KET SčK DaI 1/2021 - Usnesení ve věci Tramvaj Zdiby - hlasování

Moderátoři: Republikové předsednictvo - asistenti, Vedoucí centrálních orgánů, Krajske expertni tymy - vedouci

Zamčeno
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

KET SčK DaI 1/2021 - Usnesení ve věci Tramvaj Zdiby - hlasování

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Zahajuji hlasování o následujícím návrhu usnesení:

KET Doprava a infrastruktura Středočeského kraje ve věci projektu Tramvajová trať Kobylisy - Zdiby, jehož předmětem je prodloužení tramvajové trati ze zastávky Praha,,Vozovna Kobylisy do zastávky Sedlec v místě mimoúrovňové křižovatky dálnice D8 a silnice I/16, dále jen ,,Tramvaj Zdiby":

1) Konstatuje, že dle dostupných interních podkladů projekt Tramvaj Zdiby v předložené podobě nevykazuje dostatečnou ekonomickou efektivitu, a pravděpodobně by byl z celospolečenského hlediska nevýhodný.

2) Žádá radu Středočeského kraje, aby zajistila zveřejnění záměru projektu Tramvaj Zdiby včetně ekonomického hodnocení.

3) Doporučuje pozastavit další přípravu projektu Tramvaj Zdiby do okamžiku, kdy bude nalezeno řešení, které bude ekonomicky a celospolečensky prokazatelně přínosné - takovým řešením může být např. příprava projektu v delší trase a s jasným harmonogramem realizace.

4) Konstatuje, že s ohledem na ekokonomickou situaci středočeské dopravy je zapotřebí klást důraz na ekonomickou efektivitu investičních projektů a na to, aby byly dopravně pro většinu uživatelů přínosem. V tomto kontextu se jeví jako vhodnější upřednostnit takové investiční projekty, které jsou ekonomicky přínosnější a s případnou stavbou Tramvaje Zdiby vyčkat, než bude možná jeho realizace v přínosnější podobě.

Odůvodnění:

KET doprava prostudoval dostupné interní podklady k projektu Tramvaj Zdiby, na základě nichž a předchozího projednání na schůzce dne 16. 12. 2020 dospěl k navrženému usnesení.

Závěry schůzky ze dne 16. 12. 2020 jsou zapsány zde: viewtopic.php?p=734465#p734465

Zápis ze 16. 12. 2020 píše:
  • existuje záměr projektu a ekonomické hodnocení, to však dosud nebylo zveřejněno ani poskytnuto KETu doprava v Praze (KETu SčK rovněž tak)

  • trať ukončená v Sedlci vychází ekonomicky těsně nad diskontní sazbou, protože je hodnocení značně zkreslené; je třeba zajistit přepracování a tím získat relevantní fakta

  • reálně dojde vlivem zavedení tramvaje k prodloužení jízdní doby v úseku Sedlec - Kobylisy oproti stavu, kdy by byl na II/608 zřízen vyhrazený pruh (pro autobusy, t-busy...)

  • cestovní doba bude prodloužena a komfort snížen vlivem přidání přestupu pro cca 95 % cestujících

  • stávající bus linky z této oblasti jsou velmi vytížené, nebylo by vhodné část těchto cestujících z VHD odradit

  • pravděpodobně by trať ekonomicky vycházela v případě, že bude vedena až do města (např. Odolena Voda)

  • tramvaj může obsloužit i případné mezinárodní letiště Vodochody, pokud zde bude zřízeno

  • je reálné, aby se následně provozovatel letiště musel podílet na spolufinancování provozu tramvají k letišti kvůli zajištění dostatečné kapacity

Rozprava proběhla zde: viewtopic.php?f=1277&t=59043

Hlasovat mohou členové KETu příspěvkem ve znění:
PRO / PROTI / ZDRŽUJI SE

Hlasování potrvá 48 hodin, tedy do pátku 26. listopadu 2021, 9:30.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: KET SčK DaI 1/2021 - Usnesení ve věci Tramvaj Zdiby - hlasování

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

PRO

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Jan.Licka
Předseda/předsedkyně místního sdružení
Příspěvky: 378
Registrován: 28 dub 2017, 14:15
Profese: Manufacturing Engineer
Bydliště: Benešov
Dal poděkování: 1006 poděkování
Dostal poděkování: 840 poděkování

Re: KET SčK DaI 1/2021 - Usnesení ve věci Tramvaj Zdiby - hlasování

Příspěvek od Jan.Licka »

Jako člen DR DPP se v této věci ZDRŽUJI z důvodu střetu zájmů.

Dávat druhým vyrůst
:idea: infrastruktura / automatizace / logistika

Uživatelský avatar
Petr.Prochazka
Předseda/předsedkyně místního sdružení
Příspěvky: 504
Registrován: 31 bře 2013, 22:04
Profese: Dispečer mezinárodních vlaků
Bydliště: Nymburk, Hrnčířova 1927
Dal poděkování: 667 poděkování
Dostal poděkování: 776 poděkování

Re: KET SčK DaI 1/2021 - Usnesení ve věci Tramvaj Zdiby - hlasování

Příspěvek od Petr.Prochazka »

PRO

Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod. Jan Werich
jakub.platil
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 5
Registrován: 20 úno 2021, 14:31
Profese: majitel dopravní firmy
Dostal poděkování: 6 poděkování

Re: KET SčK DaI 1/2021 - Usnesení ve věci Tramvaj Zdiby - hlasování

Příspěvek od jakub.platil »

PRO

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: KET SčK DaI 1/2021 - Usnesení ve věci Tramvaj Zdiby - hlasování

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

PRO: 3
PROTI: 0
ZDRŽELI SE: 1
ÚČAST: 4

Usnesení bylo přijato.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Zamčeno

Zpět na „Doprava a infrastruktura“