Středa 11.1. 18:00 Veřejná schůze

Archiv uzavřených vláken


Moderátoři: KoKS Praha, Pražští předsedající, PKS Praha, PMS Praha 3

Uživatelský avatar
Frantisek.Dosedel
Rozhodčí komise
Příspěvky: 804
Registrován: 26 lis 2017, 10:51
Profese: advokát
Bydliště: Praha 3 - Vinohrady
Dal poděkování: 1348 poděkování
Dostal poděkování: 1097 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Středa 11.1. 18:00 Veřejná schůze

Příspěvek od Frantisek.Dosedel »

Zvykově vedu agendu schůzí určitým způsobem, a to s ohledem na práva, zájmy, čas a snažím se i pohodlí členstva. Nečiním si nárok na dokonalost a rád své povinnosti přenechám. Ivet předběžně vyjádřila opatrný souhlas s převzetím, až to probereme osobně, tak se to vyřeší :)

Každopádně k tomu byro:
Obecně:

  • Máme nějaká základní jednací pravidla (Zásady Týmové Spolupráce).
  • Tyto zásady platí jako vzorový jednací řád pro oblastní fóra a jiné týmy, pokud neschválí něco jiného.
  • Účelem těchto pravidel je dát jednání formu a řád, aby se například menšina nemohla prohlásit většinou, popřípadě bez společné shody někomu něco přikazovat.
  • Pokud nebudou pravidla dodržována, může se stát, že celý daný tým se stane obětí zvůle několika málo jedinců, kteří prostě nejvíc křičí (historicky tuto zkušenost máme, kdy dnes již bývalá členka a dnes již bývalý příznivec byli schopni na schůzích vytvořit takovou atmosféru, že na ně přestali ostatní chodit a tihle vykukové si pak chtělli v pěti lidech schvalovat zásadní věci pro celé MS).

Konkrétně:

  • dle čl. 7 ZaTys platí, že:
    • 1. Jednání korespondenční formou probíhá pouze o věci, k níž bylo svoláno.

    • 2. Po zahájení jednání se vede rozprava nejméně 5 dnů. Pokud se na jednání hlasuje o dokumentu připraveném jiným týmem (např. schválení záměru), pokud rozprava proběhla již dříve či jiným způsobem nebo pokud je málo času, může vedoucí týmu rozpravu přiměřeně zkrátit či vyhlásit hlasování bez rozpravy.

    • 3. Hlasování je řádně oznámeno, pokud bylo rozesláno členům obvyklým způsobem (e-mailem) a pokud doba pro hlasování činila aspoň 48 hodin po oznámení. Pod časovým tlakem může hlasování skončit i dříve, je-li zřejmý jeho výsledek. Pokud netrvala rozprava aspoň 5 dnů, hlasuje se též o návrhu pokračovat v rozpravě.

  • v tomto případě:
    • 1. Jednání nebylo svoláno vůbec. Byl zahájen sběr podnětů, členů, co chtějí probrat na schůzi.

    • 2. Nebyla vedena řádná rozprava, nebylo oznámeno zkrácení rozpravy, pro případné hlasování bez rozpravy nebyl uveden důvod.

    • 3. Hlasování nebylo řádně oznámeno - to si dovolím usuzovat i z faktu, že z 5 členů PMS hlasovali 2 (nikoliv 3 jak je uvedeno výše - k tomu viz Josefův příspěvek kde urguje k hlasování 3 členy PMS). Vzhledem k tomu, že pro byli jen dva členové PMS z pěti, nevyjádřila souhlas ani polovina členů PMS. Hlasování má od vyhlášení trvat alespoň 48 hodin. Vzhledem k tomu, že není zřejmý výsledek, nemůže hlasování skončit dříve.

Z výše uvedeného vyplývá, že pokud bychom vůbec měli uvažovat o tom, že jednání a hlasování nebylo nicotné, pak bylo zmatečně a mělo by proběhnout znovu.
Byro může být nuda, ale je tady k hájení práv členů.

