http://www.ceskapozice.cz/domov/politik ... inspektoruInspektoři Úřadu pro ochranu osobních údajů mají jeden společný rys: žádný z nich nemá zkušenosti s ochranou osobních údajů.
Věřím, že my bychom našli lidi, kteří jsou experti na ochranu osobních údajů, například z neziskového sektoru. Vzhledem k tomu, jakým způsobem občas ÚOOÚ brání zveřejňování informací (např. platy, záznamy jednání zastupitelstva) a protože také jde o připomínkovací místo legislativy (i evropské), je potřeba, aby tam byli kompetentní lidi.
Je to dost absurdní:
Organizační výbor, který určuje termín předložení návrhu, však uvádí:Čl. 6a
Nominace podle zvláštních předpisů
1. Navrhovat jednotlivé kandidáty pro nominace prováděné Senátem podle zvláštních předpisů jsou oprávněni senátoři, nestanoví-li zvláštní předpis jinak. Stanoví-li zvláštní předpis pro výkon funkce, do níž je kandidát navrhován, zvláštní podmínky, jsou součástí návrhu doklady ověřující splnění těchto podmínek.
2. Návrhy se podávají písemně volební komisi Senátu. Volební komise ověří, zdali osoby, které mají být Senátem navrženy do funkce podle zvláštních předpisů, splňují podmínky stanovené zvláštním předpisem.
3. Lhůtu pro podávání návrhů pro nominace prováděné Senátem podle zvláštních předpisů stanoví organizační výbor.
4. Po uplynutí lhůty pro podání návrhů předloží volební komise podané návrhy bezodkladně organizačnímu výboru a současně je rozešle všem senátorům a senátorským klubům. Předseda Senátu zařadí volbu osob navrhovaných Senátem do funkce podle zvláštních předpisů na pořad nejbližší schůze Senátu.
5. Senátor, který návrh podal, jej může vzít zpět do ukončení rozpravy na schůzi Senátu. Totéž platí pro navrhovatele podle zvláštních předpisů.
6. Osoby navrhované Senátem do funkce podle zvláštních předpisů se volí většinovým způsobem, tajným hlasováním.
7. Pro volbu jediné osoby navrhované Senátem do funkce se použije přiměřeně ustanovení čl. 2 týkající se volby předsedy Senátu. Pro volbu více osob navrhovaných Senátem do funkcí se použije přiměřeně ustanovení čl. 2 týkající se volby místopředsedů Senátu.
http://www.zakonyprolidi.cz/cs/1999-107
To samozřejmě není zdůvodnění odpovídající právu, viz rozsudek Nejvyššího správního soudu ve věci Göttelová vs Rada města Černošice 6 As 40/2004Podle § 40, odst. 2, zákona o jednacím řádu Senátu, je jednání Organizačního výboru neveřejné. Proto, v souladu s tímto ustanovením, nejsou na WWW stránkách Senátu k dispozici dokumenty popisující průběh jednání Organizačního výboru (usneseni, zápisy z jednání a stenografické zápisy).
http://www.senat.cz/organy/index.php?ke ... &par_2=289
Nemožnost účastnit se jednání kolektivního výkonného orgánu obce však nelze vykládat tak, že občan obce (anebo kdokoliv v poněkud jiném rozsahu, jak bude uvedeno dále) nemá právo na poskytnutí informací, které jsou produktem takovéto činnosti orgánu obce ani o průběhu procesu, který k takovým závěrům vedl.
http://www.otevrete.cz/soudni-spory-a-k ... 04-59.html