RV 8/2022 Návrh změny Organizačního řádu - úprava kompetencí kanceláře a odborů + návrh na zrušení PPÚ

Archivní fórum pro ukončená jednání Republikového výboru.


Moderátoři: asistent/ka RV, Jednatelé, Předsedající RV

Zamčeno
Uživatelský avatar
Vit.Zacek
Republikový výbor
Příspěvky: 505
Registrován: 17 kvě 2018, 00:37
Profese: student ekonomie
Bydliště: Jihlava
Dal poděkování: 937 poděkování
Dostal poděkování: 646 poděkování

RV 8/2022 Návrh změny Organizačního řádu - úprava kompetencí kanceláře a odborů + návrh na zrušení PPÚ

Příspěvek od Vit.Zacek »

Ahoj výbore,
zahajuji jednání ve věci změny Organizačního řádu. Návrh získal podporu. V redminu byla zároveň žádost o spojení tohoto jednání s další úpravou Pravidel hospodaření, takže zahrnuju oba návrhy a beru podporu, kterou získal návrh od Terezy Vovesové, jako podporu i pro související návrh od Vojty Pikala. Kdyby někdo chtěl protestovat, tak se ozvěte a můžeme to jednat zvlášť.

Návrh usnesení A od @Tereza.Vovesova + Slovo navrhovatelky k návrhu A: OFFTOPICNa základě diskuze s odbory a kanceláří strany je předkládán návrh na změnu Organizačního řádu, který reflektuje současné funkce odborů a kanceláře strany. V souvislosti s případným přijetí změn jsem byla požádána o předložení návrhu na zrušení předpisu PPÚ (Podmínky pro placené úkoly). Předložení návrhu na zrušení PPÚ je spojeno s nově nadefinovanou kompetencí PO "zajištění souladu uzavírání a ukončování smluv se zaměstnanci a dalšími spolupracovníky se zákonem".

Republikový výbor se usnesl takto:

  1. Podmínky pro placené úkoly se jako vnitřní předpis ruší patnáctým dnem po vydání tohoto usnesení, aniž by bylo dotčeno jejich budoucí použití u smluv uzavřených po dobu jejich účinnosti na základě odkazu v těchto smlouvách.
  2. Republikový výbor bere na vědomí, že k účelu, ke kterému byly využívány podmínky pro placené úkoly, budou do budoucna sloužit smluvní vzory (§ 10 odst. 1 písm. g) organizačního řádu).
  3. Pravidla hospodaření se s účinností od patnáctého dne po zveřejnění tohoto usnesení mění následovně:
    • 1. Do § 6 se vkládá nový odst. 3, který zní:

    (3) Personální odbor stanoví vyhláškou povinné náležitosti výběrových řízení na místa zaměstnanců a dalších smluvních spolupracovníků ve straně a způsob vedení evidence o těchto řízeních.
    • 2. Za § 10 se vkládá nový § 11a, který zní:

    § 11a Smlouva
    (1) Jde-li o smlouvy, které se týkají výlučné působnosti personálního odboru (§ 16 odst. 1 organizačního řádu), uzavře se smlouva nejdříve po ujištění ze strany personálního odboru, že je v souladu s právními a vnitřními předpisy.
    (2) Je-li smlouva uzavřena písemně, hospodář zajistí zanesení smlouvy do registru smluv do 30 dnů od jejího uzavření. Ze smlouvy se vyloučí osobní údaje, důvěrné údaje a jiné údaje chráněné zákonem. Administrativní odbor stanoví vyhláškou povinně evidovaná metadata smluv podle podstatných náležitostí různých smluvních typů.
    (3) Je-li smlouva v rozporu s právními či vnitřními předpisy, použijí se ustanovení o dohledu (§ 6 organizačního řádu). Pravomoc k dohledu má nadřízený tým, kancelář strany a, jde-li o smlouvu podle odstavce 1, personální odbor.
    (4) Personální odbor zpracovává za stranu údaje vyplývající z povinností strany jako zaměstnavatele. Personální odbor vyhláškou stanoví způsob a lhůty oznámení údajů potřebných pro plnění povinností zaměstnavatele.

K návrhu A navíc patří změny organizačního řádu podle dokumentu:

Návrh změny OŘ(1).docx
(15.68 KiB) Staženo 36 x

Návrh usnesení B od @Tereza.VovesovaOFFTOPIC a tvůrce změnové podoby návrhu @Vojtech.Pikal:

Republikový výbor

  • 1) mění přidělení kompetencí odborům a kanceláři strany v Organizačním řádu takto:

    1. V § 10b odst. (3) se vypouští písmena b), j) a k); ostatní písmena se přečíslují,

    2. V § 10b) odst. (3) se v písm. c) (původně e) se k textu "poskytování informací" doplňuje vysvětlující poznámka "Zákon č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím"

      § 10b Kancelář strany
      (...)