Deep in the human unconscious is a pervasive need for a logical universe that makes sense. But the real universe is always one step beyond logic.
The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. - Frank Herbert, Dune
OFFTOPIC
Achievements:
Zakládající člen MS Praha 3 a jeho místopředseda (2018 - )
Zastupitel MČP3 (2018 - )
Člen rady MČP3 (2019-2022)
Předseda KRK Praha (2020 - 2022)
Místopředseda RK (2023 - )
Nepřípustné reputační riziko (asi vždy)

Josef.Ulehla
Člen KS Praha
Příspěvky: 1730
Registrován: 10 úno 2012, 03:34
Dal poděkování: 3738 poděkování
Dostal poděkování: 1286 poděkování

Re: Středa 11.1. 18:00 Veřejná schůze

Příspěvek od Josef.Ulehla »

Frantisek.Dosedel píše: 10 led 2023, 10:02

Zvykově vedu agendu schůzí určitým způsobem, a to s ohledem na práva, zájmy, čas a snažím se i pohodlí členstva.

Ano. Jsem si toho vědom a jsem Ti za to vděčen. Děkuju Ti za to.

Frantisek.Dosedel píše: 10 led 2023, 10:02

Každopádně k tomu byro...

Františku, já opravdu nechci vést spor o tom, jestli odhlasování Lenčina usnesení bylo nebylo nicotné, zmatečné, směroplatné nebo krutopřísné. Spíš bych hledal cestu k řešení.

Frantisek.Dosedel píše: 10 led 2023, 10:02

... pokud bychom vůbec měli uvažovat o tom, že jednání a hlasování nebylo nicotné, pak bylo zmatečně a mělo by proběhnout znovu.

Bylo by skvělé, kdyby se předsednictvu podařilo skutečně projednat iniciativu skupiny dvou členů pětičleného týmu a dát o ní hlasovat. (Minulé předsednictvo dokázalo i mnohem důležitější věc projednat a odhlasovat během 10 minut. A výsledek vyhlásit po hodině.) Prosím, buďte stejně pružní i v mnohem banálnější věci předsednického návrhu programu schůze :-)

Josef.Ulehla
Člen KS Praha
Příspěvky: 1730
Registrován: 10 úno 2012, 03:34
Dal poděkování: 3738 poděkování
Dostal poděkování: 1286 poděkování

Re: Středa 11.1. 18:00 Veřejná schůze

Příspěvek od Josef.Ulehla »

Někde jsem zaslechl něco jako:

dojde během pondělí 16.1.2023 k resetu hesla všech uživatelů Pirátské identity. Po tomto kroku nebude možné přihlášení k Pirátské identitě se starým heslem. Nové si vytvoříte pomocí funkce „Zapomenuté heslo?“ na https://auth.pirati.cz

To bychom asi taky měli probrat.

Uživatelský avatar
Michal.Gill
Zahraniční odbor
Příspěvky: 1908
Registrován: 06 kvě 2012, 07:20
Profese: Copywriter, volejbalový rozhodčí
Bydliště: Praha 3 - Žižkov
Dal poděkování: 3865 poděkování
Dostal poděkování: 3258 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Středa 11.1. 18:00 Veřejná schůze

Příspěvek od Michal.Gill »

Jen technická poznámka: naprosto nerozumím smyslu celého tohoto vlákna. Co je jeho cílem? Napadají mě dvě možnosti:

1) Snaha informovat členstvo o konání schůze
2) Snaha zasí*at Fórum, aby bylo ještě nepřehlednější

Jako Pirát samozřejmě předpokládám dobrou vůli, a tedy i to, že jde o variantu 1), což ale nic nemění na výsledku: k vyšší informovanosti členstva to nijak nepřispívá a Fórum to, že stejné informace naleznu duplicitně na n místech, opravdu jen zahlcuje zbytečnými informacemi. Cením si, Pepo, tvé snahy zlepšovat informovanost mezi členstvem, ale vyráběním redundantních vláken v rámci jednoho média toho opravdu nedocílíš. Prosím, nevynalézejme kolo.

Bc. Michal Gill • vedoucí ZO • asistent radních Prahy 3 • mobil: +420 603 590 571 • pevná linka: +420 222 116 782 • michal.gill@pirati.czgill.michal@praha3.cz

Josef.Ulehla
Člen KS Praha
Příspěvky: 1730
Registrován: 10 úno 2012, 03:34
Dal poděkování: 3738 poděkování
Dostal poděkování: 1286 poděkování

Re: Středa 11.1. 18:00 Veřejná schůze

Příspěvek od Josef.Ulehla »

(1) Smysl vlákna

Michal.Gill píše: 11 led 2023, 16:32

... nerozumím smyslu... tohoto vlákna. Co je jeho cílem?... Snaha informovat členstvo o konání schůze...

