Z deníčku vedoucí PO

Personální odbor má na starosti zapojování dobrovolníků do činností strany, zejména práci s nováčky a dobrovolníky a koordinaci úkolů.

Moderátor: Personální odbor - celý

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jana.Kolarikova
Personální odbor
Příspěvky: 1862
Registrován: 03 srp 2012, 13:52
Profese: OSVČ
Dal poděkování: 1798 poděkování
Dostal poděkování: 2752 poděkování

Z deníčku vedoucí PO

Příspěvek od Jana.Kolarikova »

Vlastně ani nemůžu uvěřit tomu, že už jsem vedoucí PO 2 roky. Ten čas utíká hodně rychle. Tahle pozice mi hodně dala i vzala. Teď bych zkusila shrnout to, co se nám povedlo a nepovedlo. Záměrně píšu “nám”, protože jsme jeden dobře fungující tým.

Síť krajských koordinátorů:
Po mém nástupu do funkce proběhla výběrová řízení na koordinátory ve všech krajích. Mám radost, že někteří z nich pro nás pracují dodnes. V průběhu dvou let samozřejmě někteří odešli, nebylo jich ale mnoho. Mám za to, že síť krajských koordinátorů je fungující tým, ba co víc, z některých se stali i velmi dobří přátelé. Jsou to obětaví lidé, kteří mají soft-skills na vysoké úrovni a motivaci dělat pro Piráty to nejlepší.

Zavedli jsme:
- sdílení know- how: máme disk pro koordinátory, kam každý přidává své nápady, návody, dobrou praxi
- fungující úkolování přes redmine
- pondělní souhrn úkolů - každé pondělí přijde koordinátorům, mail, na co se mají ten týden soustředit, odkazy vedou na úkoly do redmine. Zadávat práci přehledně je podle mě velmi důležité.
- celostátní akce: hromadně se zapojujeme např. do Ukliďme Česko
- pravidelné setkání 1x za 14 dní (dříve na mumble) na jitsi, na kterém řešíme, co kdo zrovna dělá, co se komu povedlo, jakou dobrou praxi by rád sdílel, předáváme si know-how a motivujeme se.
- team-buildingy - probíhají vánoční setkání koordinátorů, loni jsem je v létě vzala na vodu, letos jsme jeli do kempu a vyzkoušeli si třeba airsoft nebo aquazorbing (všechny team-buildingy pojímáme low-cost).
- občasné celodenní školení pro koordinátory, kde řešíme aktuální věci, práci se systémy atd. Koordinátoři se velmi často dostanou do role školitelů, protože nejlepší je mít v týmu lidi, kteří jsou v něčem lepší než vy.
- nově zkoušíme systém stáží v ostatních krajích. Koordinátor vyjede do jiného kraje, absolvuje nějakou místní akci, je k ruce místnímu koordinátorovi, navzájem si dávají zpětnou vazbu o tom, co by se dalo dělat jinak nebo lépe, po návratu výjezdní koordinátor sepíše, co se mu líbilo a tipy pro ostatní. Pohled zvenčí je totiž důležitý, chceme zabránit profesní slepotě. Byla bych ráda, aby koordinátoři absolvovali stáže minimálně 2x ročně.
- systém hodnocení - přehlednou tabulku, kde si koordinátoři mohou dohledat, které úkoly ještě nemají splněné. Tato tabulka je navázána na systém hodnocení.
výkazy na fóru, které jsou souhrnem měsíční práce (moje výkazy naleznete na redmine nebo tady), aby se členové nemuseli prodírat výkazy na Redmine a přesto měli rychlý přehled
- v některých krajích jsme najeli na systém dvou koordinátorů na poloviční úvazek, aby se mohli vzájemně zastupovat a vypomáhat si

A to nejdůležitější: vybudovali jsme si kvalitní tým lidí s dobrým team-spiritem, s pocitem bezpečí a vědomím, že si můžeme všichni navzájem dávat konstruktivní zpětnou vazbu.
Mám tým lidí, kteří jsou schopní, výkonní, ale zároveň empatičtí a se srdcem na pravém místě.