      (3) Kancelář strany má následující kompetence v oblasti administrativy:

      a) fyzická správa členských přihlášek
      b) organizace fyzického zasedání celostátního fóra s podporou administrativního odboru,
      c)b) správa spisové služby, datové schránky a podatelen,
      d)c) plnění archivačních povinností podle zákona o archivnictví,
      e)d) poskytování informací3) (dokumentů) na celostátní úrovni,
      f)e) dohled na provoz sídla strany,
      g)f) vydávání osvědčení navenek (§ 31),
      h)g) administrativní podpora činnosti strany a oblastních sdružení skrze jednotlivé odbory,
      i)h) sbírky vzorů a šablon právních dokumentů.
      j) správa registru smluv
      k) správa evidence kontaktů a schůzek

    3. V § 11 odst. (2) se doplňují nová písmena i) až k), která zní:

      § 11 Mediální odbor
      (...)
      (2) Mediální odbor má následující další kompetence:
      (...)
      i) správa celostátního webu strany,
      j) školení mediální komunikace a mediálně odpovědného vystupování,
      k) stanovení pravidel vnější komunikace pro členy strany.

    4. V § 12 odst. (2) se doplňují nová písmena f) a g), která zní:

      § 12 Administrativní odbor
      (..)
      (2) Administrativní odbor má následující kompetence v oblasti informačních systémů strany:
      (...)
      f) správa registru smluv,
      g) správa evidence kontaktů a schůzek.

    5. Text § 13 Technický odbor nově včetně nadpisu zní:

      § 13 Technický odbor

      (1) Technický odbor má následující výlučné ko​mpetence:
      a) vedení seznamu technických systémů využívaných stranou,
      b) správa, provoz a technické provádění rozvoje technických systémů vlastněných stranou,
      c) správa a provoz stranických serverů,
      d) stanovení pravidel a opatření v oblasti kybernetické bezpečnosti,
      e) vedení seznamu domén třetího řádu a dalších domén druhého řádu vlastněných stranou.

      (2) Technický odbor má následující další kompetence:
      a) správa informačních systémů strany, které nespravuje jiný tým,
      b) centrální nákup domén,
      c) správa základní domény strany a technické zajištění správy celostátního webu,
      d) metodika tajného korespondenčního hlasování,
      e) metodika losu na technických systémech strany.

    6. V § 16 odst. (1) se doplňují nová písmena b) až d)

      § 16 Personální odbor

      (1) Personální odbor má následující výlučné​ kompetence:
      a) a vedení důvěrného seznamu dobrovolníků, do kterého se zapisují znalosti, dovednosti, schopnosti a nabídky pomoci od dobrovolníků na celostátní úrovni,
      b) zajištění souladu uzavírání a ukončování smluv se zaměstnanci a dalšími, spolupracovníky se zákonem a vnitřními předpisy,
      c) školení, vedení evidence a výkaznictví vyplývající z povinností zaměstnavatele,
      d) povinné náležitosti výběrových řízení na místa zaměstnanců a dalších smluvních spolupracovníků.

    7. V § 16 odst. (2) se vypouštějí písmena a) a c), ostatní písmena se přečíslují,

    8. V § 16 odst. (2) se v písmeni b) (původně d) doplňuje za slovo "vedení" slova "a rozvoj"

    9. V § 16 odst. (2) se text písmene d) (původně f) mění na "eviduje seznam týmů na krajské úrovni"

      quote Personální odbor má následující další kompetence:

      a) správa projektového a úkolového systému,
      b)a) vnitřní komunikace s členy a příznivci – rozesílání informací, fungování týmů, přenášení zkušeností na vyšší úroveň, retence a zpětná vazba,
      c) zodpovědnost za najímání dlouhodobých zaměstnanců a dalších spolupracovníků včetně vedení seznamu zájemců, za jejich centrální vedení a školení,
      d)b) vedení a rozvoj sítě krajských koordinátorů,
      e)c) správa celostátního úložiště vzdělávacích materiálů a prezentací,
      f)d) seznam týmů a aktivit na celostátní úrovni, eviduje seznam týmů na krajské úrovni,
      g)e) seznam volných míst, na které hledáme dobrovolníka nebo placeného člověka,
      h)f) koordinace přijímacího procesu na celostátní úrovni a zapojení nováčků do činnosti strany,
      i)g) organizuje školení zastupitelů, politiků a jiných členů a příznivců strany,
      j)h) na žádost některého týmu pomáhá najít vhodného dobrovolníka na daný úkol.

