Zavádění ETCS a konverze trakce

Moderátoři: Republikové předsednictvo - asistenti, Vedoucí centrálních orgánů, Krajske expertni tymy - vedouci

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Zavádění ETCS a konverze trakce

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Na základě jednání Řídicí rady společného IDS se dne 19. března 2021 uskutečnilo jednání zástupců KET doprava s představiteli ROPIDu a IDSK.

Za KET doprava přítomni: Ondřej Kališ, Petr Procházka, Michal Kliský
Za ROPID a IDSK přítomni: Václav Haas, Andrej Hoffman, Pavel Winter
  • ROPID a IDSK upozorňují na zásadní ekonomické dopady připravované konverze trakce a zavádění ETCS na železnici, zejména z důvodu nutnosti pořizování nových nebo nákladné technické úpravy stávajících vozidel
  • Piráti obecně podporují konverzi i zavádění ETCS
  • Na schůzce podrobně diskutovány výhody a dopady zavádění, reálné možnosti a stávající plány MD a SŽ
  • Závěrem: Určitě nežádáme (ROPID, IDSK ani KET) protestovat proti konverzi a zavádění ETCS obecně. Problém spočívá v nesystémové a nedopracované přípravě, zejména harmonogramu zavádění. Pro kraj se jedná o velmi výrazné náklady, které ale lze výrazně snížit, pokud se podaří postup zavádění vhodně koordinovat.
  • Z pohledu ROPIDu i KETu doprava SčK by bylo vhodné prosazovat důkladnou koordinaci zavádění konverze i ETCS v oblasti SčK.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 2):
Jiri.Snizek, Marek.Krejpsky

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“