Teda, jsem překvapená. Sice jsme na to s Vojtou už někde narazili, ale že @Vojtech.Pikal svůj návrh stáhne teď před projednání na RV jsem nečekala.
Musím tedy za sebe říct, že i pro nás jako navrhovatele je práce s daty a informacemi v rámci přípravy dokumentu "Komplexní přehled ke změně složení RP" poměrně dost zajímavá. Při práci s tabulkami, které doplňujeme o další a další informace, tak abychom vše co spolu souvisí měli pokud možno na jednom místě a při přípravě grafických zpracování se dají objevit nové informace, které na první pohled zřejmé nejsou a zatím jsme je třeba neuvážili a myslím, že to tak máme všichni.
To, že mi někdy v minulosti přišlo, že v případě rozšíření RP při členění na místopředsedy, členy a statutární bude lepší spíš posílit o jednoho člověka statutární než členy RP se nám tak nějak potvrdilo a navíc jsme tedy zjistili, že i při 2 statutárních by v případě, že by byl návrh přijat, měli práce, no tak akorát, aby nám vydrželi třeba i víc než 1 volební období, což by bylo u téhle pozice žádoucí. Holt strana roste a pokud nechceme rezignovat na další rozvoj a vnitrostranický s ním držet krok, tak je potřeba posílit zodpovědné pozice.
A když už jsem tu, ještě si dovolím zmínit jednu z věcí, na kterou jsme v rámci přípravy dokumentu narazili. Jak už jsem tady někde dřív zmínila, i návrh 2 statutárních má své pro a proti, například už tady diskutovaná o něco složitější volba RP spojená s předpokládanou větší pozorností členstva při volbě. Na druhou stranu si ale myslím, že pokud jasně umožníme kandidátům do RP se při volbě přihlásit k tomu, že se dobrovolně chtějí v rámci RP věnovat zajištění a rozvoji vnitrostranických záležitostí, z takových kandidátů nám CF vybere 2, kteří budou mít vnitrostranické záležitosti na starosti a bude jasné, že s vnitrostranickými záležitostmi je potřeba se obracet především na tyhle 2 členy RP, pro které bude minimálně přirozené nebo ještě lépe i potěšení se danou problematikou zaobírat (na tu pozici se hlásili dobrovolně), tak nám to podle mého názoru jako straně může přinést určité benefity.
Jasně protiargument k uvedenému je, že přihlásit se k vnitrostranickým záležitostem můžou kandidáti už i dneska, ALE CF v dnešní době volí do RP a nemá možnost ve volbě říct, že chce umožnit těmhle kandidátům, aby v RP měli prostor především na řízení vnitrostranických záležitostí. Důsledkem je, že v rámci CF volíme podle našeho nejlepšího svědomí "pouze" nejlepší kandidáty do RP. Těm nakonec často nezbývá než si vnitrostranickou agendu, kterou RP prostě vždycky musí zajistit, a že jí není zrovna málo, rozdělit mezi sebou.
Návrh statutárních tedy z mé strany není zamýšlen tak, že CF má diktovat RP, co tam má kdo dělat, koneckonců to ten návrh ve své podstatě ani nedělá, ale měl by především umožnit mít v RP stále 5 lidí, kteří se věnují své agendě, se kterou do RP kandidovali a 2 členy z řad dobrovolných kandidátů na statutární, kteří budou do určité míry CF garantovat, že vnitrostranické záležitosti se budou procesovat a posouvat vpřed.