  • 2) mění text § 25 Organizačního řádu takto:

    Komunikace a přístup k informacím

    § 25 Zásady komunikace

    (1) Není-li stanoveno či dohodnuto jinak, komunikujeme ve straně libovolným obecně přijatelným způsobem (ústně, po telefonu, soukromou zprávou, e-mailem, na sociálních sítích, na systémech strany) a nevyžaduje se žádná zvláštní forma.
    (2) Formální stranické záležitosti (podání, jednání, hlasování, ...) komunikujeme na systémech strany vyjma zvláště odůvodněných případů.
    (3) Komunikace učiněná pod ověřenou stranickou identitou nebo identitou zaručenou některým ze států evropské unie se automaticky považuje za komunikaci autora.
    (4) Zpráva je doručena adresátovi okamžikem, jakmile se s ní mohl seznámit. Pokud jde o individuální věc, může adresát bez zbytečného odkladu namítnout a prokázat, že se se zprávou z vážného důvodu seznámil až později, a to pouze pokud za daný důvod nenese odpovědnost. Tím je zpráva doručena.

K návrhu B:

Protinávrh změny OŘ (2)(1).docx
(15.61 KiB) Staženo 22 x

Návrh usnesení C od @Jan.Bednarik :

  1. Republikový výbor mění Organizační řád dle sloupce návrhů změn v níže uvedené tabulce.

  2. Republikový výbor mění Pravidla hospodaření s účinností od patnáctého dne po zveřejnění tohoto usnesení následovně:

1) Do § 6 se vkládá nový odst. 3, který zní:

(3) Personální odbor stanoví vyhláškou povinné náležitosti výběrových řízení na místa zaměstnanců a dalších smluvních spolupracovníků ve straně a způsob vedení evidence o těchto řízeních.


2) Za § 10 se vkládá nový § 11a, který zní:

§ 11a Smlouva

(1) Jde-li o smlouvy, které se týkají výlučné působnosti personálního odboru (§ 16 odst. 1 organizačního řádu), uzavře se smlouva nejdříve po ujištění ze strany personálního odboru, že je v souladu s právními a vnitřními předpisy.

(2) Je-li smlouva uzavřena písemně, hospodář zajistí zanesení smlouvy do registru smluv do 30 dnů od jejího uzavření. Ze zveřejnění se vyloučí osobní údaje, důvěrné údaje a jiné údaje chráněné zákonem. Administrativní odbor stanoví vyhláškou povinně evidovaná metadata smluv podle podstatných náležitostí různých smluvních typů.

(3) Je-li smlouva v rozporu s právními či vnitřními předpisy, použijí se ustanovení o dohledu (§ 6 organizačního řádu). Pravomoc k dohledu má nadřízený tým, kancelář strany a, jde-li o smlouvu podle odstavce 1, personální odbor.

(4) Personální odbor zpracovává za stranu údaje vyplývající z povinností strany jako zaměstnavatele. Personální odbor vyhláškou stanoví způsob a lhůty oznámení údajů potřebných pro plnění povinností zaměstnavatele.

Níže uvedená tabulka: viewtopic.php?p=811903#p811903

Návrh usnesení D od @Jan.Bednarik

  1. Republikový výbor mění Pravidla hospodaření, a to tak, že v § 23 se slovo „Vyhláškou“ vypouští.
  2. Republikový výbor mění Rozpočtová pravidla, a to tak, že v § 23 se slovo „Vyhláškou“ vypouští.

Doba pro navrhování: do 14. 24. 28. dubna 9. 16. června 10:00
Doba na rozmyšlenou: do 15. 25. 29. dubna 10. 17. června 10:00
Hlasování: 15. 25. 29. dubna 10. 17. června 10:00 až 19. 28. dubna 2. května 13. 20. června 22:00

Tito uživatelé poděkovali autorovi Vit.Zacek za příspěvky (celkem 2):
Vojtech.Pikal, Tereza.Vovesova
Uživatelský avatar
Vojtech.Pikal
Administrativní odbor
Příspěvky: 26214
Registrován: 19 srp 2010, 23:45
Profese: politik, informatik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 36996 poděkování
Dostal poděkování: 30156 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: RV 8/2022 Návrh změny Organizačního řádu - úprava kompetencí kanceláře a odborů + návrh na zrušení PPÚ

Příspěvek od Vojtech.Pikal »

