Vyjasneni pravidel na foru

Administrativní odbor vede seznam členů a spravuje členské příspěvky, administruje a moderuje webovou diskuse včetně předsedání jednáním na Internetu.

Moderátor: Odbor - administrativni

Uživatelský avatar
Marek.Necada
Zahraniční odbor
Příspěvky: 3265
Registrován: 05 lis 2009, 22:44
Profese: silozpytec
Bydliště: Helsinki
Dal poděkování: 8949 poděkování
Dostal poděkování: 6140 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyjasneni pravidel na foru

Příspěvek od Marek.Necada » 23 pro 2012, 13:15

Vojtech Pikal píše:A asi by se opravdu měla oddělit "Pravidla moderace" do samostatného dokumentu od "Pravidel fóra"..
To si nemyslím, to může zůstat dohromady. Ale mělo by se oddělit definování toho, co má či může moderátor dělat (pravomoce), od příručky, jak to má dělat.
Běžného uživatele fóra může zajímat, na základě čeho dostal ban, ale už je mu asi celkem jedno, jakým tlačítkem to moderátor udělal. (Kromě polohy tlačítek se jedná i o to, jak má moderátor používat tag iwiki apod.) Když se tohle směšuje, ten předpis je špatně čitelný.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Marek.Necada za příspěvky (celkem 4):
Petr.Kopac, Dalibor.Zahora, Ivan Sirko, Vojtech.Pikal
Místopředseda finských Pirátů
7ЗО 845 З7З
Долой царя!

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Vedoucí administrativního odboru
Příspěvky: 28592
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 24670 poděkování
Dostal poděkování: 20755 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyjasneni pravidel na foru

Příspěvek od Petr.Vileta » 24 pro 2012, 03:57

Petr Kopac píše:Ad Petr Vileta: fakt nevim, co Ti brani domluvit si co chces kde chces a pak to dat jako clensky podnet (dnes ci s novymi pravidly). Klidne to muzes domlouvat v hospode, nebo v Podpalubi, to je fakt putna.
Možná jsem to špatně popsal, tak příklad:

Napadne mě, že by bylo vhodné se vyjádřit k prezidentským kandidátům. Takže založím téma ve vnitrostranické diskusi a po 10 stránkách hádek se tam dojde k názoru, že na to Piráti nemají jednotný názor. Jenže někoho to může obtěžovat a "zdržovat od práce". Budiž, i takoví mezi námi jsou :)

Takže bych takové téma založil v Podpalubí, téma by mělo svoji anketu na získávání podpory, jako má členský podnět. A až by se v anketě získal potřebný počet hlasů (asi o něco méně než u členského podnětu), tak by se téma buď automaticky (skriptem), nebo ručně (administrátor), přesunulo do vnitrostranické diskuse a tam by se pokračovalo.

Aplikoval by se tím Rickův "princip hejna" (swarm). Kdo by zaujal v Podpalubí, dostal by se s tématem na palubu. Byl by to prostě takový předvýběr toho co je nebo není hovadina :) Spokojeny by mohly být obě strany současných sporů. Kdo by se nechtěl zajímat o "kdejakou blbost", ten by do Podpalubí vůbec nechodil. Na palubě by byl "čas na práci", protože by tam bylo jen to "důležité". A důležitým by se stalo i to, co by z Podpalubí přes hlasy v anketě na palubu probublalo.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvek:
Dalibor.Zahora
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů a fórista
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Vojtech.Pikal
Republikové předsednictvo
Příspěvky: 21447
Registrován: 19 srp 2010, 23:45
Profese: poslanec, informatik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 28522 poděkování
Dostal poděkování: 21990 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyjasneni pravidel na foru

Příspěvek od Vojtech.Pikal » 24 pro 2012, 04:26

Petře, ještě jednou. Chápeš, že je hovadina aplikovat jakákoliv moderátorská právidla v nemoderované diskuzi? (Přesun vlákna moderátorem odněkud někam je moderace. Je to její pomalu nejčastější úkol (kéž by byl))

Pokud se téma podpory kandidátů vyčerpá, tak se zavře. Zájemci se zcela svobodně mohou přesunout do podpalubí, pro mě za mě i s vláknem. V podpalubí k něčemu dojdou (třeba k tomu, že by se měl podpořit Zeman, co jí vím.) Pak
1) Je hovadina s tím jít znovu do vnitrostranické diskuze, kde už se to jednou probralo.
2) Je to nové téma - k něčemu se došlo a to je třeba prezentovat, je nový výchozí bod diskuze a nová diskuze.
3) Pokud jste tedy zformulovali nějaký ucelený názor v nějaké skupině (ať už na úrovni vnitrostranické diskuze, nebo v Podpalubí) je třeba tento názor předložit jednání a posvěcení či vyvrácení stranou. To neudělá vnitrostranická diskuze ani mediální odbor. To udělá jedině CF, RV, nebo výjimečně (kdyby jste třeba formulovali stanovisko k aktuální věci) RP. Těmto orgánům je to třeba správně předložit do příslušné podatelny, nebo jako podnět. (Zakonči diskuzi v podpalubí výkřikem - 10 vás tu podpořilo můj návrh, podpořte jeho projednání CF a plácneš odkaz na podání.)