Co se nepovedlo:
Bohužel nebyla zavedena supervize týmu z důvodu nedostatečného rozpočtu. Ve světle novějších událostí se to ukazuje jako chyba a příště budu více trvat na alokaci prostředků na takto důležitou věc.

Výběrová řízení:
Za dobu mého působení se s výběrovými řízeními roztrhl pytel. Celkem jsme jich za personální odbor udělali 156 (už se nedivím, že jsem unavená :D) včetně tvorby úkolů na assessment centra (ta nebyla všude), první velké sněmovní výběrové řízení je bráno jako jedno (takže v reálu je toho ještě víc).
Dělám výběrová řízení pro poslanecký klub, ostatní odbory i pro kraje, nově pak pomáhám i s výběrovými řízeními do Europarlamentu.
Vzniknul jednoduchý manuál “Jak na výběrová řízení

Pořád platí, že kdokoli požádá o pomoc s výběrovým řízením, dostane ji.

Co se nepovedlo:
některá výběrová řízení trvala déle, než bych chtěla. Bohužel to bylo zejména z kapacitních důvodů (ze začátku jsem byla “na centrále” sama, poté jsem měla asistentku na ½ úvazek)


Výplaty a smlouvy:

- nastavili jsme proces fungování s externí účetní firmou, podklady pro smlouvy DPP připravuje každý měsíc PO.
- smlouvy pro IČO jsou nahrávány do Nalodění a žádosti jsou navázány na smlouvu. PO pak uděluje odměny koordinátorům s přihlédnutím k názorům dalších lidí, kteří s ním spolupracují.
- na vaši žádost vám PO připraví smlouvu, kterou stačí s dodavatelem jen podepsat

Vzdělávání:
- zavedli jsme lídrovský alternativní rozvojový program (LARP)
- děláme velká školení zastupitelů (Dlabačov)
- vytváříme manuály (např. Vítej u Pirátů, práce s redmine…)
- sebevzdělávání: vzdělávají se koordinátoři, vzdělávám se i já (namátkou jsem třeba navštívila dvoudenní happiness conference, kurz emoční inteligence nebo manažerských dovedností)

Co se nepovedlo: vzhledem k omezeným kapacitám školitelů neprobíhá školení tak často, jak bychom chtěli a materiály ještě nejsou přehledně v sekci nalodění.

Informovanost členské základny:
Jak jsem avizovala již před dvěma roky, zavedla jsem celostátní newsletter, který každý týden dostává celá členská základna a který obsahuje souhrn aktuálních důležitých vnitrostranických informací.

Co se nepovedlo:
Stále ještě nejsou zavedeny krajské newslettery z Nalodění, nicméně doufám, že brzy budou. Prozatím volí koordinátoři jiná řešení.

Rozvoj:
- povedlo se rozšířit myšlenku KET (se kterou přišli piráti z JčK Josef Soumar a Tomáš Posekaný). Typický příklad iniciativy zdola. PO přišla myšlenka dobrá, tak jsme natočili video, dotáhli aktéry na Dlabačov, aby myšlenku představili a s pomocí koordinátorů jsme začali stavět KETy po celé ČR a propojovat je. Nyní se konečně začíná dařit i propojení s resortními týmy ve sněmovně.
- máme facilitátorku, která je ochotná pomoci s vedením diskuzí se vznětlivým potenciálem.
- zaškolování dalších sil do PO: protože jsem si vědoma toho, že po příštích krajských volbách se s výběrovými řízeními roztrhne pytel, našla jsem lidi, kteří se tomu chtějí věnovat. Projdou tréninkem, naučí se pirátské standardy a na podzim si pak agendu společně rozdělíme (počítám s DPP na přechodné období, protože to bude tolik práce, že to nelze dělat zadarmo). Na tomto spolupracujeme společně s Josefem Blahem, Lucií Šiřinovou a Rudolfem Špotákem, kteří prošli poptávkovým řízením, projevili zájem to dělat a mají k tomu předpoklady (je potřeba myslet dopředu).

