ICT strategie města

Moderátoři: Zastupitele - komunalni, Zastupitele - krajsti

Uživatelský avatar
Lukas.Blazej
Republikový výbor
Příspěvky: 590
Registrován: 24 lis 2010, 18:04
Profese: Asistent v advokátní kanceláři
Bydliště: Ústí nad Labem - centrum
Dal poděkování: 613 poděkování
Dostal poděkování: 865 poděkování

ICT strategie města

Příspěvek od Lukas.Blazej » 12 bře 2017, 14:56

Ahoj,
byli jsme osloveni k připomínkování ICT strategie města Ústí nad Labem. Vzhledem k velikosti ji naleznete zde, na fórum dát nejde. Pokud by si na to někdo našel čas, byli bychom rádi. Vkládám do této části fóra pro případnou inspiraci v dalších městech.
Tel. 778702712

Uživatelský avatar
Ondrej.Profant
Poslanec Parlamentu ČR
Příspěvky: 7731
Registrován: 22 dub 2009, 23:55
Profese: Poslanec
Bydliště: Praha 8
Dal poděkování: 13735 poděkování
Dostal poděkování: 7441 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: ICT strategie města

Příspěvek od Ondrej.Profant » 14 bře 2017, 10:16

Pročetl jsem si manažerské shrnutí.

Zkušenost jasně říká, že takovéto traktáty nikdo nečte a nikdo se jimi neřídí (což je horší). Úřady jsou nimi však posedlé. Když se mrkneš na zkušenosti z Británie, tak tam mají krátké dokumenty, které ale opravdu něco kvalitního říkají. My jsme tento trend nasdíleli v Tezích digitální strategie, které Praha schválila:
teze.digitalni.strategie.pdf
(110.44 KiB) Staženo 28 x
Elektronický oběh dokumentů je líbivá věc, ale pouze pokud to doopravdy chtějí udělat. Pokud se zaseknou na tom, že to bude např. primátor odmítat a nebude dokumenty podepisovat elektronicky, tak to bude strašně polovičaté.

Velký plus za open data.

Jednotný ekonomický systém je největší past, protože směřuje k jednomu, při lepší vůli ke 3 dodavatelům. Toto je zakázka, která se musí pečlivě ohlídat. Výrazně lepší je zvolit nějaký decentralizovaný model, kde existují jasně definovaná API. Např. příspěvkovky jednotný systém nechtějí používat, raději zvolí běžné krabicové řešení - a není moc důvod proč jim něco nutit. Musíme si uvědomit, že to co vysoutěží veřejná správa prostě nebude uživatelsky přívětivé.

Z provozu určitě doopravdy potřebujete:
- service desk (jinak ani nevíte, co se vám v infrastruktuře děje)
- uložiště

Opatrný bych byl ke cloudu. Při špatném využití vůbec nemusí být levnější. Navíc předávat data občanů dál mi nepřijde pozitivní. Výrazně lepší by mi přišlo vybudovat kvalitní datové centrum kraje a měst(a) a mít ho ve své správě. Tam mít kvalitní velké uložiště, virtualizaci apod. Samozřejmě bych to stavěl na KVM.

DMS je další věc, která zní dobře, ale v praxi se pak nevyužívá.

Je tam toho ještě mnoho. Ze spoustou těch věcí mám reálné zkušenosti z veřejné správy. Např. vím kolik a jakých má co dodavatelů apod. Obecně vzato takovýto gigantický dokument nezvládnete opravit. Je potřeba začít od kratších dokuemntů, které určí to důležité. Tahle šíře dokumentu je skoro k dokuemntaci jednotlivých systémů, kde se může psát kolik výkonu žere který IS.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Profant za příspěvky (celkem 5):
Mikulas.Ferjencik, Frantisek.Kopriva, Vit.Jurasek, Vojtech.Pikal, Lukas.Blazej
profant.eu, poslanec

Odpovědět

Zpět na „Zastupitelstva - společné potřeby zastupitelů“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host