Chápu toto vlákno jako rozhovor o schůzi 11.1. Jeho smysly a cíle jsou průběžně tvořeny účastníky rozhovoru (zatím: @David.Rauser, František, Honza T., Iveta, Jakub K., Josef, Lenka, Michal, Simona). Pro mě námětem tohoto rozhovoru je především ta schůze 11.1. Její příprava a dozvuky. Cokoliv, co se jí týká.

---

(2) Prezenční listina

Snad se mi podařilo zachytit, kdo byl přítomen (celkem 21?) i skoro všechyn příchody. V odchodem mám větší temno. Prosím o kontrolu, doplnění, opravy. Mohly by pomoct i fotky, co jste někteří fotili. Je možné je nahrát i sem, do tohoto vlákna. Kdyby s tím někdo měl technické potíže, rád poradím.

  • 18:00 + Apolena, František, Iveta, Jan B., Josef, Kateřina, Martina, Michal, Vladimír, Vojta, Walter

  • 18:05 + Pavel, Simona

  • 18:08 + Míra

  • ??:?? začátek

  • 18:23 + Lenka

  • ??:?? + Honza T.

  • 18:38 + Barbora

  • 18:41 + Jakub M.

  • 18:44 + Roman

  • 18:54 + Ondřej

  • 19:23 - Michal, Vojta

  • 19:31 + Jakub K.

  • 20:05 konec

---

(3) Nebyl jsem naštvaný

@Jan.Bartko, @Jaromir.Beranek a Barbora mi poskytli zpětnou vazbu, že jsem na schůzi vypadal naštvaně. Reportuju, že jsem fakt naštvaný nebyl, že jsem byl mnohem méně ročilený, než jsem čekal, že jsem byl hodně soustředěný na to, aby schůze k něčemu byla, a že jsem byl hodně unaven.

---

(4) Děkuju předsednictvu

Děkuju @Frantisek.Dosedel, @Iveta.Pospisilova, @Lenka.Zdarska a @Simona.Bartova za přípravu schůze.

---

(5) Děkuju účastníkům

Děkuju všem, kteří dorazili. A pokud ve Vás zůstává něco, co byste k proběhlému chtěli dodat, tohle vlákno je jedna možnost, kde to můžete napsat. Kdyby s tím někdo měl technické potíže, rád pomůžu.

Uživatelský avatar
Michal.Gill
Zahraniční odbor
Příspěvky: 1908
Registrován: 06 kvě 2012, 07:20
Profese: Copywriter, volejbalový rozhodčí
Bydliště: Praha 3 - Žižkov
Dal poděkování: 3865 poděkování
Dostal poděkování: 3258 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Středa 11.1. 18:00 Veřejná schůze

Příspěvek od Michal.Gill »

Josef.Ulehla píše: 12 led 2023, 05:58

Chápu toto vlákno jako rozhovor o schůzi 11.1. ... Cokoliv, co se jí týká.

Škoda, že přesně takové vlákno existuje, pro všechny schůze: viewtopic.php?t=50585

Josef.Ulehla píše: 12 led 2023, 05:58

...mi poskytli zpětnou vazbu, že jsem na schůzi vypadal naštvaně...

Já jsem teda v reakci na Tebe a Tvůj způsob vyjadřování naštvaný byl a byl to jeden z důvodů, proč jsem předčasně odešel. Nerad se veřejně hádám a Tvé veřejné hanění práce Mediálního týmu, o které víš zjevně kulové (a ta zjevnost byla do nebe volající), mě opravdu nadzvedávalo ze židle. Nemám nic proti konstruktivní kritice, ale (a to nejen co se MT týče) Tvůj přístup "o tématu nic nevím > zanadávám si na to, jak se to tu léta dělá > nenavrhnu jakékoli řešení" je opravdu extrémně nepirátský. Uvědom si laskavě, že tady je drtivá většina dobrovolníků, ale často s léty praxe, kteří nejsou zvědavi na to, aby jim někdo vyprávěl, že lze v ČR dělat politický marketing bez Facebooku a podobné nepodložené nesmysly.