Chtěl bych poděkovat za zahájení a přidat asi nějaké zdůvodnění k tomu svému návrhu; viz: https://redmine.pirati.cz/issues/38908

Jedná se o reakci na případ, kdy jsem jako minulé předsednictvo postupovali v souladu s předpisem pro použití výjimky, kterou jsme měli republikovému výboru předložit ke schválení a republikový výbor (resp. jednatelé) zaujal postavení, že to projednávat netřeba.
Takže navrhuji upravení postupu tak, že pokud chce někdo použít výjimku z povinného výběrového řízení, tak to musí oznámit včas předem RV a KK a pokud byde mít někdo problém, tak musí udělat kroky, aby se zahájilo jednání.

Prakticky je to snížení byrokracie.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Vojtech.Pikal za příspěvek:
Andrej.Ramaseuski

Profil, Vedoucí AO; KaS, ZO; vedoucí MRT Demokracie v rezignaci
„Nakonec vám budou vládnout ti nejneschopnější z vás. To je trestem za neochotu podílet se na politice.“*
Podporuji myšlenky.

Uživatelský avatar
Vojtech.Pikal
Administrativní odbor
Příspěvky: 26214
Registrován: 19 srp 2010, 23:45
Profese: politik, informatik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 36996 poděkování
Dostal poděkování: 30156 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: RV 8/2022 Návrh změny Organizačního řádu - úprava kompetencí kanceláře a odborů + návrh na zrušení PPÚ

Příspěvek od Vojtech.Pikal »

Ahoj, dovolím si zde vystoupit s jednou věcí, na kterou jsem dnes narazil a kterou by bylo fajn zvládnout v rámci tohoto jednání, a to je vymezení kompetencí stranických orgánů vůči stranickému institutu.

Janka už to trochu popsala zde: https://zulip.pirati.cz/#narrow/stream/ ... ar/1269281

V zásadě jde o to, že nějaké základy vztahu stranických orgánů s institutem jsou nastaveny CF ve stanovách a v předpise o institutu; konkrétně:

(5) Celostátní fórum ve výlučné působnosti
i) schvaluje zakládací dokument politického institutu jako právnické osoby zakládané stranou,
j) může schválit Předpis o institutu, který upravuje vztah strany k právnické osobě, která je jejím politickým institutem,
k) může volit a odvolávat některé členy správní rady politického institutu, přičemž počet pozic obsazovaných celostátním fórem určuje Předpis o institutu.

(5) Republikový výbor zejména
l) v případě zrušení právnické osoby založené stranou rozhodne o způsobu naložení s majetkovým zůstatkem, který vznikne z likvidace majetku a závazků.

(6) Republikový výbor, ve výlučné působnosti
a) může jmenovat a odvolávat některé členy správní rady politického institutu, přičemž počet pozic obsazovaných republikovým výborem a způsob výběru osob pro tyto pozice určuje Předpis o institutu,
b) navrhuje osobu kontrolora politického institutu, případně navrhuje její odvolání.

(2) Republikové předsednictvo
i) může jmenovat a odvolávat některé členy správní rady politického institutu, přičemž počet pozic obsazovaných republikovým předsednictvem a způsob výběru osob pro tyto pozice určuje Předpis o institutu,
j) jmenuje a odvolává kontrolora politického institutu.

Předpis o institutu píše:

(4) Věcmi týkajícími se institutu se pro účely tohoto předpisu rozumí zejména:
a) schvalování a změny zakládací listiny,
b) způsob výběru, jmenování a odvolávání členů správní rady institutu jednotlivými orgány strany,
c) náležitosti procesu zrušení institutu.

Předpis dále řeší otázku změny zakládací listiny.

Což tedy znamená, že CF z pravomocí které rozdalo nepokrylo v Předpisu o institutu jmenování kontrolora a otázku státního příspěvku. Věci nepokryté CF je obecně vhodné, když upřesní předpisem RV. Předpis, kterým se upřesňuje je většinou OŘ, případně některé předpisy o nakládání s penězi.

Co se kontrolora týče, asi jsou schopny RP a RV řešit v rámci svých pravomocí, jednacích řádů a pravidel pro výběrová řízení/volby dle své úvahy a není potřeba to nikam zakotvit.

