Right to repair

Diskuse členů a příznivců o věcech přesahujících působnost orgánů, netýkajících se programu nebo o straně jako celku.

Moderátoři: Administrativní odbor, Předsedající

Pravidla fóra
Než napíšete nový příspěvek, zamyslete se, zda má takovou hodnotu, aby ho musely číst stovky lidí.
  • Aktuální politické kauzy lze řešit v příslušné části veřejné diskuze.
  • Části programu, současné či budoucí, diskutujte na fóru Pirátský program.
  • Podání orgánům a jednoduché návrhy čiňte v příslušné podatelně.
  • Pokud chcete něco rozhodnout(usnést, zvolit, odvolat, přijmout), podejte členský podnět. Ale nejdřív zvažte, jestli by na to nestačil třeba republikový výbor.
  • Povídat o čemkoli si můžete v Podpalubí, což je skrytá část fóra otevřená všem zájemcům. (Je třeba se přidat do skupiny "Zobrazit - Podpalubí".)
Dodržujte prosím pravidla fóra.
Odpovědět
radomirpolach
Příznivec Pirátů – Zlínský kraj
Příspěvky: 405
Registrován: 23 úno 2017, 02:47
Profese: Head of DevOps, Software Engineer
Dal poděkování: 27 poděkování
Dostal poděkování: 234 poděkování

Right to repair

Příspěvek od radomirpolach »

Otevírám tuto diskusi pro povinnost výrobce zveřeňovat schémata a informace o součástkách hardware včetně binárního firmware všech čipů pro možnosti nutných oprav a servisovatelnosti. To nemluvím o tom, co se teď stalo v Polsku:
https://archiv.hn.cz/c1-67273210-skanda ... konkurentu
Nebo dříve Apple:
https://ts2.space/cs/apple-zacne-vyplac ... #gsc.tab=0
Také Volkswagen:
https://www.lidovky.cz/byznys/nemecky-s ... n-auto_vag

Toto je jak z pohledu spotřebitelů, tak z pohledu firem, protože tam je to reálně závažnější, když Vám stojí mašina kvůli nějakému senzoru, který není nikde dokumentovaný a nemůžete přesně zjistit, co to je zač, abyste to vyměnili. To má reálné dopady na HDP. To nemluvím o řadě úmyslných podvodů výrobců.

Ke všem přístrojům by měla být dostupná dokumentace a pokud obsahují plošné spoje, tak jejich schemata včetně popisu součástek a binárního firmware. Podle mě je naprosto nutné, aby přístroj, který má cenu větší než pár stokorun, to nemluvím pokud stojí desetitísce, statisíce, miliony nebo třeba u vlaků i stovky milionů byl servisovatelný. A když výrobce zkrachuje, tak abych mohl vzít dokumentace a nechat si náhradní díl vyrobit bez toho, aby předházely měsíce reverse engineeringu.

Tito uživatelé poděkovali autorovi radomirpolach za příspěvek:
Lukas.Novy
Odpovědět

Zpět na „Vnitrostranická diskuse“