Jasné?
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vojtech.Pikal za příspěvek:
Petr.Kopac
člen RP, AO, PO, ZO, FT;
místopředseda sněmovny a poslanec za Olomoucký kraj, člen AO OlK
Profil|fb| Tel: 776635258

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Vedoucí administrativního odboru
Příspěvky: 28592
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 24670 poděkování
Dostal poděkování: 20755 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyjasneni pravidel na foru

Příspěvek od Petr.Vileta » 24 pro 2012, 06:44

Vojtech Pikal píše:Petře, ještě jednou. Chápeš, že je hovadina aplikovat jakákoliv moderátorská právidla v nemoderované diskuzi? (Přesun vlákna moderátorem odněkud někam je moderace.
Já to asi fakt neumím vysvětlit :roll: tak na příkladu.

Bude probíhat členská schůze v salonku hospody. Proberou se všechny body programu a zbude poslední "nové návrhy a diskuse". A teď právě začne přesně to, co se děje ve fóru, že někdo navrhne A, další ho okřikne, že A je hloupost, ale B by se mělo projednat.

Můj návrh je, aby si na takové schůzi všichni připravili své návrhy někde na chodbě (na schůzi při kuřácké pauze, ale na fóru to jde souběžně) a teprve když A dostane podporu 1/5 členů, zařadí se k projednání na schůzi v bodu "nové návrhy". Jde o to, že na chodbě někdo navrhne A, diskutovat o tom bude 20 lidí, ale 1/5 členů to podpoří k projednání na schůzi. Naopak někdo navrhne B, diskutovat o tom bude 50 členů, ale pouze 2 si budou myslet, že se to má projednat na schůzi. A protože 2 nejsou 1/5, tak B má smůlu.

Jinými slovy tedy: kohokoliv něco napadne, dal by to nejprve do Podpalubí, tam by se o tom nemoderovaně diskutovalo a když to podpoří určitý stanovený počet členů, přesune se to na palubu. Přímo na palubu by mohli vkládat nová témata pouze volení členové orgánů a to většina ještě pouze v oboru své působnosti. Tedy Vileta by mohl nadhodit téma fundrasing, nebo způsob evidence darů, ale nemohl by nadhodit podporu prezidentského kandidáta. S tím bych musel začít hezky v Podpalubí a pro cestu na palubu získat dostatečnou podporu.

A to přesouvání témat z Podpalubí na palubu by fakt mohl dělat nějaký skript podle výsledku ankety. A nebo i moderátor, protože na palubě bylo mnohem méně práce s moderováním trollů a "zbytečných a otravných" témat. Nic takového by se tam téměř nemohlo vyskytnout. :)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvek:
Dalibor.Zahora
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů a fórista
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Vojtech.Pikal
Republikové předsednictvo
Příspěvky: 21447
Registrován: 19 srp 2010, 23:45
Profese: poslanec, informatik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 28522 poděkování
Dostal poděkování: 21990 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyjasneni pravidel na foru

Příspěvek od Vojtech.Pikal » 24 pro 2012, 12:02

Já ti nerozumím. Chceš členské iniciativě dát do cesty více překážek nebo co?
Kdo bude moderátorsky zasahovat v nemoderátorské diskuzi a původně nemoderované vlákno přesouvat do moderované části? Chceš omezit oprávnění hlasovat v Podpalubí jen na členy?
Tvojí chodbou je fórum Členské podněty.

Končím v téhle debatě.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vojtech.Pikal za příspěvek:
Ivan Sirko
člen RP, AO, PO, ZO, FT;
místopředseda sněmovny a poslanec za Olomoucký kraj, člen AO OlK
Profil|fb| Tel: 776635258

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Vedoucí administrativního odboru
Příspěvky: 28592
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 24670 poděkování
Dostal poděkování: 20755 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyjasneni pravidel na foru

