Konec spalovacích motorů do 2035

Diskuse členů a příznivců o věcech přesahujících působnost orgánů, netýkajících se programu nebo o straně jako celku.

Moderátoři: Administrativní odbor, Předsedající

Pravidla fóra
Než napíšete nový příspěvek, zamyslete se, zda má takovou hodnotu, aby ho musely číst stovky lidí.
  • Aktuální politické kauzy lze řešit v příslušné části veřejné diskuze.
  • Části programu, současné či budoucí, diskutujte na fóru Pirátský program.
  • Podání orgánům a jednoduché návrhy čiňte v příslušné podatelně.
  • Pokud chcete něco rozhodnout(usnést, zvolit, odvolat, přijmout), podejte členský podnět. Ale nejdřív zvažte, jestli by na to nestačil třeba republikový výbor.
  • Povídat o čemkoli si můžete v Podpalubí, což je skrytá část fóra otevřená všem zájemcům. (Je třeba se přidat do skupiny "Zobrazit - Podpalubí".)
Dodržujte prosím pravidla fóra.
Uživatelský avatar
Jan.Prokop
Kontrolní komise
Příspěvky: 2463
Registrován: 22 dub 2009, 08:49
Profese: ITak
Bydliště: Brandýs nad Labem
Dal poděkování: 2012 poděkování
Dostal poděkování: 3234 poděkování

Re: Konec spalovacích motorů do 2035

Příspěvek od Jan.Prokop »

Petr.Vileta píše: 02 pro 2022, 03:29
Jan.Prokop píše: 30 lis 2022, 08:55

Tj navrhuješ, že u elektromobilů mají bý přímo uživatelsky vyměnitelné samostatné články?

Ne, uživatelsky samozřejmě ne, ale aby automobilový akumulátor byl opravitelný v odborném servisu (výměna vadných článků) a byl prodejný například v autobazarech. Dnešní stav je takový, že baterii nelze legálně repasovat a pokud by to i někdo udělal, nelze ji legálně zamontovat zpět do auta. Padne ti tím záruka na zbytek automobilu, třeba na volant, nebo přední reflektor. "Jo to víte, pane, tam není originální nová baterie, to máte po záruce." :D Přitom třeba do notebooku si akumulátor klidně můžeš nechat repasovat a nikomu to nevadí. Nový NB akumulátor např 2500 Kč a vydrží nejméně 4 roky, repasovaný 700 Kč a vydrží alespoň dva roky. Pravda, na notebooky se nevztahuje STK. :)

Akorát, když ti shoří notebook, tak se to nepromílá na titulkách médií, zatímco, když ti shoří elektromobil, tak ano a riziko průseru vzhledem k množství a toho, že ti stačí jeden vadný článek v celém bloku je řádově větší a mediálně to odnese automobilka a ne Lojza automechanik, co si koupil nejlevnější články přes alibabu.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Prokop za příspěvky (celkem 2):
Tomas.Valek, Vojtech.Pikal
Ondra.kl
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 4112
Registrován: 18 čer 2009, 12:09
Profese: IT administrátor
Dal poděkování: 795 poděkování
Dostal poděkování: 4099 poděkování

Re: Konec spalovacích motorů do 2035

Příspěvek od Ondra.kl »

@Robert.Magni
5 let ale neni zakona zaruka, nybrz zaruka vyrobce/prodejce
@Tomas.Valek
Pravda. Ale petr psal o tom ze kvuli pouziti neorigo baterie prijde o zaruku na auto. A ta je ze zakona dvouleta a jen na chyby existujici pri prodeji. A zaroven muze byt i zaruka vyrobce/prodejce - obvykle delsi ale za urcenych podminek.

A obecne bych rekl ze Petr vytyka elektromobilum neco, co plati i pro vsechno ostatni zbozi.

