Digitální podoba projektové dokumentace.

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym MistniRozvoj

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Místní rozvoj a Veřejná správa. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Stanislav.Mach
Místní předsednictvo
Příspěvky: 23
Registrován: 13 bře 2021, 11:07
Dal poděkování: 1 poděkování
Dostal poděkování: 22 poděkování

Digitální podoba projektové dokumentace.

Příspěvek od Stanislav.Mach »

Ahoj piráti,

podnět píšu především pro našeho ministra pro místní rozvoj.

Na základě článku
https://zpravy.ckait.cz/vydani/2023-02/ ... kumentace/

jsem byl natěšen, že budu moci podávat projektovou dokumentaci v elektronické podobě a zažil jsem několikahodinové útrapy s nastavováním a žádáním o digitální autorizační razítko abych se pak v konečné fázi dozvěděl, že stavební úřad dokumentaci v digitální podobě nebude akceptovat a s velkou pravděpodobností to odvolací orgán na kraji potvrdí. Mohlo by tedy MMR vydat metodiku pro stavební úřady jak mají postupovat?

Děkuji.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Stanislav.Mach za příspěvky (celkem 3):
Lukas.Dolezal, Tomas.Durco, Ivor.Kollar
Uživatelský avatar
Ondrej.Profant
Technický odbor
Příspěvky: 7962
Registrován: 22 dub 2009, 23:55
Profese: Náměstek člena vlády
Bydliště: Praha 8
Dal poděkování: 15006 poděkování
Dostal poděkování: 8366 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální podoba projektové dokumentace.

Příspěvek od Ondrej.Profant »

@petr.klan

Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Profant za příspěvek:
Stanislav.Mach

profant.eu
náměstek vicepremiéra pro digitalizaci
vedoucí resortních týmů Informatika

Kuba.C
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 28
Registrován: 07 lis 2023, 11:36
Dal poděkování: 16 poděkování
Dostal poděkování: 21 poděkování

Re: Digitální podoba projektové dokumentace.

Příspěvek od Kuba.C »

Já jsem zděšen (stejně jako stavební úřady) z toho, že budou zajišťovat vyjádření k projektovým dokumentacím. Tohle musel vymyslet někdo hodně na drogách, který absolutně nemá šajnu jak to v praxi funguje a chodí a co by skutečně bylo potřeba. Takže namísto toho, aby se něco zjednodušilo tak se z toho zase dělá bramboračka a dopadne to tak, že všichni činní ve výstavbě to budou obcházet a pojedou prostě po staru. A stavebnímu úřadu jen přibude další agenda a budou na to shánět další zaměstnance.
Jako představa, že uděláš projekt, odevzdáš ho na stavební úřad, který si sám místo tebe zajistí potřebná KLADNÁ stanoviska a vyjádření, je vážně k pláči. Proč? Protože jakmile přijde jedno jediné nesouhlasné stanovisko od dotčených orgánů státní správy nebo vlastníků infrastruktury, tak vám prostě stavbu nepovolí, projekt se vrátí projektantovi a ten to bude muset vyřešit, projekt předělat a s daným DOSS/IS se domluvit na řešení tak, aby mohl vydat kladné stanovisko. Dneska to v praxi funguje hlavně na lidech, tyto vyjádření (až na výjimky) si zajišťuje žadatel, respektive většinou projektant, který provádí inženýrskou činnost ve výstavbě, a je taky placený za to, aby to vyřešil tak, aby dostal kladná stanoviska a stavba mohla být bez problému povolena. No a protože se v tom tento člověk pohybuje, a se všemi těmi lidmi, kteří na to ty vyjadřovačky píšou se prostě už nějak zná osobně (nebo ani nemusí, ale dá si schůzku/konzultaci) tak když čuchá, že by někde mohl být nějaký problém, tak prostě zvedne telefon nebo svolá koordinační schůzku (voni se totiž mnohdy hádaj mezi sebou i ty DOSSy, taková klasika odbor dopravy vs odbor ŽP) a s daným dotčeným orgánem se jako člověk domluví nebo se nalezne nějaké řešení, které je průchodné pro všechny strany. A hlavně se mezi sebou baví dva odborníci, úředník na stavebním úřadu fakt není odborník na problematiku, ten řeší jinou agendu zase. A to celé ještě ve fázi přípravy/rozpracovanosti projektu, tedy ve fázi, kdy v tom nemáte necháno XY hodin práce. Předejde se tak budoucím problémům a ušetří se cenný čas ;-)
Tento aspekt nového zákona je tedy šílený šlendrián, kde se někdo snaží být papežštější než papež a je vidět, že to psal někdo kdo oboru a praxi naprosto nerozumí, nehledě na to, že naprosto evidentně ignorovat veškeré připomínky oborových komor, kteří na to upozorňovali.

Co se týče digitální podoby odevzdání PD, to je víceméně OK, až na jednu věc, jsme všichni lidi a je úplně normální, že děláme někdy chyby a mnohdy se prostě stane, že stavební úřad chce něco opravit (i kdyby jen datum v debilní rozpisce), dnes to funguje tak, že to opravíte, dojdete na stavební úřad a prostě ve složce vyměníte výkres a hotovo. V podobě digitálního odevzdání tento krok už nebude možný, čili to opět jen zkomplikuje povolování staveb tím, že budou řízení probíhat déle. Tady by se to chtělo nad tím systémem více zamyslet, aby nebyl tak moc uzavřený a striktní.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Kuba.C za příspěvek:
Tomas.Durco
Odpovědět

Zpět na „Místní rozvoj a veřejná správa“