Vážené krajské fórum,
dovolím si předložit pohled na středočeský kMO a jeho směřování do budoucna.
Finance
Prvně se dotknu financí, jak bylo v zadání volby. Pro působení politické strany je financování její veřejné prezentace zásadní věc. S minimem prostředků jde dělat stěží. Současný stav a varianty zvažované při tvorbě krajského rozpočtu najdete zde: https://mrak.pirati.cz/apps/files/?dir ... le=3446020
Úspěch v evropských a návazně krajských volbách předurčí možnosti, které budeme v dalším období mít. Rozpočet je sestavený opatrně, konzervativně. Potřebujeme ale víc peněz, a moje představa je, že prostřednictvím podpory kMO budeme usilovat o víc, než je co do počtu mandátů v návrhu PKS. To je jeden zdroj. Druhý je fundraising mezi kandidáty do kraje. To znamená, že by kandidáti měli při svém zvažování nominace s tímto počítat. To celé v prostředí eroze rozpočtu inflací. A při tendencích odebrat krajům peníze ve prospěch evropských voleb, jak se tom hovořilo na posledním RV.
Lidé a odbor
Klíčovým a rozdílovým hráčem našeho mediálního odboru je Ondřej Petr. Odpovídám zároveň na dotaz Štěpána Drtiny a chci sdělit, že s Ondřejem vycházím velmi dobře a snad to je oboustranné. Monika Kuncová je skutečně dobrá v podpoře produkce akcí a Bára Knotová Vaicová pomáhá spoustu věcí dotahovat a dává do odboru další energii a nápady. Matouš Adamů nepřehlédnutelně prospívá našim webům a sociálním sítím mimo FB, kde operují Ondra a Bára. Jana Skopalíková je z PKS nejaktivnější, její korektury jsou velká pomoc. Copywriterka Petra Slezáková odvádí práci na podpoře výstupů, a rešerších, což hodně potřebujeme. Bez Lukáše Kohouta si nedokážu praktickou práci odboru představit, a Martin Karim je zkušený matador s praktickými zkušenostmi z kampaní a pořádání eventů. K tomu připočtěte ještě grafiku od externistů a máte přehled o naší práci. Já se soustřeďuju na různé analýzy, podklady pro reporting a rozbory.
Východiska
Opřu se v základu o Komunikační strategii Stč zpracovanou Ondřejem Petrem, kterou chci respektovat, ta je zde: https://mrak.pirati.cz/apps/files/?dir ... id=3602084
Vytáhnu sem z ní hlavní cíle, a hodlám je podporovat.
Mít co nabídnout (NAŠE PRÁCE) – musíme být profesionály, přesto zůstat politiky, NE úředníky!
Být vidět
Vzbudit zájem – musíme zaujmout
Navázat vztah – musíme být důvěryhodní
Vybudovat důvěru (a vzbudit naději)
Získat respekt a podporu
To jsou principy. V původním zadání míří na venek, nechají se v pohodě vzít jako principy zaměřené dovnitř. Protože na vstupu do strategie je naše členstvo. Bez něho a jeho aktivity se nestane v politice nic.
Druhým důležitým východiskem je Vize PKS. Ta je zde: https://mrak.pirati.cz/apps/files/?dir= ... le=3457243
Z ní vypíchnu toto: Mediální odbor by měl být více proaktivní v poskytování podpory, stále však potřebuje informace z MS a od zastupitelů, co zajímavého se u nich děje, aby jim to mohli pomoci komunikovat. Druhou úrovní je podpora a koordinace komunikace všech úrovní - máme europoslance, senátorku, poslankyni, 4 uvolněné na kraji, 2 místostarosty plus mnoho lokálních zastupitelů. To vše je potřeba koordinovat, systematicky propagovat a ukazovat, že tyto lidi máme. Je to pro mne pochopitelné, srozumitelné, a nechá se z toho jako ze zadání vyjít. Doplnil bych k tomu ještě členy komisí v samosprávě a také KETy. Na podporu úsilí členů a jejich práce kladu velký důraz.
