Zahajuji hlasování o následujícím návrhu usnesení:
Odůvodnění:
KET doprava prostudoval dostupné interní podklady k projektu Tramvaj Zdiby, na základě nichž a předchozího projednání na schůzce dne 16. 12. 2020 dospěl k navrženému usnesení.
Závěry schůzky ze dne 16. 12. 2020 jsou zapsány zde: viewtopic.php?p=734465#p734465
Zápis ze 16. 12. 2020 píše:
existuje záměr projektu a ekonomické hodnocení, to však dosud nebylo zveřejněno ani poskytnuto KETu doprava v Praze (KETu SčK rovněž tak)
trať ukončená v Sedlci vychází ekonomicky těsně nad diskontní sazbou, protože je hodnocení značně zkreslené; je třeba zajistit přepracování a tím získat relevantní fakta
reálně dojde vlivem zavedení tramvaje k prodloužení jízdní doby v úseku Sedlec - Kobylisy oproti stavu, kdy by byl na II/608 zřízen vyhrazený pruh (pro autobusy, t-busy...)
cestovní doba bude prodloužena a komfort snížen vlivem přidání přestupu pro cca 95 % cestujících
stávající bus linky z této oblasti jsou velmi vytížené, nebylo by vhodné část těchto cestujících z VHD odradit
pravděpodobně by trať ekonomicky vycházela v případě, že bude vedena až do města (např. Odolena Voda)
tramvaj může obsloužit i případné mezinárodní letiště Vodochody, pokud zde bude zřízeno
je reálné, aby se následně provozovatel letiště musel podílet na spolufinancování provozu tramvají k letišti kvůli zajištění dostatečné kapacity
Rozprava proběhla zde: viewtopic.php?f=1277&t=59043
Hlasovat mohou členové KETu příspěvkem ve znění:
PRO / PROTI / ZDRŽUJI SE
Hlasování potrvá 48 hodin, tedy do pátku 26. listopadu 2021, 9:30.