Tj. já bych tě nepopsal jako naštvaně působícího ale spíš jako velmi nekonstruktivního a nekolegiálního. A jestli hodláš být součástí kolektivu, zkus být trochu konstruktivní a věnovat čas něčemu užitečnému, ne shledávání toho, kdo a v jaký čas přišel a odešel ze schůze s pomocí pořízených fotek. Opravdu tohle myslím jako dobře míněnou radu, protože zatím to působí tak, že děláš maximum pro rozbíjení kolektivu a snažíš se, abys tady spoustě lidí lezl krkem.

Bc. Michal Gill • vedoucí ZO • asistent radních Prahy 3 • mobil: +420 603 590 571 • pevná linka: +420 222 116 782 • michal.gill@pirati.czgill.michal@praha3.cz

Josef.Ulehla
Člen KS Praha
Příspěvky: 1730
Registrován: 10 úno 2012, 03:34
Dal poděkování: 3738 poděkování
Dostal poděkování: 1286 poděkování

Re: Středa 11.1. 18:00 Veřejná schůze

Příspěvek od Josef.Ulehla »

Michal.Gill píše: 12 led 2023, 07:59

Já jsem teda v reakci na Tebe a Tvůj způsob vyjadřování naštvaný byl a byl to jeden z důvodů, proč jsem předčasně odešel... mě opravdu nadzvedávalo ze židle... děláš maximum pro rozbíjení kolektivu a snažíš se, abys tady spoustě lidí lezl krkem.

Děkuju za sdílení emocí a vůbec za upřímnou zpětnou vazbu. Je mi moc líto a omlouvám se, že jsem se vyjadřoval způsobem, který Tě naštval. Já bych moc rád měl Pirátskou stranu i naše místní sdružení jako širokou rodinu, kde se nám daří spolupracovat bez ohledu na osobní sympatie a antipatie. Ty je určitě dobré někdy vyjadřovat, ale také je dobré se věnovat věcné stránce:

Michal.Gill píše: 12 led 2023, 07:59

... hanění práce Mediálního týmu... Tvůj přístup "... zanadávám si na to, jak se to tu léta dělá > nenavrhnu jakékoli řešení"... nejsou zvědavi na to, aby jim někdo vyprávěl, že lze v ČR dělat politický marketing bez Facebooku...

I tady děkuju za zpětnou vazbu a omlouvám se, že se mi zjevně nepodařilo říct to, co jsem myslel, že říkám:

  • Nešlo mi o hanění práce Mediálního týmu. Je mi líto, že to tak vyznělo. Omlouvám se.

  • Nešlo mi o to, abych si zanadával. Je mi líto, že to tak vyznělo. Omlouvám se.

  • Nešlo mi o to navrhovat řešení.

  • Nešlo mi o to výpravět, že lze lze v ČR dělat politický markteing bez Fujsbúku.

  • Šlo mi o vyjasnění vztahů a pravidel mezi mediálním týmem, místním fórem, předsednictvem a zastupitelským klubem. Myslím, si že místní fórum by se mohlo a mělo vyjádřovat k tomu, co mediální tým dělá a kdo je jeho vedoucí. K tomu dodávám, že za sebe bych moc rád měl příležitost hlasovat pro to, aby se @martina.hola stala vedoucí mediálního týmu. Jsem moc rád, že se tomu věnuje. Děkuju jí za to. A myslím si, že je pro tu funkci super vhodná.

  • Šlo mi o to, že v komunikaci s veřejností, by naše sdružení mohlo dělat i něco jiného než Fusjbúk, Instagram, Tvitr a spol. K tomu dodávám: Nejde o úkolování dobrovonického mediálního týmu něčím, co nechce dělat. Dobrovolníci mají dělat to, co chtějí dělat. Může to klidně být tak, že si řekneme, že náš mediální tým je vlastně fujsbúkovo-intagramovo-tvitrový tým a tím něčím jiným se může zabývat někdo jiný. Já například se podle zásady každý Pirát je vysílač snažím své okolí i veřejnost zvát na schůze našeho sdruženi. Nebo pár členů a příznivců přišlo s myšlenkou vydávat a rozdávat papírové Pirátské noviny i jindy než jen těsně před volbami. Chápu, že takovéto aktivity můžou být okrajové, ale jde mi o to, abychom se alespoň někteří pokoušel vymknout z myšlenkového rámce Jedině Fujsbúk.