V případě státního příspěvku je to trošku problém. Tedy kancelář má jasně uloženo v Organizačním řádu si o něj zažádat (protože je to státní příspěvek straně určený pro institut - OFFTOPIC(2) Kancelář strany má následující další kompetence v oblasti financí: f) pravidelné zasílání žádostí o vyplacení státního příspěvku na MF ČR) ale už vůbec není jasné co a jak s ním má dál dělat.
Protože není jasné
a) jestli by ho měla začlenit do rozpočtu (teoreticky by se to dalo udělat, jako účelově určený neočekávaný příjem, který automaticky založí příjmovou položku, provázaný s výdajovou položkou a automaticky schváleným záměrem), ale asi to není úplně ok, jelikož to nemají být peníze Strany.
b) jestli by to měla vyplatit, protože kancelář může proplácet věci jen na základě žádosti a kdo tu žádost podá a z čeho a kdo ji může schválit?

Navíc je tu celá otázka, že institut má ze zákona i z našich předpisů (zakládací listiny) nějaké úkoly, a za jejich plnění je zodpovědná strana, protože strana žádá o příspěvek na plnění těchto úkolů a pokud nejsou plněny, tak by neměla žádat, ale asi nejdřív, než nebudeme žádat bychom neměli dělat nějaké mírnější kroky jak zadržovat a vydávat politická usnesení a kontrolní zprávy.

Čili tolik můj aktuální kousek mysli a budem to snad probírat brzo se správní radou, ale chtěl bych to ideálně stihnout ošetřit v tomto jednání, když to otvíráme OŘ a PraH.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Vojtech.Pikal za příspěvky (celkem 2):
jiri.karsky, Janka.Michailidu

Profil, Vedoucí AO; KaS, ZO; vedoucí MRT Demokracie v rezignaci
„Nakonec vám budou vládnout ti nejneschopnější z vás. To je trestem za neochotu podílet se na politice.“*
Podporuji myšlenky.

jiri.karsky
Finanční tým
Příspěvky: 10
Registrován: 31 led 2022, 14:39
Dal poděkování: 5 poděkování
Dostal poděkování: 19 poděkování

Re: RV 8/2022 Návrh změny Organizačního řádu - úprava kompetencí kanceláře a odborů + návrh na zrušení PPÚ

Příspěvek od jiri.karsky »

Zdravím,
děkuji Vojtovi za dohledání a přehledné shrnutí situace ohledně politického institutu strany.

Stran příspěvku resp. finanční podpory institutu, což je nyní zrovna aktuální téma, se přikláním k tomu, že nemusíme nutně jít cestou začleňování do rozpočtu ad a),
i když z pohledu zákona a zejména výkladu úřadu pro dohled nad hospodařením stran a hnutí se na straně výdajové jedná o
"výdaje strany vynaložené na podporu činnosti jí založeného politického institutu."
Možná by stačilo jen nějaké zakotvení v předpisech strany, které by stanovilo, že nějaký orgán (např. RP) má pravomoc udělit kanceláři pokyn k převodu finanční podpory na účet institutu.
Myslím, že je interně možné tam doplnit, např. že tak bude učiněno za předpokladu doložení splnění zákonných požadavku kladených na institut (zpráva o činnosti, účetní výkazy, audit...).

Mimochodem, strana je ze zákona povinna ročně vynaložit na podporu činnosti institutu prostředky minimálně ve výši obdrženého příspěvku na jeho činnost, nemůže částku tedy nijak zkrátit,
ale může příspěvek vyplácet i postupně po částech v průběhu kalendářního roku, např. na měsíční bázi.

Jirka

Tito uživatelé poděkovali autorovi jiri.karsky za příspěvky (celkem 3):
Tereza.Vovesova, Vojtech.Pikal, Janka.Michailidu
Uživatelský avatar
Tereza.Vovesova
Člen KS Středočeský kraj
Příspěvky: 1330
Registrován: 01 pro 2017, 22:10
Profese: rozpočtář, referent EU fondů a strategie
Dal poděkování: 1414 poděkování
Dostal poděkování: 2102 poděkování

Re: RV 8/2022 Návrh změny Organizačního řádu - úprava kompetencí kanceláře a odborů + návrh na zrušení PPÚ

Příspěvek od Tereza.Vovesova »

Mockrát děkuju @Vit.Zacek, že se ujal předsedání jednání.
Ráda bych doplnila, že o předložení obou návrhů jsem byla víceméně požádána a nejsem autorem. V případě návrhu na změnu Organizačního řádu jsme pouze ještě s odbory řešili určité detaily.

Celý návrh změn pro OŘ s podrobným popisem co, proč a jak se kam podělo najdete v souboru "Návrh změny OŘ" na konci příspěvku k zahájení rozpravy.

V případě zrušení PPÚ byl návrh zaslán Matějem Kubíčkem jakožto vedoucím PO a tuším, že byl připraven ve spolupráci s RV předpisovou skupinou.

