Za KET doprava přítomni: Ondřej Kališ, Petr Procházka, Michal Kliský
Za ROPID a IDSK přítomni: Václav Haas, Andrej Hoffman, Pavel Winter
- ROPID a IDSK upozorňují na zásadní ekonomické dopady připravované konverze trakce a zavádění ETCS na železnici, zejména z důvodu nutnosti pořizování nových nebo nákladné technické úpravy stávajících vozidel
- Piráti obecně podporují konverzi i zavádění ETCS
- Na schůzce podrobně diskutovány výhody a dopady zavádění, reálné možnosti a stávající plány MD a SŽ
- Závěrem: Určitě nežádáme (ROPID, IDSK ani KET) protestovat proti konverzi a zavádění ETCS obecně. Problém spočívá v nesystémové a nedopracované přípravě, zejména harmonogramu zavádění. Pro kraj se jedná o velmi výrazné náklady, které ale lze výrazně snížit, pokud se podaří postup zavádění vhodně koordinovat.
- Z pohledu ROPIDu i KETu doprava SčK by bylo vhodné prosazovat důkladnou koordinaci zavádění konverze i ETCS v oblasti SčK.