VIZE:
V příštím volebním období může vedoucí PO počítat s jedním člověkem navíc na centrále, což je jistě pozitivní. Jedná se o zástupce vedoucí/ho na ½ úvazek. Byla bych i pro víc, ale nemohu ponížit náklady na síť koordinátorů, která skvěle šlape. Vycházím tedy z aktuálního návrhu rozpočtu RP. Za sebe bych určitě preferovala minimálně zástupce na plný úvazek.

Jako hlavní pilíře 4 pilíře vidím:

Vzdělávání členů:
- vzdělávání členské základny skrz návody a školení
- vzdělávání zastupitelů
- vzdělávání příznivců - kdo je připraven, není překvapen
- s koordinátory plánujeme točit vzdělávací videa týkající se pirátských návodů a systémů, abychom dosáhli větší uživatelské přívětivosti

Je potřeba pokračovat ve školeních pro zastupitele, momentálně hlavně pro ty krajské (protože volby)
Je potřeba se soustředit na vzdělávání členů a příznivců (zejména skrze koordinátory). Každý člen by měl vědět, jaké procedury a systémy používáme, jak se zorientovat ve straně, na koho se obrátit když…

Síť krajských koordinátorů:
- se evidentně osvědčila
- je potřeba neustále pracovat na sebevzdělávání týmu
- je potřeba předávat si dobrou praxi
- je potřeba podporovat team-spirit, protože vzhledem k náročnosti práce je občas kolega, který řeší to samé, co vy, tou největší záchranou
- pokračovat v přehledném zadávání úkolů
- pokračovat v pravidelném setkávání
- zintenzivnit předávání dobré praxe
- zabránit vyhoření - zastupitelnost, 5 týdnů dovolené (kompenzace za volby)
- aktivně spolupracovat s celostátním volebním koordinátorem (po vzájemné domluvě nastaveny procesy)
- řeší vedoucí a brzy i její nový zástupce - kvůli zastupitelnosti

pracovně právní agenda:
- smlouvy - zajišťuje asistentka vedoucí PO (včetně jejich přípravy)
- vést si seznam lidí, kteří pro nás pracují a za jakých podmínek (ideálně překlopit do nového registru smluv ve spolupráci s TO)
- podklady pro smlouvy DPP (nyní řeší vedoucí, v budoucnu by mohla nová asistentka)
- dodržování vyhlášky (stále ještě mnoho lidí neví, že PO má vědět o uzavřené smlouvě do dvou dnů od podpisu), na tom je potřeba zapracovat nebo nastavit jiný systém
- pomoc se zasmluvňováním lidí po celé ČR

výběrová řízení:

- neustálé zvyšování standardů výběrových řízení
- pokračování v oslovování lidí s potenciálem a směřování do výběrových řízení na vhodné pozice (headhunting) nebo do vhodných KETů
- v době voleb najmout již zaškolené lidi na DPP a výpomoc s výběrovými řízeními (myslíme dopředu)
- momentálně nás čekají zejména výběrová řízení spojené s krajskými volbami (manažeři, PR)
- řeší vedoucí a zástupce (zastupitelnost)

Další věci, které bych změnila (pokud bude vůle):
- zavedení supervize OFFTOPICjo, tohle jsem říkala už ve svojí minulé kandidátské řeči, ale bohužel k tomu nebyla vůle. Jsem ráda, že to trvalo jen dva roky a vůle už tu je
- navýšení úvazku zástupce PO na plný