Zároveň se k návrhu připojoval ještě technický návrh k PraH, čímž si tento návrh, který už byl v podatelně předložen zvládneme prodiskutovat v rámci tohoto jednání a nebude potřeba k němu spouštět jednání další.
Tímto se @Vojtech.Pikal omlouvám, že jsem návrh nezačlenila přímo do podání, děkuju mockrát za dodání a jako navrhovatelka určitě nemám nic proti projednání návrhu v rámci tohoto jednání.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Tereza.Vovesova za příspěvek:
Vojtech.Pikal

Tereza Vovesová
Obrázek

Uživatelský avatar
Tereza.Vovesova
Člen KS Středočeský kraj
Příspěvky: 1330
Registrován: 01 pro 2017, 22:10
Profese: rozpočtář, referent EU fondů a strategie
Dal poděkování: 1414 poděkování
Dostal poděkování: 2102 poděkování

Re: RV 8/2022 Návrh změny Organizačního řádu - úprava kompetencí kanceláře a odborů + návrh na zrušení PPÚ

Příspěvek od Tereza.Vovesova »

Zdravím všechny,

po vyjasnění okolností vzniku a autorství předkládaného Návrhu Změn OŘ si dovolím otevřít otázku k návrhu úpravy Změn OŘ konkrétně v §12 a to nejen vzhledem k současnému dění. Při schválení Návrhu změn OŘ, tak jak je předložen, budou Administrativnímu odboru nově přiřčeny kompetence, které jsou v následujícím textu vyznačeny tučně. Kompetence jsou v dnešní době podle stávajícího OŘ tuším přiřčeny Kanceláři strany a k převodu kompetencí má dojít na základě domluvy AO a Kanceláře strany.

§ 12 Administrativní odbor
(1) Administrativní odbor má následující výlučné​ kompetence:
a) vedení veřejného seznamu oblastních sdružení,
b) vedení údajů o registrovaných příznivcích a jejich registrace,
c) vedení veřejného seznamu členů a důvěrné vnitřní evidence s dalšími osobními údaji o členech,
d) vedení seznamu funkcí a týmů,
e) online a fyzická správa členských přihlášek,
f) úkoly v rámci ochrany před podvodným náborem členů (§ 5 PCP)
g) plnění archivačních povinností podle zákona o archivnictví.

(2) Administrativní odbor má následující kompetence v oblasti informačních systémů strany:
a) správa internetového fóra,
b) předsedání jednání celostátního fóra na internetovém fóru,
c) organizace zasedání celostátního fóra – spolu s jeho organizátorem,
d) dohled nad důvěrností informací (§ 27) včetně ochrany osobních údajů ve straně a jejich poskytování oprávněným osobám,
e) správa sbírky předpisů,
f) správa registru smluv,
g) správa evidence kontaktů a schůzek,
h) správa projektového a úkolového systému,
i) správa spisové služby.

(3) Administrativní odbor má následující další kompetence:
a) dohled na administrativní přípravu voleb na celostátní úrovni,
b) obsazování okrskových volebních komisí,
c) tiskopis členské přihlášky a formulář registrovaného příznivce,
d) správa podatelny.

AO má v dnešní době pokud si to dobře pamatuju 2 placené pozice včetně vedoucího AO + 1 placenou asistentku. Aktuálně jsme ve stavu, kdy jeden z těchto 3 lidí je dlouhodoběji nemocný a tuším, že snad i Alice se potýkají s nějakými lehčími zdravotními problémy. Důsledkem je, že i hlavní činnost AO, kterou je předsedání jednání CF na Fóru je do určité míry ochromeno. Určitě se shodneme, že taková situace, kdy se sejdou nenadále "neschopenky" u několika lidí se nedá předvídat a není žádným pochybením. Otázka, která mi ale tady vzniká je, jestli se s překlopením kompetencí jako jsou plnění archivačních povinností podle zákona o archivnictví nebo správa registru smluv, správa evidence kontaktů a schůzek, správa projektového a úkolového systému, správa spisové služby a správa podatelny na AO v tuhle chvíli neukvapíme a nemůže na základě tohoto přesunu dojít například ke ztrátě smluv, které mají být uloženy v archivu, k pozdnímu zadávání do registru smluv nebo k omezení posunů v projektovém a úkolovém systému apod..

U plnění archivačních povinností podle zákona o archivnictví bych také ráda dostala od AO informaci, kde a jak se budou dokumenty uchovávat, a kdo konkrétně bude za danou činnost zodpovědný. V tomhle případě se přeci jen jedná o zákonný požadavek, který je dlouhodobějšího charakteru, přičemž ale k převolbě vedoucího AO dochází minimálně jednou za 2 roky, tak jen ať se nedostaneme do potíží.

