Schůzky KET doprava a infrastruktura SčK

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, Krajske expertni tymy - vedouci

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Schůzky KET doprava a infrastruktura SčK

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Prostor pro online setkávání KET doprava je vytvořen zde: https://jitsi.pirati.cz/KET-doprava-strednicechy

Není-li uvedeno jinak, jsou setkání KETu uvedená v tomto vlákně otevřená všem zájemcům o aktivní spolupráci i pozorovatelům.

V případě zájmu o konzultaci s KET doprava se můžete buď obrátit na mě - ideálně přes fórum, Zulip nebo pirátský mail. V případě konkrétního tématu lze založit vlákno zde nebo téma na Zulipu. Zájemci členství v týmu nebo o aktivní spolupráci se mohou přihlásit obdobnými způsoby.

Odkaz na Zulip KET doprava: https://zulip.pirati.cz/#narrow/stream/ ... .20doprava

Zulip by měl být využíván spíše pro méně formální jednodušší diskusi, složitější témata by měla být řešena pokud možno zde na fóru, kde se lze více rozepsat a diskuse je snáze přístupná všem členům a zájemcům o pirátkou politiku.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 3):
Jiri.Snizek, Jan.Licka, Roman.Moravek

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Schůzky KET doprava a infrastruktura SčK

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Ve středu 25. listopadu od 19:00 se uskuteční online setkání KET doprava s Piráty z Újezda nad Lesy především k tématům dopravy z východní části pražské aglomerace, která má značný vliv na tuto část Prahy.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Jiri.Snizek

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Jiri.Snizek
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2827
Registrován: 19 lis 2017, 10:01
Profese: školitel software pro veřejnou správu
Bydliště: Kolín
Dal poděkování: 7363 poděkování
Dostal poděkování: 3544 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Schůzky KET doprava a infrastruktura SčK

Příspěvek od Jiri.Snizek »

Děkuju moc Ondrovi za organizaci. Omluvte prosím mou neúčast. Budu zde: https://praha.camp/program/5fa2aaadb355 ... ho-regionu

"Pokračujeme v sérii večerů, věnované rozvoji města a diskusím o aktuálních tématech, pod patronací náměstků primátora Petra Hlaváčka a Adama Scheinherra. Tentokrát se zaměříme na specifické téma, a to na přesah územního plánování za hranice Prahy, na koordinaci a vazby v Metropolitním regionu. Porovnáme rozvojové plochy obcí, probereme dopravu, zmíníme i výstupy z mezinárodních výzkumů, kde měla Praha zastoupení. Prezentaci si připravili architekti Jaromír Hainc, ředitel sekce detailu města IPR Praha a Filip Foglar vedoucí kanceláře Petra Hlaváčka SE1 MHMP. Pozvání do diskuse přijali vzácní hosté, a to Martin Kupka, Petr Borecký, Věslav Michalik a Jiří Snížek."
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Snizek za příspěvky (celkem 2):
Jan.Licka, Ondrej.Kalis

721 356 719, jiri.snizek@pirati.cz, středočeský radní pro regionální rozvoj a územní plánování, náměstek hejtmanky Středočeského kraje https://stredocesky.pirati.cz/lide/jiri-snizek/

Cílem politiky Pirátů je svobodná, vzdělaná a digitálně propojená společnost. Protože jedině ta vede k moderní, udržitelné a prosperující ekonomice, která umožní vysokou kvalitu života v budoucnosti.

https://swarmwise.pirati.cz/

Uživatelský avatar
Jan.Licka
Předseda/předsedkyně místního sdružení
Příspěvky: 378
Registrován: 28 dub 2017, 14:15
Profese: Manufacturing Engineer
Bydliště: Benešov
Dal poděkování: 1006 poděkování
Dostal poděkování: 840 poděkování

Re: Schůzky KET doprava a infrastruktura SčK

Příspěvek od Jan.Licka »

Ještě doplním, že vaše podněty z 25.11. přetavím do zpětné vazby pro krajský výbor dopravy, který proběhne (pravděpodobně) 7.12.
(Nejen) v dopravě se příští rok bude brutálně šetřit a je potřeba si říct, kde to bude nejméně bolet.

Dávat druhým vyrůst
:idea: infrastruktura / automatizace / logistika

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Schůzky KET doprava a infrastruktura SčK