Příspěvek od Petr.Vileta » 24 pro 2012, 18:24

Vojto, nejde o veci, o kterych se ma hlasovat. Jde o to, co se vubec ma projednavat, cim se Pirati maji zabyvat. Jde o forum Vnitrostranicka diskuse. Cituji z popisu tohoto fora:
Vnitrostranická diskuze
Diskuze o věcech přesahujících působnost orgánů, netýkajících se programu nebo o straně jako celku.
Krasne to ted predvedl predseda, kdyz do Vnitrostranicke diskuse vlozil tema "Je homosexualita nemoc?". :D Pro nekolik malo jedincu to mozna opravdu je tema hodne diskuse, ale pro vetsinu z nas to je skutecne pitomost, ktera si zadnou vazne minenou diskusi nezaslouzi. Tady je to zrejme, ale u mnohych temat to tak zrejme neni.
Napriklad Ivan Sirko nadhodil tema "Pravo nebyt chudy jako zakladni lidske pravo". Jemu to pripada dulezite, me to pripada jako blbost, kterou nelze presne definovat, nelze ji vymahat, ani zarucit. Jenze kdo to posoudi, kdo nas rozsoudi? Vedouci AO? Jeden clovek ma posuzovat, co je hodno diskuse a co patri do Podpalubi? At tam bude kdokoliv, tak je to porad jen jeden clovek se subjektivnim pohledem. Prave proto navrhuji o vsem zacit diskutovat "na chodbe" a az kdyz to jako "tema hodné seriozni diskuse" uzna urcity pocet lidi, tak to zacit projednavat jaksi oficialne. Nemusi se o tom nakonec ani hlasovat, jen se to projedna. Uz behem samotne diskuse se muze ukazat jakasi "opticka vetsina", projevi se vetsinovy nazor a autor podnetu ani zadne hlasovani nevyvola, protoze uz predem odhadne, jak by dopadlo. Pokusim se o vyvojovy diagram:
  • Zalozim tema v Podpalubi
    • nikdo o tom nechce diskutovat
      • tema umira na nezajem
    • dost lidi o tom diskutuje
      • ziskam podporu k projednani na palube
        • tema se dostane na palubu
      • neziskam podporu k projednani na palube
        • tema umira na nepodporu
Vsimni si, ze jsme porad v podpalubi a jen v jedinem pripade by se to preneslo na palubu, at uz do Vnitrostranicke diskuse, Projektu, nebo kamkoliv jinam.

Mozna to spatne chapu ja, ale me se zda, ze se tu vede spor prave o tom, ze se v nasem "pracovnim nastroji" objevuji temata, ktera spousta lidi povazuje za pitomosti a posila je do p...odpalubi :)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvek:
Dalibor.Zahora
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů a fórista
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Vojtech.Pikal
Republikové předsednictvo
Příspěvky: 21447
Registrován: 19 srp 2010, 23:45
Profese: poslanec, informatik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 28522 poděkování
Dostal poděkování: 21990 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyjasneni pravidel na foru

Příspěvek od Vojtech.Pikal » 24 pro 2012, 20:40

Počkat, o čem se tu bavíme?

O vnitrostranické diskuzi? Tam mohou hlasovat RegP a Členové (btw. popisek vnitrostranické dizkuze jsem doplňoval ve chvíli kdy jsem vyhlašoval svátky, takže je otázkou, jestli je správný. Bude se muset upřesnit.)

"Je homosexualita nemoc?" ení téma pro vnitřní záležitosti strany - buď je to diskuze programová a patří co-já-vím do zdravotnictví, nebo je to úplně mimo program a naši politiku a pak to patří do Podpalubí.
"Právo nebýt chudý jako základní lidské právo" je jednoznačně věc programová a má se diskutovat ve fóru příslušné komponenty.
Do vnitrostranické diskuze patří věci jako oddělení RV a RP, hlavní moderátor jako funkce volená CF, nominace Libora MIchálka, diskuze o podpoře někoho v prezidentských volbách, zprovoznění palcování na fóru CF, diskuze o právních názorech na rozhodnutí RK, organizace voleb, organizace CF apod. Třeba téma Pirátky tu bylo hodně dlouho tolerováno, protože prostě dikutovalo postavení žen v Pirátské straně, což může být hodnotná vnitrostranická diskuze. Zmizelo ve chvíli, kdy se z něj stala akce vánočního pečení a i to bylo na hraně. (Klidně bych tu organizace vnitropirátské akce nechal -Pirvestry apod.)
To jsou celostranická témata, která nespadají výhradně pod nějaký odbor.

Chápu dobře že pro tebe "Paluba = vnitrostranická diskuze"? V Podpalubí mají být dvě věci: 1) Co patří na Palubu, ale nám se o tom nechce diskutovat pod moderátorským dohledem; 2) Co na palubu vůbec nepatři. (Z podpalubí vybírám třeba Sexuální úchylky a praktiky.