Vzhledem k podstatě položených otázek bych ráda poprosila o vyjádření vedoucí AO @Alice.Hamalova, případně @Ales.Krupa nebo nového vedoucího Kanceláře strany @jiri.karsky a další vedoucí odborů, jejichž činnost s nově přidělenými kompetencemi AO souvisí, předpokládám, že to bude například PO @Matej.Kubicek a ráda bych znala i názor na navýšení agendy AO i od někoho z RP tak zkusme například @Blanka.Charvatova.

Tereza Vovesová
Obrázek

Uživatelský avatar
Tereza.Vovesova
Člen KS Středočeský kraj
Příspěvky: 1330
Registrován: 01 pro 2017, 22:10
Profese: rozpočtář, referent EU fondů a strategie
Dal poděkování: 1414 poděkování
Dostal poděkování: 2102 poděkování

Re: RV 8/2022 Návrh změny Organizačního řádu - úprava kompetencí kanceláře a odborů + návrh na zrušení PPÚ

Příspěvek od Tereza.Vovesova »

A vzhledem k těm zmíněným neschopenkám rovnou předkládám procedurální návrh na prodloužení rozpravy o 10 dní, tj. doby pro navrhování do 24/4, doba na rozmyšlenou do 25/4 a hlasování od 25/4.
Prosím @Vit.Zacek o zaregistrování. Předem děkuju moc. :)

Tereza Vovesová
Obrázek

Uživatelský avatar
Dan.Lestina
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2674
Registrován: 01 zář 2013, 22:18
Profese: aspirující přírodovědec
Dal poděkování: 3687 poděkování
Dostal poděkování: 3788 poděkování

Re: RV 8/2022 Návrh změny Organizačního řádu - úprava kompetencí kanceláře a odborů + návrh na zrušení PPÚ

Příspěvek od Dan.Lestina »

2,5 člověka je pro AO holt málo, tam je podle mě problém... bohužel při přípravě rozpočtů jsme rozhodli, jak jsme rozhodli. Neházejme za to odpovědnost zase někam jinam, to fakt neni fér.
A nebuď prosím tajemná ohledně původu a autorství těchto změn, mluv prosím jasně, co tim myslíš.

Mimochodem, jestli máme schválit to, co je v příloze k prvnímu příspěvku, bude potřeba to zahrnout do nějakého návrhu usnesení, zatím se tam upravuje kde co, ale ne organizační řád.

Nerad se hlásím k nějakým proudům, ale i proto rozhodně podporuji myšlenky Renesance Pirátů. web | forum | zulip

Uživatelský avatar
Tereza.Vovesova
Člen KS Středočeský kraj
Příspěvky: 1330
Registrován: 01 pro 2017, 22:10
Profese: rozpočtář, referent EU fondů a strategie
Dal poděkování: 1414 poděkování
Dostal poděkování: 2102 poděkování

Re: RV 8/2022 Návrh změny Organizačního řádu - úprava kompetencí kanceláře a odborů + návrh na zrušení PPÚ

Příspěvek od Tereza.Vovesova »

Dan.Lestina píše: 09 dub 2022, 12:51

2,5 člověka je pro AO holt málo, tam je podle mě problém... bohužel při přípravě rozpočtů jsme rozhodli, jak jsme rozhodli. Neházejme za to odpovědnost zase někam jinam, to fakt neni fér.
A nebuď prosím tajemná ohledně původu a autorství těchto změn, mluv prosím jasně, co tim myslíš.

Ahoj Dane,

já v podstatě opravdu nevím, kdo ty změny navrhoval a kde vznikla myšlenka takových změn. Pokud si vzpomeneš, tak jsem návrh dostala na starosti na schůzi RV poté, co @Janka.Michailidu položila funkci jednatele s informací, že návrh je v nějaké vydiskutované podobě a je k předložení. Přiznám se, že po detailech čehokoli, co se událo předtím než jsem převzala jsem nepátrala vůbec, nepřišlo mi to relevantní.