To jen pro začátek. V ideálním světě bude na centrále PO pracovat více lidí. Podívejme se např. na MO, kde na centrále pracuje 5 lidí (funguje tam zastupitelnost, lidé si normálně mohou vzít dovolenou a nemusí držet pohotovost 24/7, čímž zabraňujeme vyhoření.
Vidím jako problém, že pro RP není fungující PO prioritou, jsou si vědomi našeho trvalého přetížení, nicméně to dlouhodobě nezohledňují v návrzích rozpočtu (protože nejsou peníze, takže u PO se prostě dost škrtá. OFFTOPIC(Nicméně najednou se mávnutím kouzelného proutku objeví 300k na ombudsmana. Za mě by bylo lepší problémům předcházet.) Pokud bych nebyla srdcař, za stávajících podmínek bych do toho nešla, je to taková pomalá sebevražda.
Paradoxní je, že v návrhu rozpočtu na rok 2019 (než byl seškrtán) mělo PO supervizora, který byl vyškrtnut jako zbytečný výdaj a nebyli na něj peníze. Tak už jsou a šestinásobně vyšší, ale napřed muselo dojít k problému. Pro mě je to další ukazatel toho, že o rozpočtu nemá rozhodovat 1 člen RP, který si ho proškrtá podle sebe a potom ho ukáže zbytku.

Shrnutí:
Práce vedoucí PO je práce, která určitě není stereotypní. Vyžaduje velkou dávku entusiasmu, energie, flexibility, spoustu času, touhu posouvat věci a neutuchající nadšení. V neposlední řadě ochotu pracovat 24/7, protože členové volají, když mají zrovna čas (což je pochopitelné).
Rychle jsem se musela naučit, že i když bych chtěla, nezavděčím se každému hned, protože agendy je mnoho a lidí málo. I tak jsem tu práci dělala, jak nejlépe jsem uměla a věnovala jí také velké množství dobrovolnického času (občas mě potkáte, jak myju nádobí na našich akcích nebo dělám svačiny pro účastníky VŘ apod., protože zvolením do funkce nepřestanete přece být dobrovolníkem), stejně tak jako hodně času po nocích a víkendech (tímto děkuji mému skvělému muži za jeho toleranci).

Neříkám, že jsem vždycky všechno udělala dobře, ale s čistým svědomím mohu říct, že jsem pro to udělala všechno.
Mám totiž ráda Piráty, mám ráda práci s lidmi a mám ráda svůj skvělý koordinátorský tým.
Sílu nevidím v direktivním přístupu, ale ve spolupráci.

To, jestli mne necháte pokračovat, nechám na vás. Pokud budu zvolena, bude to pravděpodobně mé poslední období, protože potom mám trochu jiné plány. Navíc si myslím, že není dobré dělat práci ve vedení PO věčně, a to ani pro mě ani pro stranu.

Na konec si dovolím moje oblíbené motto pro práci v týmu:
Když chceš lidi začít motivovat, tak je nejdřív přestaň srát! :)

Předem děkuji všem za projevenou důvěru.

Jana Koláříková
https://www.facebook.com/JaninkaToofree
jana.kolarikova@pirati.cz
To, že nemůžeme změnit svět, neznamená, že bychom se o to neměli alespoň pokusit.

Uživatelský avatar
Jana.Kolarikova
Personální odbor
Příspěvky: 1862
Registrován: 03 srp 2012, 13:52
Profese: OSVČ
Dal poděkování: 1798 poděkování
Dostal poděkování: 2752 poděkování

Z deníčku vedoucí PO - shrnutí roku 2020

Příspěvek od Jana.Kolarikova »

Blíží se konec roku a s ním i pravidelné bilancování Personálního odboru.
Vedoucí PO jsem už přes 3 roky a mohu říci, že jsme se za tu dobu neskutečně posunuli. Co se nám tedy povedlo a nepovedlo? Na co se zaměříme v příštím roce? Zvládneme být oporou pro vládní stranu?
Níže naleznete to, co se nám povedlo. Nebudu opakovat věci, které jsme zvládli minulý rok, ačkoli se samozřejmě dějí dál.