Uživatelský avatar
Martina.Hola
Člen KS Praha
Příspěvky: 2
Registrován: 13 dub 2022, 11:18
Profese: Vedoucí mediálního týmu P3
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 8 poděkování
Dostal poděkování: 5 poděkování

Re: Středa 11.1. 18:00 Veřejná schůze

Příspěvek od Martina.Hola »

Josef.Ulehla píše: 12 led 2023, 09:56

[*] Šlo mi o vyjasnění vztahů a pravidel mezi mediálním týmem, místním fórem, předsednictvem a zastupitelským klubem. Myslím, si že místní fórum by se mohlo a mělo vyjádřovat k tomu, co mediální tým dělá a kdo je jeho vedoucí. K tomu dodávám, že za sebe bych moc rád měl příležitost hlasovat pro to, aby se @martina.hola stala vedoucí mediálního týmu. Jsem moc rád, že se tomu věnuje. Děkuju jí za to. A myslím si, že je pro tu funkci super vhodná.

Děkuji za podporu Pepo.
Díky této tvé poslední zprávě, chápu, co jsi včera chtěl říct. Určitě se dá dělat i něco mimo sociální sítě, pouze to naráží na ochotu zapojených do toho investovat čas. Nemyslím si, že by byl problém dělat Pirátské listy (kromě financí), jen je těžké to, že všichni ti to odsouhlasí, ale pak na to nikdo nemá čas, ať už napsat nebo rozdávat (ani před volbami nebyl nějaký extra velký zájem). Další variantou jsou také příspěvky do Radničních novin, to je přece jen méně náročné, ale nevím, jak přesně toto funguje.

Ono to nijak valně nefunguje ani v mediálním týmu, bohužel to stojí na pár lidech, kteří se snaží, ale taky nemají čas na všechno. To je taky jeden z důvodů, proč nad vedením MT váhám. Většina z nás pořádně neumí psát, nikdo v tom nemá vzdělání (pokud vím, kdyžtak pardon! :D), ale i já jsem odhodlaná se v tom zlepšit a snažit se minimálně ty příspěvky na soc.sítě dávat pravidelně a v dobré kvalitě.

Uživatelský avatar
Jan.Bartko
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 372
Registrován: 24 kvě 2018, 16:08
Profese: radní městské části
Bydliště: Praha 3
Dal poděkování: 293 poděkování
Dostal poděkování: 404 poděkování

Re: Středa 11.1. 18:00 Veřejná schůze

Příspěvek od Jan.Bartko »

Jak jsem říkal na schůzi, tak jsem rád za to, že někdo plní roli hardcore piráta, když já takový nikdy nebyl, a pokud jsem se k tomu někdy blížil, tak jsem selhal D:
On ten FB a jiné kanály prostě mají několik zásadních výhod.

  • jakž takž změříme dosah toho kterého příspěvku (kdo ho viděl, kdo v něm někam kliknul..)
  • je variabilní - může to být text, obrázky, komiks, video...
  • jeden post je "poměrně snadný" na výrobu, pokud si někdo najde čas a chuť ho vytvořit.

Co je pak alternativou? Kdyby X člověkohodin mediálního týmu byli jeho členové věnovat něčemu jinému, v čem to bude "lepší", krom toho že to bude ideologicky čistší (což je rozhodně samo o sobě kvalitou). A co to "to" bude?
Máme kapacitu napsat, vysázet, vytisknout, zaplatit a rozdat X tisíc novin? Kdo to udělá a bude to ve výsledku efektivnější?
Uděláme letáky do schránek? Kdo to udělá a bude to ve výsledku efektivnější?
Překlopí někdo náš FB do mastodonu? Kdo to udělá a bude to ve výsledku efektivnější?
Uděláme někde koncert? Kdo to udělá a bude to ve výsledku efektivnější?
Budeme posílat články do poloprofesionálních médií typu "Veřejná správa" nebo "Měsíčník moderní výuky na základních školách"? Kdo to udělá a bude to ve výsledku efektivnější?

