Volební kalkulačka

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Odpovědět
gust
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 56
Registrován: 16 úno 2021, 15:27
Profese: Kouč, IT infrastructure arch.
Bydliště: Praha 10 - Horní Měcholupy
Dal poděkování: 25 poděkování
Dostal poděkování: 36 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Volební kalkulačka

Příspěvek od gust »

Ve volebním kvízu na Aktuálně.cz je otázka

17) Měla by se obnovit tramvajová trať po Příkopech, mezi náměstím Republiky a Václavským náměstím?
Odpověď Pirátů - ANO.

Pokud nejde o omyl, může mi někdo sdělit, kdo je za vyplnění odpovědi odpovědný a na základě jakého mandátu odpovědi vyplnil, protože 1) nevím o tom, že by to bylo oficiálně někde prodiskutováno a 2) je s odpuštěním hodně velký nesmysl.
Jde o jednu z mála komunikací v centru, kde je pěší zóna - bulvár, která je plně dopravně obsloužená metrem, a my tam budeme obnovovat povrchovou dopravu, ještě k tomu tak intenzivní a hlučnou jako je tramvajová doprava? 🙈
Spíš by se měla doprava na ul. Na Příkopě dále zklidnit až k Prašné bráně, ideálně až na nám. Republiky.
BTW i přes nám. Republiky je průjezd tramvají hodně rušivý. Nám Republiky je také obsloužené metrem, tak by spíš stálo za to tramvaje vést přes Štvanici po Hlávkově mostě a obsluhu Revoluční (jen zast. Dlouhá třída) zajistit méně hrubým/rušivým způsobem.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Volební kalkulačka

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

K tomu bych řekl dvě věci:

1) Volební kalkulačku někdo vyplnil bez konzultace s KET doprava či s gestorem dopravy. Jsou tam i větší faily, například, že jsme proti zavádění zón 30 km/h na vedlejších ulicích.

2) V případě tramvaje na Příkopech si myslím, že odpověď byla správná, přestože tramvaj v této ulici rozhodně nepatří mezi pirátské priotity, tak rozhodně nesouhlasím s výše uvedenými důvody proti. Naopak tramvaj má značnou městotvornou funkci, a dále zde hraje roli stabilita sítě atd. Nicméně prioritou je i tak hlavně doplnění tramvajových tratí na ucelený okruh mimo vnitřní centrum a teprve potom další zahušťování sítě v centru nebo výběžky kamsi na vzdálené periferie se spornými přínosy. ;)

Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 2):
Jiri.Belsan, Gabriela.Lnenickova

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Veronika.Murzynova
Zahraniční odbor
Příspěvky: 689
Registrován: 02 lis 2017, 14:59
Profese: Expertka na energetickou transformaci
Bydliště: Lesní 800, 73514 Orlová - Lutyně
Dal poděkování: 1325 poděkování
Dostal poděkování: 1335 poděkování

Re: Volební kalkulačka

Příspěvek od Veronika.Murzynova »

Ahoj, chtěla jsem se jenom zeptat, jestli jste někde pokročili v řešení otázek z kalkulačky? Pokud tomu rozumím správně, odpovědi tvořilo pražské MO a viděl je pirátor. Chtěla jsem se připojit na minulý Volební výbor, ale bohužel mi do toho něco vlezlo.

Místopředsedkyně evropského Pirátstva.
Eurofederalistka. Podporuji myšlenky.
"What doesn't kill you, only makes you.... stranger."

gust
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 56
Registrován: 16 úno 2021, 15:27
Profese: Kouč, IT infrastructure arch.
Bydliště: Praha 10 - Horní Měcholupy
Dal poděkování: 25 poděkování
Dostal poděkování: 36 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Volební kalkulačka

Příspěvek od gust »

Ondrej.Kalis píše: 21 srp 2022, 18:40

2) V případě tramvaje na Příkopech si myslím, že odpověď byla správná, přestože tramvaj v této ulici rozhodně nepatří mezi pirátské priotity, tak rozhodně nesouhlasím s výše uvedenými důvody proti. Naopak tramvaj má značnou městotvornou funkci, a dále zde hraje roli stabilita sítě atd.

Otázka město-tvorné funkce už obecně v diskuzi padla a podle mě je podstatnou otázkou, kde je ve skutečnosti příčinná souvislost.
Nicméně nezlob se, ale pokud nejde jen o mlácení prázdné slámy, tak by mě ta městotvorná funkce v pozitivním smyslu (nikoli negativním, který je zjevný z intenzivního narušení dopravně klidové zóny) v tomhle konkrétním případě pěší zóny v úplném centru zajímala. Podobně by mě zajímal konkrétní pozitivní vliv na stabilitu, který není možné dosáhnout jiným řešením, které nemá tak zásadní negativní dopady na absolutní střed města, tedy jedinečnou část...

Mimochodem rádi se oháníte příkladem Vídně - tam by asi nikoho nenapadlo, aby se po Kartnerstrasse mohla prohánět tramvaj (a dále pak Rotenturmstrasse, což nemá moc až tak daleko k dnešní trati Jindříšská-Vodičková), byť by to bylo celkem logické propojení mezi Marienbrucke a Karlsplatz s návazností na další tratě.
Tramvaj jezdí kolem centra až po vnitřním ringu, takže v centru je oblast asi 1,5x1,5 km obsloužená jen metrem a minibusy - což velmi zhruba odpovídá oblasti ohraničené I.P.P. - Florenc - Šteánikův most - most Legií... takže tramvaj bychom na základě příkladu Vídně mohli místo likvidace pěších zón naopak posunout ještě dál z centra ...

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Volební kalkulačka

Příspěvek od Michal.Stepan »

Problém volebních kalkulaček je, že jsou zjednodušující. V Praze je zatížení tramvajové dopravy větší, než ve Vídni, lidi méně jezdí auty a to je snad dobře. Vídeň je jedno z mála větších měst v Evropě, kde nejezdí dlouhé soupravy, protože to nepotřebují. V Praze by to potřeba bylo, stejně tak, jako je potřeba TT Lazarská-Bolzanova, která patří k neužitečnějším TT v Praze a TT Revoluční- Na Poříčí. Metro Náměstí Republiky rozhodně neobslouží relace na Malou Stranu, Letnou, Žižkov. Bylo chybou zrušení TT Perštýn-Náměstí Republiky, její obnova by byla žádoucí, ale není prioritou. Prioritou pro zlepšení dopravy v centru je tramvajový okruh, dále TT Muzeum-Bolzanova a TT Václavské náměstí.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
Ondrej.Kalis
Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“