Uživatelský avatar
Robert.Magni
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 5614
Registrován: 18 led 2013, 17:08
Profese: dělník
Bydliště: Břasy 264,okr.Rokycany
Dal poděkování: 22652 poděkování
Dostal poděkování: 4592 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Konec spalovacích motorů do 2035

Příspěvek od Robert.Magni »

Ondra.kl píše: 02 pro 2022, 12:08

@Robert.Magni
5 let ale neni zakona zaruka, nybrz zaruka vyrobce/prodejce

Ale prdlačky záruka výrobce. 5 let je ze zákona, dvouletý lhůty jsou jen na běžný spotřební zboží. :D

Záruční lhůty
plastová okna a dveře 60 měsíců (minimum – lze doplnit jinou sjednanou dobu),
dřevěná okna a dveře 60 měsíců kromě povrchové úpravy (minimum – lze doplnit jinou sjednanou dobu),
povrchová úprava dřevěných výrobků 36 měsíců (minimum – lze doplnit jinou sjednanou dobu),
nezměněné funkční vlastnosti připojovací spáry 60 měsíců (minimum – lze doplnit jinou sjednanou dobu

Tohle se neřídí pravidly pro běžné spotřební zboží, nýbrž podle záruk na stavby.
Jen kování, kličky a těsnění mají 24 měsíců.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Robert.Magni za příspěvek:
Ondra.kl

Robert Magni
zabzicek@gmail.com
799796575
Nelíbí se vám moje názory ? Tak vypadněte na bar !
Roger Waters, Praha 2023

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34759
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31659 poděkování
Dostal poděkování: 25744 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Konec spalovacích motorů do 2035

Příspěvek od Petr.Vileta »

Jan.Prokop píše: 02 pro 2022, 09:13

Akorát, když ti shoří notebook, tak se to nepromílá na titulkách médií, zatímco, když ti shoří elektromobil, tak ano a riziko průseru vzhledem k množství a toho, že ti stačí jeden vadný článek v celém bloku je řádově větší a mediálně to odnese automobilka a ne Lojza automechanik, co si koupil nejlevnější články přes alibabu.

Když ti shoří baterka v notebooku a od toho celý byt, případně dům, nikdo nebude zjišťovat, zda to byla originální baterie od výrobce, nebo opravená ze servisu. Rozhodné bude jen "technická závada" a tvé sjednané pojištění bytu/domu. A psal jsem, že opravy baterií elektromobilů by směly provádět pouze autorizované servisy. Takže žádný Lojza a Alibaba. Ostatně, pokud autorizovaný servis dnes koupí jako brzdové obložení kopii z Polska a někdo se v tom zabije, stejně se to nebude zjišťovat.
A klidně ať po opravě článků baterie následuje STK, kde se to zkontroluje. Prostě a jednoduše, když má být opravitelný kdejaký laciný výrobek, ať je opravitelná i hlavní a nejdražší část elektromobilů. ;)

Případně ať EK napíše směrnici, že cena baterie nesmí přesahovat polovinu ceny nového auta a musí být k dostání u výrobce ještě 15 let po skončení výroby. Jako hlavní argument pro obměnu osobních automobilů přece bývá uváděno hlavně to, že stará auta neplní nejnovější EURO normy. U elektromobilů tohle nehrozí. ;)

Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvek:
Robert.Magni

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34759
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31659 poděkování
Dostal poděkování: 25744 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Konec spalovacích motorů do 2035

Příspěvek od Petr.Vileta »

@Ivan.Bartos Pane ministře, jako že cože? :o Nestálo by to za kontrolu?
https://www.autoforum.cz/bleskovky/dota ... zdelovani/

https://www.dotaceeu.cz/cs/statistiky-a ... icka-pomoc

Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvky (celkem 2):
Robert.Magni, Petr.Kopecny

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Uživatelský avatar
Josef.Kadlecek
Člen KS Praha
Příspěvky: 2136
Registrován: 01 čer 2010, 21:17
Profese: revizní technik elektro, energetik
Bydliště: Bráník, Příkrá x U Háje, dřevěný domeček, P4
Dal poděkování: 1916 poděkování
Dostal poděkování: 1776 poděkování

