Petr.Vileta píše: ↑02 pro 2022, 03:29Jan.Prokop píše: ↑30 lis 2022, 08:55Tj navrhuješ, že u elektromobilů mají bý přímo uživatelsky vyměnitelné samostatné články?
Ne, uživatelsky samozřejmě ne, ale aby automobilový akumulátor byl opravitelný v odborném servisu (výměna vadných článků) a byl prodejný například v autobazarech. Dnešní stav je takový, že baterii nelze legálně repasovat a pokud by to i někdo udělal, nelze ji legálně zamontovat zpět do auta. Padne ti tím záruka na zbytek automobilu, třeba na volant, nebo přední reflektor. "Jo to víte, pane, tam není originální nová baterie, to máte po záruce." Přitom třeba do notebooku si akumulátor klidně můžeš nechat repasovat a nikomu to nevadí. Nový NB akumulátor např 2500 Kč a vydrží nejméně 4 roky, repasovaný 700 Kč a vydrží alespoň dva roky. Pravda, na notebooky se nevztahuje STK.
Akorát, když ti shoří notebook, tak se to nepromílá na titulkách médií, zatímco, když ti shoří elektromobil, tak ano a riziko průseru vzhledem k množství a toho, že ti stačí jeden vadný článek v celém bloku je řádově větší a mediálně to odnese automobilka a ne Lojza automechanik, co si koupil nejlevnější články přes alibabu.