Příklady dobré krizové komunikace

Moderátoři: Zastupitele - komunalni, Zastupitele - krajsti

Uživatelský avatar
Lukas.Blazej
Republikový výbor
Příspěvky: 599
Registrován: 24 lis 2010, 18:04
Profese: Asistent v advokátní kanceláři
Bydliště: Ústí nad Labem - centrum
Dal poděkování: 623 poděkování
Dostal poděkování: 874 poděkování

Příklady dobré krizové komunikace

Příspěvek od Lukas.Blazej » 17 zář 2019, 22:15

V posledních dnech mi od několika lidí přišel příklad nevhodné krizové komunikace ze strany Pirátů. Napadlo mě, že by bylo fajn sdílet dobře zvládnuté vyhrocené situace ze strany komunálních zastupitelů, abychom se mohli inspirovat a připravit na obtížná veřejná vystoupení, které dříve či později čekají každého z nás.
Na úvod vkládám záznam ze zasedání zastupitelstva města Česká Kamenice (od 1:45:29), kde starosta Jan Papajanovský zvládl obhajovat zvýšení nájemného v obecních bytech před naštvaným sálem. Během celého zasedání věcně argumentoval, nenechal se vykolejit a deeskaloval vyhrocené situace (dokonce ani neměl na místě městskou policii). Z jeho reakcí na dotazy jsem se inspiroval a myslím, že by sdílení dobré praxe mohlo být přínosné pro všechny.
Tel. 778702712

Antonino
Příznivec Pirátů – Jihomoravský kraj
Příspěvky: 1105
Registrován: 04 pro 2018, 19:58
Profese: manažer & lektor
Dal poděkování: 991 poděkování
Dostal poděkování: 1214 poděkování

Re: Příklady dobré krizové komunikace

Příspěvek od Antonino » 17 zář 2019, 23:28

Lukas.Blazej píše:
17 zář 2019, 22:15
V posledních dnech mi od několika lidí přišel příklad nevhodné krizové komunikace ze strany Pirátů. Napadlo mě, že by bylo fajn sdílet dobře zvládnuté vyhrocené situace ze strany komunálních zastupitelů, abychom se mohli inspirovat a připravit na obtížná veřejná vystoupení, které dříve či později čekají každého z nás.
Na úvod vkládám záznam ze zasedání zastupitelstva města Česká Kamenice (od 1:45:29), kde starosta Jan Papajanovský zvládl obhajovat zvýšení nájemného v obecních bytech před naštvaným sálem. Během celého zasedání věcně argumentoval, nenechal se vykolejit a deeskaloval vyhrocené situace (dokonce ani neměl na místě městskou policii). Z jeho reakcí na dotazy jsem se inspiroval a myslím, že by sdílení dobré praxe mohlo být přínosné pro všechny.
Dobrý nápad. Ale imho užitečné budou i ty případy chybné komunikace, ne nutně jen Pirátů, s vysvětlením, co bylo chybné a jak by to mělo být správně (případové studie - z cizích chyb se učí nejefektivněji).
Tito uživatelé poděkovali autorovi Antonino za příspěvky (celkem 3):
Lenka.Kozlova, Vit.Jurasek, Lukas.Dolezal

Antonino
Příznivec Pirátů – Jihomoravský kraj
Příspěvky: 1105
Registrován: 04 pro 2018, 19:58
Profese: manažer & lektor
Dal poděkování: 991 poděkování
Dostal poděkování: 1214 poděkování

Re: Příklady dobré krizové komunikace

Příspěvek od Antonino » 03 úno 2020, 21:54

Aktuálně jeden příklad nezvládnuté krizové komunikace či krizového řízení:
viewtopic.php?f=75&t=50996
https://redmine.pirati.cz/issues/26614

Na začátku stačilo uznat zjevnou chybu a napravit ji. Velmi jednoduchá věc. Zatvrzelá a naprosto zbytečná neochota to udělat vs. zatvrzelá snaha o vyřešení vedla k podání ke KK a vyhrocuje se to a bude asi i dále a škody budou jen narůstat (pro všechny, ať do dopadne jakkoliv). A to to ještě nemají média a OČTŘ.

Poučení pro ostatní: Kvůli malé chybě nedělat velké chyby. Nenechat tu lavinu rozjet.

Proč to muselo tak daleko zajít? Padni komu padni. Věřím, že je to pro dobro Pirátů. Jen na zdravých základech lze budovat. I když to teď třeba bude bolet. OFFTOPICMne nejvíc.

Odpovědět

Zpět na „Zastupitelstva - společné potřeby zastupitelů“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host