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Jiri.Snizek píše: 20 lis 2020, 16:11 "Pokračujeme v sérii večerů, věnované rozvoji města a diskusím o aktuálních tématech, pod patronací náměstků primátora Petra Hlaváčka a Adama Scheinherra. Tentokrát se zaměříme na specifické téma, a to na přesah územního plánování za hranice Prahy, na koordinaci a vazby v Metropolitním regionu. Porovnáme rozvojové plochy obcí, probereme dopravu, zmíníme i výstupy z mezinárodních výzkumů, kde měla Praha zastoupení. Prezentaci si připravili architekti Jaromír Hainc, ředitel sekce detailu města IPR Praha a Filip Foglar vedoucí kanceláře Petra Hlaváčka SE1 MHMP. Pozvání do diskuse přijali vzácní hosté, a to Martin Kupka, Petr Borecký, Věslav Michalik a Jiří Snížek."
K tomu doplním. Větší města mají povinnost zpracovávat SUMP (plány udržitelné městské mobility). Pro pražskou aglomeraci vznikl Plán udržitelné mobility Prahy a okolí, který je však příkladem nedostatků první generace SUMP. Je zpracovaný tak nějak z povinnosti (vážou se na něj dotace EU), nějaká plnohodnotná analýza a reálný cíl zvýšení podílu udržitelné mobility tak trochu chybí. SUMP by měl být také připraven ve spolupráci s relevantním aglomeračním regionem (zde SčK) a relevantními obcemi v aglomeraci - zdůrazňuji spolupráci, nikoliv formální akceptování ze strany SčK.

ad úspory v dopravě. Přichází krize, příští roky budou ve znamení úspor. To ale neznamená zahodit racionalitu ani přikročit ke zdánlivě jednoduchým řešením. Udržitelná doprava směřuje v dlouhodobém horizontu i k efektivitě ekonomické. Naším úkolem s ohledem na program Pirátů i programové prohlášení rady kraje bude bojovat o podporu veřejné dopravy i pěší a cyklistické dopravy tam, kde má nevyužitý potenciál. ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Jan.Licka

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Zápis ze schůzky KET doprava 25. listopadu 2020

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Schůzka na téma dopravy v oblasti Újezda nad Lesy a Úval

Přítomni: Ondřej Kališ, Jan Lička, Petr Procházka, Marek Havrda, Lucie Doležalová, Blanka Charvátová, Jan Černý, Petr Pšenička
  • Úvod, představení účastníků. Blanka Ch. uvádí téma schůzky a předává slovo Markovi H., aby vysvětlil téma dopravy v Újezdě podrobně.

    Marek H:
  • máme podrobnou analýzu dopravy v oblasti Újezda, Klánovic a okolí, vč. průzkumu aktuální poptávky, zahrnující i směrový průzkum IAD
  • P+R Klánovice - jsme zásadně proti navýšení kapacity oproti současnosti; smysl by mělo usměrnění parkování, ale bez zvýšení kapacity, důvody pro to jasně vyplývají z analýzy
  • P+R by jednak bylo kapacitně nadbytečné, znamenalo by kácení v lese, a zejména by vlivem indukované dopravy ještě více zatížilo křižovatku Novosibřinská × Staroklánovická
  • IAD do Klánovic dominantně přijíždí z nejbližších MČ a obcí, dopravy z větší vzdálenosti je výrazná menšina; ale P+R by je přilákalo, dnes je odrazují také špatné možnosti parkování
  • smysl má posílení MHD z některých směrů (především Květnice, Dobročovice, Koloděje), kde busy nenavazují na každý vlak; docela hodně IAD přijíždí i z Újezda nad Lesy, naopak z Klánovic téměř nikdo (mají ve špičkách přípoj na úplně všechny vlaky z celého území, velkou část spojů si ale Klánovice financují samy)
  • důležité je také vytvoření sítě cyklostezek a parkoviště B+R
  • velmi zásadní je stavba P+R Tuklaty, jehož umístění je dopravně téměř ideální (u žel. zastávky s intervalem cca 15 min, mimo zastavěné území, bezprostředně u I/12, dostatečně daleko před Prahou)
  • další zásadní problém pro Újezd je propustnost silnice směr Běchovice (problém vzniká na křižovatce s ul. Mladých Běchovic); pro řešení by bylo dobré zajistit regulaci na vjezdu ještě před Úvaly (problém zejména se stanovisky Policie ČR)

    Jan Č:
  • vedení města Úvaly plánuje parkovací zóny kolem nádraží; JČ (Piráti) a spolek PRO Úvaly je proti tomu, pokud nejprve nedojde k posílení VHD a zkvalitnění cykloinfrastruktury, jinak parkovací zóny pouze posunou auta od nádraží kousek dál a jejich zřízení a kontrola bude drahá. Navýšení parkovacích míst v okolí nádraží nepodporuje v Úvalech nikdo.
  • JČ (Piráti) a PRO Úvaly v Úvalech zásadně podporují přeložku I/12, která z Úval a Újezda odvede výraznou část tranzitu směřující k centru Prahy a Pražskému okruhu
  • rovněž podporují stavbu P+R Tuklaty
  • potřeba je také přeložka II/101 Úvaly - MÚK Jirny (D11), zejména s ohledem na připravované navazující úseky
  • zásadní důraz na posilování VHD
  • Úvaly se snažily prosadit okružní křižovatky na I/12, ŘSD s tím nemá problém, stavby mají ÚR, ale kvůli negativnímu stanovisku Policie ČR nebylo vydáno SP - je zapotřebí řešit; bylo komunikováno i s nadřízeným z krajského ředitelství Policie ČR, ale názor nadřízených nebyl respektován (Ondřej K. doplnil, že lze řešit dál odvoláním a přezkumem stanoviska; je žádoucí řešit i systémově na úrovni celostátního RT)

