Při pokusu o nalezení diskuze k dozorčí radě ČEZ jsem narazil na něco tak zásadního a zásadně podkopávajícího právní stát na který se předpisy Pirátů odkazují, že cítím potřebu se ozvat.
Má to spojitost s následujícím usnesením z 23. Června resp. z 28. Června (nejde o fakt, že každé z nich má jinou lhůtu pro hlasování 3 resp. 2 dny).
,,MS Kroměříž snižuje kvótu pro primární volby podle Volebního řádu, §8, odst. 6 pouze na lídra a čelní kandidáty a to pro účely primárních voleb pro komunální volby 2022".
Ale primárně s novelou volebního řádu.
Pokud se až po zahájení voleb, které začínají vyhlášením ( každé MS to má jinak a všude už proběhlo, pokračuje odvolením lídra, čela atd....) novelizuje Volební řád, tato NOVELIZACE Volebního řádu platí až pro ty následující volby.
V případě komunálních voleb se podle novelizace Volebního řádu bude jednat až u primárních voleb pro volební rok 2026.
- Jedná se o obdobnou situaci, kdy Ústavní soud Nálezem z 2. 2. 2021 zrušil (nenovelizoval, to musí až Parlament) část volebního zákona, ale toto zrušení nedopadlo na volby do PSP plánované na 8 až 9. Října 2021 protože tyto volby prezident vyhlásil už 28.12.2020.
Proč to píšu:
Dlouhodobě vnímám, že se mnohé zlozvyky politických stran, Piráty nevyjímaje, umožněné nefunkčními vnitřními kontrolními mechanismy, přenáší jak do komunální, krajské tak i celostátní politiky a pak se s následky těchto v té době už běžných zlozvyků setkává veřejnost.
Velmi mi to připomíná situaci kdy člen, dokonce někdejší místopředseda poslanecké sněmovny PČR, který si sám dobrovolně pozastavil členství nadále jednal jako člen a nikomu to nepřišlo zvláštní ani to, že cokoli co v té době udělal právně neplatilo a toto je na podobné principu.