Současně bych rád navázal na formu posuzování úspěšnosti kraje měřitelnými hodnotami, obdobně jako to je v Pirátské strategii zpracované Republikovým předsednictvem na sklonku roku 2022. Zde je to, co se kraje týká, na straně 20. https://mrak.pirati.cz/apps/files/?dir= ... le=3361564
Povšiměte si, že ve Strategii RP je jako jeden z ukazatelů úspěšnosti kraje je růst členské základny a její spokojenost, a lze dovodit, že na tohle hledisko bude mít vliv Nalodění. Na mediální podporu Nalodění se chci zaměřit. Musíme se v tom aspoň trochu aktivně zlepšit, nemyslíte?
Máme k dispozici také data z Průzkumu spokojenosti, který se týkal loňských voleb do senátu a komunálních voleb. Ten poskytuje odraz práce orgánů strany ve volbách, a týká se u krajů.
https://mrak.pirati.cz/apps/files/?dir= ... le=3494159
Mám záměr prodiskutovat Průzkum s členy kMO. To, co se ukázalo jako slabý článek kampaně v roce 2022, přetavit ve zlepšení naší práce.
Vize
Pro práci odboru považuju za důležité, aby si zachoval přísnou neutralitu ve vztahu a rovnovážném přístupu ke všem Pirátům ve Středních Čechách, kteří se rozhodnou kandidovat v jakýchkoliv volbách v letech 2024-2026. Naše práce musí mít přesah, vytvářet podmínky pro další období, které naváže na dvouletý mandát. Podmínky pro budoucí úspěch tvoříme už teď. To mé tvrzení vychází z práce skupin Supervolebního týmu, kde jsem pracoval ve skupině pro senátní volby. Zaměřil jsem se na analýzu senátních obvodů, zejména na fenomén inkumbence. https://mrak.pirati.cz/apps/files/?dir= ... le=3462917
Velkou váhu kladu na risk management komunikace a damage control. K dispozici mám zpracované doporučení pro zvládání krizových situací, zde: viewtopic.php?t=47211
Máme štěstí, že pro takové situace máme jako PR managera právě Ondřeje Petra.
Mou vizí je stimulovat zapojení členské základny. Současný stav, kdy mediální aktivita MS je chabá, se musí změnit. Pro vysvětlení, interpretace jednoho manažerského ukazatele, tím je KPI, Key performace indocators. Tedy Klíčová měřítka výkonu. Ty jsou zmíněna výše ve Strategii Republikového předsednictva, a jsou konvenční. Preferuji pohled na věc rozšířit na pohled na věc ve smyslu KPI jako: Keep People (udržuj lidi) Involved (zapojené), Inspired (inspiruj lidi), Interested (vyvolávej a udržuj zájem lidí) a nakonec Informed (informované). K tomu bych rád podotkl, že ani to poslední se nám nedaří, protože nevíme, jestli si členové naše newslettery, fórum, Zulip a e-maily aspoň přečetli, a až vůbec skoro nic nevíme o tom, co se dělo pak. Jestli vůbec něco. Bez těch třech předchozích I se nezlepší ani to poslední. V této věci se těším na Vaše dotazy při grilování.
Jaké vidím principy, se kterými souzním, které povedou ke změně k lepšímu? K úspěchu ve volbách? Nejsou z mé hlavy, pocházejí z knihy Jima Collinse Jak z dobrého udělat skvělé.
- Posaď do autobusu správné lidi (KPI, odstranění špuntu výkonu na vstupu)
- Ježčí koncepce (liška lítá od jednoho k druhému, a ježek jde za svým cílem, pěna dní ho nevyvede z rovnováhy)
- Roztáčej setrvačník (i slabá moucha dokáže vytrvalostí uvést do pohybu velké věci)
Tak to je asi všechno, neostýchejte se klást otázky v tomhle vlákně. Přeji váženému krajskému fóru příjemnou volbu, a mým spolukandidátům z celého srdce úspěch. Jednoho z nich budu volit. To myslím vážně, neboť mám před touhle prací mega respekt. Je to velká zodpovědnost.