    Petr Pšenička:
  • pro stavbu P+R je nutná větší koordinace kraje se SŽ (SŽ má prostředky na stavbu P+R)

    Petr Procházka:
  • je zapotřebí komunikovat s radními kraje reálné možnosti (mj. spolupráci se SŽ atd.)
Účastníci vyjádřili souhlas s předloženými argumenty a závěry. Závěry ze schůzky budou podkladem pro další práci KETu.
Naposledy upravil(a) Ondrej.Kalis dne 26 lis 2020, 11:01, celkem upraveno 1 x.
Důvod: zapracování připomínek k zápisu
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 2):
Jan.Licka, Roman.Moravek

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Jan.Licka
Předseda/předsedkyně místního sdružení
Příspěvky: 378
Registrován: 28 dub 2017, 14:15
Profese: Manufacturing Engineer
Bydliště: Benešov
Dal poděkování: 1006 poděkování
Dostal poděkování: 840 poděkování

Re: Schůzky KET doprava a infrastruktura SčK

Příspěvek od Jan.Licka »

Jsem dojat :) Zápis z KETu jsem tu na Foru už dlouho neviděl.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Licka za příspěvky (celkem 2):
Jiri.Snizek, Ondrej.Kalis

Dávat druhým vyrůst
:idea: infrastruktura / automatizace / logistika

Uživatelský avatar
Jan.Cerny
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 32
Registrován: 09 úno 2019, 23:11
Profese: technik&zastupitel
Dal poděkování: 17 poděkování
Dostal poděkování: 91 poděkování

Re: Schůzky KET doprava a infrastruktura SčK

Příspěvek od Jan.Cerny »

jen malá úprava - v Úvalech jsem byl zvolen na kandidátce místního spolku PRO Úvaly. Ostatní zastupitelé (zatím) Piráti nejsou. Spolek vedu, takže má obdobné stanovisko.

Super debata a je dobré, že máme obdobné přístupy i cíle.

Jan Č:
vedení města Úvaly plánuje parkovací zóny kolem nádraží; JČ (Piráti) a spolek PRO Úvaly je proti tomu, pokud nejprve nedojde k posílení VHD a zkvalitnění cykloinfrastruktury, jinak parkovací zóny pouze posunou auta od nádraží kousek dál a jejich zřízení a kontrola bude drahá. Navýšení parkovacích míst v okolí nádraží nepodporuje v Úvalech nikdo.
JČ (Piráti) a PRO Úvaly v Úvalech zásadně podporují přeložku I/12, která z Úval a Újezda odvede výraznou část tranzitu směřující k centru Prahy a Pražskému okruhu
rovněž podporují stavbu P+R Tuklaty
potřeba je také přeložka II/101 Úvaly - MÚK Jirny (D11), zejména s ohledem na připravované navazující úseky
zásadní důraz na posilování VHD
Úvaly se snažily prosadit okružní křižovatky na I/12, ŘSD s tím nemá problém, stavby mají ÚR, ale kvůli negativnímu stanovisku Policie ČR nebylo vydáno SP - je zapotřebí řešit; bylo komunikováno i s nadřízeným z krajského ředitelství Policie ČR, ale názor nadřízených nebyl respektován (Ondřej K. doplnil, že lze řešit dál odvoláním a přezkumem stanoviska; je žádoucí řešit i systémově na úrovni celostátního RT)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Cerny za příspěvek:
Ondrej.Kalis
Uživatelský avatar
Blanka.Charvatova
Příspěvky: 785
Registrován: 20 črc 2018, 10:04
Profese: Na dovolené, nerušit.
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 719 poděkování
Dostal poděkování: 2176 poděkování

Re: Schůzky KET doprava a infrastruktura SčK

Příspěvek od Blanka.Charvatova »

Za újezdské díky za pozvání, včerejší debata byla, myslím si, dobrým vykročením k naší další spolupráci.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Blanka.Charvatova za příspěvek:
Ondrej.Kalis

Na dovolené, nerušit.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Schůzky KET doprava a infrastruktura SčK

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Ve středu 16. prosince od 18:30 se na Jitsi uskuteční další setkání KET doprava.

Hostem bude vedoucí KET doprava JčK @Rudolf.Zak, případně i jím přizvaní kolegové.

Na programu bude spolupráce s KET doprava Jihočeského kraje a následně výstupy z prvního jednání výboru pro dopravu (uskuteční se v pondělí 14. 12.). Další témata budou vybírána např. ze seznamu témat na Zulipu.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 3):
Jan.Licka, Jiri.Snizek, Roman.Moravek

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“