“Triviality is evil - triviality, that is, in the form of consciousness and mind that adapts itself to the world as it is, that obeys the principle of inertia. And this principle of inertia truly is what is radically evil.”
― Theodor W. Adorno
Uživatelský avatar
Michal.Gill
Zahraniční odbor
Příspěvky: 1908
Registrován: 06 kvě 2012, 07:20
Profese: Copywriter, volejbalový rozhodčí
Bydliště: Praha 3 - Žižkov
Dal poděkování: 3865 poděkování
Dostal poděkování: 3258 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Středa 11.1. 18:00 Veřejná schůze

Příspěvek od Michal.Gill »

Josef.Ulehla píše: 12 led 2023, 09:56

Může to klidně být tak, že si řekneme, že náš mediální tým je vlastně fujsbúkovo-intagramovo-tvitrový tým a tím něčím jiným se může zabývat někdo jiný. ... Nebo pár členů a příznivců přišlo s myšlenkou vydávat a rozdávat papírové Pirátské noviny i jindy než jen těsně před volbami. Chápu, že takovéto aktivity můžou být okrajové, ale jde mi o to, abychom se alespoň někteří pokoušel vymknout z myšlenkového rámce Jedině Fujsbúk.

Dovolím si tvrdit, že nejsme zabředlí v nějakém myšlenkovém rámci, že Facebook je jediná cesta. Kdyby to tak bylo, s Instagramem nebo Twitterem se ne*ereme vůbec. A když je toho něco worthy, dává se to na web nebo se i napíše a vydá tisková zpráva ve snaze dostat nás do běžných médií. A mnohokrát se to za ta léta povedlo, ale je to časově náročné a jak píše Jan, nemáš šanci jakkoli změřit efektivitu, byť já si osobně každé naší citace v nějakém online deníku vždycky cenil. Já chápu, že jsi přišel, viděl, že nefungujeme dobře, a máš velké oči a chceš šmahem napravit všechno, co máš dojem, že nápravu potřebuje. Ale opakuji, že k navrhování nových řešení je alespoň zběžně třeba znát historii a současný stav. Třeba když v Unijazzu někdo navrhl ty noviny čtyřikrát do roka, obracel jsem oči v sloup, protože mám velmi dobrou představu (na základě četné a trpké historické zkušenosti), s jakou ochotou se člověk v našem MS setká; nakonec to budou stovky hodin dobrovolnické práce hozené na bedra tří lidí, kteří se nám na to po prvním čísle vykašlou a polovinu nákladu nakonec stejně odvezeme do sběru, protože to ani nebudeme schopni rozdat. Všichni víme, jak aktivní jsme před volbami, a myslet si, že kdykoli jindy to nebude řádově horší, je pouze naivita.

Suma sumárum: není problém kdykoli a v jakémkoli formátu diskutovat o tom, jak se máme mediálně prezentovat, ale naprosto odmítám přístup, kde někdo přijde s hotovým nápadem, že se máme vykašlat na Facebook a začít dělat noviny. To není diskuse.

martina.hola píše: 12 led 2023, 10:23

Další variantou jsou také příspěvky do Radničních novin, to je přece jen méně náročné, ale nevím, jak přesně toto funguje.

Ad příspěvky do Radničních novin:

Každý měsíc máme coby zastupitelský klub nárok na:

- 1 ks odpovědi na anketu k hlavnímu článku novin v rozsahu 600 znaků vč. mezer.; musí být (alespoň nominálně) psáno některým ze zastupitelů
- 1 ks příspěvku do rubriky Fórum zastupitelů, přičemž každý zastupitel má ročně nárok jen na čtyři tyto články v rámci 11 vydání, tj. za mě maximálně tlačit Jana s Nikol a občas proředit Františkem a Pavlem, když se v jejich gescích zrovna něco zajímavého bude dít (třeba teď se blíží schvalování dotací); 1600 znaků vč. mezer

Bc. Michal Gill • vedoucí ZO • asistent radních Prahy 3 • mobil: +420 603 590 571 • pevná linka: +420 222 116 782 • michal.gill@pirati.czgill.michal@praha3.cz

Zamčeno

Zpět na „[Diskuze - Archiv]“