(... musim, nedopíšu to, zítra)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vojtech.Pikal za příspěvek:
Ivan Sirko
člen RP, AO, PO, ZO, FT;
místopředseda sněmovny a poslanec za Olomoucký kraj, člen AO OlK
Profil|fb| Tel: 776635258

Uživatelský avatar
Vaclav Malek
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 8117
Registrován: 12 čer 2009, 01:32
Profese: filozof času, meta-politik
Dal poděkování: 4877 poděkování
Dostal poděkování: 8358 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyjasneni pravidel na foru

Příspěvek od Vaclav Malek » 24 pro 2012, 23:57

V nových podmínkách je pár věci s kterými nesouhlasím, protože bych je řešil jinak ( technicky... stroje zatím nemají emoce ;) ). Nicméně pokud budete nějaká nová pravidla tvořit, zkuste být přesnější také v pravidlech BANování... zejména co se týká prohřešku a délky.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vaclav Malek za příspěvek:
Dalibor.Zahora

Uživatelský avatar
Roman.Kucera
Garant programového bodu
Příspěvky: 15097
Registrován: 14 zář 2010, 10:04
Profese: IT
Bydliště: Praha, Letná
Dal poděkování: 9657 poděkování
Dostal poděkování: 17393 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyjasneni pravidel na foru

Příspěvek od Roman.Kucera » 25 pro 2012, 02:08

Nejsem proti BANování jako takovému. Když někdo opakovaně porušuje pravidla fóra AO, at dostane ban na fórum AO. Ale v žádném případě nesmí dostat globální BAN. Pokud to nejde technicky vyřešit, aby dostal selektivní ban, tak holt musíme slovo BAN vyškrtnout ze svého slovníku.

Vileťáku, Vojta má pravdu v tom, že není košer přesunout vlákno z podpalubí do moderované části. Ale je zcela košer tam založit "fork" toho podpalubního vlákna. Sice to povede k duplicitě vláken, kde se jedná o tomtéž, ale jednak k tomu dochází už teď stejně, jednak má princip svobody slova větší váhu než efektivita slovního průjmu :-)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Roman.Kucera za příspěvky (celkem 3):
Dalibor.Zahora, Ivan Sirko, Vojtech.Pikal
Pirátem se člověk nestává, pirátem se rodí!

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Vedoucí administrativního odboru
Příspěvky: 28592
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 24670 poděkování
Dostal poděkování: 20755 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyjasneni pravidel na foru

Příspěvek od Petr.Vileta » 25 pro 2012, 06:52

Vojtech Pikal píše:"Právo nebýt chudý jako základní lidské právo" je jednoznačně věc programová a má se diskutovat ve fóru příslušné komponenty.
Do vnitrostranické diskuze patří věci jako oddělení RV a RP, hlavní moderátor jako funkce volená CF, nominace Libora MIchálka, diskuze o podpoře někoho v prezidentských volbách, zprovoznění palcování na fóru CF, diskuze o právních názorech na rozhodnutí RK, organizace voleb, organizace CF apod.
No vidíš, já to zase chápu trochu jinak. Pokusím se vysvětlit mé myšlenkové pochody :D

Já osobně téma "Právo nebýt chudý jako základní lidské právo" pokládám za takovou pitomost, že by se mělo nejprve diskutovat o tom, jestli se o tom vůbec chceme bavit. Tedy za stávající struktury fóra a platných pravidel, by se o tom nejprve diskutovalo ve Vnitrostranické diskusi asi tak, že Ivan Sirko by to rád viděl v programu, já naopak v p...odpalubí :twisted: Teprve když bychom si ujasnili, že je to téma hodné diskuse jako o programovém bodu, tak by se to přeneslo do té části fóra, kde se diskutuje o programových bodech.

Já totiž dodnes chápal Vnitrostranickou diskusi jako jakési základní fórum, kam každý (člen/RegP) může vložit nějaké téma, které on sám pokládá za důležité a teprve když se v diskusi ukáže, že si to nemyslí sám, přesune se to do nějakého "nadřazeného" nebo "specializovaného" fóra, třeba do Program, podatelny nějakého orgánu, fóra pro změny předpisů atd. Je fakt, že Členské podněty tohle moje chápání struktury a používání fóra trochu nabourávají. :?

Možná by se měl napsat nějaký stručný návod, kam mám vložit nové téma, když mě něco napadne a myslím to vážně. Samozřejmě pro nevážné tlachy je Podpalubí, pro jednoduché oznámení jsou podatelny, ale už u Vnitrostranické diskuse, Úkoly a projekty a dalších to není tak jednoznačné, kam kdo co může nebo nesmí. Pokud takový návod existuje, nenašel jsem ho.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvky (celkem 3):
Libor.Spacek, Vojtech.Pikal, Jan.Kochert
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů a fórista
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Odpovědět

Zpět na „Administrativní odbor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host