Přehled projektů:
Nalodění - intenzivně spolupracujeme s TO na nových funkcionalitách
Pirátský e-learning
Zastupitelský inkubátor OFFTOPICzatím není na co odkázat, ale pracujeme na něm
Respekt je profi

Síť krajských koordinátorů:
Po krajských volbách došlo k obměnám na některých pozicích krajských koordinátorů. Tentokrát mne to už ani nepřekvapilo, protože se to stává spíše standartem. Za ty roky ve vedení PO jsem si uvědomila, že být koordinátorem je obrovská příležitost - příležitost vzdělat se v různých odvětvích. Podpůrná funkce se pak velmi logicky u některých přetaví v touhu jít něco měnit na poli politickém. A ačkoli to určitě nebyl záměr, je to vlastně logické - lidi chtějí růst, vzdělávat se a posouvat se. I přes všechny obměny však pokládám síť krajských koordinátorů za fungující tým. Myslím, že se mnou budete souhlasit, pokud řeknu, že bez koordinátorů by se nám fungovalo mnohem hůře. Jsou to obětaví lidé, kteří mají soft-skills na vysoké úrovni a motivaci dělat pro Piráty to nejlepší. Práce koordinátora se nedá dělat kvůli penězům, o to větší výzva je tým motivovat a posouvat.

Co nového jsme zavedli?
- máme popis role a činností KoKS
- máme kvalitně zpracovaný manuál práce KoKS, ze kterého čerpají jak noví, tak služebně starší koordinátoři
- máme systém průvodcovství: každý nový koordinátor spolupracuje s koordinátorem služebně starším a řeší s ním své prvopočáteční strasti
- stáže KoKS - v roce 2020 koordinátoři vyjeli do jiných krajů, aby se podívali, jakým způsobem tam funguje KS, jakým způsobem pořádají akce atp. Cílem je zamezení profesní slepotě, která může přijít. Výsledkem pak byla zpráva ze stáže, kterou každý koordinátor vypracovával a který fungoval jako zpětná vazba navštívenému kraji.
- práce na návodech a zvyšování standardů kvality - koncepční práce v týmech koordinátorů, které se průběžně obměňují, výsledkem jsou kvalitně zpracované materiály použitelné ve všech krajích
- teambuilding - vzhledem ke Koronasituaci proběhl tentokrát jen letní víkendový team-building se zaměřením na práci v týmu a předávání dobré praxe. Koordinátorské Vánoce letos proběhnou online. OFFTOPICSpolečně budeme na Jitsi rozbalovat dárky a pít punč
- občasné celodenní školení pro koordinátory, kde řešíme aktuální věci, práci se systémy atd. se letos nepodařilo úplně obsáhnout. Místo toho jsme tedy zvolili online workshopy na daná témata.
- v některých krajích jsme najeli na systém dvou koordinátorů, aby se mohli vzájemně zastupovat a vypomáhat si
- plánujeme sérii školení s Mindset mentors (jakmile bude možné se fyzicky potkat)
- mění se financování KoKS. Toto není myšlenka PO, nicméně PO se s ní musí vypořádat. Z sebe mohu říci, že mne tento způsob řešení moc mrzí, neboť vrhá koordinátory do nejistoty a působí mnoho dalších problémů. Poučením z toho by mohlo být: nesahej na nic, co funguje, abys to náhodou nerozbil/a
- fungování týmu - vybudovali jsme si kvalitní tým lidí s dobrým team-spiritem, s pocitem bezpečí a vědomím, že si můžeme všichni navzájem dávat konstruktivní zpětnou vazbu. Mám tým lidí, kteří jsou schopní, výkonní, ale zároveň empatičtí a se srdcem na pravém místě. Příjemné prostředí pro práci je totiž jedním z nejdůležitějších faktorů, který ovlivňuje nejen motivaci, ale i výsledky.

Co se nepovedlo:
- bohužel nebyla zavedena supervize týmu. Doufám, že nám příští rok bude přát více a budeme se moci fyzicky potkat
noví koordinátoři se s námi zatím nepotkali fyzicky

Výběrová řízení:
- narůstá kvantita, ale i kvalita
- vlivem Koronakrize byla sestavena koncepce výběrových řízení pro online. Přizpůsobili jsme náplň úkolů i systém jejich zadávání a troufám si říci, že už nás v tomto ohledu nic nepřekvapí. Zjistila jsem, že systém online AC je unikátním systémem a jsem moc hrdá na to, že aplikovaným právě u Pirátů.
- zvládáme odbavit nápor výběrových řízení po volbách

Pořád platí, že v PO se dostane pomoci komukoli, kdo o ni požádá OFFTOPICjako v Bradavicích.

