaté, neprojednané a bylo by lepší terminály doladit než vymýšlet, proč je to dobře.

Otázka nastavení tarifu PID je zcela mimo toto téma. Bavíme se o odbavovacím zařízení. OFFTOPICJinak z mého pohledu je více pásem spíš lepší, je to mnohem spravedlivější pro uživatele. Osobně nejsem vůbec příznivce pásmového tarifu. Ale jedou ho tu máme, aktuálně ho podporuje Praha i SčK, ukazuje se, že IDSK si s ním umí poradit i v nějakém 9. - 10. pásmu i pokud jde o tangenciální vztahy (což je zásadní problém pásmového tarifu), takže reálně není na místě řešit otázku nastavení tarifu.

A kdybych chtěl odhadovat reálný důvod dnešního nastavení - bude to mnohem prozaičtější. Terminály zadával DPP, který dlouhodobě ignoruje fakt, že existuje nějaká integrovaná doprava, které jsou jeho linky součástí.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Marian_Kechlibar
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 110
Registrován: 29 led 2019, 09:39
Profese: Bloger, komentátor, jednomužné komando
Bydliště: Červená skála 331, Husinec-Řež
Dal poděkování: 34 poděkování
Dostal poděkování: 105 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Terminály pro nákup jízdenek v tramvajích

Příspěvek od Marian_Kechlibar »

Kompletní OT:

OFFTOPICCo se více pásem týče... Máme v republice i tohle. Vůči tomu je PID ještě jednoduchá.

To už mi přijde lepší kilometrový tarif, než taková šílená mozaika. Integrované dopravní systémy by měly poskytovat nějakou jednoduchost a snadnou orientovatelnost pro řadového cestujícího, i na úkor spravedlnosti.
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Terminály pro nákup jízdenek v tramvajích

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Marian_Kechlibar píše: 14 kvě 2019, 14:07 Kompletní OT:

OFFTOPICCo se více pásem týče... Máme v republice i tohle. Vůči tomu je PID ještě jednoduchá.

To už mi přijde lepší kilometrový tarif, než taková šílená mozaika. Integrované dopravní systémy by měly poskytovat nějakou jednoduchost a snadnou orientovatelnost pro řadového cestujícího, i na úkor spravedlnosti.
:lol: To je právě docela nepochopení. To, co jsi odkázal, je zónově-kilometrický tarif. Není to nic jiného než použití kilometrického tarifu s tím, že zastávky jsou spojené do zón. Vytvořit čistě kilometrický plně přestupní tarif na celé síti je nemožné OFFTOPIC(přesněji, je to možné s tím, že jednotlivých bodů by bylo mnohem více a velmi často by se měnily, v případě jakéhokoliv vytvoření či zrušení autobusové zastávky). Pro uživatele je právě zónově-kilometrický tarif neskutečně jednoduchý - stačí znát číslo cílové zóny a nemusíš se starat absolutně o nic dalšího. Je poměrně těžké říct, zda je pásmový tarif jednodušší než zónově-kilometrický. Pokud se ho nesnažíš pochopit do hloubky, tak podle mě ten druhý.

Nejsložitější je pak tarif zónový, kde musíš sčítat počet projetých zón, tam si určit správnou jízdenku je často kumšt i pro zkušeného člověka. ;)

A bod k zamyšlení: Připadá ti jako důkaz složitosti fakt, že si cenu z místa A do místa B můžeš na první pohled zjistit v mapce? Nic podobného totiž tak úplně nenabízí kilometrický tarif, ale ani pásmový (kde bývá zásadní faktor času a mapa by vypadala dost zvláštně) a do jisté míry ani zónový (tam je problém, pokud některá cesta vede přes více zón).

Ta mapka totiž poskytuje jen doplňkovou informaci, ke koupi jízdenky stačí jediné číslo cílové zóny, zjištěné třeba z JŘ.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“