Požadavky, které jsem dostala v průběhu přípravy já od vedoucích PO a AO jsem z toho důvodu, že vůbec nevím, jak probíhal dosavadní průběh přípravy a na čem byla domluva, pouze zapracovávala do návrhu s vědomím toho, že během jednání RV může případně transparentně proběhnout diskuze. Znění textů jsem konzultovala s Vojtou Pikalem a v případě §25 s Honzou Hamalem, opět jsem předpokládala, že případné připomínky ze strany RV se doladí během jednání. Jo s Alešem Krupou a Jirkou Kárským jsme si volali ohledně možnosti vyškrtnutí kompetence Kanceláře strany "b) organizace fyzického zasedání celostátního fóra s podporou administrativního odboru" a dopadu jejího vyškrtnutí, oba mi potvrdili, že není problém. V souvislosti s tímto vyškrtnutím jsem ještě konzultovala přesun položky rozpočtu na zasedání CF z Kanceláře strany, který se bude řešit až při přípravě rozpočtu na rok 2023 (za účasti RV rozpočtové pracovní skupiny).

Doufám, že takový detailní popis postupu nebude nutnou podmínkou při předložení každého návrhu, který se pod jedním člověkem, který následně návrh předloží, bude připravovat ve větší skupině lidí, protože to bych se rovnou jakékoli takové činnosti pro příště dopředu vzdala. :)

A k připomínce AO a jejich 2,5 člověka. Já vůbec neříkám, že je někde něčí chyba a ano MOHL by to být problém, jak ukazuje i současná situace.
Otevřením diskuze, jestli schválit teď hned změnu OŘ, v rámci které AO dostane dalších 6 kompetencí (text "Otázka, která mi ale tady vzniká je, jestli se s překlopením kompetencí jako jsou plnění archivačních povinností podle zákona o archivnictví nebo správa registru smluv, správa evidence kontaktů a schůzek, správa projektového a úkolového systému, správa spisové služby a správa podatelny na AO v tuhle chvíli neukvapíme") jsem jen chtěla nadhodit k zamyšlení, jestli by nebylo spíš vhodné teď začít agendy na AO převádět a teprve po jejich převedení, dostatečného personálního pokrytí a vůbec veškerého zajištění definitivně AO dané kompetence přiklepnout v OŘ. Jenomže já vůbec nevím, jaký je aktuální stav. Jestli už k převádění agend třeba nedošlo a problém je už jen v aktuální personální poddimenzovanosti AO. A proto se tady ptám Alice, vedoucího Kanceláře strany a dalších, ať nás informují, abychom mohli o tomhle kroku rozhodovat informovaně nebo případně si řekli, ano máme takový a takový stav a vyřešíme ho tím, že přiřkneme kompetence AO a PO nebo Kancelář strany teď ještě personálně AO vypomůže s těmito agendami.
Takže mi opravdu nejde o to pitvat se tady v tom, kde je nebo není chyba, ALE ujistit se a zajistit, že svým rozhodnutím o změně OŘ RV nepřispěje k možnému vzniku problému.
Jinými slovy, přišlo by mi dost nezodpovědné odhlasovat teď tyhle změny bez toho, aniž bychom měli jistotu, že jsou po odsouhlasení reálně proveditelné a jejich provedení neohrozí fungování daných agend.

EDIT: Ještě mě napadlo a raději doplním vysvětlení, proč se autorsky k předloženému Návrhu změn OŘ nehlásím. Důvodem je, že za mě, a říkám to dlouhodobě, by měly být odborům přiřčeny nejen kompetence, ale i zodpovědnosti. Nicméně na schůzce, kde jsem souhlasila s převzetím přípravy Návrhu změny OŘ od Janky jsme se shodli, že vzhledem k urgenci se nejprve předloží tenhle Návrh na úpravu kompetencí a teprve následně se budeme bavit o dalších změnách. I proto jsem do změn autorsky vstupovala víceméně jenom tak, že jsem vkládala pomocí Ctrl+C, Ctrl+V to co mi bylo zasláno emailem a jen se ujišťovala, že vložené dává smysl.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Tereza.Vovesova za příspěvek:
Vojtech.Pikal

Tereza Vovesová
Obrázek

Uživatelský avatar
Dan.Lestina
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2674
Registrován: 01 zář 2013, 22:18
Profese: aspirující přírodovědec
Dal poděkování: 3687 poděkování
Dostal poděkování: 3788 poděkování

Re: RV 8/2022 Návrh změny Organizačního řádu - úprava kompetencí kanceláře a odborů + návrh na zrušení PPÚ

Příspěvek od Dan.Lestina »

Heh, mě jen zajímalo, co myslíš tím "po vyjasnění okolností vzniku a autorství předkládaného Návrhu Změn OŘ si dovolím otevřít otázku...", díky za vysvětlení.

Nerad se hlásím k nějakým proudům, ale i proto rozhodně podporuji myšlenky Renesance Pirátů. web | forum | zulip

Zamčeno

Zpět na „[Archiv RV]“