Co se nepovedlo:
- některá výběrová řízení trvala déle, než bych chtěla. Bohužel to bylo zejména z kapacitních důvodů (protože po volbách chtějí všichni všechno hned, však to znáte :)

Smlouvy:
- vznikl Katalog pozic, který nám pomáhá v zasmluvňování. Pokud tak zasmluvňujete někoho nového, přijde vám jednoduchý dotazník, na základě kterého vám pak připravíme smlouvu.
- došlo ke standardizaci placených pozic

Vzdělávání:
- lídrovský alternativní rozvojový program (LARP) v roce 2020 trochu spal, vyžaduje totiž fyzickou účast
- vznikl pirátský moodle
- máme Youtube PO
- vytvořili jsme ucelený systém návodů na Wiki
- pracujeme na Zastupitelském inkubátoru (komunální volby se blíží)
- proběhl volnočasově-vzdělávací Pirátský kemp 2020, který se těšil velmi hojné účasti. I z tohoto důvodu jsme se rozhodli v kempové tradici pokračovat
- koordinátoři se vzdělávají spíše online
- vrátila jsem se do školy a studuji strategii řízení lidských zdrojů a projektový management

Co se nepovedlo:
- vzhledem k tomu, že na systému školení se podílejí většinou dobrovolníci, někdy se nám nedaří naplnit časový plán.

Informovanost členské základny:
- probíhá skrze vnistrostranický newsletter. Chvíli se koketovalo s angažmá mediálního odboru na celostátním newsletteru, tato cesta se však ukázala velmi bolestivou pro všechny zúčastněné strany, proto jsme se vrátili k původnímu nastavení. Skrze newsletter dostává celá členská základna každý týden souhrn aktuálních důležitých vnitrostranických informací.
- nově jsou zavedeny krajské newslettery v Nalodění, můžete tedy dostávat také info ze svého kraje

VIZE:
V příštím roce dojde k navýšení pozic na úrovni centrálního PO. V roce 2020 jsme měli ekvivalent cca 2 úvazků (1-0,5-0,25-0,25), nyní se můžeme těšit na cca 3 (1-1-0,5-0,5) a na možnost zapojení dalších školitelů. S tím bude spojen i navýšený objem činností, které zvládneme.

Na co je důležité se zaměřit v roce 2021?
aneb pilíře jsou dycky čtyři:

Vzdělávání členů:
- velký důraz na onboarding nových členů, vzdělávání příznivců
- vzdělávání stávajících zastupitelů
- zastupitelský inkubátor
- vzdělávání členské základny - pravidla, systémy, odborná témata, soft-skills, leadership, time-management apod.

Síť krajských koordinátorů:
- je potřeba neustále pracovat na (sebe)vzdělávání týmu
- je potřeba předávat si dobrou praxi
- je potřeba podporovat team-spirit, protože vzhledem k náročnosti práce je občas kolega, který řeší to samé, co vy, tou největší záchranou
- zabránit vyhoření - zastupitelnost, 5 týdnů volna (kompenzace za volby)
- aktivně spolupracovat s celostátním volebním koordinátorem (po vzájemné domluvě nastaveny procesy)

Pracovně právní agenda:
- aktivně využívat Katalog pozic k zasmluvňování
- vytvořit jednoduchý systém pro tvorbu smluv
- pomoc se zasmluvněním na všech úrovních

Výběrová řízení:
- neustálé zvyšování standardů výběrových řízení
- pokračování v oslovování lidí s potenciálem a směřování do výběrových řízení na vhodné pozice (headhunting) nebo do vhodných KETů a RT
- zvýšit kapacity na VŘ v době povolební

