(ne)Zasílání informací k placení daně z nemovitých věcí

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Finance

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Finance. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Odpovědět
petrpulc
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 24
Registrován: 21 zář 2017, 07:04
Profese: programátor
Bydliště: Praha Čakovice
Dal poděkování: 7 poděkování
Dostal poděkování: 38 poděkování

(ne)Zasílání informací k placení daně z nemovitých věcí

Příspěvek od petrpulc »

Ahoj všichni, podle vyjádření Ing. Václava Žemličky, t.č. ředitele finančního úřadu, je "Zasílání informací k placení daně z nemovitých věcí poplatníkům je z pohledu Finanční správy ČR službou veřejnosti. Zákon takovou povinnost finančním úřadům nestanovuje, doručená písemnost má proto pouze informativní povahu a jejím prostřednictvím je sdělován termín úhrady daně, její výše a případně i částka nedoplatku na dani."

Takováto situace je ale dosti nesmyslná:

  • vlastník nemovitosti má povinnost daň uhradit
  • pokud nedošlo k okolnostem vyžadujícím podání nového daňového přiznání (například ke změně koeficientů), daňové přiznání se nepodává a vlastník tak nemá povinnost si novou výši daně sám spočítat
  • přesto finanční úřad nemá povinnost informaci o nové výši daně poslat (a také jí i přes opakované výzvy a urgence neposílá!)

A celé je to jen vrcholek ledovce, kterému DIS+ zachraňuje "pozadí" jen částečně.

Nechtělo by to tedy změnit zákon tak, aby minimálně předpis daně z nemovitostí měl FÚ povinnost posílat vždy (pokud existuje datovka datovkou, pokud registrovaný email emailem, jinak papír)?

A když už by se ledy hnuly, co se inspirovat procesem německým a přenést tíhu výpočtu daní (např. z příjmu) z lidí na úřady?

Tito uživatelé poděkovali autorovi petrpulc za příspěvky (celkem 2):
Lukas.Novy, Tomas.Mann
Odpovědět

Zpět na „Finance“