Re: Konec spalovacích motorů do 2035

Příspěvek od Josef.Kadlecek »

Tito uživatelé poděkovali autorovi Josef.Kadlecek za příspěvky (celkem 2):
Robert.Magni, Petr.Vileta
Existuje princip: je hrází pro jakékoli informace, odolává všem argumentům a úspěšně drží lidi ve věčné ignoranci: zavrhnout věc ještě před prozkoumáním
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!
Uživatelský avatar
Vojtech.Pikal
Administrativní odbor
Příspěvky: 26227
Registrován: 19 srp 2010, 23:45
Profese: politik, informatik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 37006 poděkování
Dostal poděkování: 30172 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Konec spalovacích motorů do 2035

Příspěvek od Vojtech.Pikal »

Náklaďáky. Elektronáklaďáky jsou samozřejmě hloupost.

Profil, Vedoucí AO; KaS, ZO; vedoucí MRT Demokracie v rezignaci
„Nakonec vám budou vládnout ti nejneschopnější z vás. To je trestem za neochotu podílet se na politice.“*
Podporuji myšlenky.

Uživatelský avatar
Josef.Kadlecek
Člen KS Praha
Příspěvky: 2136
Registrován: 01 čer 2010, 21:17
Profese: revizní technik elektro, energetik
Bydliště: Bráník, Příkrá x U Háje, dřevěný domeček, P4
Dal poděkování: 1916 poděkování
Dostal poděkování: 1776 poděkování

Re: Konec spalovacích motorů do 2035

Příspěvek od Josef.Kadlecek »

Vojtech.Pikal píše: 26 srp 2023, 12:34

Náklaďáky. Elektronáklaďáky jsou samozřejmě hloupost.

Dnes ano, ale zvláštní je, že v U.S.A., před dotacemi pro ropné společnosti a podporou Forda (teda doufám, že mi to v paměti uvízlo dobře) byly nejrozšířenější právě elektromobily, včetně nákladních. Ale v té době nebyly kamiony, ale náklaďáčky - dnes bychom jim řekli dodávkové - ve městech. A mimo město byly jen prašné cesty a pak jen železnice.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Josef.Kadlecek za příspěvek:
Vojtech.Pikal
Existuje princip: je hrází pro jakékoli informace, odolává všem argumentům a úspěšně drží lidi ve věčné ignoranci: zavrhnout věc ještě před prozkoumáním
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!
Uživatelský avatar
Robert.Magni
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 5614
Registrován: 18 led 2013, 17:08
Profese: dělník
Bydliště: Břasy 264,okr.Rokycany
Dal poděkování: 22652 poděkování
Dostal poděkování: 4592 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Konec spalovacích motorů do 2035

Příspěvek od Robert.Magni »

Elektromobily se vyrábějí už od 19.století. Jen si pamatuješ špatně důvody, pro které se auta se spalovacími motory stala úspěšnějšími.
https://www.tipcars.com/magazin/nase-te ... ektra.html

Robert Magni
zabzicek@gmail.com
799796575
Nelíbí se vám moje názory ? Tak vypadněte na bar !
Roger Waters, Praha 2023

Jan.Nosek
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 23
Registrován: 14 říj 2020, 17:23
Profese: Database administrator
Dal poděkování: 1 poděkování
Dostal poděkování: 27 poděkování

Re: Konec spalovacích motorů do 2035

Příspěvek od Jan.Nosek »

Je to podle mne nereálné. V současné době nevyrábíme dostatek elektřiny. Dokud se nevyřeší výroba, distribuce a to i s dobíjecími stanicemi a uskladnění elektřiny, tak ten nápor elektrických aut nemůžeme zvláddnout.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Nosek za příspěvky (celkem 3):
Robert.Magni, Petr.Vileta, Josef.Kadlecek
Odpovědět

Zpět na „Vnitrostranická diskuse“