V příštím roce nás čekají klíčové volby (každé volby jsou klíčové, ale tyhle o trochu víc). S nárůstem poslaneckého klubu přibude i aparátu a tím i práce pro PO v oblasti výběrových řízení.
Důležitost přikládám také následujícím komunálním volbám, na které je potřeba se kvalitně připravit, zejména v oblasti vzdělávání kandidátů.
Stejně jako v minulém roce i nadále vidím problém v podfinancování PO (naštěstí nám do toho vlétla Korona, která snížila lecjaký náklad, protože mnoho věcí se nerealizovalo). Je na čase si uvědomit, že lidi jsou to nejcennější, co máme. Pokud nebudeme mít kvalitní a vzdělané kandidáty, systém pro začleňování nováčků nebo třeba servis pro stávající funkcionáře, je to pomalá cesta do pekla a sebelepší PR nás nezachrání.
Tentokrát to za PO “odnesla” síť krajských koordinátorů, na jejichž financování se budou více podílet kraje. Je to ale nedomyšlené řešení, neboť je potřeba zapracovat na vedení lidí, zadávání úkolů, odměňování atp., protože některá předsednictva se s touto agendou doposud nesetkala (a učený z nebe nespadl), čímž samozřejmě nechci snižovat kvality členů PKS, jen je to prostě pro spoustu lidí nová situace. A řešení této situace bude vyžadovat další nemalou časovou investici PO.

Shrnutí:
Práce vedoucí PO je práce, která určitě není stereotypní. Vyžaduje velkou dávku entusiasmu, energie, flexibility, spoustu času, touhu posouvat věci a neutuchající nadšení. V neposlední řadě ochotu pracovat 24/7. Tento rok jsem si mnohokrát sáhla na dno svých sil a také hodně bilancovala, jestli mi vynaložené úsilí stojí za to. Svou práci dělám, jak nejlépe umím, a věnuji jí téměř veškerý čas, který mám, o energii nemluvě.

Neříkám, že jsem vždycky všechno udělala dobře, ale s čistým svědomím mohu říct, že jsem pro to udělala všechno.

Moje oblíbená myšlenka je: Můžeš všechno, co chceš!

Problém je však v tom, že poslední dobou přemýšlím, jestli je tohle opravdu to, co chci. Pirátům jsem dala spoustu času, energie i nadšení. Pod návalem práce se ale z extroverta stal introvert a z optimisty realista. Proto jsem se rozhodla, že se jedná o moje poslední období ve funkci vedoucí PO a mandát již nebudu dále obhajovat.

Svého oblíbeného motta se nevzdám, ačkoli tentokrát je míněno spíše jako vzkaz:
Když chceš lidi začít motivovat, tak je nejdřív přestaň srát!

Na závěr chci poděkovat celému svému týmu, bez kterého by to nešlo!
Děkuji Adéle za to, že se jí daří dělat z byrokratického pekla jen takové peklíčko.
Děkuji Lindě za její organizační schopnosti i úžasné nasazení na projektu e-learning.
Děkuji Maky za administrativní support a udržování kanálu návodů i videí.
Děkuji koordinátorům za jejich nadšení a support všem členům, za jejich neutuchající optimismus a touhu dělat věci lepšími.
Děkuji technickému odboru za pomoc při tvorbě Nalodění a za jejich trpělivost mi neustále vysvětlovat, jak věci fungují.
Děkuji administrativnímu odboru za admin support koordinátorů.
Děkuji Vaškovi Kubaljakovi jakožto největšímu dobrovolníkovi PO za pomoc s webináři.
Děkuji všem lidem, kteří se dobrovolnicky podílejí na našich projektech, zejména na e-learningu. Není to samozřejmost a moc si vážím vašeho nasazení!
Jo a taky děkuji svému skvělému muži, bez kterého by to nešlo!

Přeji personálnímu odboru mnoho energie, sil a optimismu!

Jana Koláříková
https://www.facebook.com/JaninkaToofree
jana.kolarikova@pirati.cz
To, že nemůžeme změnit svět, neznamená, že bychom se o to neměli alespoň pokusit.

Odpovědět

Zpět na „Personální odbor“